[E36] Dużo zachodu przy zmianie OBC I (11) na OBC II (18)?

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
Armageddon

[E36] Dużo zachodu przy zmianie OBC I (11) na OBC II (18)?

Post autor: Armageddon »

Tak jak w temacie... Bede mial manetke, wtyczki z OBC II i OBC II... Cos kiedys tam slyszalem, ze OBC II nie dziala jak sie nie ma licznikow VDO, czy jakos tak? Mozecie mi to przyblizyc? Bo chce wiedziec co musze miec zeby miec w pelni funkcjonalny OBC 18 przyciskowy...
Ostatnio zmieniony 2010-03-19, 16:34 przez Armageddon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Ja o to samo pytałem jakieś miesiąc temu.
Z tego co dostałem odpowiedzi to musisz sprawdzić czy masz odpowiednią ilość wejść ( gniazdo ) oraz czy twój komputer jest do tego przystosowany. Bo jeśli komputer tego nie ma to klapa, ja jeszcze nie sprawdzałem.
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Armageddon

Post autor: Armageddon »

A możesz dokładniej objaśnić co ma mieć komputer? OBC przeciez bede zmienial wiec czego ma nie miec? I jakie gniazda musze miec?
Awatar użytkownika
PrzemaS
Zaawansowany forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2009-03-28, 12:08
Lokalizacja: Żary (województwo Lubuskie)

Post autor: PrzemaS »

OK, to moze ja się wypowiem bo zmieniałem ostatnio na dniach u siebie kompa z 7 na 18.
Wszystko zależy od tego, co oczekujesz od full kompa. Jeśli nie zależy Ci na funkcji CODE (odpalasz furę za pomocą kodu), nie potrzebujesz np przewietrzania postojowego to nie masz wcale dużo roboty. Po galerii auta widzę że masz już Check więc i to z głowy.
Jedyne co trzeba dorobić to do liczników pociągnąć 2 przewody. A i manetki też nie musisz zakładać, bo wszystkie funkcje działają bez tego... Ja u siebie zakładałem manetkę bo już nie chciałem się kilka razy bawić w to samo. Tak naprawdę potrzebna będzie Ci tylko biała kostka i głównie z nią się trzeba pobawić
Armageddon

Post autor: Armageddon »

No jak ma juz byc full komputer to niech juz beda wszystkie opcje, odpalanie na kod sie przyda:) A i przedmuchiwanie na postoju moze byc przydatne czasami choc nie uzywam na razie, a mam... manetke mam to zaloze... Nie chce paluchem latac po guzikach tak klik i zmieniaja mi sie opcje na jednej wajsze:)
Awatar użytkownika
PrzemaS
Zaawansowany forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2009-03-28, 12:08
Lokalizacja: Żary (województwo Lubuskie)

Post autor: PrzemaS »

I bardzo mi się podoba takie podejście ;) Albo coś robić dobrze, albo wcale.
Bardzo polecam http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... onvert.htm
Polecam schemacik
Obrazek
PAMIęTAJ JEST TAM BŁ¡D -Od czarnej wtyczki z pinu 13 (kabel biało-czarny) powinien iść do niebieskiej wtyczki x17 przy liczniku do pinu 2, a na diagramie jest bląd i idze do białej wtyczki x16. Poczytaj także obszerny artykuł na http://www.beemka-klub.pl//viewtopic.ph ... sc&start=0

aha mam jeszcze jakieś schematy, mogę wrzucić ;)
Armageddon

Post autor: Armageddon »

Dzieki wielkie przemas:) Powiedz mi jeszcze, a jak mam 11 przyciskowy i jakby byla instalacja przygotowana pod full to jest opcja ze tylko wtyczki podepne i bedzie dzialalo? Bo bede mial wszystkie wtyczki z OBC full gotowe do podpiecia bo bedzie OBC z wajcha i wtyczkami wyciagniety z rozbitego autka... P.S. A dałbyś rade napisać taki manual krok po kroku dla zielonych? Bo ja z elektroniką mam mało wspólnego, a nie chciałbym czegoś spiepszyć i spalić sobie kompa czy cos...
Pablo

Post autor: Pablo »

Armageddon pisze:Bo ja z elektroniką mam mało wspólnego
w takim wypadku jedz do elektryka...
Armageddon

Post autor: Armageddon »

Pablo chyba znasz te uczucie jak grzebiesz przy aucie... Męczysz się, wkurzasz, a na końcu jak już gotowe ta satysfakcja... To uczucie satysfakcji bezcenne, że zrobiłeś coś sam...
WilQ

Post autor: WilQ »

Armageddon pisze:Pablo chyba znasz te uczucie jak grzebiesz przy aucie... Męczysz się, wkurzasz, a na końcu jak już gotowe ta satysfakcja... To uczucie satysfakcji bezcenne, że zrobiłeś coś sam...
No wiesz z elektrykom nie ma żartów;p Jak nie masz o tym pojęcia to lepiej jedż do elektryka w innym przypadku możesz sobie tylko narobic wiekszych wydatków.. Pozdro
Pablo

Post autor: Pablo »

