Strona 1 z 1
[E36] dmuchawa nagrzewnicy - ktoredy sie dostac?
: 2010-02-06, 12:27
autor: Krzys
moja dmuchawa chyba sie konczy albo koncza sie jej szczotki. Musze sie dostac do silnika wentylatora i stad pytanie. Ktoredy mam tam dojsc i co rozbierac. Podobno w ksiazce "Sam naprawiam" sa do tego ilustracje ale ja takiej nie posiadam. Jesli ktos wie jak sie do tego zabrac to prosze o jakies info. Bo nie chcialbym rozebrac pol auta zeby sie okazalo ze wcale nie musialem.
: 2010-02-06, 12:36
autor: El Diablo
jeśli chodzi o silniczek dmuchawy to zabieraj się od strony komory, bo wbrew niektórym opinią trzeba wyjmować deske żeby się tam dostać, co prawda jest bardzo mało miejsca ale udało się wyciągnąć bez opuszczania silnika...
: 2010-02-06, 14:53
autor: Krzys
czyli zabierac sie za rozbieranie podszybia, tak?
: 2010-02-06, 15:32
autor: franz3xxi
tak od strony komory silnika masz silnik dmuchawy... dokładnie pod podszybiem
a co do książki to
http://www.megaupload.com/?d=6WWL1HD5
strona 247 sie zaczyna opis wentylacji i klimatyzacji
i jest tam co nieco opisane o wentylatorze (silniku) dmuchawy
: 2010-02-06, 17:27
autor: Kubok
franz3xxi pisze:dokładnie pod podszybiem
Niop odkręcasz ramiona wycieraczek, zdejmujesz uszczelki, plastikową pokrywę i już widać dmuchawę, obojętnie czy z klimą czy bez dmuchawa jest w tym samym miejscu.. Trzeba mieć zgrabne łapki i trochę zdolności manualnych żeby odkręcić i wyjąć dmuchawę bez pogubienia śrubek
: 2010-02-06, 18:32
autor: kris185
Powodzenia w rozbieraniu, strasznie mało miejsca tam jest.
: 2010-02-06, 20:27
autor: El Diablo
zdejmujesz uszczelki, wywalasz filtr pyłkowy, nie wiem jak u Ciebie, bo u mnie obyło się bez wykręcania wycieraczek,... za tym wszystkim pokazuje się wybrzuszona plastikowa obudowa silnika, jest głęboko, przy wyciąganiu potrzebne jest zdjęcie plastikowej odobnej maskownicy silnika, bez przedłużek się nie obędzie... (wrazie jakbyś pogubił zaczepy to chyba je mam)
: 2010-05-24, 18:55
autor: Krzys
wyjalem metoda niszczenia wiatraczka. Innego sposobu nie bylo tym bardziej ze silnik na zlom bo wirnik latal na wszystkie strony. Nie mam pojecia jak wlozyc nowy wentylator(jeszcze nie kupiony). Nie ma tam tyle miejsca. Chyba trzeba bedzie wykrecac caly mechanizm wycieraczek bo troche przeszkadzaja. Przeszkadza listwa do ktorej przychodzi paliwo. Jest bardzo kiepsko
Macie moze jakies nowe propozycje?
: 2010-05-24, 21:45
autor: Kubok
Krzys, po Twoim fonie podjechałbym do Ciebie i pomógł, ale miałem Astrę od kumpla na garazu i do teraz się grzebałem, jak będziesz mieć nowy wiatrak, to daj znać, jestem pewien, ze jest sposób jego zamontowania bez używania siekiery ;p
: 2010-05-25, 03:34
autor: korona
Krzys pisze:wyjalem metoda niszczenia wiatraczka. Innego sposobu nie bylo tym bardziej ze silnik na zlom bo wirnik latal na wszystkie strony. Nie mam pojecia jak wlozyc nowy wentylator(jeszcze nie kupiony). Nie ma tam tyle miejsca. Chyba trzeba bedzie wykrecac caly mechanizm wycieraczek bo troche przeszkadzaja. Przeszkadza listwa do ktorej przychodzi paliwo. Jest bardzo kiepsko
Macie moze jakies nowe propozycje?
W coupe z klimą trzeba wykręcić blachę osłaniającą wentylator od strony komory silnika (3 wkręty z łbem sześciokątnym 7mm) i prawdopodobnie mechanizm wycieraczek, mam wentylator w razie czego, dzwoń po 15tej
: 2010-05-25, 12:20
autor: Krzys
korona pisze:W coupe z klimą trzeba wykręcić blachę osłaniającą wentylator od strony komory silnika (3 wkręty z łbem sześciokątnym 7mm) i
to mialem wykrecone
bede w kontakcie po 15