Witam. Może to nie ten dział ale poszukuję fachowca który doskonale wie o co chodzi w instalacji ibus w e39/e38/e46.
Mój problem jest w przybliżeniu taki..
Mam e36 z kierownicą sercówką i multifunkcją. Tempomat działa z kiery jaki i fabryczne radia (np cd43). Dokupiłem dedykowany do e38/e39/e46 stalk adapter do sterowania radiami Alpine z kierownicy. Niestety sterowanie nie działa.. Po podłączeniu stalk adaptera do szwagrowego e46 wraz z moją kierownicą i radiem Alpine sterowanie z kierownicy działa (w e46). Jedyna różnica jaka jest w kostce radia na pinie 7 (ibus) jest taka ,że w e46 jest tam 12 v a u mnie zero...
Proszę kogoś ogarniętego o pomoc w rozwiazaniu tego problemu...
[E39] Poszukuję fachowca od ibus i sterowaniem radiem w e39
[E39] Poszukuję fachowca od ibus i sterowaniem radiem w e39
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Chodzi o kierownice multi w e36. Wszystko pochodzi z e39 czyli panel mfl i taśma kierownicy..BeleX pisze:to w koncu w jakim modelu... ? E39 E46 ?
Ostatnio zmieniony 2014-02-26, 19:22 przez whucrew, łącznie zmieniany 1 raz.
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 2012-06-13, 09:01
- Lokalizacja: Rybnik / Wawelska
Tak jest na 100 %. To jest kabel ibus odpowiedzialny za komunikację. Tego bym nie przeoczyłedeck pisze:w tym adaptrze co masz wychodza 4 kabelki , czerwony , zółty , czarny oraz biały , i zobaczy czy kabel biały idzie do kabla białego w oryginalnej kostce
Problem polega właściwie na tym ,że na kablu idącym na 7 pin w kostce radia (czyli i-bus ) mam napięcie 0 V gdy w analogicznej sytuacji w e46 jest ok 12 V ( czyli domyślne 1 ). Wiem ,że przyciski multi mam na 100 % sprawne bo raz ,że działało mi sterowanie radiem cd43 i dwa , moje knefle włożone do e46 sterują multifunkcją. Mrcin86 miał w swoim aucie taki adapter i wszytko mu działało.. A i adapter też jest sprawny na 100 % bo po podpięciu do e46 steruje moją Alpiną..
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
ja u siebie w E39 mialem tak ze musialem pociagnac kabel z radia ( zasilanie po kluczyku ) do multifunkcji zeby mi to ruszylo - plus kabel do tempomatu w sterownik silnika ( to juz zupelnie inna bajka )
to co zauwazylem jeszcze u siebie - to takie cus ze...jezeli nie bylo wpitego ibusa - to multifunkcja podswietala sie razem z przekreceniem stacyjki ( czyli plus z radia )
a gdy wszystko smigalo z ibusem to podswietlenie multi uruchamia sie dopiero ze swiatlami mimo ze mamy plus z radia
to co zauwazylem jeszcze u siebie - to takie cus ze...jezeli nie bylo wpitego ibusa - to multifunkcja podswietala sie razem z przekreceniem stacyjki ( czyli plus z radia )
a gdy wszystko smigalo z ibusem to podswietlenie multi uruchamia sie dopiero ze swiatlami mimo ze mamy plus z radia
...tak znowu sie czepiam...