Armageddon pisze:Pablo chyba znasz te uczucie jak grzebiesz przy aucie... Męczysz się, wkurzasz, a na końcu jak już gotowe ta satysfakcja... To uczucie satysfakcji bezcenne, że zrobiłeś coś sam...
owszem nie powiem ze tak nie jest ale jak wyjaraszpol wiazki to zartysie skoncza tak eksperymentowac mozna przy zawieszeniu elemntach wnetrza blachach itp a z elektryka zarty sie koncza
Awatar użytkownika
PrzemaS
Zaawansowany forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2009-03-28, 12:08
Lokalizacja: Żary (województwo Lubuskie)

Post autor: PrzemaS »

No więc tak Armageddon postaram Ci się opisać to, w miarę prosty i krótki sposób.
Jako, że posiadasz check control posiadasz juz także sygnał dźwiękowego (gong), dlatego komputer zaalarmuje Cię np o oblodzeniu, ograniczeniu prędkości itp. Odpada także zabawa z montażem tego gonga i wycinaniem na niego otworków. Więc chociaż na tyle mniej roboty.
Ok. Co w takim razie trzeba zrobić? Zakładam, że masz już całość rzeczy potrzebnych do montażu, tj kompa, kostki, manetkę i kilka przewodów żeby to jakoś połączyć. A oto oznaczenia poszczególnych kostek całej tej układanki:
A15- czarna kostka kompa
A14-biała kostka kompa
B11 niebieska kostka zegarów
B12 biała kostka zegarów
Pierwsze co musisz zrobić to przepinasz dwa kable z kostki czarnej ktora jest w aucie:z czarnej kostki pin 18 wpinasz do nowej bialej kostki pin 8 oraz z czarnej kostki pin 17 wpisnasz do nowej bialej kostki pin 13. Pisząc wypiąć mam na myśli, że te kabelki musisz cąłkowicie wypiąć z tej czarnej kostki. ¯eby to zrobić musisz rozebrać kostkę. Musisz zdjąć z niej obudowę i wtedy masz dostęp do pinów. tutaj poglądowe foto jak wygląda kostka po zdjęcie oprawy Obrazek
Po tym obc juz bedzie dzialac i swiecić. Ale nic nie będzie pokazywał z wyjątkiem daty, godziny, temperatury.
Teraz musisz wyjąć zegary. Tutaj w zasadzie dużo pracy z tym nie ma. trzeba właściwie dwa kabelki podciągnąć. Z nowej bialej kostki ciągniesz przewod z pinu 6 do bialej kostki licznika do pinu 21 oraz z nowej bialej kostki prowadzisz przewod 9 do niebieskiej kostki licznika do pinu 10. To tym komp już powinien liczyć spalanie, prędkość itp.
POWODZENIA !
Awatar użytkownika
zawias
Maniak forumowy
Posty: 907
Rejestracja: 2009-06-14, 00:08
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: zawias »

Armagedon jak coś to pisz to dośle Ci kostke do kompa :wink:
Armageddon

Post autor: Armageddon »

Wielkie dzięki. Mam już kompa i mam manetkę. Teraz muszę jeszcze zobaczyć jakie kostki mam w aucie:) Aaaa powiedz mi co z manetką? Gdzie ją podpiąć? jak podepnę ją do tych kostek co teraz stara jest to będzie wszystko działać? Wiesz może jak uruchomić funkcję code? i ten wietrzenie postojowe? Wiesz jak wszystko to wszystko, nie uznaję półśrodków... :) Jak nie wiesz co i jak to będę musiał poszukać jeszcze gdzieś jak to podłączyć:)

EDIT:
Spoko zawias :) Jak sprawdzę jakich kostek mi brakuje to Ci dam znać:) Ale najpierw muszę wykombinować jak wyciągnąć tego kompa, bo za cholerę nie pamiętam jak go u Ciebie wyciągnąłem :zdziwko:
P.S. Szkoda tej Twojej buni bo naprawdę wypas wyposażenie... ładny stan autka w środku bo na zewnątrz to ktoś miał wesołą twórczość z przodem:)
Awatar użytkownika
PrzemaS
Zaawansowany forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2009-03-28, 12:08
Lokalizacja: Żary (województwo Lubuskie)

Post autor: PrzemaS »

Na pewno u siebie masz TYLKO czarną kostkę kompa. Musisz załatwić dodatkową białą. Możesz albo kupić w ASO (koszt kilka zł) albo z jakiegoś auta zdemontować.
Co do manetki... Wpinasz się przewodem w PIN nr 4 do kompa. Musisz więc jeszcze jeden dodatkowy kabel podciągnąć. Funkcje CODE podłączasz pod EWS. Musisz zdemontować schowek i tam masz moduł. Co do przewietrzania postojowego to oczywiście podłączyłem. Opisałem zresztą w moim temacie to. Przewietrzanie postojowe wpinasz do nagrzewnicy, oraz jeden kabelek do climatronika. Nie mam w tej chwili przy sobie rozpiski tych kabli co gdzie jak, ale jak tylko będę w domu odpisze który gdzie kabelek.
Aha kompa wyjmuje się bardzo prosto. Musisz włożyć pod niego palec, tam jest taki zatrzask, naciśnij na niego i pociągnij do siebie kompa.
ODPOWIEDZ