[E34] Pełne OBC
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
[E34] Pełne OBC
Mam w swojej bunii podstawowe OBC, 6cio przyciskowe. Czy wie ktoś czy pełne OBC (16 przycisków) będzie mi śmigać czy będę musiał coś przerabiać, ciągnąć kable, czujniki itd.?
Może ktoś już się bawił w zamianę OBC w E34 i wie co mnie ewentualnie może czekać
Może ktoś już się bawił w zamianę OBC w E34 i wie co mnie ewentualnie może czekać
ierwsza sprawa do twojego auta potrzebujesz OBC z koncowka numeru 149 bo tylko takie ruszy u ciebie inne nie beda smigaly. Drugie pytanie jaka masz wiazke w aucie wyjmij stare obc i sprawdz ile masz kabli bo jak masz 3 to gra nie warta swieczki. Jezeli masz pelna wiazke to mostkujesz dwa kabelki brzeszczortem wycinasz tylna scianke w ramce (pelne obc jest dluzsze) podpinasz wsuwasz i wszystko smiga jakby cos to sluze pomoca robilem to w mnostwie aut Aha mowie odrazu ze kupic obc z koncowka 149 to nielada problem bo jest ich bardzo malo i ceny oscyluja w okolicach 200-300zł
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
aua... czemu tak drogo? Niektóre OBC za 30zł widzę że idzie dostać. Czym one się różnią? No i przede wszystkim co by było jakby zrobił tak jak napisał BoGDaN, czyli kupię pierwsze lepsze sprawne OBC i beż żadnego mostkowania kabli po prostu podmienię je ze starym?
Nie wiem jaką mam wiązkę w środku, także zaraz idę sobie to sprawdzić
Nie wiem jaką mam wiązkę w środku, także zaraz idę sobie to sprawdzić
obc generalnei pobiera dane z licznika a ty mas zlicznik z malym wyswietlaczem wiec obc potrzebuje kosc kodujaca ktora jest z tyłu do neigo wlozona a ze bylo ich bardzo malo to dlatego takie ceny ja pare dni temu sprzedalem taki uszkodzony za 65zł na allegro.aua... czemu tak drogo?
nic sie nie stanie poprostu ci nei ruszyLuQ pisze:tak jak napisał BoGDaN, czyli kupię pierwsze lepsze sprawne OBC i beż żadnego mostkowania kabli po prostu podmienię je ze starym?
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Przerabiałem ten temat niedawno u siebie w TDS, obc z końcówką nr 149 na allegro kosztuje około 200-350 zł. Ja kupiłem taki z nr 055 i dorobiłem sobie kość kodująca . Jeśli chcesz to mogę też coś takiego dla Ciebie zrobić potem wystarczy wlutować to w komputer i normalnie wszystkie funkcje działają u mnie przekłamuje tylko ilość paliwa w zbiorniku ale to chyba wina pływaka.
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Panowie, jest OBC i jest kość kodująca, pora się za to zabrać, jednak już na wstępie mam problem.
W instrukcji podmiany OBC jest napisane:
Na tą chwilę wiem że nie mam 12V na pinie 17 i 9, 6 i 8 nie sprawdzałem.
Proszę o pomoc
W instrukcji podmiany OBC jest napisane:
Co jeżeli okaże się że nie mam napięcia na żadnym z wymienionych wcześniej pinów (6,8,9 oraz 17) to pod wszystkie 4 muszę stałe 12V pociągnąć? z którego pinu najlepiej?eżeli OBC jest martwy, to następnym krokiem jest znalezienie usterki. Schemat wyprowadzeń podany jest poniżej, a więc zaczynamy od sprawdzenia miernikiem, czy mamy 12V na pinie: 6,8,9 oraz 17. Najczęściej przyczyną usterki jest brak napięcia na pinie nr 17, jeżeli Twoje auto nie ma pomocniczego przekaźnika klaksonu (auxiliary horn relay). Bez napięcia na tym pinie OBC będzie całkowicie martwy. Najprostszym rozwiązaniem jest odcięcie czerwono-szaro-żółtego kabelka, idącego do pinu 17 (ale odcięcie go jak najdalej od złącza),i zwarcie go z czerwono-żółtym (czerwonego z żółtym paskiem, bo jest również żółty z czerwonym paskiem -NIE POMYLCIE SIĘ!), który prowadzi z piniem nr 9. Możesz połączyć to poprzez 5 lub 10 amperowy bezpiecznik jeżeli chcesz, a to na wypadek gdyby czerwono-szaro-zielony kabelek się rozłączył. Jeżeli nawet, to nie powinien spowodować żadnych problemów.
Na tą chwilę wiem że nie mam 12V na pinie 17 i 9, 6 i 8 nie sprawdzałem.
Proszę o pomoc