Strona 1 z 2

E39 problem ze sterownikiem ABS

: 2013-09-12, 11:44
autor: Cure
Panowie od kilku tygodni mam problem z absem, bylem juz u kilku mechaników i niestety po wymianie czujnikow nadal swieca sie kontrolki abs i asc.
Jeden nawet zabral sie za sterownik na pompie bo stwierdzil ze to jest jego wina niestety nadal nic.

Moje pytanie : czy mial ktos juz taki przypadek lub czy ktos bylby wstanie na 10-20 minut porzyczyc sterownik ze swojej buni celem zweryfikowania gdzie jest pies pogrzebany, nie chcialbym kupowac w ciemno sterownika bo uzywki smigaja po ok 800pln.

Mój nr sterownika konczy sie cyframi 001 --- tds '99 rok

Z góry dzieki za porady lub pomoc

: 2013-09-12, 17:28
autor: pazura
Co pokazuje diagnoza DIS-em? albo INPĄ?

: 2013-09-12, 17:49
autor: Cure
Nie wiem dokladnie jakim oprogramowaniem bylo sprawdzane ale gosc mial oryginalnego kompa do BMW, pokazywalo bład czujnika w prawym tylnym kole ( strona pasazera ) czujnik wymienilem na oryginał uzywany-przemierzony i nadal to samo.

przed otwarciem i proba naprawy bywało ze abs zgasl i dzialal poprawnie przez pare km, teraz swieci juz stale i nadal pokazuje blad czujnika z tyłu

: 2013-09-13, 06:44
autor: BeleX
przekladka sterownika niczego nie da bo trzeba go bedzie przeprogramowac do Twojego samochodu i spowrotem...blad dalej bedzie na desce

napisz dokladnie co zrobil ten koles ktory zabral sie za sterownik ??

po opisie wychodzi ze masz to samoc o ja czyli zerwane te cieniutkie kabelki w sterowniku i je da sie wymienic ( opis - raz dziala raz nie - blad znika a potem znowu sie pojawia itd )

rozumiem ze ta naprawa pogorszyla sprawe wiec albo ktos spierdzielil naprawe - albo uszkodzil bardziej sterownik

ps. gdzie Ty to niby naprawiales ze po naprawie jest gorzej niz przed

: 2013-09-13, 08:57
autor: Mystic888
Kto Ci podpinal auto?

: 2013-09-13, 15:23
autor: Cure
Juz tłumacze

sterownik oddawalem gosciowi w pawłowicach przy trasie na wisłe ma duzy szyld czesci bmw, on ma jakiegos elektronika który mu te sterowniki naprawia i nigdy nie bylo problemu po ponownym zalozeniu do auta -- jednak mój sie okazal jakis wyjatkowy :) co robil w srodku dokladnie nie wiem sterownik jak wrócil byl na nowo zaklejony z czolowej czesci wiec był otwierany

natomiast sama diagnoze komputerowa robilem u elektronika samochodowego w rydułtowach niedaleko rynku, naprawialem tak juz kiedys jeden sterownik w innej e39 i dzialalo ok

jezeli którys z Was ma mozliwosc podłaczenia i sprawdzenia tego sterownika na swój sposob chetnie skorzystam i zapłace poniewaz do kogo bym nie pojechal z elektroników w okolicy zor kazdy mowi co innego i kaze kupowac rozne czesci ---- chyba ze macie jakiegos sprawdzonego mechanika który zna temat to podajcie prosze namiar

: 2013-09-15, 15:32
autor: pazura
Druga sprawa... Czy błąd po przekręceniu kluczyka wystepuje od razu, czy po przejechaniu kilku metrów?
511078466 zadzwoń do mnie podjedziesz obadamy to..

: 2013-09-15, 15:41
autor: Mystic888
Na kleszczowce masz elektryka ktory nam zawsze robil te sterowniki.

: 2013-09-15, 20:50
autor: Cure
byłem dzisiaj u kolegi z forum na kompie, bład prawy czujnik z tyłu --- jest mozliwosc skasowania bledu i pojawia sie on dopiero po przejechaniu kilku metrów,

natomiast co do goscia na kleszczówce to wiem gdzie ale co dzwonie to ma urlop i jakos sie nie umimy zgadac z terminem -- ale dzieki za pdsuniecie szpeca pojade do niego po 20/09

aczkolwiek zastanawiam sie nad jeszcze jedna wymiana czujnika z tej przwej strony moze rzeczywiscie jest cos z nim nie tak

: 2013-11-02, 08:16
autor: pazura
odgrzeje kotleta, ale zeby sprawdzic poprawnosc dzialania czujnika odpalasz disa i wyystarczy odczytywac wartosci predkosci z poszczegolnych kół... Wtedy wiesz czy czujnik świruje czy nie

: 2013-11-03, 17:50
autor: BeleX
jak jest uwalone polaczenie w sterowniku to na postoju czujniki beda dzialaly - diagnozowac je mozna tylko do 10 albo 20 km/h wiec w czasie jazdy diagnostyka jest nie mozliwa

ja mialem caly czas problem z prawym przednim czujnikiem i po wymienie go na nowy nic sie nie zmienilo

problemem byly delikatne polaczenia w sterowniku - po ich wymianie problemu nie ma do dnia dzisiejszego

: 2013-11-06, 10:42
autor: pazura
BeleX pisze:problemem byly delikatne polaczenia w sterowniku
typowa usterka

Co do prędkości diagnozy w e39 nie chcę się kłócić, ale w innych autach nawet przy 40 km/h diagnoza działała... Coś mnie chyba oszukujesz, czujniki muszą podawać prędkość i disem to odczytywać można bez problemu..

: 2013-11-06, 13:13
autor: BeleX
pod inpa diagnostyke da sie prowadzic do malej predkosci...nei wiem jak w disie ale inpa sie wywala ze wzgledu na wolny odczyt z portu com

zreszta w samej inpie jest wyraznie podana predkosc do ktorej mozna diagnozowac - tylko nie pamietam jaka :)

: 2013-11-06, 13:43
autor: TDS-ik
Czyli u mnie w e39 jak wywala błąd przedniego prawego czujnika raz na jakiś czas to raczej nie będzie czujnik tylko sterownik. Błąd pojawia się podczas jazdy czasami jak się wpadnie w dziurę czasami nie. Zazwyczaj gaśnie po zgaszeniu auta czasami po kilku zgaszeniach.

: 2013-11-06, 14:43
autor: BeleX
TDSik...tak po opisie obstawiam ze to sterownik - dokladnie te polaczenia ktore u siebie naprawialem...

najczesciej jak sie silnik rozgrzeje to wyskakuje blad bo wszystko co sie nagrzewa neico sie rozciaga...i traci sie polaczenie

dziura itd to podobna sprawa

naprawa tego nie jest specjalnie skomplikowana jak teraz wspominam - godzina roboty i po sprawie

ALE...ja zerknal bym jeszcze na mocowanie czujnika w kole bo tam to lubi pekac z przegrzania ( glownie przod bo tam zdecydowanie wiecej ciepla na piastach )

czyszczenie wtyczek mozna sobie darowac bo sa tak zrobione...ze nawet pod woda trzymaja szczelnosc...kable tez pod warunkiem ze nie sa zniszczone

jezeli 2 ww punkty sa ok to trzeba zerknac na sterownik