Strona 1 z 2

[E36] swap na M52 BMW E36

: 2013-08-23, 10:17
autor: ManiekCSL
Buda: E36 318is 1992
Silnik: M52B28 1997 z E39
Nowa wiązka z M52B20 E36

Wpiąłem wiązkę do silnika, wszystkie wtyczki pasują jak ulał, sterownik wchodzi w gniazdo tylko niestety mimo zapewnień sprzedającego że nic nie jest ucięte, znalazły się przewody które do licha nie wiem do czego są... penetruję internet i nie potrafię znaleźć odpowiedzi.

Prostsza sprawa to:
Obrazek
Wydaje mi się, że jest to do zaworu pochłaniacza par paliwa... przewody te wychodzą z tej samej izolacji co wtyczka przepływomierza.

Trudna dla mnie sprawa to:
Obrazek

To przychodzi tam gdzie mamy dopięte do skrzynki z bezpiecznikami 2 lub zależnie od wersji 3 przekaźniki.
Do czego są w takim razie te 2 "niebieskie" grube przewody?

Jeden przekaźnik, prawdopodobnie przychodzą tu te zielone, jest odpowiedzialny za grzanie sond lambda, drugi za podtrzymanie silnika czy coś w tym stylu, trzeci może być za pompę paliwa, ale były też wersje że obsługiwał ją przekaźnik od sond.
Nie widzę żadnych dodatkowych cieńszych, które mogły by być jako wysterowanie do przekaźnika. Są tylko te dwa grube i nie wiem do czego to może być.

Pomożecie? Gorączki już od tego dostaję a nie za dobrze znam się na elektryce

: 2013-09-05, 20:31
autor: ManiekCSL
wszyscy się poddają?

: 2013-09-05, 20:36
autor: Ksawer
Maniek a nie dostałeś gdzieś już czasem odpowiedzi :wink:

: 2013-10-07, 21:52
autor: ManiekCSL
Ksawer pisze:Maniek a nie dostałeś gdzieś już czasem odpowiedzi :wink:
Ksawerku, raczej nic nie przeoczyłem.

Na dzień dzisiejszy sprawa ma się tak:


Ogarnąłem już całego swapa. Podłączyłem EWS, silnik pięknie kręci jednak nie odpala.

Z tego co słyszałem, jeśli EWS by nie działał to silnik nawet by nie zakręcił.
Cyka jeden z dwóch przekaźników po przekręceniu kluczyka.

Dodam że na jednym z tych dwóch grubych przewodów pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka, na drugim jest masa.
Kontrolnie podłączyłem pod te dwa przewody żarówkę, która się zaświeciła (jednak nie z pełną mocą, tak jakby pracowała szeregowo w układzie, może też dlatego że akumulator już był słaby)... wowczas zaczyna takjakby buczeć z okolic rozrusznika :wstydnis:

Boję się coś więcej grzebać żeby nie uszkodzić sterownika.
Z tego co mówił poprzedni właściciel w samochodzie było jakieś odcięcie, ja widziałem z tego co pamiętam syrenę alarmu.

Hmm... pin 7 miałem zajęty w wiązce kabinowej przewodem fioletowo czarnym - aktualnie nigdzie nie jest podłączony bo i tak w tym miejscu przychodzi pin do sygnału EWS w wiązce silnikowej.

Jeśli ktoś by coś wiedział bardzo proszę o kontakt jaką kolwiek drogą... Podam też nr. tel tymczasowo do rozwiązania sprawy:
506 866 749

: 2013-10-08, 12:17
autor: Sebek
Siema, mialem podobny problem u siebie i rozwiazal mi go "darek e36" wiec kontaktuj sie z nim moze tobie tez pomoze :) najpierw odpalil mi silnik na "krotko" potem cos pomajstrowal w kablach i auto odpalilo :)

: 2013-10-09, 09:04
autor: ManiekCSL
Ok, dzięki za kontakt ;)

: 2013-10-09, 18:32
autor: krzysiu134
Co do EWS to możesz mieć niepodpięte sterowanie rozrusznika przez EWS sprawdz czy jest iskra . Ja ja robiłem swapa na M52 to też miałem tylko dwa przekaźniki w linku masz opis ze schematami http://www.bmw-klub.pl//viewtopic.php?f=15&t=128821
. Co do tych dwóch kabli to sprawdz gdzie idą to dojdziesz wtedy od czego są . ECU i kompletny ews masz z jednego samochodu czy z różnych ?

