[E36] SWAP z M52b20 na M52b25
: 2010-09-04, 11:08
Witam serdecznie
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Mam, a właściwie miałem w swojej E36 silnik M52b20. Niestety podczas ostatniej przejażdżki posypał się on. Mechanik podejrzewa popękane pierścienie- zerowa kompresja na 5 cylindrach. Tylko jeden ma normalną. Nie opłaca się więc go remontować. I tutaj przechodzę do sedna sprawy. Chciałbym sobie podmienić go na większego brata M52b25 czyli 2,5 170 km. Nie chciałbym się za bardzo pakować w koszta, dlatego m.i.n wybór padł na ten silnik. Planuję kupić silnik z komputerem, pestką EWS no i sprzęgłem. Most i wał chciałbym zostawić swoje, czyli na małej głowie. Nie upalam więc twierdzę że most wytrzyma, jeżdżę spokojnie a krótsze biegi mi nie przeszkadzają. Nie chciałbym się raczej pchać w wymianę silnika na 2,8 bo muszę już wszystko zmieniać i koszta o wiele większe...
Pytanie czy taki SWAP się opłaca? Co jeszcze muszę dokupić? Czy może zostać mój osprzęt? Wydech 320 i 323 mają na jednorurce, więc chyba będzie pasował?? Czy po zmianie silnika odczuję jakąś różnicę w osiągach? To niby tylko 20 km więcej ale za to moment ma dużo większy
Proszę pomóżcie i doradźcie mi
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Mam, a właściwie miałem w swojej E36 silnik M52b20. Niestety podczas ostatniej przejażdżki posypał się on. Mechanik podejrzewa popękane pierścienie- zerowa kompresja na 5 cylindrach. Tylko jeden ma normalną. Nie opłaca się więc go remontować. I tutaj przechodzę do sedna sprawy. Chciałbym sobie podmienić go na większego brata M52b25 czyli 2,5 170 km. Nie chciałbym się za bardzo pakować w koszta, dlatego m.i.n wybór padł na ten silnik. Planuję kupić silnik z komputerem, pestką EWS no i sprzęgłem. Most i wał chciałbym zostawić swoje, czyli na małej głowie. Nie upalam więc twierdzę że most wytrzyma, jeżdżę spokojnie a krótsze biegi mi nie przeszkadzają. Nie chciałbym się raczej pchać w wymianę silnika na 2,8 bo muszę już wszystko zmieniać i koszta o wiele większe...
Pytanie czy taki SWAP się opłaca? Co jeszcze muszę dokupić? Czy może zostać mój osprzęt? Wydech 320 i 323 mają na jednorurce, więc chyba będzie pasował?? Czy po zmianie silnika odczuję jakąś różnicę w osiągach? To niby tylko 20 km więcej ale za to moment ma dużo większy
Proszę pomóżcie i doradźcie mi