[E39] e39 Inpa błędy do rozszyfrowania
-
- Małopiszący
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-04-23, 15:43
- Lokalizacja: Łaziska Górne
[E39] e39 Inpa błędy do rozszyfrowania
Witam Forumowiczów.
Niedawno zakupiłem interfejs do BMW.
Zrobiłem odczyty błedów i bardzo bym prosił o rozszyfrowanie za co te błędy z Waszych doświadczeń mogą odpowiadać:
140 Output Thermostat Map cooling
20 Lambda-Probe2 rear cat.
5 Oxygen sensors-Heater for Kat (Bank2)
113 Camshaft sensor
136 Test emergency air position
134 Test lower at stop
Mam jeszcze pytania co do Inpy - może ktoś będzie w stanie odpowiedzieć..
Czy jest możliwość za pomocą tego kabla pozmieniać wartości na liczniku - ustawienie daty i godziny, i np to co chcemy żeby się wyświetlało po naciśnieciu BC czyli spalanie itp.. Czy to można zmienić wogóle?
Ostatnio czytałem że można dużo funkcji uruchomić w bmw - jakieś doświetlania drogi do domu i inne bajery.. Zaczęło się od tego że chciałem sobie uruhomić aktywne siedzienia.. żeby po odpięciu pasa był wyświetlony komunikat - wydaje mi się że znalazłem taka opcję ale nie mogę nic zrobić - pojawiał się błąd.
Proszę Was o odpowiedzi
Niedawno zakupiłem interfejs do BMW.
Zrobiłem odczyty błedów i bardzo bym prosił o rozszyfrowanie za co te błędy z Waszych doświadczeń mogą odpowiadać:
140 Output Thermostat Map cooling
20 Lambda-Probe2 rear cat.
5 Oxygen sensors-Heater for Kat (Bank2)
113 Camshaft sensor
136 Test emergency air position
134 Test lower at stop
Mam jeszcze pytania co do Inpy - może ktoś będzie w stanie odpowiedzieć..
Czy jest możliwość za pomocą tego kabla pozmieniać wartości na liczniku - ustawienie daty i godziny, i np to co chcemy żeby się wyświetlało po naciśnieciu BC czyli spalanie itp.. Czy to można zmienić wogóle?
Ostatnio czytałem że można dużo funkcji uruchomić w bmw - jakieś doświetlania drogi do domu i inne bajery.. Zaczęło się od tego że chciałem sobie uruhomić aktywne siedzienia.. żeby po odpięciu pasa był wyświetlony komunikat - wydaje mi się że znalazłem taka opcję ale nie mogę nic zrobić - pojawiał się błąd.
Proszę Was o odpowiedzi
Sebastian
Programowanie robi się ncs expert i pooglądaj tutki na sieci jak to się robi, bo przy błędzie możesz wszystko pokasować i będzie musiał wgrać podstawowe parametry.
Podaj najpierw z inpy kod swojego silnika.
113 czujnik ale który z 3 to nie wiem. Na początek czyszczenie styków a potem wymiana.
Możliwe że kat zdycha.
Możliwe, że któryś z czujników cieczy też umiera lub umarł.
Do dobrej diagnostyki to lepiej użyć Disy.
Z czym pamiętaj moduł diagnostyczny BMW jest o kant tyłka rozbić, bardziej Cię interesuje disa i podgląd w czasie rzeczywistym parametrów bo z nich dowiesz się co i jak.
Jak coś to mam sondy lambda regulacyjne z silnika m54B30 to mogę Ci podesłać za drobną opłatą.
Podaj najpierw z inpy kod swojego silnika.
113 czujnik ale który z 3 to nie wiem. Na początek czyszczenie styków a potem wymiana.
Możliwe że kat zdycha.
Możliwe, że któryś z czujników cieczy też umiera lub umarł.
Do dobrej diagnostyki to lepiej użyć Disy.
Z czym pamiętaj moduł diagnostyczny BMW jest o kant tyłka rozbić, bardziej Cię interesuje disa i podgląd w czasie rzeczywistym parametrów bo z nich dowiesz się co i jak.
