[E36] Problemy
[E36] Problemy
mam e36 1.6 compact 102km . jedną przyczynę już odnalazłem , bardzo powolne grzanie się silnika, i niedogrzewanie go. Walnięty termostat. po włączeniu auta (zimnego) po dodaniu gazu widać w korku chłodnicy przelewający się płyn, czyli termostat przepuszcza. Jutro jadę po niego bo dzisiaj nie było w sklepie. i czy przy wymianie wymienić też płyn chłodniczy ? bo pół roku temu jak zakładałem gaz to gazownik powiedział żebym dolał sobie płynu bo mi ubyło na pewno. okazało się że dolałem w końcu 7 litrów ;d to chyba prawie cały płyn i czy jest sens wymieniać...
2 problemik jest taki , że z niewiadomych przyczyn tego płynu mi ubyło i to dosyć dużo, patrzyłem pod autem nie zostają żadne plamy, odkręcałem korek od oleju była biała maź ale po dogrzaniu silnika, zniknęła (jeżdżę bardzo krótkie odcinki 3 km, silnik się nie dogrzewa). Nie mogę zauważyć czy dymi na biało bo jest aktualnie u mnie ponad -10
3 problemik bardzo dużo mi pali 14,15 gazu po mieście (mam sekwencje) przy jeździe do 2 tys obrotów przy lekkiej nodze (naprawdę się da ), faluje na wolnych obrotach chodź nie zawsze, myślę że to spalanie 15 L jest trochę związane z niedogrzaniem silnika (reduktora), ale wcześniej przy takiej jeździe tak samo mi palił około 12,13.
Obstawiam sondę lambda ale jednak to jest jakiś wydatek a nie chce wymieniać żeby później się nie okazało że to jednak nie to.
2 problemik jest taki , że z niewiadomych przyczyn tego płynu mi ubyło i to dosyć dużo, patrzyłem pod autem nie zostają żadne plamy, odkręcałem korek od oleju była biała maź ale po dogrzaniu silnika, zniknęła (jeżdżę bardzo krótkie odcinki 3 km, silnik się nie dogrzewa). Nie mogę zauważyć czy dymi na biało bo jest aktualnie u mnie ponad -10
3 problemik bardzo dużo mi pali 14,15 gazu po mieście (mam sekwencje) przy jeździe do 2 tys obrotów przy lekkiej nodze (naprawdę się da ), faluje na wolnych obrotach chodź nie zawsze, myślę że to spalanie 15 L jest trochę związane z niedogrzaniem silnika (reduktora), ale wcześniej przy takiej jeździe tak samo mi palił około 12,13.
Obstawiam sondę lambda ale jednak to jest jakiś wydatek a nie chce wymieniać żeby później się nie okazało że to jednak nie to.
Podjedź sobie do jakiegoś warsztatu, niech Ci sprawdzą temperaturę zamarzania płynu chłodniczego, jeśli jest w OK to nie zmieniaj.refisc pisze:i czy jest sens wymieniać...
Czasami przegoń ją kilkadziesiąt km, bo skrapla się para w silniku i nie dajesz jej możliwości na odparowanie, stąd ta maźrefisc pisze:jeżdżę bardzo krótkie odcinki 3 km, silnik się nie dogrzewa
No to faktycznie dużo jak na taki malutki silnik.refisc pisze:3 problemik bardzo dużo mi pali 14,15 gazu po mieście
Sonda na 90% ale można ją sprawdzić, tylko trzeba mieć miernik
albo kupując używkę, na chwilę zamienić i poobserwować objawy, zawsze ja możesz sprawdzić jak się zachowuje, jak to samo to przecież nie musisz kupować.
A po co zakładałeś gaz jak jeździsz 3km dziennie???
Jak nie możesz zlokalizować wycieku to kup uszczelniacz układu chłodzenia z K2.refisc pisze:płynu mi ubyło i
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
¯aden gazownik Ci tego nie powie, ale nic gorszego dla tego auta nie mogłeś zrobić.
Zakładając gaz musisz się liczyć z problemami co jakiś czas.
To jest moje zdanie na temat posiadania instalacji, która powinna zasilać tylko zapalniczki i kuchenki.
