Strona 1 z 1
[E36] auto kleklo:(
: 2010-07-05, 08:04
autor: patrykowski
Wczoraj chwilke sie poscigalem na prostej,start od 0 do ok 130 i potem hamowanie i tak moze z 5 razy,potem gdy juz zjezdzalem zeby pogadac zauwazylem ze wskazowka z temp jest na czerwonym polu to odrazu maska w gore a silnik wylaczylem by ostyg
po jakims tam czasie ok 40 min ,wskazowka byla na srodku wiec odpalilem i ujechalem ledwie 200-300 metrow i znow wskazowka na czerwonym :damn: odpowietrzylem uklad ,odkrecilem korek gdzie plyn mi sie wylewal spod niego ale jak juz go sciaglem i dostal powietrza to caly plyn zassalo do srodka i zbiorniczek byl pusty
kupilem plyn i dolalem ale dalej sie grzej co pare metrow :damn: wyciekow nigdzie niemam,wizualnie wszystko jest ok po przejechaniu ok 1 km gdzie byla chwila toczenia i 20 min studzenia auta okazalo sie ze plyn chlodniczy jest LETNI a wskazowka z tem na czerwonym :damn: co moglo sie stac??uszczelka pod glowica?pompa wody??
: 2010-07-05, 08:09
autor: pazura
pierw doporządku go odpowietrz, odkręć zbiorniczek niech ktoś ci gaz wciśnie i jak bedzie obieg, tzn, ze pompa wody raczej bedzie dobra. Mozesz zobaczyc termostatczy czasami sie nie zwiesił, ale to raczej mniej możliwe, zazwyczaj zostaje otwarty ;p Jeśli się dalej grzeje, musisz mieć coś niedrożne np. chlodnice.
: 2010-07-05, 08:45
autor: BeleX
wyglada to na zawieszony termostat ktory nie otwiera na duzy obieg skoro ciecz jest chlodna ew tak jak pazura87 napisal sprawdzic pompe wody na zapalonym silniku powinno przy przegazowce przelewac plyn w zbiorniku wyrownawczym...najgorsze co to uszczelka pod glowica chociaz tego jeszzce nei zakladajmy
w sumie to mozesz sprawdzic jeszcze "twardosc" wezy od chlodzenia.....one ogolnie powinny byc miekkie...
: 2010-07-05, 09:49
autor: pr0sty
Przy odpowietrzaniu pokrętła temp. miałeś na max czerwonym? Jeśli nie poleci gorące to znaczy że układ zapowietrzony. Aha a chłodnica jest po całości gorąca?
: 2010-07-05, 10:14
autor: Maro1986
Miałem podobnie jak mi chłodnica pekła ... pekniecie było małe i wyciek trudno było zauwazyc bo był bardzo mały, ale chłodnica łapała powietrze i auto sie grzało ;/
: 2010-07-05, 14:24
autor: kisol
Mozliwe ze pompa sie pozbyla lopatek jezeli sa bakielitowe bo tak sie zdarza ale wtedy nie widac jak przelawa w zbiorniczku ( chlodnica jest letnia i brak ogrzewania) a moze zwykle zapowietrzenie sprawdz to
: 2010-07-05, 14:45
autor: adamwsb
ostatecznie mogla peknac glowica
nie chce Cie straszyc ale w tych 2.8 to dosyc czesty przypadek przy przegrzaniu silnika
: 2010-07-05, 17:02
autor: patrykowski
wine za wszystko ponosi visco,pompa wody i termostat ale sytuacja juz jest opanowana
: 2010-07-05, 21:10
autor: BeleX
patrykowski pisze:wine za wszystko ponosi visco,pompa wody i termostat ale sytuacja juz jest opanowana
ok...ale tak wszystko naraz ??