Strona 1 z 1

e38 740i manual trzepie wibruje przy dodawaniu gazu...

: 2010-09-06, 10:35
autor: royal
witam wczoraj w trasi zaczelo sie dzac cos bardzo zlego... na pocatku wyczuwalem lekki rezonans .. myslalem ze jakis asfalt jest gorszy albo co.... po 50 km przyjechalem na lotnisko i slyszalem glosne metaliczne walenie ewidetnie WAŁ stukalo szybciej jak jechalem szybciej a jak jechalem wolniej to stukalo z mniejsza czestotliwoscia... natomiast po kolejnyc 50 km auto zćczelo sie trzepac w granicach 100km/h trzepie delikatnie ale jak rusza sie z miejsca to trzepanie jest poprostu straszne najgorzej jest 0-50km/h pozniej coraz slabiej czuc ... glownie przy dodawaniu gazu jak jedzie sie rowno to mozna powiedziec ze nie czuc wibracji....
-Podpora walu wyglada dobrze
-Ptzegub krzyzakowy tez bez luzow
aha.. jak krece walem w prawo i w lewo energicznie to slychac ten metaliczny stuk..tak jak by w srodku walu
AUTO TO 740i Manual.... wszystko ustaje po wysprzegleniu czyli wszystkie cylindy pracuja OK

: 2010-09-06, 10:58
autor: Pablo
sprawdz szczegółowo podpore bo ewidentnie wszystkie objawy wskazuja na nia moze to nie byc widoczne na pierwszy rzut oka

: 2010-09-06, 11:14
autor: royal
zaraz ide to sprawdzic dokladniej wiem ze jak ruszam walem przy podporze to troche sie rusza tak 0,5cm w gore i 0,5 cm w dol...... ale mam nowy objaw.. jak ruszam walem przy samej skrzyni to sa luzy i stukac cos w skrzyni pewnie jakies lozysko...

: 2010-09-06, 14:28
autor: KoNiK
royal pisze:to troche sie rusza tak 0,5cm w gore i 0,5 cm w dol.....
po pół centymetra w każdą strone to jest 1cm luzu i to nie jest troche tylko w chu....

: 2010-09-06, 20:00
autor: Krzys
KoNiK pisze:royal napisał/a:
to troche sie rusza tak 0,5cm w gore i 0,5 cm w dol.....


po pół centymetra w każdą strone to jest 1cm luzu i to nie jest troche tylko w chu....
_________________
podpora walu jest zbudowana z metalu oraz gumy wiec musi miec jakas tolerancje

: 2010-09-06, 20:23
autor: Kubok
Również stawiam na podporę wału!. No chyba że łożysko na wałku zdawczym na wyjściu skrzyni padło, ale to ostateczność ;p

: 2010-09-06, 20:43
autor: BeleX
niech zerknie jeszczena laczenie walu ze skrzynia biegow tam tez jest jakies laczenie z tlumieniem drgan

: 2010-09-06, 21:14
autor: KoNiK
Krzys pisze:KoNiK napisał/a:
royal napisał/a:
to troche sie rusza tak 0,5cm w gore i 0,5 cm w dol.....


po pół centymetra w każdą strone to jest 1cm luzu i to nie jest troche tylko w chu....
_________________


podpora walu jest zbudowana z metalu oraz gumy wiec musi miec jakas tolerancje
Jakąś wiadomo że ma bo jest to elestyczne, ale 1cm !! :zdziwko: jak dla mnie troche za dużo

: 2010-09-06, 21:41
autor: zawias
miałem identyczne objawy jak usrały sie 3 śruby bodajże z 8 , na podporze wału :razz:

: 2010-09-09, 22:33
autor: GREG_V8
zawias pisze:miałem identyczne objawy jak usrały sie 3 śruby bodajże z 8 , na podporze wału :razz:
Chyba chodziło ci o ten gumowy przegub łączący wał ze skrzynią :smile: Wracając do tematu sprawdzałeś kolego przegub łączący wał z dyfrem ?? Nie wiem czy w manualu on wystepuje, mogą to być również rozwalone poduchy dyfra........ lub skrzyni ,ciężko cokolwiek stwierdzić bez okukania :wink:

: 2010-10-26, 14:49
autor: royal
Witam troche pozno ale juz wiem co sie stalo : mianowicie padl przegob laczacy wal z dyferencjalem.....
klinowal sie w jednej pozycji i nie byl w osi ..... jak cofalem to cos go puszczalo i bylo ok jakis czas .... przegub wymieniony i cisza:) moze komus sie przydac