Wracając do tematu:
Jeśli nie chcesz wlać uszczelniacza, to proponuję zacząć od sprawdzenia wszystkich węży, czy nie przecieka na nich pod wpływem ciśnienia, nowe obejmy itd.
Później sprawdzić szczelność chłodnicy, niestety trzeba wymontować, pozatykać wszystkie otwory i przez jeden doprowadzić pod wodą powietrze pod ciśnieniem i zlokalizować nieszczelność...
Na pewno na coś trafisz
Zakładając gaz musisz się liczyć z problemami co jakiś czas.
To jest moje zdanie na temat posiadania instalacji, która powinna zasilać tylko zapalniczki i kuchenki.
Wracając do tematu:
Jeśli nie chcesz wlać uszczelniacza, to proponuję zacząć od sprawdzenia wszystkich węży, czy nie przecieka na nich pod wpływem ciśnienia, nowe obejmy itd.
Później sprawdzić szczelność chłodnicy, niestety trzeba wymontować, pozatykać wszystkie otwory i przez jeden doprowadzić pod wodą powietrze pod ciśnieniem i zlokalizować nieszczelność...
Na pewno na coś trafisz
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
witam.
Ja tez mam 1,6 u siebie i podobne problemiki mam.
jezdze dziennie jakies 30 kilometrow tez bo do szkoly mam 10 w jedna. jezdze po dosc duzym zakorkowanym miescie i 1,6 pali mi 14 benzyny ;/
Sondy jeszcze nie sprawdzilem ale Juniorek powiedzial ze trzeba to zobaczyc bo to moze byc przyczyna zbyt duzego spalania.
co do grzania sie. To termostat walniety bo mam to samo u siebie xD
i musze jechac wlasnie gdzies kupic termostat bo juz mnie to denerwuje xD
Ja tez mam 1,6 u siebie i podobne problemiki mam.
jezdze dziennie jakies 30 kilometrow tez bo do szkoly mam 10 w jedna. jezdze po dosc duzym zakorkowanym miescie i 1,6 pali mi 14 benzyny ;/
Sondy jeszcze nie sprawdzilem ale Juniorek powiedzial ze trzeba to zobaczyc bo to moze byc przyczyna zbyt duzego spalania.
co do grzania sie. To termostat walniety bo mam to samo u siebie xD
i musze jechac wlasnie gdzies kupic termostat bo juz mnie to denerwuje xD
ja też mam pytanko. Teraz w takich mrozach zauważyłem ( już kolejny dzień ) że gdy zapalę i ruszam kręcąc kierownicą w L czy P słychać dziwny dźwięk ( jak by jakiś silniczek jakiś chciał ruszyć a nie umiał ) wiem że to nie silniczek , ale taki odgłos , jest to tylko raz po 6-7 godz stania auta na mrozie i słychać to 2 sek i koniec. Tylko na zimnym....
Czy to coś z wspomaganiem ?
Czy to coś z wspomaganiem ?
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
dobra weźcie nie gadajcie że gaz to najgorsze i najgorsze bo to robi się nudne, dobrze wiem jakie jest zdane tych co tego gazu nie mają a każdy się powtarza i powtarza.. nudne się to już staje...
dzisiaj jade po termostat. przy wymianie trzeba spuścić płyn ?bo czytałem że odkręcić obejme tą od termostatu i podłożyć miske bo troche go tyko zleci.
dzisiaj jade po termostat. przy wymianie trzeba spuścić płyn ?bo czytałem że odkręcić obejme tą od termostatu i podłożyć miske bo troche go tyko zleci.
Tak wiem , gdy było minus 10 , to nic nie słyszałem , ale powyżej 15Honik pisze:Gucio to wina mrozu tez tak mialem xD
a jak jest cieplo to nie ma tego problemu
[ Dodano: 26 Styczeń 2010, 13:45 ]
Gaz jest dobry do tego kto go ma , ale na samym gazie się nie jeździ i Otorefisc pisze:dobra weźcie nie gadajcie że gaz to najgorsze i najgorsze bo to robi się nudne, dobrze wiem jakie jest zdane tych co tego gazu nie mają a każdy się powtarza i powtarza.. nudne się to już staje...
dzisiaj jade po termostat. przy wymianie trzeba spuścić płyn ?bo czytałem że odkręcić obejme tą od termostatu i podłożyć miske bo troche go tyko zleci.
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual