Strona 1 z 1

[E36] SWAP z M52b20 na M52b25

: 2010-09-04, 11:08
autor: PrzemaS
Witam serdecznie :)

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Mam, a właściwie miałem w swojej E36 silnik M52b20. Niestety podczas ostatniej przejażdżki posypał się on. Mechanik podejrzewa popękane pierścienie- zerowa kompresja na 5 cylindrach. Tylko jeden ma normalną. Nie opłaca się więc go remontować. I tutaj przechodzę do sedna sprawy. Chciałbym sobie podmienić go na większego brata M52b25 czyli 2,5 170 km. Nie chciałbym się za bardzo pakować w koszta, dlatego m.i.n wybór padł na ten silnik. Planuję kupić silnik z komputerem, pestką EWS no i sprzęgłem. Most i wał chciałbym zostawić swoje, czyli na małej głowie. Nie upalam więc twierdzę że most wytrzyma, jeżdżę spokojnie a krótsze biegi mi nie przeszkadzają. Nie chciałbym się raczej pchać w wymianę silnika na 2,8 bo muszę już wszystko zmieniać i koszta o wiele większe...:(
Pytanie czy taki SWAP się opłaca? Co jeszcze muszę dokupić? Czy może zostać mój osprzęt? Wydech 320 i 323 mają na jednorurce, więc chyba będzie pasował?? Czy po zmianie silnika odczuję jakąś różnicę w osiągach? To niby tylko 20 km więcej ale za to moment ma dużo większy :)
Proszę pomóżcie i doradźcie mi

: 2010-09-04, 20:25
autor: Kebab 325
przyjacielu jak najbardziej odczujesz różnice :) w 100% osprzet jest taki sam wiec niezastanawiaj sie i swapuj ! jak juz bedziesz miec ten silnik pomysl nad kolektorem z m50 wtedy moc podniesie sie do okolo 192PS Pozdrawiam

: 2010-09-04, 20:54
autor: Waldi
Kebab 325 pisze:jak juz bedziesz miec ten silnik pomysl nad kolektorem z m50 wtedy moc podniesie sie do okolo 192PS Pozdrawiam
Sam kolektor nie da ci takiej mocy.

PrzemaS nie zastanawiaj się za swapem
- kolektor z M50
- barany z ta technix
- wydech przlotowy 2,5cala
- jeszcze zestroić program i będzie dużo lepiej niż seria

Powodzenia z modami :wink:

: 2010-09-04, 23:59
autor: Kubok
Chciałem od razu pisać zmieniaj na 2.8 , ale jak ciąć koszty to ok :).
Tak jak Waldi pisze do silnika M52B25 takie mody zalecane i dają duży efekt, ale na początek sama zmiana silnika da dużą różnicę! Dużo większe odczucie jest pomiędzy 2.0 a 323i (nowsze 2.5) a 323 i 328 !! 320i jest poprostu za mułowate i paliwożerne w stosunku do swojej pojemności ( za mały moment i moc) i nie ma co dyskutować ;p

Co do samego dyfra i wału to nie wiem czy pasuje mała głowa, niech się wypowiedzą ludzie co zmieniali, 1.6/1.8/2.0 maja małą głowę, ale czy wymiarowo się róznią od 323/328 tego Ci nie potwierdzę!

: 2010-09-06, 23:21
autor: PrzemaS
OK, dzięki za rady koledzy, a powiedzcie mi czy silnik z E39 podejdzie do mojego auta?? Czy różni się miską olejową itp? Bo gdzieś czytałem, że podobno nie pasuje :(

: 2010-09-08, 20:35
autor: Soki
Jeżeli znajdziesz dobry silnik z E39 i odpowiednia osobę która ci go zamontuję to tak, niemalże wszystko da się się przerobić i będzie w porządku tylko trzeba to zrobić z głową.
przede wszystkim udaj się tak gdzie wykonują takie prace jak ,,SWAP" i konkretnie się na tym znają i robili już nie jedno BMW to podstawa aby później nie okazało się że wszystko jest do nieczego.

: 2010-09-10, 08:49
autor: Pablo
PrzemaS pisze:Czy różni się miską olejową itp?
to masz akurat pewne 5er zawsze mialy inne miski niz 3er

: 2010-09-24, 19:11
autor: PrzemaS
OKI, silniczek już kupiony z E36. Jest z 1999r, czyli jedna z ostatnich sztuk jakie produkowali. Pochodzi z angola (przebieg nieco ponad 60 tyś mil). Kupiłem kpl silnik ze wszystkim, także z wiązką. I tutaj pytanie Czy wiązka z angola pasuje do wersji europejskiej??