[E36] Montaż instalacja podgrzewanych siedzeń E36
: 2012-01-10, 18:52
Dużo ludzi pyta , a wiec Prosze
Instalacja podgrzewanych siedzeń E36 (dla tych co mają maty w fotelach) :
Potrzebne narzędzia :
4 pak piwa, papierochy (jak ktoś nie pali to się nauczy) , lutownica , cyna , parę metrów kabli lepiej żeby były dość grube ja wziąłem takie jak są przy kablach np. zasilanie pralki , telewizora itp. , przewód plusowy z gniazdem bezpiecznika 20 A i przekaźnik samochodowy ten zwykły na 5 wtyków i gniazdo z kablami do tego przekaźnika, izolacja . Cena tych rzeczy bez Luto i kabli i nałogu koszt około 20 zł .
Jedziemy otwieramy 1 piwo :
Podłączenie przekaźnika:
1:
Z styku 30 przekaźnika (stały plus) do bezpiecznika (15A) z bezpiecznika do czerwony przewód przy stacyjce ( gdzieś tniemy izolacje i wpinamy się w kabel )
2:
Styk 86 przekaźnika (plus po zapłonie) do przewód zielony przy stacyjce ( gdzieś tniemy izolacje i wpinamy się w kabel )
3:
Styk 85 do masy czyli do przewodu brązowego ( po lewej stronie na ścianie jest zbiór mas tam najlepiej się wpiąć )
Otwieramy 2 piwo i jedziemy w stronę tunelu
4:
Styk 87 do przewodów zasilających przyciski (czerwono żółte) łączysz je razem przy przełączniku.
Czyli 2 z jednego plus 2 z drugiego i razem pod przewód ze styku 87 przekaźnika.
5: przewody czy przyciskach
Szaro czerwony to podświetlenia
Łączysz i podpinasz pod np. podświetlenie zapalniczki (też przewód szaro czerwony) ja wpiąłem w przyciski szyb najlepiej ,bo one też się zapalają przy wł. Świateł pozycyjnych
6:
Brąz do masy czyli do innego brązowego.
Otwieramy 3 piwo
7:
Dwa pozostałe łączysz ze sobą i prowadzisz do przewodów plusowych mat. (mają te same kolory, bo druga wtyczka ma dwa brązy)
Z jednego przycisku do fotela pasażera z drugiego do kierowcy.
8:
Został tylko do podłączenia przewód przy matach masowy. Który ja podciagnelem do śruby mocującej dźwignie ręcznego.
Otwieramy 4 piwo i cieszymy się zakończoną pracą .
WAZNE ZASADY BHP !!
Oczywiście wszystko robisz na odłączonym akumulatorze.
Przewody od przycisków do mat ciągniesz pod wykładzina. Ja je wyjąłem przy nawiewie na nogi.
Przewody które łączymy wszystko lutujemy mocno i solidnie
Izolujemy taśmami samo kurczliwymi albo Szkotem ( to pierwsze lepsza jakość podgrzewamy zapalniczką najlepiej )
Demontaż:
Trzeba zdjąć tunel ,
Wyjąć fotele,
Przewody od przycisków do mat ciągniemy pod wykładzina. Ja je wyjąłem przy nawiewie na nogi.
Fotki z fotorelacji mojej instalacji możecie znaleźć w mojej galerii ( patrz podpis )
Czas spokojnej pracy około 4 godzin .
Jak ktoś ma problem z tym najłatwiejszym sposobem PW . Mam nadzieje , że komuś pomogłem ; )
Instalacja podgrzewanych siedzeń E36 (dla tych co mają maty w fotelach) :
Potrzebne narzędzia :
4 pak piwa, papierochy (jak ktoś nie pali to się nauczy) , lutownica , cyna , parę metrów kabli lepiej żeby były dość grube ja wziąłem takie jak są przy kablach np. zasilanie pralki , telewizora itp. , przewód plusowy z gniazdem bezpiecznika 20 A i przekaźnik samochodowy ten zwykły na 5 wtyków i gniazdo z kablami do tego przekaźnika, izolacja . Cena tych rzeczy bez Luto i kabli i nałogu koszt około 20 zł .
Jedziemy otwieramy 1 piwo :
Podłączenie przekaźnika:
1:
Z styku 30 przekaźnika (stały plus) do bezpiecznika (15A) z bezpiecznika do czerwony przewód przy stacyjce ( gdzieś tniemy izolacje i wpinamy się w kabel )
2:
Styk 86 przekaźnika (plus po zapłonie) do przewód zielony przy stacyjce ( gdzieś tniemy izolacje i wpinamy się w kabel )
3:
Styk 85 do masy czyli do przewodu brązowego ( po lewej stronie na ścianie jest zbiór mas tam najlepiej się wpiąć )
Otwieramy 2 piwo i jedziemy w stronę tunelu
4:
Styk 87 do przewodów zasilających przyciski (czerwono żółte) łączysz je razem przy przełączniku.
Czyli 2 z jednego plus 2 z drugiego i razem pod przewód ze styku 87 przekaźnika.
5: przewody czy przyciskach
Szaro czerwony to podświetlenia
Łączysz i podpinasz pod np. podświetlenie zapalniczki (też przewód szaro czerwony) ja wpiąłem w przyciski szyb najlepiej ,bo one też się zapalają przy wł. Świateł pozycyjnych
6:
Brąz do masy czyli do innego brązowego.
Otwieramy 3 piwo
7:
Dwa pozostałe łączysz ze sobą i prowadzisz do przewodów plusowych mat. (mają te same kolory, bo druga wtyczka ma dwa brązy)
Z jednego przycisku do fotela pasażera z drugiego do kierowcy.
8:
Został tylko do podłączenia przewód przy matach masowy. Który ja podciagnelem do śruby mocującej dźwignie ręcznego.
Otwieramy 4 piwo i cieszymy się zakończoną pracą .
WAZNE ZASADY BHP !!
Oczywiście wszystko robisz na odłączonym akumulatorze.
Przewody od przycisków do mat ciągniesz pod wykładzina. Ja je wyjąłem przy nawiewie na nogi.
Przewody które łączymy wszystko lutujemy mocno i solidnie
Izolujemy taśmami samo kurczliwymi albo Szkotem ( to pierwsze lepsza jakość podgrzewamy zapalniczką najlepiej )
Demontaż:
Trzeba zdjąć tunel ,
Wyjąć fotele,
Przewody od przycisków do mat ciągniemy pod wykładzina. Ja je wyjąłem przy nawiewie na nogi.
Fotki z fotorelacji mojej instalacji możecie znaleźć w mojej galerii ( patrz podpis )
Czas spokojnej pracy około 4 godzin .
Jak ktoś ma problem z tym najłatwiejszym sposobem PW . Mam nadzieje , że komuś pomogłem ; )