[E39] ASC I ABS
[E39] ASC I ABS
Panowie jest taki problem, dzis rano gdy wyjezdzalem do pracy z domu, podczas zahamowania na lodzie na poczatku jazdy, zapliły mi sie razem kontrolki ABSu i ASC i swieca do tej pory, jaka może być tego przyczyna i jak sie tego pozbyć.
Dzieki za wszystkie sugestie
Dzieki za wszystkie sugestie
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Na 99% wina czujnika w którymś kole. Zarówno kontrola trakcji i Abs działają na podstawie odczytu poprzez czujniki impulsów z koła zębatego na piastach kół. Może się okazać że albo któryś po prostu zdechł albo nie łączy na wtyczce. Gdzie dokładnie są wtyczki w e309 to nie wiem w e32 i e34 z przodu sa na nadkolu za mc'persem dokładnie w miejscu przejścia z nadkola do komory silnika, a z tyłu pod kanapą w miejscu przejścia z wnęki pod fotelem na zewnątrz auta w str koła ( pomarańczowe okrągłe wtyki z kołnierzykiem ok 35mm w średnicy). W pierwszej kolejności posprawdzaj te połączenia czy się któreś nie rozpięło lub nie zaśniedziała któraś... Bo w najgorszym przypadku mógł jeszcze paść sterownik np ABS i wtedy kapeczka...
Panowie sprawa sie wyjaśniła, zabrudził sie czujnik ABS w tylnym lewym kole dlatego takie akcje były, po wyczyszczeniu pod firmą, wszystko wrocilo do normy, dziekuje wszystkim za pomoc, warunki drogowe mamy niestety takie ze czujniki wariuja
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
jeśli sie troszkę znasz na elektryce to możesz sam sprawdzić czujniki...
Wystarczy do tego zwykły omomierz - nawet taki żółty miernik od Ruskich
Przede wszystkim trzeba podlewarować auto, rozpiąć czujnik na wtyczce o której pisałem wcześniej, i do styków w danej wtyczce podpinasz miernik ustawiony na omy (oczywiście od strony koła) i należy zakręcić kołem. Jeśli wskazanie czujnika będzie 0 tzn że jest uszkodzony, jeśli pokaże jakąś wartość (nie pamiętam dokładnie chyba ok 100 om) tzn że jest ok. i tak analogicznie z każdym kołem.
Może być jeszcze jedna sprawa o której nie napisałem wcześniej... - może być złamany przewód który idzie od koła do karoserii w miejscu w którym najbardziej narażony jest na uginanie się... z przodu idzie przez uchwyty na mc'persie a z tyłu po wahaczu..
Wystarczy do tego zwykły omomierz - nawet taki żółty miernik od Ruskich
Przede wszystkim trzeba podlewarować auto, rozpiąć czujnik na wtyczce o której pisałem wcześniej, i do styków w danej wtyczce podpinasz miernik ustawiony na omy (oczywiście od strony koła) i należy zakręcić kołem. Jeśli wskazanie czujnika będzie 0 tzn że jest uszkodzony, jeśli pokaże jakąś wartość (nie pamiętam dokładnie chyba ok 100 om) tzn że jest ok. i tak analogicznie z każdym kołem.
Może być jeszcze jedna sprawa o której nie napisałem wcześniej... - może być złamany przewód który idzie od koła do karoserii w miejscu w którym najbardziej narażony jest na uginanie się... z przodu idzie przez uchwyty na mc'persie a z tyłu po wahaczu..
dzieki Świru, mi już sie nie przyda porada ale inni beda mądrzejsi o twoj post, wiec jeszcze raz dzieki
wszystko puki co gra ale jednak to dla mnie sygnal ze moze sie takie cos powtorzyc ze wzgledu na nieszczelnosc pewnie na wtyku czujnika
fakt wczesniej tez kopnalem kilka razy w koło a potem solidne wyczyszczenieTomek pisze:W moim też się tak stało jak zaliczyłem bokiem krawężnik hehe Ale porządny kopniak w koło wszystko załatwił
wszystko puki co gra ale jednak to dla mnie sygnal ze moze sie takie cos powtorzyc ze wzgledu na nieszczelnosc pewnie na wtyku czujnika
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Nie zawsze to jest takie proste jak mi się coś takiego stało to były jaja,nawet temat gdzieś jest o tym. U mnie jest DSC. Podczas jazdy do pracy w asfalcie ktoś podpier... studzienkę - nie muszę tłumaczyć co było, tylko u mnie trzebebyło wymienić czujnik kąta krętu bo procesorek w nim się zepsuł i wyrwało kabelki z ABS-u w kole, trochę z tym roboty było ale śmiga wsio jak ta lala.
-
- Małopiszący
- Posty: 39
- Rejestracja: 2009-10-20, 19:27
- Lokalizacja: ¯ory
mam tez taki problem tylko ze u mnie nie siweci na stale asc i abs tylko czasem nie zgasnie przy starcie podczas jazdy zadko sie zapalaja
wymienilem czujniek bo tak radzil mechanik u którego podpinalem kompa ale nadla jest to samo
przy wymianie zauwazylem ze w miejscu gdzie czujnik wchodzi w piaste jest mocno zabrudzone od smaru nawet stary czujnik caly byl od smaru czy tak ma byc??? czy powinno byc czyste i czy warto w takim wypadku zdejmowac tarcze i czyscic piaste???
wymienilem czujniek bo tak radzil mechanik u którego podpinalem kompa ale nadla jest to samo
przy wymianie zauwazylem ze w miejscu gdzie czujnik wchodzi w piaste jest mocno zabrudzone od smaru nawet stary czujnik caly byl od smaru czy tak ma byc??? czy powinno byc czyste i czy warto w takim wypadku zdejmowac tarcze i czyscic piaste???
-
- Małopiszący
- Posty: 39
- Rejestracja: 2009-10-20, 19:27
- Lokalizacja: ¯ory
Panowie kupilem niedawno e39 523i z 1998r mam pytanko odnosnie czujnika abs. Mianowicie wyswietlaja sie kontrolki abs i kontroli trakcji do tego przestaje dzialac predkosciomierz ekonomizer oraz przebieg kilometrow calkowitych i dziennych. Pojechalem na kompa i ponoc jest czujnik w lewym tylnym kole do wymiany. Dzisiaj zdjalem kolo bo chcialem zobaczyc jak ten czujnik w ogole wyglada i czy nie jest zasniedzialy. Nie wiem czy jest taki jak ma byc wtyki sa niebieskie, podlaczlem pod miernik i nie wykazywal zadnej rezystancji nic wrecz przeciwnie niby ma przerwe. Podpowiedzcie jaka powienien miec rezystancje, badz moze zle mierzylem, czy trzeba krecic kolem podczas pomiaru. A jak szukac oryginalnych czujnikow to gdzie i czym sie sugerowac.