Strona 1 z 2

[E46] 323 Problem z olejem ?

: 2010-05-14, 08:57
autor: Przemoo18
Hej. Przebieg 188tys.(potwierdzony)

Otóż mam problem.. Mianowicie 2000 km temu wymienilem olej na Castrol Edge 0w40 . Problem polegal na tym ze nie wiedzialem co bylo wcześniej jak samochod jeździł w Niemczech. Nakazali wlać wlaśnie tego Castrola więc tak zrobilem.... Zaraz na 2 dzień po wymianie na ten olej zaczely sie metaliczne dźwieki podczas rozruchu samochodu ktore ustepowaly po 5-10sek i silnik pracowal juz fajnie. Nie podejrzewalem , ze to olej.

Sprawdziłem wszystko to co mi tutaj powiedziano czyli: rolki, napinacz, alternator, sprezarka klimy, plyn od wspomagania. Wszystko jest w jak najlepszym porzadu a problem nadal wystepuje.Wymienilem nawet rolki choc nie bylo to do konca konieczne.... Odpalalem bez paskow samochod i dalej to samo ...

Dodam , ze samochod chodzi idealnie na cieplym.. 0 wyciekow, kopcen , falowan. Silnik praktycznie nie slyszalny na jalowym, brak jakichkolwiek spadkow mocy.. .. wiec wydaje sie byc ok... Problem metalicznego dzwieku pojawia sie dopiero na 2 dzien po calonocnym staniu..

Niby mechanicy mowili "olac to" i mowia "to napewno nie olej" jakos nie moge im wierzyc bo dla mnie to dziwna sprawa , ze zaraz po wymianie oleju zaczelo sie tak dziac.

Jeden znajomy powiedzial. "byc moze olej jest za rzadki i podczas postojow dlugich (noc) zcieka i po ponownym odpaleniu potrzebuje troche czasu zeby sie nasmarowac" i temu taki dzwiek wydaje... Czy moze to byc powodem ?


podejrzewam ze problem jest nie duzy tylko nikt nie potrafi go zdiagnozowac.... Juz slyszalem ze do wymiany dwumas, popychacze, silnik zatarty. No co mechanik to sie nowych rewelacji dowiaduje....

Z samochodem sie nic nie dzieje ale z racji ze ja jestem pedantem to chce miec wszystko tak jak nalezy.... a poprostu zastanawia mnie dlaczego akurat po wymianie oleju tak sie zaczelo dziac..

Dodam jeszcze ze po wymianie tego oleju samochod znacznie szybciej sie mi zaczol grzac..
Olej jest ze sklepu wiec wykluczam jakis "syf"


Dzis np jak rano wyjezdalem bo 4 dniowym postoju samochodu (nie jezdzilem wogole) znowu bylo metaliczne tarcie i to dluzsze nawet przy ruszaniu bo samochod stal dlugo i ta teza ze silnik ma kiepskie smarowanie mogla by sie potwierdzic..

Planuje wymienic ten olej dla wszelkiego spokoju i wlac VALVOLINE 5w50 vr 1...

Co sądzicie o tym oleju? Czy jest on dobry bo z tego co slyszalem cieszy sie dobra opinia..... ?? moge go wlac do tego silniczka ?

Czy jest ktos w stanie mi pomoc i czy to rzeczywiscie problem moze lezec w tym oleju?

Juz raz dawalem ten filmik ale dam i 2 raz jak to wyglada:


http://www.youtube.com/watch?v=pP4z-vZO ... r_embedded


Z gory dziekuje za wszelkie sugestie

[

: 2010-05-14, 09:56
autor: Marcin
wyraźnie było słychać tarcie metalu o metal bez żadnego "smaru" :/
wymień może na 5W40 - proponuję Elf'a (5W50 - myślę, że może być za gęsty)
Odszedłem od Castrola i jestem zadowolony.

: 2010-05-14, 10:00
autor: Krzys
Mobila S tez nie polecam. Sam moge stwierdzic ze oleje roznia sie od siebie. Do e36 jeszcze sie nie spotkalem zeby wlewac 0W40.

: 2010-05-14, 10:07
autor: Marcin
ale tu jest mowa o e46 ;)

: 2010-05-14, 10:15
autor: Przemoo18
Tak jest to e46 .. ale czy to mozliwe ze to objawy zlego oleju :?

: 2010-05-14, 10:18
autor: Marcin
bardzo możliwe.
trochę "wodnisty" i za szybko spływa ;)
zmień olej, już bez filtra i zobacz jakie będą efekty,
tylko do czasu wymiany staraj się nie szaleć powyżej 3 tysięcy ;)

: 2010-05-14, 10:25
autor: Przemoo18
Ja na tym oleju juz okolo 2000 przejechalem . Ubytkow nie ma ... ale nie jestem z gatunku 'upalacza" i jezde raczej spokojnie ... ale wymienie pewnie ten olej...

a tak poza tym . czy mnoglem cos uszkodzic lejac troche rzadsza oliwe :/ ?

: 2010-05-14, 10:35
autor: Marcin
2 tys.km to nie dużo, mogło się coś pościerać :(((
ale tragedii nie będzie - wlej olej 5w40 i zobaczysz.
no chyba, że panewki zaczną grać, ale wątpię.

: 2010-05-14, 10:41
autor: Przemoo18
no sprawdze to :/ tylko dziwi mnie fakt ze na cieply jest juz idealnie..

Panewki nawet mnie nie strasz :S


Dodam jeszcze ze ten dzwiek wydaje sie mi ze slychac z obudowy plynu od wspomagania badz tez z obudowy filtru oleju .

: 2010-05-14, 12:50
autor: Krzys
pomylka z tym e36. Ale sam fakt 0W40 to rzadki olej.

: 2010-05-14, 12:57
autor: Przemoo18
Tutaj mam jeszcze filmik jak silnik zachowuje sie na cieplym...


http://www.youtube.com/watch?v=h4JkZmIu ... r_embedded

chyba zatarcie /przytarcie mozna wykluczyc...... mysle ze byly by gorsze objawy

: 2010-05-14, 13:02
autor: Kebab 325
a moze taki zbieg okolicznosci ze zaczelo tak zgrzytac hmm moze rozrusznik nie odbija ?na olej niestawial bym ewentualnie mogly by zawory klepac na zimnym pozdrawiam daj znac co bylo moze go odpal na zimnym na pych odejdzie rozrusznik do roboty

: 2010-05-14, 13:03
autor: Przemoo18
rozrusznik wykluczam.. Auto pali na dotyk..

: 2010-05-14, 15:12
autor: Krzys
to chyba nic z silnikiem i olejem zwiazane. Moze jakies lozysko w jakims napinaczu albo czyms?

: 2010-05-14, 15:23
autor: MIRAS
ja stawiam na łożysko alternatora lub jakiegoś napinacza