Strona 1 z 1

[E34] Pełne OBC

: 2012-04-15, 11:24
autor: LuQ
Mam w swojej bunii podstawowe OBC, 6cio przyciskowe. Czy wie ktoś czy pełne OBC (16 przycisków) będzie mi śmigać czy będę musiał coś przerabiać, ciągnąć kable, czujniki itd.?

Może ktoś już się bawił w zamianę OBC w E34 i wie co mnie ewentualnie może czekać :D

: 2012-04-15, 11:27
autor: BoGDaN
Ja w mojej niedawno wymienialem i poprostu wyciagasz male obc i montujesz pelne troszke walki jest z ramka. Nic nie musisz dokladac

: 2012-04-15, 12:24
autor: Pablo
ierwsza sprawa do twojego auta potrzebujesz OBC z koncowka numeru 149 bo tylko takie ruszy u ciebie inne nie beda smigaly. Drugie pytanie jaka masz wiazke w aucie wyjmij stare obc i sprawdz ile masz kabli bo jak masz 3 to gra nie warta swieczki. Jezeli masz pelna wiazke to mostkujesz dwa kabelki brzeszczortem wycinasz tylna scianke w ramce (pelne obc jest dluzsze) podpinasz wsuwasz i wszystko smiga jakby cos to sluze pomoca robilem to w mnostwie aut ;) Aha mowie odrazu ze kupic obc z koncowka 149 to nielada problem bo jest ich bardzo malo i ceny oscyluja w okolicach 200-300zł

: 2012-04-15, 12:31
autor: LuQ
aua... czemu tak drogo? Niektóre OBC za 30zł widzę że idzie dostać. Czym one się różnią? No i przede wszystkim co by było jakby zrobił tak jak napisał BoGDaN, czyli kupię pierwsze lepsze sprawne OBC i beż żadnego mostkowania kabli po prostu podmienię je ze starym?

Nie wiem jaką mam wiązkę w środku, także zaraz idę sobie to sprawdzić ;)

: 2012-04-15, 12:38
autor: LuQ
ok, sprawdzone
Wiązka pełna (21 przewodów naliczyłem)

: 2012-04-15, 12:49
autor: Pablo
aua... czemu tak drogo?
obc generalnei pobiera dane z licznika a ty mas zlicznik z malym wyswietlaczem wiec obc potrzebuje kosc kodujaca ktora jest z tyłu do neigo wlozona a ze bylo ich bardzo malo to dlatego takie ceny ja pare dni temu sprzedalem taki uszkodzony za 65zł na allegro.
LuQ pisze:tak jak napisał BoGDaN, czyli kupię pierwsze lepsze sprawne OBC i beż żadnego mostkowania kabli po prostu podmienię je ze starym?
nic sie nie stanie poprostu ci nei ruszy

: 2012-04-15, 12:52
autor: LuQ
ok, w takim razie zaczynam rozglądanie się za OBC z końcówką 149 :)
Wyczytałem też że może być OBC z innym numerem byleby miało zieloną kość z tyłu, prawda?

a, i jeszcze jedno, czy jakaś dodatkowa manetka jest do tego potrzebna? bo tez gdzieś przeczytałem że coś takiego istnieje.

: 2012-04-15, 13:19
autor: Pablo
W twoim przypadku akurat nie. Manetka mozna dolozyc ale nie trzeba. Gdybys mial zegary c Check Control wtedy manetka to fajna sprawa bo przelaczasz sobie wszystkieu funkcje obc na wyswietlaczu licznika. U ciebie nie da rady bo dolozenie zegarow z CC jest operacja nieoplacalna

: 2012-04-16, 11:37
autor: TDS-ik
Przerabiałem ten temat niedawno u siebie w TDS, obc z końcówką nr 149 na allegro kosztuje około 200-350 zł. Ja kupiłem taki z nr 055 i dorobiłem sobie kość kodująca :). Jeśli chcesz to mogę też coś takiego dla Ciebie zrobić potem wystarczy wlutować to w komputer i normalnie wszystkie funkcje działają u mnie przekłamuje tylko ilość paliwa w zbiorniku ale to chyba wina pływaka.

: 2012-04-16, 13:26
autor: LuQ
ciekawa alternatywa :D
Poszukam narazie tego OBC 149, a nóż uda mi się znaleźć taniej, jak nie znajdę to na pewno się do Ciebie odezwę :)

: 2012-05-06, 14:05
autor: LuQ
Panowie, jest OBC i jest kość kodująca, pora się za to zabrać, jednak już na wstępie mam problem.
W instrukcji podmiany OBC jest napisane:
eżeli OBC jest martwy, to następnym krokiem jest znalezienie usterki. Schemat wyprowadzeń podany jest poniżej, a więc zaczynamy od sprawdzenia miernikiem, czy mamy 12V na pinie: 6,8,9 oraz 17. Najczęściej przyczyną usterki jest brak napięcia na pinie nr 17, jeżeli Twoje auto nie ma pomocniczego przekaźnika klaksonu (auxiliary horn relay). Bez napięcia na tym pinie OBC będzie całkowicie martwy. Najprostszym rozwiązaniem jest odcięcie czerwono-szaro-żółtego kabelka, idącego do pinu 17 (ale odcięcie go jak najdalej od złącza),i zwarcie go z czerwono-żółtym (czerwonego z żółtym paskiem, bo jest również żółty z czerwonym paskiem -NIE POMYLCIE SIĘ!), który prowadzi z piniem nr 9. Możesz połączyć to poprzez 5 lub 10 amperowy bezpiecznik jeżeli chcesz, a to na wypadek gdyby czerwono-szaro-zielony kabelek się rozłączył. Jeżeli nawet, to nie powinien spowodować żadnych problemów.
Co jeżeli okaże się że nie mam napięcia na żadnym z wymienionych wcześniej pinów (6,8,9 oraz 17) to pod wszystkie 4 muszę stałe 12V pociągnąć? z którego pinu najlepiej?

Na tą chwilę wiem że nie mam 12V na pinie 17 i 9, 6 i 8 nie sprawdzałem.

Proszę o pomoc :)

: 2012-05-06, 16:15
autor: LuQ
Sprawdzone dokładnie i nie mam napięcia na pinach 9 i 17, czy mogę z 6 albo 8 pociągnąć napięcie do tych 2ch pinów czy wystarczy tylko do jednego?

: 2012-05-06, 16:50
autor: LuQ
ok, problem rozwiązany :) jednak na 9 pinie było napięcie więc zmostkowanie go z 17 pinem ożywiło OBC :) teraz zabawa z kostką dokującą.