Strona 1 z 1

[E30] E30 M52B28 Jaki dyfer z jakim przelozeniem?

: 2010-08-13, 09:38
autor: Damian_e30
Witam! Chcialem zapytac jaki dyfer kupic z jakim przelozeniem zeby e30 miala jak najlepsze przyspieszenie!?
Silnik mam M52B28

Pozdroo

: 2010-08-13, 09:44
autor: Admin
im wyższa wartość dyfra mp 4.10 tym szybciej się autko będzie rozpędzać a niższa np 3.15 to autko ma wyższą prędkość max

: 2010-08-13, 16:16
autor: Aurel
zależy do czego auto ma służyć.....przy 4.10 nie nadążysz biegów wrzucać bo jechałem czymś takim. 3.64 to taki optymalny na miasto do 100 km/h. a 2.9x to taki na trase fajnie sie na nim śmiga.

: 2010-08-15, 17:24
autor: Świru
Ja w ostatnim czasie robiłem swapa w e34 z m20b20 na m52b25...
M20 miało przełożenie 4.44, dla samego siebie poskładałem wszystko na starym dyfrze by zobaczyć jak to będzie jeździć. przyśpieszenie niesamowite e34 540 nie mogła nadążyć na starcie - potem mnie dochodziła...
biegi tak jak kolega wcześniej pisał trzeba zmieniać często :-P w zasadzie jedynka jest zbędna a przydałyby się jeszcze ze dwa do góry... Piąty bieg trzeba już zasadzić przy ok 60 km/h max prędkość to 150 nic więcej i 6800 obrotów, średnio przy 100km/h jest 4800 obr.
Do driftu i zabawy ok ale do normalnej jazdy - pomyłka silnik non stop goniony i na wysokich obrotach... dużo pali i jest dość głośno.
Ja założyłem dyfer od 524TD o przełożeniu 3.25 udało mi się szperę dostać... i jest super , ładnie się zbiera i ma bardzo elastyczne przełożenie. Nie mieszasz za często biegami a dodając gazu przy 100km /h ma czym przyśpieszyć teraz przy 100km/h mam 2800 obr przy 120 - 3000 a przy 150 - 4000 obr. uważam ze jest bardzo optymalnie...( do normalnej jazdy, choć i tak jest dość nerwowy a to tylko 170 PS)
Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79. E39 z tym silnikiem ma przełożenie 3.15. ja dopadłem tanio "S" 3.25 i jest ok.(podobna waga auta e34 do e39)
Porównaj jakie przełożenie miało e36 z 2.8 (bo to podobna waga co e30) i poszukaj czegoś podobnego (jeśli to ma jeździć normalnie - ekonomicznie). Na realoem coś na pewno będzie.
Wydaje mi się że w Twoim przypadku też będzie najlepiej coś dobrać z diesla - e30 324Td (bo 324D może mieć z długie przełożenia) albo lepiej z m20b27 ETY - odporny na gonitwę i przełożenia też powinien mieć dłuższe bo to niskoobrotowiec ;-)

: 2010-09-14, 22:48
autor: sosek20
Ja śmigałem na 4.10 w e30 b28tu i masakra V-max 180km/h , 100km/h nie wiem w ile wyciąga ale słabo bo problem z trakcją ;-)

: 2010-09-18, 12:20
autor: drspa
Świru pisze:Ja w ostatnim czasie robiłem swapa w e34 z m20b20 na m52b25...
M20 miało przełożenie 4.44, dla samego siebie poskładałem wszystko na starym dyfrze by zobaczyć jak to będzie jeździć. przyśpieszenie niesamowite e34 540 nie mogła nadążyć na starcie - potem mnie dochodziła...
biegi tak jak kolega wcześniej pisał trzeba zmieniać często :-P w zasadzie jedynka jest zbędna a przydałyby się jeszcze ze dwa do góry... Piąty bieg trzeba już zasadzić przy ok 60 km/h max prędkość to 150 nic więcej i 6800 obrotów, średnio przy 100km/h jest 4800 obr.
Do driftu i zabawy ok ale do normalnej jazdy - pomyłka silnik non stop goniony i na wysokich obrotach... dużo pali i jest dość głośno.
Ja założyłem dyfer od 524TD o przełożeniu 3.25 udało mi się szperę dostać... i jest super , ładnie się zbiera i ma bardzo elastyczne przełożenie. Nie mieszasz za często biegami a dodając gazu przy 100km /h ma czym przyśpieszyć teraz przy 100km/h mam 2800 obr przy 120 - 3000 a przy 150 - 4000 obr. uważam ze jest bardzo optymalnie...( do normalnej jazdy, choć i tak jest dość nerwowy a to tylko 170 PS)
Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79. E39 z tym silnikiem ma przełożenie 3.15. ja dopadłem tanio "S" 3.25 i jest ok.(podobna waga auta e34 do e39)
Porównaj jakie przełożenie miało e36 z 2.8 (bo to podobna waga co e30) i poszukaj czegoś podobnego (jeśli to ma jeździć normalnie - ekonomicznie). Na realoem coś na pewno będzie.
Wydaje mi się że w Twoim przypadku też będzie najlepiej coś dobrać z diesla - e30 324Td (bo 324D może mieć z długie przełożenia) albo lepiej z m20b27 ETY - odporny na gonitwę i przełożenia też powinien mieć dłuższe bo to niskoobrotowiec ;-)
Tak jak ja w swoim e36 318is przy 100 mam 2,5 rpm :D a do setki nie ma problemu do paki w 9 sekund

: 2010-09-18, 14:38
autor: k64
to jeszcze piszcie czy to mala czy duza glowa

: 2010-09-18, 15:45
autor: Krzys
Świru pisze:Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79
w e36 nie bylo takiego przelozenia. Byly 2.93 a pozniej 3.15.
2.93 byly robione w m52b28 i m52b25.

: 2010-10-22, 21:59
autor: sosek20
Obrazek