Jak coś to mam sondy lambda regulacyjne z silnika m54B30 to mogę Ci podesłać za drobną opłatą.
-
- Małopiszący
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-04-23, 15:43
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Kod silnika? Gdzie To znajdę?
ME 7.2 dla M62 MJ 99 nie wiem czy o To chodziło.. Disa rozumiem że to inny program i pewnie do tego trzeba mieć inny kabel?
113 Camshaft sensor
Error frequency : 24
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 960.00 /min
Engine temperature 26.25 Grd C
Ambient temperature 6.75 Grd C
Supply voltage 11.12 V
Error occured 2. times at:
Engine speed 640.00 /min
Engine temperature 92.25 Grd C
Ambient temperature 6.75 Grd C
Supply voltage 13.75 V
Error occured 3. times at:
Engine speed 1520.00 /min
Engine temperature 75.00 Grd C
Ambient temperature 18.75 Grd C
Supply voltage 11.59 V
Tyle mi Inpa pokazuje..
ME 7.2 dla M62 MJ 99 nie wiem czy o To chodziło.. Disa rozumiem że to inny program i pewnie do tego trzeba mieć inny kabel?
113 Camshaft sensor
Error frequency : 24
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 960.00 /min
Engine temperature 26.25 Grd C
Ambient temperature 6.75 Grd C
Supply voltage 11.12 V
Error occured 2. times at:
Engine speed 640.00 /min
Engine temperature 92.25 Grd C
Ambient temperature 6.75 Grd C
Supply voltage 13.75 V
Error occured 3. times at:
Engine speed 1520.00 /min
Engine temperature 75.00 Grd C
Ambient temperature 18.75 Grd C
Supply voltage 11.59 V
Tyle mi Inpa pokazuje..
Sebastian
Camshaft to jak pamiętam czujnik wału po ilości błędów jest do wymiany.
Inaczej jaki masz kod silnika według bmw a w inpie jaki numer sterownika silnika wybierasz.
Oczytaj wszystkie błędy jak pokazuje inpa i wrzuć na forum tak będzie prościej.
Błędy co podałeś zgrałeś tylko z sterownika silnika czy coś więcej?
Tak Disa to inny program.
Inaczej jaki masz kod silnika według bmw a w inpie jaki numer sterownika silnika wybierasz.
Oczytaj wszystkie błędy jak pokazuje inpa i wrzuć na forum tak będzie prościej.
Błędy co podałeś zgrałeś tylko z sterownika silnika czy coś więcej?
Tak Disa to inny program.
-
- Małopiszący
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-04-23, 15:43
- Lokalizacja: Łaziska Górne
zgrywałem też inne. Nie wchodziłem jedynie w skrzynie biegów..wszystkie błędy mam wypisane na samej górze.. jedynie nie mam tych opisów które wstawiłem do 113.
Kod M62TU b35 - chyba o to chodziło..
Mogę wstawić resztę błędów z opisami..
A po czym wywnioskowałeś że ten czujnik wału jest do wymiany? Na co patrzeć?
140 Output Thermostat Map cooling
Error frequency : 255
Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
Engine speed 1720.00 /min
Engine temperature 6.00 Grd C
Intake air temperature 6.75 Grd C
Supply voltage 10.64 V
Error occured 2. times at:
Engine speed 1480.00 /min
Engine temperature 96.75 Grd C
Intake air temperature 34.50 Grd C
Supply voltage 13.94 V
Error occured 3. times at:
