Strona 1 z 1

[E36] Jaki bieżnik wybrać?

: 2010-03-14, 14:44
autor: Armageddon
Nadchodzi nowy sezon letni, powolutku powinniśmy się zastanawiać nad kupnem nowych opon na lato... (oczywiście Ci którzy wyrzucili z poprzedniego sezonu:) ) No wszystko ładnie, wszystko pięknie... Ale jaki bieżnik wybrać? Są 3 typy bieżnika: symetryczny, kierunkowy, asymetryczny. Symetryczny odpada bo to najprostszy bieżnik, no ale mamy 2 pozostałe... Oba bieżniki są zaawansowane technologicznie z naciskiem większego zaawansowania na ten drugi. Kierunkowe podobno są dedykowane samochodom klasy wyższej, oraz sportowych, mają dobrą przyczepność i bardzo dobre odprowadzanie wody przez bieżnik kierunkowy. asymetryczne, ma kilka różnych wzorów bieżnika na sobie i każdy wzór jest odpowiedzialny za czo innego, podobno na takich oponach samochód lepiej trzyma się w zakrętach no i opona mniej się zużywa. Taka jest paplanina specjalistów... Ale jak to się ma do rzeczywistości? Który bieżnik wy polecacie i dlaczego? Prosiłbym o wypowiedzi osób które miały styczność z oboma typami bieżników i z jakimiś doświadczeniami...
Czekam na szybką odpowiedź ponieważ muszę kupić już niedługo oponki na lato...

: 2010-03-14, 16:00
autor: przemo85
ja u siebie mam kierunkowe i nie narzekam, odprowadzenie wody jest dobre,choc bieznik nie nowy,ale jeszcze sezon na nich oblatam

: 2010-03-15, 22:45
autor: Armageddon
A jak ze ścieralnością? No i przyczepnością? Mowisz, że dobrze odprowadzają wodę, a na suchej nawierzchni jak się trzymają? Jakie mają trzymanie boczne? Ktoś inny podzieli się swoimi doświadczeniami?

: 2010-03-16, 08:06
autor: BARTIG
dużo zależy od producenta, nie da się jednoznacznie stwierdzić co jest lepsze i jak sie ściera bo to znowu zależy od tego jak kto jeździ itd itp...

: 2010-03-16, 21:02
autor: Armageddon
No ja wiem, ale najwięcej robi bieżnik... Budowa bieżnika ma bardzo duże znaczenie na przyczepność, a jak teraz wyczytałem te paplanie znawców to teraz i bieżnik ma znaczenie co do ścieralności... Mi głównie chodzi o porównanie opony podobnych parametrów tyle, że jedne z bieżnikiem kierunkowym, drugie z bieżnikiem asymetrycznym. Ścieralność to już swoją drogą... Ogólnie słyszałem, że dobre opony robi SUNNY... Niby "CHIńCZYK", a jeśli chodzi o jakość wykonania to dobrze trzymają się drogi i nie ścierają się szybko. Kolega przejechał na SUNNY asymetrycznych SN3630 15 000 km i powiedział, że jeszcze jeden sezon na nich objeździ... więc następne około 15 000 km. Jak na "CHIńCZYKA" to dobre wyniki tym bardziej, że koszt jednej opony 225/45R17 to 215 zł, a 235/40R17 to koszt 265 zł. SUNNY robi także, bieżniki kierunkowe no i mam dylemat co kupić... Na pewno kupię SUNNY lub BTC, jeszcze słyszałem, że NEXEN to dobra firma i niezłe oponki robi Maxiss... Maxiss to podobno niemiecka firma, a ceny mają przystępne...

: 2010-03-16, 21:41
autor: pazura
ja miałem dwie opony, yokohama i dunlop, modele ci podam przy okazji... yokohama cos miala w nazwie decibel, ale musze sprawdzic, na tych oponach smigało mi się najlepiej i nie patrzyłem na ścieralność. ale koszt jest troche wyższy od tego co czytam powyżej. na yokohamach jezdzei jak przyspawany :D zresztą nie znam się na oponach, podam Ci nazwe zoabczysz sobie. Zreszta ten zakres cenowy, to chyba zbyt wysokie wymagania masz :D

: 2010-03-17, 23:07
autor: Armageddon
Ceny to przyklady Chińskich produkcji:) A jak na chińską produkcję to SUNNY mają dobra jakość opon w porównaniu z innymi "CHIńCZYKAMI" :) A nawet i niektórymi dobrymi markami europejskimi:) Wiadomo, że takie SUNNY nie może równać się z GoodYear, Bridgestone, czy Michelin... ALe tez ceny są inne... Mi głównie chodzi o bieżnik... Który jest lepszy, który ma lepsze właściwości jezdne, trakcyjne...

: 2010-03-17, 23:40
autor: Pablo
Najlepsze to dobre uzywki bo wszystkie sie w miar tak samo pala ;p a tak na powaznie continental contisportcontact ew cos z wyzszych modeli toyo proxes

: 2010-03-18, 00:04
autor: Armageddon
Mialem wlasnie proxesy na starym fordzie i w jeden sezon sie starly:/ No, ale z przyczepnoscia to mialy naprawde dobrze, samochod szedl jak po szynach w ostrych zakretach przy duzej predkosci. Chlopaki dobra my tu gadu o producentach, a tym czasem chodzi mi o rodzaj bieznika... Kierunkowy czy asymetryczny...

: 2010-03-18, 08:00
autor: BARTIG

: 2010-03-18, 10:02
autor: Armageddon
Bartig to ja tez czytalem, ale co z tego jak to suche slowa... Chcialbym miec to co tam pisza potwierdzone doswiadczeniami uzytkownikow tych opon... Z tego co tam pisza to i te i te sa do szybkiej jazdy, obie tez maja bardzo dobra przyczepnosc... Ale skoro produkuja oba wzory bieznika to czyms musza sie roznic...

: 2010-03-18, 12:38
autor: Pablo
Armageddon pisze:Kierunkowy czy asymetryczny...
continental contisportcontact

w przypadku tych asymetrycznych ida jak p[o szynach mialem polowe bieznika i w jeden sezon poslzy ale tylko ze wzgledu na dziwne pojawianie sie dymu z nich ktore wogole nie bylo spowodowane trzymaniem jednoczesnie hamulca i wzrastaniu predkosci w tym czasie :twisted:

: 2010-03-18, 18:56
autor: Honik
Opony ktore podal pablo sa jedymi z lepszych na rynku w przystepnej cenie :)

Co do maxis'a ... firma dobra, ale robi lepsze opony rowerowe niz samochodowe :)
a co do Opon Sunny itp, ja bym sie pakowal sie w takie marki, ktore nie maja wielkiego prestizu ... Jednak przy oponach firma ma znaczenie :)

Edit:
Zwlaszcz ze masz 328i ... pod maska masz wiele, wiec opona musi przezyc ogromne opciazenia przy mocniejszej jezdzie i przy duzej predkosci!

: 2010-03-18, 21:53
autor: whucrew
Ja dodam tylko ze z tanich opon bardzo dobre sa KUMHO ECSTRA SUPRA.. chyba tak sie zwaly :mrgreen: