Strona 1 z 1

Alternator e46 m54b30

: 2016-03-21, 06:23
autor: samael16
Witam.

Wczoraj jak jechałem autostradą to zauważyłem odczyt w inpie zasilania na poziomie 3,7V.
Z tego co pamiętam minimalna wartość to 3,8V.
Takie pytanie orientuje się ktoś w którym miejscu powinno się zmierzyć napięcie alternatora i jaka jest wartość minimalna oraz w jakich warunkach się mierzy w sensie obroty na biegu jałowym i wszystko elektryczne uruchomione?
Ewentualnie ktoś kogoś poleca w Dąbrowie Górniczej co do regeneracji alternatora, profilaktycznie pytam.

: 2016-03-21, 07:12
autor: marcov
Pod maska masz zacisk plusowy i masowy w okolicach prawego kielicha- Tam zmierz napiecie ładowania. Powinno być w okolicach 14V.

: 2016-03-21, 08:04
autor: samael16
Kurde odczyt był 13,7 a minimum chyba 13,8V.
Napięcie mierzy się na max obciążeniu?

: 2016-03-21, 16:14
autor: marcov
Tak, napiecie ladowania mierzymy z wlaczonymi swiatlami, nawiewem. Jesli bedzie 13,8V to moze tak zostac.

: 2016-04-05, 18:04
autor: samael16
Jeździłem z inpą, uruchomiony pomiar napięcia. Uruchomione podgrzewanie foteli plus tylna szyba spadek napięcia ładownia do 13,4-13,5 V jednak potrafił gdy jechałem na luzie mieć spadki do 12,5.
Jak rozumiem minimum regulator do wymiany?
Czy na terenie DG/Sosnowca jest jakaś profi firma zajmująca się regeneracją, cena nie gra roli?

: 2016-04-05, 19:20
autor: PRIMO
same szczotki sie moga konczyc i pierścienie wirnika... Jak dodasz gazu mocniej je przyciagnie i ładuja na luzie slabiej je obrót przyciaga i dlatego taki spadek ;)

: 2016-04-06, 06:25
autor: marcov
Zmierz jeszcze z wylaczaonym ogrzewaniem tylnej szyby. Spotkałem sie z przypadkiem, gdzie szyba na biegu jałowym mocno obciazała alternator.

: 2016-04-08, 08:41
autor: samael16
Dziękuję za poradę, pojadę w sobotę na uczelnię to zrobię znów test.