[E39] ASC I ABS

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

[E39] ASC I ABS

Post autor: djmario »

Panowie jest taki problem, dzis rano gdy wyjezdzalem do pracy z domu, podczas zahamowania na lodzie na poczatku jazdy, zapliły mi sie razem kontrolki ABSu i ASC i swieca do tej pory, jaka może być tego przyczyna i jak sie tego pozbyć.

Dzieki za wszystkie sugestie :bmw:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Awatar użytkownika
Łatysz
Maniak forumowy
Posty: 1169
Rejestracja: 2009-08-18, 13:19
Lokalizacja: Rybnik/Popielów
Kontakt:

Post autor: Łatysz »

spróbuj załączyć zapłon i przekręcić kierownicę w obie strony do końca i sprawdź czy zniknie przynajmniej ABS
Mycie, Pranie samochodów, Nabijanie Klimatyzacji, Wymiana Opon//Wyważanie, usuwanie wgnieceń bez malowania itp. Pomoc Drogowa
Awatar użytkownika
Świru
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2010-01-31, 18:08
Lokalizacja: Sławków

Post autor: Świru »

Na 99% wina czujnika w którymś kole. Zarówno kontrola trakcji i Abs działają na podstawie odczytu poprzez czujniki impulsów z koła zębatego na piastach kół. Może się okazać że albo któryś po prostu zdechł albo nie łączy na wtyczce. Gdzie dokładnie są wtyczki w e309 to nie wiem w e32 i e34 z przodu sa na nadkolu za mc'persem dokładnie w miejscu przejścia z nadkola do komory silnika, a z tyłu pod kanapą w miejscu przejścia z wnęki pod fotelem na zewnątrz auta w str koła ( pomarańczowe okrągłe wtyki z kołnierzykiem ok 35mm w średnicy). W pierwszej kolejności posprawdzaj te połączenia czy się któreś nie rozpięło lub nie zaśniedziała któraś... Bo w najgorszym przypadku mógł jeszcze paść sterownik np ABS i wtedy kapeczka...
CICHY
Zaawansowany forumowicz
Posty: 228
Rejestracja: 2009-11-07, 17:53
Lokalizacja: SD

Post autor: CICHY »

dokładnie, jeśli Ci padł czujnik ABS to zaświeci również trakcja, miałem tak w e39, wymieniłem czujnik i był git, jedź na kompa i będziesz wszystko wiedział
...z pasji do samochodów, z miłości do BMW...

Obrazek
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

Panowie sprawa sie wyjaśniła, zabrudził sie czujnik ABS w tylnym lewym kole dlatego takie akcje były, po wyczyszczeniu pod firmą, wszystko wrocilo do normy, dziekuje wszystkim za pomoc, warunki drogowe mamy niestety takie ze czujniki wariuja :mrgreen: :mrgreen:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

W moim też się tak stało jak zaliczyłem bokiem krawężnik :P hehe Ale porządny kopniak w koło wszystko załatwił :D
Awatar użytkownika
Świru
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2010-01-31, 18:08
Lokalizacja: Sławków

Post autor: Świru »

jeśli sie troszkę znasz na elektryce to możesz sam sprawdzić czujniki...
Wystarczy do tego zwykły omomierz - nawet taki żółty miernik od Ruskich :P
Przede wszystkim trzeba podlewarować auto, rozpiąć czujnik na wtyczce o której pisałem wcześniej, i do styków w danej wtyczce podpinasz miernik ustawiony na omy (oczywiście od strony koła) i należy zakręcić kołem. Jeśli wskazanie czujnika będzie 0 tzn że jest uszkodzony, jeśli pokaże jakąś wartość (nie pamiętam dokładnie chyba ok 100 om) tzn że jest ok. i tak analogicznie z każdym kołem.
Może być jeszcze jedna sprawa o której nie napisałem wcześniej... - może być złamany przewód który idzie od koła do karoserii w miejscu w którym najbardziej narażony jest na uginanie się... z przodu idzie przez uchwyty na mc'persie a z tyłu po wahaczu..
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

dzieki Świru, mi już sie nie przyda porada ale inni beda mądrzejsi o twoj post, wiec jeszcze raz dzieki :bmw:
Tomek pisze:W moim też się tak stało jak zaliczyłem bokiem krawężnik hehe Ale porządny kopniak w koło wszystko załatwił
fakt wczesniej tez kopnalem kilka razy w koło a potem solidne wyczyszczenie :mrgreen: :mrgreen:

wszystko puki co gra ale jednak to dla mnie sygnal ze moze sie takie cos powtorzyc ze wzgledu na nieszczelnosc pewnie na wtyku czujnika
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Artur330d

Post autor: Artur330d »

Nie zawsze to jest takie proste jak mi się coś takiego stało to były jaja,nawet temat gdzieś jest o tym. U mnie jest DSC. Podczas jazdy do pracy w asfalcie ktoś podpier... studzienkę - nie muszę tłumaczyć co było, tylko u mnie trzebebyło wymienić czujnik kąta krętu bo procesorek w nim się zepsuł i wyrwało kabelki z ABS-u w kole, trochę z tym roboty było ale śmiga wsio jak ta lala.
Misiek_SZO
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2009-10-20, 19:27
Lokalizacja: ¯ory

Post autor: Misiek_SZO »

mam tez taki problem tylko ze u mnie nie siweci na stale asc i abs tylko czasem nie zgasnie przy starcie podczas jazdy zadko sie zapalaja

wymienilem czujniek bo tak radzil mechanik u którego podpinalem kompa ale nadla jest to samo

przy wymianie zauwazylem ze w miejscu gdzie czujnik wchodzi w piaste jest mocno zabrudzone od smaru nawet stary czujnik caly byl od smaru czy tak ma byc??? czy powinno byc czyste i czy warto w takim wypadku zdejmowac tarcze i czyscic piaste???
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

Misiek sugerowałbym jednak wyczyscic nawlazilo syfu w styki i takie myki sie dzieja :bmw: :bmw:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Misiek_SZO
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2009-10-20, 19:27
Lokalizacja: ¯ory

Post autor: Misiek_SZO »

nic nie dało czyszcenie:(

odwiedzilem dobrego elektronika samochodowego okazało sie ze komp ABS jest uszkodzony-naprawil na miejscu o kosztach lepiej nie wspomne :)
bullo29
Małopiszący
Posty: 1
Rejestracja: 2010-05-08, 17:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: bullo29 »

Panowie kupilem niedawno e39 523i z 1998r mam pytanko odnosnie czujnika abs. Mianowicie wyswietlaja sie kontrolki abs i kontroli trakcji do tego przestaje dzialac predkosciomierz ekonomizer oraz przebieg kilometrow calkowitych i dziennych. Pojechalem na kompa i ponoc jest czujnik w lewym tylnym kole do wymiany. Dzisiaj zdjalem kolo bo chcialem zobaczyc jak ten czujnik w ogole wyglada i czy nie jest zasniedzialy. Nie wiem czy jest taki jak ma byc wtyki sa niebieskie, podlaczlem pod miernik i nie wykazywal zadnej rezystancji nic wrecz przeciwnie niby ma przerwe. Podpowiedzcie jaka powienien miec rezystancje, badz moze zle mierzylem, czy trzeba krecic kolem podczas pomiaru. A jak szukac oryginalnych czujnikow to gdzie i czym sie sugerowac.
ODPOWIEDZ