Strona 1 z 2
[E46] 320D 136KM - brak mocy i strasznie kopci
: 2010-02-28, 18:05
autor: Krisstoff
Panowie mam chyba dość poważny problem. Jechałem na trasie i nagle nastąpił drastyczny spadek mocy w aucie. Auto praktycznie nie reaguje na gaz i przyśpiesza jak traktor. Później auto zaczęło strasznie dymić, a jak byłem już w pobliżu domu to zaświeciła się jeszcze żółta kontrolka oleju.
Czy to padnięte turbo?
: 2010-02-28, 18:08
autor: Artur330d
Krisstoff pisze:Czy to padnięte turbo?
Sam se odpowiedziałeś
. Może być coś innego, u mnie padła pompa ciśnieniowa paliwa też praktycznie zaraz po zakupie auta, moc spadła, potem kręcił coraz niżej i na końcu nie zapalał nawet. Koszt - nie pamiętam już, około 500zł. Do Marka jutro podjeź popołudniu, tacie powiem, że przyjedziesz
.
: 2010-02-28, 18:30
autor: Krisstoff
No ja też z Markiem w robocie pogadam, tak co do soboty auto będzie gotowe na spota
A ta kontrolka od oleju dlaczego się zapaliła, silnik olej zaczął palić?
: 2010-02-28, 19:38
autor: pazura
1) EGR
roboty 10 minut zeby odpiąć i sprawdzić
lub
2) pompa wtryskowa i/lub paliwa
wszystkie powyższe przerabiałem w 320d ;] problemy identyczne
: 2010-02-28, 20:57
autor: Armani
A na jaki kolor ci dymi ? ja tak mialem w moim Audi A4 dymiło jak mleko obstawiam ze to Turbina i do Odmy warto zajrzec
: 2010-02-28, 21:04
autor: FaTuM
Ja stawiam na Zawór EGR bądź odma , a jak kopci na biało to i nawet uszczelka. Sam maluje i naprawiam samochody zawsze jak przyjedzie 320D to już wiem ze zaczynać od EGR albo odmy
Raz zdarzyła się uszczelka pod głowicą.
: 2010-02-28, 21:58
autor: Krisstoff
Dym jest jasny, siwy... Czasem kopciła lekko prawie nie widocznie, a czasem tak że z tyłu nie było nic widać... Tak jak wróciłem do domu z tej trasy tak stoi i jutro idzie do mechanika na komputer
: 2010-02-28, 22:38
autor: Armani
: 2010-03-02, 22:50
autor: Krisstoff
Póki co wieści nie najlepsze, turbo padnięte, olej prawie cały z silnika poszedł i aktualnie auto stoi u mechanika...
edit:
Chyba mam szczęście w nieszczęściu, bo dzwoniłem do gościa od którego mam auto i okazało się że do 25 maja turbinka jest jeszcze na gwarancji w firmie turbo24 z żor.
: 2010-03-02, 22:52
autor: Przygoda
no to jest szczescie
: 2010-09-22, 15:09
autor: mati22
witam nie chciałem zakładać nowego tematu aby nie syfić tu pisze mając problem ...
na biegu od 1 do 2 ciągnie mocno wciska w fotel potem na 3 już delikatnie muli dodatkowo jak długo postoi to trzeba go dłużej przykrecić tak z 3 sek dłużej aby odpalił,ale na raz odpala. Patrzyłem na EGR i jest trochę obrośnięty nagarem ale nie znacznie,filtr odmy tzn cały separator wymieniony i usunięty drugi katalizator (może to ten pierwszy zamula??) nie wiem czy to normalna rzecz w silniku 320D ???
: 2010-09-23, 19:12
autor: grizzlie
Przerabiam ten problem od jakiegoś czasu.. Masz może tak, że np przy prędkości 120km/h auto nie chce iść dalej? Brak reakcji na dodanie gazu? Świeci Ci się żółta kontrolka oleju po odpaleniu? Możesz wymieniać po kolei: EGR, sterownik, przewody podciśnieniowe, przepływkę.. ale to i tak może nie być to. Czarny scenariusz to padnięte turbo. Jaki masz przebieg.. prawdziwy? Na sam przód podepnij go pod komputer i sprawdź czy Ci coś pokaże.
: 2010-09-23, 19:17
autor: mati22
mój ciśnie normalnie do 180 gładko i komputer nic nie wykazał a kontrolka nie świeci po za tym z autem wszystko ok może też muł jest przez to że lać 225
: 2010-09-24, 07:47
autor: pazura
Odłącz EGR i zaślep go, a filtr powietrza masz dobry? Mi jak filtr już był troche niedrożny to tez zaczął kopcić
mi odpukać maszyna targa jak dzwon
: 2010-09-24, 07:57
autor: mati22
mi nie kopci chciałem zaznaczyć, a filterki dopiero co założone miesiąc temu wszystkie nowe