Strona 1 z 1

[E36] 318is dławi się, nierówno pracuje, traci moc...

: 2010-07-19, 17:50
autor: drspa
Witam koledzy jestem tutaj nowy więc wypadałoby się przywitać i przestawić, jestem Marcin, studiuję archiwoznawstwo i zarządzanie dokumentacją, jeżdżę zielonym bmw coupe 318is z 1994 roku :D...

To jest mój pierwszy post na tym forum.

Autko posiadam już prawie rok do tej pory nie miałem z nim problemów, od kiedy wczoraj wróciłem z trasy z Krakowa to zaczęły się problemy z silnikiem mianowicie jak silnik jest zimny długo się odpala, nierówno pracuje a czasem ok, zaczynam ruszać powoli delikatnie to on nagle się dławi przy pierwszym otwarciu przepustnicy a przy drugim ma już kopa, na ciepłym silniku takich objawów nie ma, ale z odpalaniem troszkę lepiej, a jak się rozgrzeje do temperatury roboczej to obroty czasem falują tak minimalnie i nie widać tego na obrotomierzu tylko czuć jakby ktoś delikatnie bawił się gazem, albo jakby mijały mnie wyjące ciężarówki, gorzej z obrotami nigdy go nie kręciłem do końca, akurat podczas powrotu do Katowic zachciało mi się wcisnąć gaz do dechy i zbiera się pięknie, ale jak wskazówka dochodzi do 5 tysięcy rpm to zaczyna tracić moc i zachowuje się tak jakby przy 5krpm była odcinka, a jak wychodzi z 5 tysięcy rpm to już dostaje porządnego kopa, aż do 6 tysięcy rpm.
Mam nadzieje, że ktoś miał takie objawy i mu pomoże.

: 2010-07-19, 18:16
autor: djmario
czesc drspa, nie obraz sie ale :wink:

po pierwsze: dział przywitaj sie jest gdzie indziej
po drugie: dział gdzie pracujemy i co robimy tez

A co do tego Twojego problemu to pewnie sie ktos wypowie w tej kwestii, tylko prosze wszystkich o nie wypowiadanie sie juz w temacie j.w :razz:

: 2010-07-19, 20:54
autor: kris185
Proponuje podjechać na kompa.

: 2010-07-19, 20:59
autor: drspa
djmario pisze:czesc drspa, nie obraz sie ale :wink:

po pierwsze: dział przywitaj sie jest gdzie indziej
po drugie: dział gdzie pracujemy i co robimy tez

A co do tego Twojego problemu to pewnie sie ktos wypowie w tej kwestii, tylko prosze wszystkich o nie wypowiadanie sie juz w temacie j.w :razz:
Rozumiem i przepraszam, że w wszystko w jednym i w nieodpowiednim dziale napisalem.
kris185 pisze:Proponuje podjechać na kompa.
Gdzie najlepiej na śląsku i jaka będzie cena, jestem z Katowic.

: 2010-07-20, 05:58
autor: BeleX
jezeli silnik 1.6 lub 1.8 ma problemy z wkrecaniem sie na obroty to zwykle jest to problem z walkiem....radze to jednak na spokojnie podpiac pod kompa, podjedz do krystiana do katowic na warszawska 60 oni Ci tam podepna i powiedza co jest nie tak, ja obstawiam walek rozrzadu

: 2010-07-20, 06:27
autor: pr0sty
Przyczyn może być wiele... najprawdopodobniej przewody WN, świece skoro nie chce się wkręcać (popadało, wilgotność jest duża). Ale biorąc pod uwagę to, że inaczej jest na ciepłym, a inaczej na zimnym pod uwagę wziąłbym najpierw przepływomierz a także czujnik temperatury ten który podaje wartości do sterownika oraz sondę lambdę. Wałek odpada bo jego niedomagania objawiają się przy górnym zakresie obrotów tzn. wkręcasz do 5.400rpm i nagle wzzz auto ma dziurę w gazie i nie dochodzi do odcięcia. Tak jakby odcinało wcześniej.

Sondę i jej grzałkę można szybko przemierzyć miernikiem, czujnik temp także. Wałek byłoby słychać i popychacze, lub widać że jest wyjechany po ściągnięciu dekla głowicy. Przepływomierz to najlepiej podmienić ze sprawnego silnika.

: 2010-07-20, 09:38
autor: drspa
BeleX pisze:jezeli silnik 1.6 lub 1.8 ma problemy z wkrecaniem sie na obroty to zwykle jest to problem z walkiem....radze to jednak na spokojnie podpiac pod kompa, podjedz do krystiana do katowic na warszawska 60 oni Ci tam podepna i powiedza co jest nie tak, ja obstawiam walek rozrzadu
Ok dzięki już wiem gdzie to jest i tam podjadę a ile się płaci za podpięcie? Wałek na pewno nie, bo mój silnik to M42 a nie M40`.
Sondę i jej grzałkę można szybko przemierzyć miernikiem, czujnik temp także. Wałek byłoby słychać i popychacze, lub widać że jest wyjechany po ściągnięciu dekla głowicy. Przepływomierz to najlepiej podmienić ze sprawnego silnika.
Wałek mam sprawny bo to M42 i sprawdzałam i jest w stanie idealnym gdy wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, przy włączonym silniku nic nie słychać chyba, że jestem głuchy. A jak się mierzy miernikiem czujnik i sondę?

: 2010-07-20, 09:53
autor: BeleX
nie wiem ile krystian wezmie za podpiecie pod kompa......ale on takie diagnozy to nieraz stawia na ucho

: 2010-07-28, 21:57
autor: drspa
Temat do zamknięcia powodem była źle wyregulowana przepustnica, juz lepiej, pytanie dotyczące przepustnicy napisze w innym temacie.