Engine speed 1120.00 /min
Engine temperature 103.50 Grd C
Intake air temperature 31.50 Grd C
Supply voltage 13.75 V
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
Signal-/Path discontinuity current,
--
--
--
Signal-/Path discontinuity Initial,
--
--
--
--
--
--
Fault sporadic
20 Lambda-Probe2 rear cat.
Error frequency : 17
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Cat.-temperature Bank 2 from model 605.00 Grd C
Time after start (tnse_u) 588.80 s
rinh2 0.00 Ohm
Sensor voltage h. Cat. Bank2 0.44 V
Error occured 2. times at:
Cat.-temperature Bank 2 from model 505.00 Grd C
Time after start (tnse_u) 768.00 s
rinh2 0.00 Ohm
Sensor voltage h. Cat. Bank2 0.45 V
Error occured 3. times at:
Cat.-temperature Bank 2 from model 440.00 Grd C
Time after start (tnse_u) 588.80 s
rinh2 0.00 Ohm
Sensor voltage h. Cat. Bank2 0.45 V
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
Open circuit current,
--
--
--
Open circuit Initial,
--
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
--
--
Fault sporadic
5 Oxygen sensors-Heater for Kat (Bank2)
Error frequency : 255
Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
tabgmf2 515.00 Grd C
uhsv2 4.62 V
phlsnh2 1.01
rinv2 576.00 Ohm
Error occured 2. times at:
tabgmf2 515.00 Grd C
uhsv2 2.05 V
phlsnh2 1.00
rinv2 576.00 Ohm
Error occured 3. times at:
tabgmf2 495.00 Grd C
uhsv2 2.05 V
phlsnh2 0.14
rinv2 704.00 Ohm
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
heat output to low or Open circuit current,
--
--
--
heat output to high Initial,
--
CARB debounce
SCATT-active
--
--
Fault sporadic
TO BŁĘDY Z SILNIKA
Kod M62TU b35 - chyba o to chodziło..
Mogę wstawić resztę błędów z opisami..
A po czym wywnioskowałeś że ten czujnik wału jest do wymiany? Na co patrzeć?
140 Output Thermostat Map cooling
Error frequency : 255
Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
Engine speed 1720.00 /min
Engine temperature 6.00 Grd C
Intake air temperature 6.75 Grd C
Supply voltage 10.64 V
Error occured 2. times at:
Engine speed 1480.00 /min
Engine temperature 96.75 Grd C
Intake air temperature 34.50 Grd C
Supply voltage 13.94 V
Error occured 3. times at:
Engine speed 1120.00 /min
Engine temperature 103.50 Grd C
Intake air temperature 31.50 Grd C
Supply voltage 13.75 V
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
Signal-/Path discontinuity current,
--
--
--
Signal-/Path discontinuity Initial,
--
--
--
--
--
--
Fault sporadic
20 Lambda-Probe2 rear cat.
Error frequency : 17
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Cat.-temperature Bank 2 from model 605.00 Grd C
Time after start (tnse_u) 588.80 s
rinh2 0.00 Ohm
Sensor voltage h. Cat. Bank2 0.44 V
Error occured 2. times at:
Cat.-temperature Bank 2 from model 505.00 Grd C
Time after start (tnse_u) 768.00 s
rinh2 0.00 Ohm
Sensor voltage h. Cat. Bank2 0.45 V
Error occured 3. times at:
Cat.-temperature Bank 2 from model 440.00 Grd C
Time after start (tnse_u) 588.80 s
rinh2 0.00 Ohm
Sensor voltage h. Cat. Bank2 0.45 V
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
Open circuit current,
--
--
--
Open circuit Initial,
--
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
--
--
Fault sporadic
5 Oxygen sensors-Heater for Kat (Bank2)
Error frequency : 255
Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
tabgmf2 515.00 Grd C
uhsv2 4.62 V
phlsnh2 1.01
rinv2 576.00 Ohm
Error occured 2. times at:
tabgmf2 515.00 Grd C
uhsv2 2.05 V
phlsnh2 1.00
rinv2 576.00 Ohm
Error occured 3. times at:
tabgmf2 495.00 Grd C
uhsv2 2.05 V
phlsnh2 0.14
rinv2 704.00 Ohm
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
heat output to low or Open circuit current,
--
--
--
heat output to high Initial,
--
CARB debounce
SCATT-active
--
--
Fault sporadic
TO BŁĘDY Z SILNIKA
Sebastian
-
- Małopiszący
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-04-23, 15:43
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Poza tym niedawno pokazał mi się błąd na liczniku (zapomniałem co tam pisało) auto nie reagowało na gaz a obroty szybko spadały i rosły. jakiś tryb serwisowy chyba..
