Strona 1 z 2

[E60] STUKANIE i problem z przyspieszeniem

: 2010-05-17, 21:03
autor: Pawel
Witam.


Dawno mnie tu nie bylo bo nie bylo okazji ale dzis mam zapytanie. Kupilem ostatnio E60 2.5 litra w dieslu z 2004 i jest maly problem. Przy jezdzie jak puszcze gaz zeby zmienic bieg czuc na drazku i slychac stuk w skrzyni biegów. Jak zmieniam biegi po woli i delikatnie to nic nie stuka ale przy troche bardziej agresywnej jezdzie jest stuk za kazdym razem. Auto jezdi normalnie po wrzuceniu biegu i w czasie jazdy nic nie stuka.



Co to moze byc?

: 2010-05-18, 09:04
autor: pazura
Moze poducha pod skrzynia?

: 2010-05-18, 09:54
autor: Soki
Niekoniecznie musi być to skrzynia biegów, podobny objaw miałem w dawnej E34 w dislu
w momencie jak puszczałem gaz lub jak delikatnie go dodawałem było czuć szarpanie spowodowane to było luzami na półosiach. Proponuje wjechać na kanał zostawić bieg w pozycji neutralnej(luz) i wałem napędowym poruszając raz w prawo raz w lewo i dokładnie obserwować czy nie ma żadnych luzów na wale, dyferencjale lub półosiach oczywiście sprawdź dobrze poduchy pod skrzynią. Całkiem możliwe że ktoś tym autkiem mogł sporo szaleć stąd te objawy.

: 2010-05-18, 09:59
autor: pazura
no tez racja, Konik tak miał, troche sie posugerowalem tymi stukami lewarka

: 2010-05-18, 10:06
autor: Damian325
podjedz na stacje kontroli na szarpakach ci wykaże nic to nie kosztuje

: 2010-05-27, 20:53
autor: Pawel
....


Auto wrocilo od mechanika. Niestety nie zrobione. Chyba mechanik cienki. Powiedzial, ze moze to byc wina sprzegla. Moze cos w tym jest bo jak jade na 1,2,3 biegu i wcisne sprzeglo to slychac ten metaliczny stuk. Podobnie na 1,2,3 jak gwaltownie puszcze gaz to tez stuka. Jest to pojedynczy stuk i dzieje sie za kazdym razem gdy szybko wcisne sprzeglo lub gwaltownie puszcze gaz.

Poza tym jak mechanik posciagal wszystkie oslony od spodu stwierdzil, ze silnik caly jest zazygany olejem.



...

: 2010-05-28, 15:18
autor: pazura
jedź do M-auto :613: tak na forum ciężko określić co Ci stuka :P a tam jest dobry gościu co Ci to wybada :)

: 2010-05-28, 19:52
autor: darcyn
uuu to złe nowiny z tym zajszczaniem silnika.

zaciagnij reczny i lekko rozchuśtaj auto przód tył. jak bedziesz czuł że mimo zablokowanych kół auto odbija sie przód -tył to masz wywalone gumowe sprzęgło na wale.
drugie co moze być to dwumas.

nic innego

: 2010-06-05, 21:58
autor: jaskodagama
siemka wszystkim. ja mam problem tego typu ze po odpaleniu stojac w miejscu cos w silniku stuka i przestaje ale po chwili znowu stuka. bylo malo oleju wiec wymienilem od razu caly ale stuki nie ustaly. nie zaleznie czy stoje czy jade to silnik stuka a poprzedni wlascicel podobno tez tak mial i niby to naprawil ale chyba tylko taka prowizorke. moze cos doradzicie???

: 2010-06-06, 09:44
autor: darcyn
w silniku moze stukac duzo rzeczy.
czy stuka cały czas tak samo a moze im wyzsze obr tym szybciej stuka?
jak otworzysz maska to skad dochodzi stukot?
czy wcisniecie sprzegła uspokaja stukanie?

: 2010-06-06, 15:43
autor: Pawel
.................


Zagadka rozwiazana.

Auto stalo u innego mechanika w zeszlym tygodniu i okazalo sie, ze kolo dwumasowe jest do wymiany. Ponadto mechanik zalecil wymiane sprzegla. Dwumas z LUKa + sprzeglo oryginalne z BMW 700 funtow + 200 wymiana. Ponadto mechanik umyl silnik jakims specjalnym plynem (chcialem zawiezc na myjnie parowa ale mi odradzili bo BMW nie zaleca mycia silnika para) i podokrecal jakies sruby. Jak na razie wyciekow zadnych nie widac.


.........................

: 2010-06-06, 20:42
autor: jaskodagama
sprzeglo nic nie daje i na postoju stuka chwile i pezstaje i tak na przemian a podczas jazdy przestaje dopiero o 3 tysiecy obrotow i szczeze to trudno mi opisac z kad dochodza stuki

: 2010-06-06, 20:54
autor: darcyn
niektórzy mechanicy mają to kurde co lekarze mają. posłucha czy wał czy tłok czy panewka.

jak w silniku to musi to ktoś posłuchać

: 2012-02-05, 18:37
autor: Adam
Witam Koledzy jestem nowy na forum i chcialem sie zapytac mam bmwe60 530d i mam taki problem ze jak wcisne gaz prawie ze do oporu szybko przyspiesza np.do 160 puzniej lekko ja zblokuje na sekunde dalej przyspiesza do 220 znow lekko ja zadlawi i tak jak by ja cos pchało do przodu a jak systematyczne przyspieszam nic sie takiego nie dzieje tylko jak wcisne gaz przwie ze do opru.Raz jechalem 240km/h po chwili wychamowalem i znow przyspieszam gaz wciskajac do oporu ale przy 230km/h cos ja zblokowalo ale gazu jeszcze jest pod noga ale nie przyspiesza jak by ktos mogł pomoc co to moze byc z gory dziekuje.

: 2012-02-05, 19:19
autor: pazura
może być kilka powodów, pierw przepływomierz, dwa sterowanie zmienną geometrią turbiny.