Strona 1 z 1

[E46] 330D & 320D falowanie obrotow na zimnym silniku 6

: 2009-12-14, 19:01
autor: k64
e46 330D (wogole chyba kazdy diesel w e46)

problem:

jak jest w okolicach 0 stopni, lub tmp. - za kazdym razem

faluja obroty :

tzn od 600 -> 900rpm , dopoki sie nie zagrzeje na maxa silnik (tzn jazda pare KM)

wyglada to tak: 600obrotow (4sekundy) , 900obrotow (4sek) i znow 600 , widac jak minimalnie sie wskazowka rusza z obrotomierza no i slychac holera to :evil:


moze odma? albo co? :zdziwko:

: 2009-12-15, 11:26
autor: Artur330d
U nie jest tak samo, nie wiem dlaczego i nawet tego nie sprawdzałem, ale z chęcią się dowiem :D.

: 2009-12-15, 13:53
autor: pr0sty
U mnie wraz z nadejściem ostatniego ochłodzenia pojawił się ten sam problem. Jest to na 99% zabrudzony silniczek krokowy, który przy mrozie chodzi ciężej lub się blokuje. Przerabiałem to już w mojej poprzedniej E36. Po wyczyszczeniu był spokój. Dodatkowo warto wymienić świece i przewody WN. Czekam tylko na miejsce na warsztacie i muszę wykonać te czynności :bmw: .

: 2009-12-15, 15:23
autor: pazura
k64 ma diesla :) wiec przewodów nie wymieni, ze swiecami jest podobnie, po odpaleniu silnika nie grzeja

: 2009-12-15, 17:38
autor: k64
jak mnie to wkur*** :razz: moze komputer cos pokaze , w co watpie , :kolebka:

: 2009-12-16, 11:56
autor: Artur330d
Mi ze 2 miesiące temu Ariel wymienił 6 nowych świec Boscha i jest to samo póki się nie zagrzeje samochód.

: 2009-12-16, 14:33
autor: pazura
bo świeczki grzeją tylko przed uruchomieniem silnika :( z uwagą śledzę temat :>

: 2009-12-16, 16:25
autor: Artur330d
Ja też bo już się do tego falowania obrotów zimą przyzwyczaiłem a fajnie byłoby się pozbyć tego.

: 2009-12-16, 17:01
autor: k64
wogole to pierwsza sekunda moze 2 po odpaleniu przy mrozie obroty wogole swiruja mi tak jak by nie wiedzial co zrobic :mrgreen: :shock: to jak ktos cos wymysli niech da znac, napewno to nie wina swieczek. Mysle ze jakis czujnik albo cos z odma ....

: 2009-12-16, 18:02
autor: Artur330d
U mnie normalnie wystko pali na mrozie nic nie świruje, tylko po lekkim rozgrzaniu silnika aż do osiągnięcia temperatury roboczej troszkę obroty mają różne zakresy na biegu jałowym.

: 2009-12-16, 20:33
autor: k64
wyglada na elektryczny podgrzewacz ...

plynu chlodniczego ... odepnij go i zobacz jak wtedy bedzie z tematem falowania ... moze masz slaby akku ... u mnie tylko raz wystapilo takie falowanie i mialo zwiazek ze slabym akku ale moze byc tez sam podgrzewacz uszkodzony ... dobrzeby bylo podpiac komp i luknac czy nie ma bledow.

: 2009-12-17, 12:15
autor: Artur330d
Ja kopiłem dokładnie 2 tygodnie temu nowy aku tak więc na pewno aku odpada :D.

: 2009-12-17, 20:27
autor: k64

: 2009-12-18, 13:22
autor: Artur330d
U mnie dokładnie tam gdzie na fotce dochodzi czerwony przewód jest ten elektroniczny przepływowy podgrzewacz wody:
Obrazek

Wczoraj elektryk mi to zrobił, efekt? Normalnie silnik po przejechani 5-8km osiągał 90stopni ale w międzyczasie np na światłach itp przysłuchiwałem się lekkiemu falowaniu obrotów. Pojechałem do elektryka, powiedział że pierwszy raz to będzie robić i uporał się z tym w 3h, bo musiał wystudzić silnik i to wypróbować 2 razy. Teraz do osiągnięcia 90stopni obroty są wyższe po osiągnięciu temp roboczej obroty spadają i jest ok. Teraz po 5 km jest 90 stopni.