udało się to uspokoić choć nie wiem jak.. Ostatnio jak bawiłem się inpą coś nacisnąłem w opcji adaptacja chyba.. Jak odpaliłem auto to było dosłownie to samo.. Sprawdziłem błedy i wyskoczyły mi 2 nowe (136 i 134)
140 Output Thermostat Map cooling
136 Test emergency air position
134 Test lower at stop
Wszedłem jeszcze raz w te adaptacje - nacisnąłem znów tam jakiś guzik i silnik znów normalnie pracuje..
udało się to uspokoić choć nie wiem jak.. Ostatnio jak bawiłem się inpą coś nacisnąłem w opcji adaptacja chyba.. Jak odpaliłem auto to było dosłownie to samo.. Sprawdziłem błedy i wyskoczyły mi 2 nowe (136 i 134)
140 Output Thermostat Map cooling
136 Test emergency air position
134 Test lower at stop
Wszedłem jeszcze raz w te adaptacje - nacisnąłem znów tam jakiś guzik i silnik znów normalnie pracuje..
Sebastian
Popełniłeś 2 podstawowe błędy kupiłeś BMW, a drugim błędem był zakup silnika innego niż 4,4 bo oba są tak samo drogie w utrzymaniu.
Jeśli wybrałeś właściwy kod silnika w inpie a bardziej sterownik silnika, bo właściwie połączysz się z każdym i wtedy wychodzą kwiatki jak ja raz kiedyś podłączyłem się przez sterownik diesla to wyskoczyły mi błędy świecy żarowej xD
Dla jasności nie znam się na silnikach V8 i mogę palnąć jakąś głupotę, ale myślę, że znajdzie się najwyżej ktoś kto mnie poprawi.
Camshaft sensor czyli wałek rozrządu a nie wału, w twoim silniku masz chyba tylko po czujniku na głowice po stronie dolotu. Idzie sprawdzić jego działanie ręcznie ale sporo przy tym zabawy a ja też nie mam już namiarów na film na youtubie ogólnie wykręcasz go, sprawdzasz czy jest napięcie apotem metalowym czymś koło czujnika i sprawdzasz czy nastąpiła zmiana napięcia. Inpa powinna pokazać na której głowicy padł. Ogólnie droga zabawa bo tylko warto brać te z ASO.
Obstawiam go po ilości błędów. Jednak musisz pamiętać, że może to nie czujnik a rozjechany rozrząd.
Tutaj Disa by się przydała.
Do Disy nie musisz mieć nowego kabla.
140 nie wiem albo termostat lub któryś z czujników na wodzie, niby za termostatem ale nie jestem pewien.
Jedno to lambda regulacyjna chyba a druga za katem możliwe że przyczyną błędów jest rozrząd.
Na pocieszenie masz dobry alternator/akumulator.
Ty masz elektroniczną przepustnicę elm bo może coś koło tego namieszałeś grzebiąc przy adaptacjach?
Jeśli wybrałeś właściwy kod silnika w inpie a bardziej sterownik silnika, bo właściwie połączysz się z każdym i wtedy wychodzą kwiatki jak ja raz kiedyś podłączyłem się przez sterownik diesla to wyskoczyły mi błędy świecy żarowej xD
Dla jasności nie znam się na silnikach V8 i mogę palnąć jakąś głupotę, ale myślę, że znajdzie się najwyżej ktoś kto mnie poprawi.
Camshaft sensor czyli wałek rozrządu a nie wału, w twoim silniku masz chyba tylko po czujniku na głowice po stronie dolotu. Idzie sprawdzić jego działanie ręcznie ale sporo przy tym zabawy a ja też nie mam już namiarów na film na youtubie ogólnie wykręcasz go, sprawdzasz czy jest napięcie apotem metalowym czymś koło czujnika i sprawdzasz czy nastąpiła zmiana napięcia. Inpa powinna pokazać na której głowicy padł. Ogólnie droga zabawa bo tylko warto brać te z ASO.
Obstawiam go po ilości błędów. Jednak musisz pamiętać, że może to nie czujnik a rozjechany rozrząd.
