[E46] Wymiana uszczelek drzwi (karoserii)
: 2013-05-18, 07:56
Uszczelki drzwi w moim aucie były w opłakanym stanie, a to wszystko od wsiadania i wysiadania na tył przez jakieś duże gabaryty;p.
Trzeba było je wymienić, więc do roboty.
Zaczynamy od wyciągnięcia listwy na progu, znajduje się tam tylko kilka cm tej uszczelki po obu stronach, ale trzeba to zrobić
żeby było wygodniej. Listwe należy przesunąć do przodu jakies 2cm, żeby wyskoczyła z zaczepów, gdzieś przeczytałem głupotę że
wystarczy tylko ją wyszarpnąć ale to spowoduje urwanie zaczepów.
Mocowania wyglądają w następujący sposób, żeby je wyciągnać należy ich podstawę ścisnąć wąskimi kombinerkami i wyciągnąć
Dalej wyciągamy zaślepke kurtyny, pod nią znajdują się 3 śrubki torx (akurat nie cyknałem fotki tego, musiałem doładować
baterie;p), wykręcamy i widzimy dwa przewody z wtyczką.
Przed wypięciem lepiej odłączyć akumulator;) W naszej nowej używanej uszczelce sprawdzamy oporność czujnika zderzeniowego, pomiar u
mnie był jednakowy czyli jest OK
Zaczynamy wyciągać uszczelke najlepiej od tego miejsca, będzie nam wygodniej i lecimy w doł, na krawędzi blachy jest przyklejona
taśma szara, ma zostać. Jeżeli się pozwija należy ją poprawić
Nową uszczelke montujemy na miejsce starej:D i też najlepiej zacząc od rogu. U mnie musiałem też wyjać maskowanie uszczelki
(misiek) bo była podklejona badziewnym klejem,
Uzyłem VP Tar & glue remover żeby się tego pozbyć, no i pozostało mi ją wyprać razem z całym środkiem ale to już w innej relacji:)
Akcja jak widać jest dosyć prosta i nie jest czasochłonna, sądze że w 2-3h można się z tym spokojnie uporać. Powodzenia:)
Trzeba było je wymienić, więc do roboty.
Zaczynamy od wyciągnięcia listwy na progu, znajduje się tam tylko kilka cm tej uszczelki po obu stronach, ale trzeba to zrobić
żeby było wygodniej. Listwe należy przesunąć do przodu jakies 2cm, żeby wyskoczyła z zaczepów, gdzieś przeczytałem głupotę że
wystarczy tylko ją wyszarpnąć ale to spowoduje urwanie zaczepów.
Mocowania wyglądają w następujący sposób, żeby je wyciągnać należy ich podstawę ścisnąć wąskimi kombinerkami i wyciągnąć
Dalej wyciągamy zaślepke kurtyny, pod nią znajdują się 3 śrubki torx (akurat nie cyknałem fotki tego, musiałem doładować
baterie;p), wykręcamy i widzimy dwa przewody z wtyczką.
Przed wypięciem lepiej odłączyć akumulator;) W naszej nowej używanej uszczelce sprawdzamy oporność czujnika zderzeniowego, pomiar u
mnie był jednakowy czyli jest OK
Zaczynamy wyciągać uszczelke najlepiej od tego miejsca, będzie nam wygodniej i lecimy w doł, na krawędzi blachy jest przyklejona
taśma szara, ma zostać. Jeżeli się pozwija należy ją poprawić
Nową uszczelke montujemy na miejsce starej:D i też najlepiej zacząc od rogu. U mnie musiałem też wyjać maskowanie uszczelki
(misiek) bo była podklejona badziewnym klejem,
Uzyłem VP Tar & glue remover żeby się tego pozbyć, no i pozostało mi ją wyprać razem z całym środkiem ale to już w innej relacji:)
Akcja jak widać jest dosyć prosta i nie jest czasochłonna, sądze że w 2-3h można się z tym spokojnie uporać. Powodzenia:)