Strona 1 z 1

[E39] ekonomizer w 520---czy dziala poprawnie

: 2009-10-20, 19:46
autor: Misiek_SZO
siemka
mam pytanie dotyczace ekonomizera czy jak dolatuje np do skrzyżowania i wrzucam luz to ekonomizer powinien spasc na 0 u mnie jednak w momencie chamowania-dopuki sie nie zatrzymam pokazuje ok 6 l na 100 czy to normalka????

: 2009-10-20, 19:54
autor: Przygoda
tak Misiek to normalne ... jak masz na luzie ekonomizer zawsze bedzie pokazywal minimalne spalanie ... 0 pokaze jesli bedzie jechal na wrzuconym biegu bez uzywania pedalu gazu ... a to ile pokazuje ekonomizer na luzie tez po czesci zalezy od predkosci np. przy predkosci okolo 80 km/h powinien pokazywac niewiecej jak 4l/100 km ... a przy minimalnej predkosci moze pokazywac ponad 10l/100 km ... a stojac np. na czerwonym swietle wskazowka wychyla sie maksymalnie w prawo ( ja mam silnik benzynowy ... ale pewnie na tej samej zasadzie jest w dieslu)

: 2009-10-20, 19:55
autor: Artur330d
NO jasne że to normalka. Silnik na "luzie" pali paliwo i komputer je podaje żeby nie zgasł. Podczas hamowania hamuj biegami wtedy silnik nie podaje paliwa i wskaźnik jest na zero. Poszukaj dobrze w moich postach tam poruszałem kwestię jazdy na luzie, hamowania na biegu itp.

: 2009-10-20, 20:05
autor: Misiek_SZO
no dzieki wielki panowie bo myslalem ze juz jest cos nie tak z tym wskaznikiem.


napewno bede duzo czytal o bmw na forum bo mam wiele pytan co do uzytkowania bawarki.

: 2009-10-20, 20:07
autor: Przygoda
nie ma głupich pytan ... sa tylko glupie odpowiedzi .... wiec pytaj śmiało :)

a po za tym kto pyta niebłądzi :)

: 2009-10-20, 20:37
autor: Mystic888
Od czego zalezy to ile ekonomizer pokazuje? Tzn skad pobiera dane?

: 2009-10-20, 20:41
autor: Przygoda
ile ekonomizer pokazuje zalezy tylko i wylacznie od stylu Twojej jazdy

: 2009-10-20, 21:01
autor: Artur330d
Na mój chłopski rozum to powinien przepływomierz mierzyć spalanie paliwa według ilości powietrza jakie dochodzi do komory spalania, ale mogę się mylić.

: 2009-10-20, 23:56
autor: Marcin
Artur330d pisze:Silnik na "luzie" pali paliwo i komputer je podaje żeby nie zgasł. Podczas hamowania hamuj biegami wtedy silnik nie podaje paliwa i wskaźnik jest na zero.
Dzieje się tak dla tego, że po kilkudziesięciu metrach jest zamykana przepustnica i ani kropelka paliwa nie "wyskakuje".
Czyli jak na zero, znaczy, że przepustnica jest zamknięta.