Tutaj Disa by się przydała.
Do Disy nie musisz mieć nowego kabla.
140 nie wiem albo termostat lub któryś z czujników na wodzie, niby za termostatem ale nie jestem pewien.
Jedno to lambda regulacyjna chyba a druga za katem możliwe że przyczyną błędów jest rozrząd.
Na pocieszenie masz dobry alternator/akumulator.
Ty masz elektroniczną przepustnicę elm bo może coś koło tego namieszałeś grzebiąc przy adaptacjach?
-
- Małopiszący
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-04-23, 15:43
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Jest te czujniki wałka rozrządu.. Są 2 takie same - jeden z lewej a drugi z prawej tylko idą w różne miejsca.. Ściągnąłem osłonę silnika i widzę - przeczyściłem je z tej strony (takie okrągłe wtyczki). Pseczyszcze wszystkie jakie są widoczne.. Tak mam elektroniczną przepustnicę - wydaje mi się że dobrze wchodziłem w Inpie bo z innego wyboru sterownika mnie wywalało do meni głównego..
Sebastian
Czyli czujniki masz po stronie dolotowej w jednej i drugiej głowicy.
Zrób tak, skasuj błędy przejedź z 100km i zobacz, jak dalej będą, jak dalej się pojawią to zabierz samochód do mechanika bo na bazie samych błędów nic nie zrobisz, trzeba zinterpretować wskazania w czasie rzeczywistym z całego samochodu aby ocenić co jest faktycznie nie tak. Może być czujnik, może rozjechany rozrząd i prze to są błędy mieszanki itp.
Zrób tak, skasuj błędy przejedź z 100km i zobacz, jak dalej będą, jak dalej się pojawią to zabierz samochód do mechanika bo na bazie samych błędów nic nie zrobisz, trzeba zinterpretować wskazania w czasie rzeczywistym z całego samochodu aby ocenić co jest faktycznie nie tak. Może być czujnik, może rozjechany rozrząd i prze to są błędy mieszanki itp.
-
- Małopiszący
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-04-23, 15:43
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Dzięki.. Będę chciał zająć się najpierw tym czujnikiem katalizatora bo to mi też cały czas bruździ..Zajrzę do cewek i wymienię świece - bo tego jeszcze nie zrobiłem a pewnie też jakiś wpływ może mieć? Potem poczyszczę te wtyczki. Może akurat coś pomoże.
Odezwę się po tych zabiegach i po przejechaniu 100KM.
Jak to nie pomoże oddam Auto na warsztat - i tak chciałem to zrobić jednak wiadomo budżet mnie ogranicza.. Dzięki wielkie za zainteresowanie.. Pozdrawiam
Odezwę się po tych zabiegach i po przejechaniu 100KM.
Jak to nie pomoże oddam Auto na warsztat - i tak chciałem to zrobić jednak wiadomo budżet mnie ogranicza.. Dzięki wielkie za zainteresowanie.. Pozdrawiam
Sebastian
Przed katem masz sondę regulacyjną, za katem sonda sprawdza czy kat działa, zobacz w inpie na napięcia jeśli są te same na przed i za katem to padła sonda za katem lub też katalizator zapchany.
Sama sonda lambda może być ok bo nie wiadomo czy jest kłopot z mieszanką czy sondą. Przełóż je miejscami to się dowiesz
Lubi się zbierać w wtyczce czujników vanosa olej więc to może być tylko to.
Obstawiam, że czujnik jest ok a to sam rozrząd robi cyrki.
Świece pamiętaj dokręcać max 30Nm i to jest bardzo mała siła.
Sama sonda lambda może być ok bo nie wiadomo czy jest kłopot z mieszanką czy sondą. Przełóż je miejscami to się dowiesz
Lubi się zbierać w wtyczce czujników vanosa olej więc to może być tylko to.
Obstawiam, że czujnik jest ok a to sam rozrząd robi cyrki.
Świece pamiętaj dokręcać max 30Nm i to jest bardzo mała siła.
-
- Małopiszący
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-04-23, 15:43
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Masz inpę po angielsku jak widzę a ja używam wersji pl/de.
