Strona 1 z 2

[E36] Montaż ringów na zegary

: 2009-11-07, 10:59
autor: PrzemaS
Witam!

Zapewne część z Was już to kiedyś przerabiała u siebie, a cześć jeszcze nie, więc postanowiłem opisać jak zamontować ringi na zegary. Z ringami auto wygląda o wiele bardziej atrakcyjnie, na dużo młodsze. Przy okazji można wymienić wszystkie żarówki w zegarach.
Mi udało się wyjąć zegary bez najmniejszego problemu bez odkręcania kierownicy, ale w przypadku modeli bez regulacji kolumny kierownicy może z tym problem.
Do wymiany żarówek, oraz montażu ringów będzie nam potrzebne:
1) klucz 13 do odkręcenia klem aku;
2) śrubokręt z nasadką torx
3) ringi, no i żarówki oczywiście:) ¯arówki do kontrolek to normalne z oprawką 1,2W, do podświetlenia wyświetlacza dwie po 1,5W i są jeszcze 3 żaróweczki po 3 W
4) piwko po skończonej pracy :D

ZACZYNAMY:

1) Najpierw odłączamy ujemny biegun akumulatora

2) teraz należy maksymalnie opuścić kierownicę i odkręcić dwie śrubki torx trzymające liczniki. Śrubki te zaznaczyłem na czerwono na fotce

Obrazek

Obrazek

3) następnie musimy wepchnąć zegary, trzeba je popchnąć w stronę silnika, za ich dolną część

4) podciągamy zegary za ich górne blaszki do siebie

5) opieramy liczniki na kierownicy, podciągamy do siebie i od prawej strony powoli wyciągamy. Mogą one iść dość ciężko, ale materiał jest elastyczny, trzeba powoli i ostrożnie, uważając, by nie przerysować szybki, zegary do siebie podciągnąć

Obrazek

6) Teraz już można odpiąć kable od liczników. Mi sprawiło to najwięcej problemów. Trzeba nacisnąć na zatrzask i powoli pociągnąć za wtyczkę. Wszystkie maja

ten sam tym zatrzasków.

Obrazek

7) teraz już można wyjąć zegary. Ja przekręciłem nieco kierownicą w prawo i wyszły bez problemów. Teraz można je zabrać do dalszej zabawy:D

8) Do montażu ringów trzeba rozkręcić zegary. Cała tylna część jest przykręcona na kilku śrubkach torx zaznaczonych na zdjęciu

Obrazek

9) Po odkręceniu śrub i zdjęciu tylnej części mammy taki oto widok.

Obrazek

10) Trzeba teraz zdjęć wskaźniki. W tym celu należy przekręcić uchwyty je trzymające i kierunku zaznaczonym na nich

Obrazek

11) Tak wygląda całość po rozmontowaniu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zakupione ringi

Obrazek

Obrazek


Ringi wkładamy przez duże otwory w liczniku. Są one na wcisk. NIE STOSUJEMY ¯ADNEGO KLEJU!

W trakcie prac....
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Licznik składamy w kolejności odwrotnej, uważając, aby niczego nie uszkodzić i przypadkowo nie dostał się nam jakiś pyłem pod szybkę....

Tak wyglądają zebary po złożeniu z nowymi ringami
Obrazek

Przy okazji przeczyściłem środkiem do styków i spirytusem styki wyświetlacza...

Montaż zegarów w aucie przeprowadzamy w odwrotnej kolejnosci, ponownie uważając, aby nieczego nie uszkodzić.

A oto efekt mojej pracy:

przed:

Obrazek

po:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam nadzieję, że mój opis się komuś przyda :D
pozdrawiam !

: 2012-04-03, 13:33
autor: mskk
przyda sie :D a powiedzcie mi jak wyjac licznik jak nie mam regulowanej kierownicy :oops: :( i jakie tm sa zarowki podswietlenia zegarow ??

: 2012-04-10, 19:33
autor: PrzemaS
Jeśli nie masz regulowanej kierownicy to niestety ale chyba konieczne będzie jej zdjęcie. Zależy także jaką masz kiere (serducho, trójramienna czy standardowa). W licznikach są dwa typy żaróweczek 1,2 W do kontrolek, oraz 1,5 W do podświetlania. Wszystkie oczywiście z oprawkami muszą być :)

: 2012-04-10, 20:04
autor: Moloch
Nie strasz chłopaka bez problemu możesz wyjąć licznik bez wyjmowania kierownicy nawet gdy masz nie regulowaną kierownicę robiłem to dziesiątki razy w e36, jeśli miałbyś z tym kłopoty a chciałbyś takie ringi założyć wpadnij, a wyciągniemy :bmw:

: 2012-04-10, 22:12
autor: Didik
No da się ale jest troszeczke ciasno :bmw:
sporo też zależy od kierownicy
najlepiej ją zdjąć wtedy jest wygodnie jednak należy pamiętać żeby zaznaczyć na wieloklinie jak ją później zamontować :)

: 2012-04-15, 22:45
autor: Dadeck
Obrazek

:mrgreen:

Zrobiłem jak mówił Moloch, wyciągnałem zegary bez ściągania kierownicy a mimo to błąd poduszki się pojawił jak widać ^^^^

Jak to skasować?

: 2012-04-15, 22:52
autor: Moloch
a akumulator odłączyłeś jak wypinałeś kostki z licznika? Jak nie to się nie dziw :razz:

: 2012-04-15, 22:55
autor: Dadeck
No oczywiście że nie :razz:
Dobra, co teraz ?
Bo bedzie mnie pewnie irytować ta kontrolka

: 2012-04-15, 23:10
autor: Moloch
no to jak ty mogłeś odpinać kostki bez odłączenia akumulatora... Normalnie bym coś napisał ale czerwony to lubie tylko na moim aucie :mrgreen:

no jedynie teraz podpiąć do kompa i skasowąć innej opcji niema... chyba że zarówkę wyrkęcić :mrgreen: :mrgreen:

: 2012-04-15, 23:23
autor: Dadeck
Nikt nie napisał że przy odpinaniu kostek też trzeba, pisaliscie tylko o kierze :mrgreen:

btw, zrobie tak !

: 2012-04-16, 13:49
autor: Moloch
nie wiedziałem że trzeba takie coś w ogóle pisać... :razz:

: 2012-04-16, 14:03
autor: BeleX
Dadeck ja wiem ze masz uczulenie na chrom...ale poszedles po bandzie :)

plus taki ze teraz na bank nie zapomnisz jakiego koloru jest Twoj samochod :)

masakra :) totalna masakra :)

: 2012-04-16, 15:56
autor: TDS-ik
Mnie tam się podoba tym bardziej że Dadeck już dawno o tym mówił, poza tym to ma się jemu podobać bo to jego auto :)

: 2012-04-16, 18:40
autor: BeleX
ja nie jestem na nie...przyznaje ze to cos czego nigdzie indziej nie widzialem...moze chodzi o kolor..sam nie wiem

: 2012-04-16, 19:31
autor: Dadeck
I za dnia :

Obrazek

W tym temacie pionierem jest Sabretooth, który to ma czerwone ramki a ja tylko przetarłem szlak. Brakowało mi czegoś w zegarach, a nie wyobrażam sobie ładować do compact'a (i w ogóle do E36) żadnego chromu stąd ten pomysł. Wieczorem w połączniu z 'bursztynkiem' wygląda fajnie, za dnia też ładnie podkreśla. Zostaje :mrgreen:

p.s. malowanie tego 'chromu' to dopiero MASAKRA :evil:, 3 dni nakładania warstw, potem ostrożny montaż żeby nie zedrzeć lakieru.