[E36] Dmuchawa wymiana szczotek
: 2013-01-08, 12:57
mianowicie chciabłbym pokazac ze jednak da sie to zrobic bez wyjmowania silniczka choc wyglada to troche jak operacja chirurgiczna na otwartym sercu :)bo rozbieranie kolektora ssacego i maglownicy z wycieraczek to zajmuje z 2 dni ja poradziłem sobie z tym bez wyjmowania silniczka na zewnątrz nie mozliwe hmm a jednak opisze to pokrótce
1.zdejmujemy wszystkie plastiki z podszybia od strony silnika
2.demontujemy przegrode tzn blache która jest zamocowana na 3 wkretach
3.odsówamy maksymalnie wiazke tzn cały ten podłuzny panel z przewodami włacznie
jesli juz sobie poradzimy z tym wszystkim to ukazuje nam sie silnik z duchawy tzn trzeba zdjac z niego (plastikowa pokrywe) ktora mocuja dwa zaciski blaszane tzn spinki ,linke z przepustnicy odsuwamy delikatnie w doł tak zeby nieuszkodzic niczego
nastepnie przystepujemy do odkrcenia 4 wkretów torks 4 miejsca jest tyle ze trezba sie połozyc na silniku przynajmniej ja tak zrobiłem najwygodniej 2 grube koce i ok
wycieraczki w pozycji na maxa wychylonej tzn ze uruchomic wycieraczki i wyłaczyc stacyjke przy maxymalnym wychyleniu bo bedzie nam przszkadzac jeden z mechanizmów
jesli juz mamy silnik wysuniety zobaczymy gniazda szczotek wiec delikatnie rozchylamy je czypcami najlepiej szpiczastymi i uwazamy zeby nie wstrzeliła nam sprezynka dociskowa szczotki delikatnie wyjmujemy stara szczotke z prowadzenia i ucinamy kabelek zaraz przy szczotce zeby wystawał jak najdłuzzy kawałek wkładamy nowa szczotke i łaczymy kabelki za pomoca wsówki zwykłej czyli konektorka żenskej czesci i w jednej rureczce zaciskamy kawałek wystajacy kabelka a w drugim kabelek z nowej szczotki ( ja dorabiałem osobicie szczotki i dopasowywałem według starych udało sie
nastepnie wsuwamy nowa szczotke i prubujemy czy ładnie leciutko przesowa sie w prowadnicy nastepnie wkdładmy spręzynke przytrzymujac ja płaskim srubokretem i palkcem tak zeby srubokret został w prowadnicy z boku nastepnie zaciskamy delikatnie góre prowadnicy wymaga to sprawnosci manualnej oraz precyzji (ja rzucałem miechem ale bvyłem sam w garzu wiec nikt sie nie obraził heheheh ) ale straciłem chyba 3 sprezynki
jeli uporalismy sie z jedna sroną obracamy sielnik i dokładnie tak samo postepujemy z druga strona
wieczorem wstawie fotki bo musze obczaic jak to zrobic heheh
najwazniejsze ze zaoszczedziłem jakies 500zł ale ostrzegam kosztowałao mnie to 8godzin pracy bo nie jest łatwo zreszta kazdy kto chciał to zrobic napewno zrezygnował ale w sumie jestem zadowolony ze sam dokonałem tego czynu i chyba nikt tak jeszce nie próbował jesli tak to Gratulacje !!!!! wytrwałosci i cierpliwosci :D
1
2
3
4
1.zdejmujemy wszystkie plastiki z podszybia od strony silnika
2.demontujemy przegrode tzn blache która jest zamocowana na 3 wkretach
3.odsówamy maksymalnie wiazke tzn cały ten podłuzny panel z przewodami włacznie
jesli juz sobie poradzimy z tym wszystkim to ukazuje nam sie silnik z duchawy tzn trzeba zdjac z niego (plastikowa pokrywe) ktora mocuja dwa zaciski blaszane tzn spinki ,linke z przepustnicy odsuwamy delikatnie w doł tak zeby nieuszkodzic niczego
nastepnie przystepujemy do odkrcenia 4 wkretów torks 4 miejsca jest tyle ze trezba sie połozyc na silniku przynajmniej ja tak zrobiłem najwygodniej 2 grube koce i ok
wycieraczki w pozycji na maxa wychylonej tzn ze uruchomic wycieraczki i wyłaczyc stacyjke przy maxymalnym wychyleniu bo bedzie nam przszkadzac jeden z mechanizmów
jesli juz mamy silnik wysuniety zobaczymy gniazda szczotek wiec delikatnie rozchylamy je czypcami najlepiej szpiczastymi i uwazamy zeby nie wstrzeliła nam sprezynka dociskowa szczotki delikatnie wyjmujemy stara szczotke z prowadzenia i ucinamy kabelek zaraz przy szczotce zeby wystawał jak najdłuzzy kawałek wkładamy nowa szczotke i łaczymy kabelki za pomoca wsówki zwykłej czyli konektorka żenskej czesci i w jednej rureczce zaciskamy kawałek wystajacy kabelka a w drugim kabelek z nowej szczotki ( ja dorabiałem osobicie szczotki i dopasowywałem według starych udało sie
nastepnie wsuwamy nowa szczotke i prubujemy czy ładnie leciutko przesowa sie w prowadnicy nastepnie wkdładmy spręzynke przytrzymujac ja płaskim srubokretem i palkcem tak zeby srubokret został w prowadnicy z boku nastepnie zaciskamy delikatnie góre prowadnicy wymaga to sprawnosci manualnej oraz precyzji (ja rzucałem miechem ale bvyłem sam w garzu wiec nikt sie nie obraził heheheh ) ale straciłem chyba 3 sprezynki
jeli uporalismy sie z jedna sroną obracamy sielnik i dokładnie tak samo postepujemy z druga strona
wieczorem wstawie fotki bo musze obczaic jak to zrobic heheh
najwazniejsze ze zaoszczedziłem jakies 500zł ale ostrzegam kosztowałao mnie to 8godzin pracy bo nie jest łatwo zreszta kazdy kto chciał to zrobic napewno zrezygnował ale w sumie jestem zadowolony ze sam dokonałem tego czynu i chyba nikt tak jeszce nie próbował jesli tak to Gratulacje !!!!! wytrwałosci i cierpliwosci :D
1
2
3
4