Może ktoś już się bawił w zamianę OBC w E34 i wie co mnie ewentualnie może czekać

obc generalnei pobiera dane z licznika a ty mas zlicznik z malym wyswietlaczem wiec obc potrzebuje kosc kodujaca ktora jest z tyłu do neigo wlozona a ze bylo ich bardzo malo to dlatego takie ceny ja pare dni temu sprzedalem taki uszkodzony za 65zł na allegro.aua... czemu tak drogo?
nic sie nie stanie poprostu ci nei ruszyLuQ pisze:tak jak napisał BoGDaN, czyli kupię pierwsze lepsze sprawne OBC i beż żadnego mostkowania kabli po prostu podmienię je ze starym?
Co jeżeli okaże się że nie mam napięcia na żadnym z wymienionych wcześniej pinów (6,8,9 oraz 17) to pod wszystkie 4 muszę stałe 12V pociągnąć? z którego pinu najlepiej?eżeli OBC jest martwy, to następnym krokiem jest znalezienie usterki. Schemat wyprowadzeń podany jest poniżej, a więc zaczynamy od sprawdzenia miernikiem, czy mamy 12V na pinie: 6,8,9 oraz 17. Najczęściej przyczyną usterki jest brak napięcia na pinie nr 17, jeżeli Twoje auto nie ma pomocniczego przekaźnika klaksonu (auxiliary horn relay). Bez napięcia na tym pinie OBC będzie całkowicie martwy. Najprostszym rozwiązaniem jest odcięcie czerwono-szaro-żółtego kabelka, idącego do pinu 17 (ale odcięcie go jak najdalej od złącza),i zwarcie go z czerwono-żółtym (czerwonego z żółtym paskiem, bo jest również żółty z czerwonym paskiem -NIE POMYLCIE SIĘ!), który prowadzi z piniem nr 9. Możesz połączyć to poprzez 5 lub 10 amperowy bezpiecznik jeżeli chcesz, a to na wypadek gdyby czerwono-szaro-zielony kabelek się rozłączył. Jeżeli nawet, to nie powinien spowodować żadnych problemów.