Jak wybierzesz silnik, to wybierasz potem status czy coś podobnego i tak któraś zakładka i będziesz miał sondy lambda.
A jeszcze jedna opcja przełóż czujniki wałka rozrządu miedzy głowicami to zobaczysz czy błąd przeniósł się na drugą głowicę.
Inpa Ci nie wyświetla w której głowicy czujnik padł? Chyba błąd powinien być w stylu camshaft 1 lub 2.
Mówiłem, że samo diagnostyka silnika od BMW jest o kant tyłka rozbić i jedyne co potrafi zrobić to wysłać cię do aso na wymianę połowy silnika.
Jak wybierzesz silnik, to wybierasz potem status czy coś podobnego i tak któraś zakładka i będziesz miał sondy lambda.
A jeszcze jedna opcja przełóż czujniki wałka rozrządu miedzy głowicami to zobaczysz czy błąd przeniósł się na drugą głowicę.
Inpa Ci nie wyświetla w której głowicy czujnik padł? Chyba błąd powinien być w stylu camshaft 1 lub 2.
Mówiłem, że samo diagnostyka silnika od BMW jest o kant tyłka rozbić i jedyne co potrafi zrobić to wysłać cię do aso na wymianę połowy silnika.
-
- Małopiszący
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-04-23, 15:43
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Ja mam Główne menu Inpa po polsku.
Ale dalej pokazuje mi już po angielsku.. Da się spolścić całkowicie?
Błędy chyba i tak pokaże w obcym języku?
Czyli rozumiem że te czujniki odpiąć całkowicie? i zamienić? Czy tylko wejścia do głowic zamienić?
Nie pokazuje mi czy to Camshaft 1 czy 2.. Tylko Camshaft.
Ale dalej pokazuje mi już po angielsku.. Da się spolścić całkowicie?
Błędy chyba i tak pokaże w obcym języku?
Czyli rozumiem że te czujniki odpiąć całkowicie? i zamienić? Czy tylko wejścia do głowic zamienić?
Nie pokazuje mi czy to Camshaft 1 czy 2.. Tylko Camshaft.
Sebastian
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
140 Output Thermostat Map cooling ------> grzałka termostatu odpiąć albo wymienić na nowy org
20 Lambda-Probe2 rear cat.
5 Oxygen sensors-Heater for Kat (Bank2) ----> podgrzewanie sondy lambda na banku 2 ( lewa głowica)
113 Camshaft sensor -----> czujnik położenia wałka ( jego błąd może powodować np rozciągnięty łańcuch) Silnik chodzi cicho czy delikatnie klepie ?
Masz pełne BC? Jeśli tak to żeby zmienić ustawienia tego co wyświetla Ci na licznikach przytrzymujesz dłużej na manetce przycisk BC az wyświetli ci sie napis prog a potem na panelu MID albo na wyświetlaczu navi wybierasz co cię interesuje i tyle.
Ilość opcji które możesz do programować zależy od posiadanego przez Ciebie modułu LCM
Jak masz problem ze zrozumieniem kodu błędu to spisuj sobie kod błędu z nazwa i wpisuj w googlach, wszystko jest ładnie opisane
20 Lambda-Probe2 rear cat.
5 Oxygen sensors-Heater for Kat (Bank2) ----> podgrzewanie sondy lambda na banku 2 ( lewa głowica)
113 Camshaft sensor -----> czujnik położenia wałka ( jego błąd może powodować np rozciągnięty łańcuch) Silnik chodzi cicho czy delikatnie klepie ?
Masz pełne BC? Jeśli tak to żeby zmienić ustawienia tego co wyświetla Ci na licznikach przytrzymujesz dłużej na manetce przycisk BC az wyświetli ci sie napis prog a potem na panelu MID albo na wyświetlaczu navi wybierasz co cię interesuje i tyle.
Ilość opcji które możesz do programować zależy od posiadanego przez Ciebie modułu LCM
Jak masz problem ze zrozumieniem kodu błędu to spisuj sobie kod błędu z nazwa i wpisuj w googlach, wszystko jest ładnie opisane