Strona 1 z 1
[E39] ASC I ABS
: 2010-02-04, 08:23
autor: djmario
Panowie jest taki problem, dzis rano gdy wyjezdzalem do pracy z domu, podczas zahamowania na lodzie na poczatku jazdy, zapliły mi sie razem kontrolki ABSu i ASC i swieca do tej pory, jaka może być tego przyczyna i jak sie tego pozbyć.
Dzieki za wszystkie sugestie
: 2010-02-04, 08:28
autor: Łatysz
spróbuj załączyć zapłon i przekręcić kierownicę w obie strony do końca i sprawdź czy zniknie przynajmniej ABS
: 2010-02-04, 19:54
autor: Świru
Na 99% wina czujnika w którymś kole. Zarówno kontrola trakcji i Abs działają na podstawie odczytu poprzez czujniki impulsów z koła zębatego na piastach kół. Może się okazać że albo któryś po prostu zdechł albo nie łączy na wtyczce. Gdzie dokładnie są wtyczki w e309 to nie wiem w e32 i e34 z przodu sa na nadkolu za mc'persem dokładnie w miejscu przejścia z nadkola do komory silnika, a z tyłu pod kanapą w miejscu przejścia z wnęki pod fotelem na zewnątrz auta w str koła ( pomarańczowe okrągłe wtyki z kołnierzykiem ok 35mm w średnicy). W pierwszej kolejności posprawdzaj te połączenia czy się któreś nie rozpięło lub nie zaśniedziała któraś... Bo w najgorszym przypadku mógł jeszcze paść sterownik np ABS i wtedy kapeczka...
: 2010-02-04, 20:13
autor: CICHY
dokładnie, jeśli Ci padł czujnik ABS to zaświeci również trakcja, miałem tak w e39, wymieniłem czujnik i był git, jedź na kompa i będziesz wszystko wiedział
: 2010-02-04, 20:25
autor: djmario
Panowie sprawa sie wyjaśniła, zabrudził sie czujnik ABS w tylnym lewym kole dlatego takie akcje były, po wyczyszczeniu pod firmą, wszystko wrocilo do normy, dziekuje wszystkim za pomoc, warunki drogowe mamy niestety takie ze czujniki wariuja
: 2010-02-04, 20:32
autor: Tomek
W moim też się tak stało jak zaliczyłem bokiem krawężnik
hehe Ale porządny kopniak w koło wszystko załatwił
: 2010-02-04, 20:33
autor: Świru
jeśli sie troszkę znasz na elektryce to możesz sam sprawdzić czujniki...
Wystarczy do tego zwykły omomierz - nawet taki żółty miernik od Ruskich
Przede wszystkim trzeba podlewarować auto, rozpiąć czujnik na wtyczce o której pisałem wcześniej, i do styków w danej wtyczce podpinasz miernik ustawiony na omy (oczywiście od strony koła) i należy zakręcić kołem. Jeśli wskazanie czujnika będzie 0 tzn że jest uszkodzony, jeśli pokaże jakąś wartość (nie pamiętam dokładnie chyba ok 100 om) tzn że jest ok. i tak analogicznie z każdym kołem.
Może być jeszcze jedna sprawa o której nie napisałem wcześniej... - może być złamany przewód który idzie od koła do karoserii w miejscu w którym najbardziej narażony jest na uginanie się... z przodu idzie przez uchwyty na mc'persie a z tyłu po wahaczu..
: 2010-02-04, 21:02
autor: djmario
dzieki
Świru, mi już sie nie przyda porada ale inni beda mądrzejsi o twoj post, wiec jeszcze raz dzieki
Tomek pisze:W moim też się tak stało jak zaliczyłem bokiem krawężnik hehe Ale porządny kopniak w koło wszystko załatwił
fakt wczesniej tez kopnalem kilka razy w koło a potem solidne wyczyszczenie
wszystko puki co gra ale jednak to dla mnie sygnal ze moze sie takie cos powtorzyc ze wzgledu na nieszczelnosc pewnie na wtyku czujnika
: 2010-02-06, 19:50
autor: Artur330d
Nie zawsze to jest takie proste jak mi się coś takiego stało to były jaja,nawet temat gdzieś jest o tym. U mnie jest DSC. Podczas jazdy do pracy w asfalcie ktoś podpier... studzienkę - nie muszę tłumaczyć co było, tylko u mnie trzebebyło wymienić czujnik kąta krętu bo procesorek w nim się zepsuł i wyrwało kabelki z ABS-u w kole, trochę z tym roboty było ale śmiga wsio jak ta lala.
: 2010-02-19, 20:31
autor: Misiek_SZO
mam tez taki problem tylko ze u mnie nie siweci na stale asc i abs tylko czasem nie zgasnie przy starcie podczas jazdy zadko sie zapalaja
wymienilem czujniek bo tak radzil mechanik u którego podpinalem kompa ale nadla jest to samo
przy wymianie zauwazylem ze w miejscu gdzie czujnik wchodzi w piaste jest mocno zabrudzone od smaru nawet stary czujnik caly byl od smaru czy tak ma byc??? czy powinno byc czyste i czy warto w takim wypadku zdejmowac tarcze i czyscic piaste???
: 2010-02-19, 21:38
autor: djmario
Misiek sugerowałbym jednak wyczyscic nawlazilo syfu w styki i takie myki sie dzieja
: 2010-03-11, 00:20
autor: Misiek_SZO
nic nie dało czyszcenie:(
odwiedzilem dobrego elektronika samochodowego okazało sie ze komp ABS jest uszkodzony-naprawil na miejscu o kosztach lepiej nie wspomne
: 2010-05-08, 17:16
autor: bullo29
Panowie kupilem niedawno e39 523i z 1998r mam pytanko odnosnie czujnika abs. Mianowicie wyswietlaja sie kontrolki abs i kontroli trakcji do tego przestaje dzialac predkosciomierz ekonomizer oraz przebieg kilometrow calkowitych i dziennych. Pojechalem na kompa i ponoc jest czujnik w lewym tylnym kole do wymiany. Dzisiaj zdjalem kolo bo chcialem zobaczyc jak ten czujnik w ogole wyglada i czy nie jest zasniedzialy. Nie wiem czy jest taki jak ma byc wtyki sa niebieskie, podlaczlem pod miernik i nie wykazywal zadnej rezystancji nic wrecz przeciwnie niby ma przerwe. Podpowiedzcie jaka powienien miec rezystancje, badz moze zle mierzylem, czy trzeba krecic kolem podczas pomiaru. A jak szukac oryginalnych czujnikow to gdzie i czym sie sugerowac.