Witam
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm
W module ZKE III znalazlem cos takiego:
Wiper motor
The wiper motor is configured for two different wiper speeds. The load is switched via two external relays.
The end position (park position) of the wiper motor is recognized by means of a reset contact integrated in the motor. This contact switches ground to the general module when the motor has reached its end position.
The reset contact is also used for monitoring the wiper motor. If the contact signal is not received for 16 seconds with the wiper motor switched on (e.g. dry running), the wiper motor is switched off in order to protect it from overloading.
The wiper is not switched on again before it has been switched off and a lock-out time of 3 minutes has elapsed.
to pozwolilo mi docieknac ze moze jednak ten silniczek jest zbyt obciazony.
calkowiecie wykrecilem wycieraczki i podlaczylem sam silnik i ......???? i problem znikl.
ponownie spiolem z mechanizmem wycieraczek i znow 8 cykli i odciecie na 3 min wraz ze spryskiwaczem
Przyjrzalem sie tym wszystkim ruchomym elementom.
Rozebralem co mozna bylo przeczyscilem , nasmarowalem smarem do lozysk.
i problem znikl.
niestety kupilem juz niepotrzebnie modul komfortu.
Rozebralem w silniczku mechanizm pozycjonera i wszystko bylo ok tak wiec usterka mechaniczna a nie elektryczna tak jak sie pierwotnie upieralem.
Generalnie u mnie problem rozwiązany
Pozdrawiam