[E36] swap na M52 BMW E36
: 2013-08-23, 10:17
Buda: E36 318is 1992
Silnik: M52B28 1997 z E39
Nowa wiązka z M52B20 E36
Wpiąłem wiązkę do silnika, wszystkie wtyczki pasują jak ulał, sterownik wchodzi w gniazdo tylko niestety mimo zapewnień sprzedającego że nic nie jest ucięte, znalazły się przewody które do licha nie wiem do czego są... penetruję internet i nie potrafię znaleźć odpowiedzi.
Prostsza sprawa to:
Wydaje mi się, że jest to do zaworu pochłaniacza par paliwa... przewody te wychodzą z tej samej izolacji co wtyczka przepływomierza.
Trudna dla mnie sprawa to:
To przychodzi tam gdzie mamy dopięte do skrzynki z bezpiecznikami 2 lub zależnie od wersji 3 przekaźniki.
Do czego są w takim razie te 2 "niebieskie" grube przewody?
Jeden przekaźnik, prawdopodobnie przychodzą tu te zielone, jest odpowiedzialny za grzanie sond lambda, drugi za podtrzymanie silnika czy coś w tym stylu, trzeci może być za pompę paliwa, ale były też wersje że obsługiwał ją przekaźnik od sond.
Nie widzę żadnych dodatkowych cieńszych, które mogły by być jako wysterowanie do przekaźnika. Są tylko te dwa grube i nie wiem do czego to może być.
Pomożecie? Gorączki już od tego dostaję a nie za dobrze znam się na elektryce
Silnik: M52B28 1997 z E39
Nowa wiązka z M52B20 E36
Wpiąłem wiązkę do silnika, wszystkie wtyczki pasują jak ulał, sterownik wchodzi w gniazdo tylko niestety mimo zapewnień sprzedającego że nic nie jest ucięte, znalazły się przewody które do licha nie wiem do czego są... penetruję internet i nie potrafię znaleźć odpowiedzi.
Prostsza sprawa to:
Wydaje mi się, że jest to do zaworu pochłaniacza par paliwa... przewody te wychodzą z tej samej izolacji co wtyczka przepływomierza.
Trudna dla mnie sprawa to:
To przychodzi tam gdzie mamy dopięte do skrzynki z bezpiecznikami 2 lub zależnie od wersji 3 przekaźniki.
Do czego są w takim razie te 2 "niebieskie" grube przewody?
Jeden przekaźnik, prawdopodobnie przychodzą tu te zielone, jest odpowiedzialny za grzanie sond lambda, drugi za podtrzymanie silnika czy coś w tym stylu, trzeci może być za pompę paliwa, ale były też wersje że obsługiwał ją przekaźnik od sond.
Nie widzę żadnych dodatkowych cieńszych, które mogły by być jako wysterowanie do przekaźnika. Są tylko te dwa grube i nie wiem do czego to może być.
Pomożecie? Gorączki już od tego dostaję a nie za dobrze znam się na elektryce