Strona 1 z 2
Termostat E46 2000r 318i
: 2010-08-23, 17:18
autor: SebaE30.2,5
Witam może ktoś mi powie po co przy tym termostacie jest ta wtyczka bo mnie to ciekawi jak H
http://allegro.pl/item1165494369_termos ... l_bmw.html
A dlaczego sie pytam bo pojezdziłem dzis po mieśćie moim kochanym BMW i mi sie woda zagotował i rozerwało zbiorniczek przy chłodnicy masakra załamany jestem moja kochana Niunia jest chora i wyciagnołem ten termostat i chciałem go wywalic i wyrwałem te kabelki
i teraz sie zastanawiam do czego to potrzebne, włozyłem ten termostat do gotujacej wory i sie nie otwarł albo tak jakis prad dopływa i go otwiera ????
: 2010-08-23, 18:48
autor: BeleX
te kabelki byly pewnie od czujnika temp ktory znajduje sie na termostacie...a jezeli przegrzewa sie silnik to sprzeglo visca jest do wymiany....
: 2010-08-23, 20:23
autor: SebaE30.2,5
Hey wykluczam visca bo niema jest tylko wetylator napedzany silnikiem elektrycznym ktory jest podłaczony do czujnika temperatury przy chłodnicy ale jesli włoze termostat do goracej wody powinien sie przesunac prawda ??
: 2010-08-23, 20:34
autor: pazura
powinien się otworzyc, ale MO¯E nie cały, bo niektore, otwieraja sie pozniej, a niżeli temp. wrzenia wody..
: 2010-08-23, 20:41
autor: BeleX
Sebć30.2,5 pisze:Hey wykluczam visca bo niema jest tylko wetylator napedzany silnikiem elektrycznym ktory jest podłaczony do czujnika temperatury przy chłodnicy ale jesli włoze termostat do goracej wody powinien sie przesunac prawda ??
jak to wykluczasz visco bo nie ma ? BMW BEZ VISCO ?
termostat pracuje w temp cieczy chlodzacej...i ta temp powinna miec okolo 100...chcesz zobaczyc czy termostat sie otwiera to go ugotuj w garnku przez chwile...podlanie go wrzaca woda jak kwiatka wiele nie da
: 2010-08-23, 21:03
autor: Kubok
BeleX pisze: BMW BEZ VISCO
A co w tym dziwnego ?? Jedne mają wiatrak na sprzęgle wiskotycznym inne mają zwykły silnik elektryczny..
Jak napisałeś silnik jest chłodzony płynem a nie wodą, a temp wrzenia płynu nieraz sięga powyżej 120 stopni..
Jeśli zwykły, bimetalowy termostat nie wyraża chęci współpracy z wrzuceniem go do wrzącej wody i wygotowaniem, to nadaje się do wymiany! Czujnik z kablami, to pewnie jakieś info dla chłodnicy..
Pęknięcie zbiornika może również oznaczać niesprawny korek od chłodnicy ( zbiornika wyrównawczego) bądź walniętej uszczelki pod głowicą, stąd za duże ciśnienie w układzie ;p
Ewentualnie brak obiegu, a co za tym idzie nie sprawna pompa cieczy chłodz.
: 2010-08-23, 21:13
autor: BeleX
Kubok pisze:BeleX pisze: BMW BEZ VISCO
A co w tym dziwnego ?? Jedne mają wiatrak na sprzęgle wiskotycznym inne mają zwykły silnik elektryczny..
a nie wiedzialem
wychodzi na to ze ten czujnik w termostacie moze dawac jakies info wlasnie do wiatraczka ( szybciej ....wolniej )
i jak bedziesz gotowac termostat to uwazaj na ten czujnik...moze sie rozgotowac
: 2010-08-23, 21:21
autor: Kubok
Dokładnie tak jest, wiatraki elektryczne mają dwa biegi działania - dwie prędkości obrotowe i dwa zakresy temp ich uruchamiania ;p.. P.S gotuj sam termostat a nie całe auto
: 2010-08-23, 21:41
autor: SebaE30.2,5
Kubok pisze:Jak napisałeś silnik jest chłodzony płynem a nie wodą, a temp wrzenia płynu nieraz sięga powyżej 120 stopni..
A tak na termostacie pisze 105 stopni ale jak sie gotował w garnku to nic sie nie stało nie ruszył sie ciekawe
: 2010-08-23, 21:47
autor: pazura
to zagotuj płyn... chyba ze ci szkoda.. OCZYWISCIE ZAGOTUJ NA KUCHENCE, ognisku, gazie nie w aucie
sorki, ze tak pisze, ale widze, ze troszke masz problem ze stwierdzeniem czy termostat jest uszkodzony, ale w wodzie gotującej powinien sie otworzyc.
: 2010-08-23, 21:52
autor: Kubok
Napisz konkretnie jaki silnik, jaki model.. Jak 105 to nic dziwnego, że w wodzie nie ruszył, przecie woda gotuje się w maks 100 zależnie od ciśń. atm. ;p Zalej go płynem, zagotuj i włóż termometr jeśli takowy posiadasz ;p
: 2010-08-23, 21:58
autor: SebaE30.2,5
pazura87 pisze:ze troszke masz problem ze stwierdzeniem czy termostat jest uszkodzony, ale w wodzie gotującej powinien sie otworzyc.
wiesz niewidomym nie jestem ale wiekszosc termostatow sie otwiera przy 97 stopni a ten niby przy 105 ale i tak powienien sie czyba uchylic co nie
[ Dodano: 23 Sierpień 2010, 23:01 ]
Sprawdze to jutro z tym płynem ale zeby takie znaczenie miało to kilka stopni ciekawe
no ale co by mogło sie stac innego ze mi zagotowało wode w silniku
uszczelke wykluczyłem pod głowica nie przedostaje sie cisnienie z karteru
[ Dodano: 23 Sierpień 2010, 23:02 ]
To BMW e46 2000r 318i 115km a zdjecie termostatu jest na samej gorze
[ Dodano: 24 Sierpień 2010, 08:02 ]
Zaraz sobie to sprawdze z tym płynem jak to dziła
[ Dodano: 24 Sierpień 2010, 10:45 ]
Witam włozyłem go do płynu chłodniczego i zaczoł sie otwierac przy 102 stopniach to teraz mnie zastanawia dlaczego rozerwało mi zbiorniczek hmmmmmmm i zagotoawał sie woda
: 2010-08-24, 13:58
autor: Marcin
dlaczego rozerwało mi zbiorniczek hmmmmmmm i zagotoawał sie woda
Jakiś "śmieć" mógł zatkać kanał i zbiornik wyrównawczy rozerwało...
Ale dla czego ciśnienie nie ruszyło przez korek???
: 2010-08-24, 14:35
autor: Kubok
Może zawory w korku są uszkodzone i korek nie puszcza nic jak słoik z ogórkami
?
: 2010-08-24, 15:31
autor: SebaE30.2,5
Moze jak słoik z ogórkami hahh
Ale juz kupiłmem nowy korek za 17 zł i jak w niego dmucham to przelatuje powietrze a ten stary ani nie drgnie
A dam zbiornik do spawania to mnie bedze z 10 zł kosztowało zanim załoze nowy a miało by sie stac to samo z nim do pewnosci to jeszcze go opaskami zepne zeby było git
A CZŁOWIEK UCZY SIE CAŁE ZYCIE I TAK UMIERA CIEMNY HAHAH
[ Dodano: 24 Sierpień 2010, 16:36 ]
A tak na marginesie mam kabel obd2 i zciagnołm carsofta i chce go zinstalowac na mojej win7 i nie idze