: 2013-10-09, 18:40
autor: ManiekCSL
Trochę się zfrajerzyłem, sprawa samych przewodów rozwiązana, już zrobiłem tak jak powinno jednak silnik nadal nie odpala:
Obrazek

1. Po ogarnięciu przewodów pojawiło mi się zasilanie na pompie paliwa
2. Rozrusznik kręci, tu bez zmian
3. Brak iskry na świecach
4. Ews podłączony wg. schematu :http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... atews.jpg/

Silnik pochodzi z E39 528i, wszystko pracowało tak jak trzeba... zgaszony był kluczykiem wyjęty a następnie wsadzony do mnie... EWS przełożyłem kompletny.

Do tego, żeby nie robić rzeźby kupiłem wiązkę z E36, europa z silnika M52B20, bo ponoć jest ta sama. Wszystko pasowało jak ulał, każda wtyczka i długość przewodu na wymiar.

Mimo stwierdzenia pewnej osoby, że jeżeli EWS jest źle podłączony to silnik nie zakręci ani nie włączy się pompa paliwa, tak się nie stało... po wyjęciu pestki z pętli ews jest bez zmian, nie robi to dla niego różnicy (tak jest ale w e46 ponoć)

Krzysiu, Twój temat już czytałem wiele razy i bardzo mi się przydał podczas przekładki... jednak na obecnym etapie już nic więcej nie potrafię wyciągnąć z niego informacji. ;)

: 2013-10-09, 18:59
autor: krzysiu134
Według tego schematu co ty dałeś to nieodpalisz auta . Brakuje tam sygnału obrotów sprawdz czy masz podpięty czarny kabel z EWSa pod złącze X20 silnik /kabina pin 20 jeśli EWS nie ma sygnału obrotów nie podaje sterownik iskry
Podepnij według tego schematu
Obrazek

: 2013-10-09, 19:00
autor: Pablo
Jezeli chodzi o sam ews to silnik bdzie krcil normalnie mialem tak jak przez przypadek wziolem w bylym e39 stary kluczyk bez pstki. Auto normalni krcilo jak gdyby nigdy nic al ni odpalalo

: 2013-10-09, 19:16
autor: krzysiu134
Pablo pisze:Jezeli chodzi o sam ews to silnik bdzie krcil normalnie mialem tak jak przez przypadek wziolem w bylym e39 stary kluczyk bez pstki. Auto normalni krcilo jak gdyby nigdy nic al ni odpalalo
Sterowanie rozrusznia nie musi być podpięte przez EWS przy swapach mało kto podpina rozrusznik

: 2013-10-09, 20:09
autor: ManiekCSL
Rozrusznika nie będę podpinał, bo jak dla mnie to mogłoby i tak w ogóle nie być imo, bo auto stoi w garażu i jest hobbystycznie. Czyli pinu 3 na ews nie używam jak rozumie.

Faktycznie, może być to przyczyną że nie podpiąłem 12 pod 20x20, z tym że słyszałem że chłopaki w E30stkach tego nie podpinali...

Kurde, kolejnej nocy nie prześpie z ciekawości.


Jeszcze coś mi się przypomniało. U mnie w wiązce silnikowej pod pinem 7 w złączu był przewód zielony, natomiast w złączu kabinowym był zajęty przez przewód czarno-fioletowy. Stwierdziłem że w nowej wiązce nie będzie on spełniał właściwej funkcji więc podpiąłem tam sygnał z EWS, raczej nie powinienem utracić żadnej funkcji?
Domyślam się, że pin 20x20 będzie zajęty bo jest to sygnał na obrotomierz w liczniku. Czyli dopiąć się do tego przewodu?

: 2013-10-09, 20:22
autor: krzysiu134
Nie przecinasz go tylko wpinasz się w niego . Możesz sobie sprawdzić miernikiem czy pin 7 z wiązki silnikowej idzie na pin 18 w DME sprawdz jeszcze na schematach bo nie jestem pewien na 100%

: 2013-10-10, 00:08
autor: GERMAN
ManiekCSL, czyżby te przewody to było to o czym gadaliśmy ?

: 2013-10-10, 07:20
autor: ManiekCSL
Dokładnie tak, dziś wieczorem dam znać czy udało się już to odpalić oraz co było przyczyną.