[E36] Montaż ringów na zegary
: 2009-11-07, 10:59
Witam!
Zapewne część z Was już to kiedyś przerabiała u siebie, a cześć jeszcze nie, więc postanowiłem opisać jak zamontować ringi na zegary. Z ringami auto wygląda o wiele bardziej atrakcyjnie, na dużo młodsze. Przy okazji można wymienić wszystkie żarówki w zegarach.
Mi udało się wyjąć zegary bez najmniejszego problemu bez odkręcania kierownicy, ale w przypadku modeli bez regulacji kolumny kierownicy może z tym problem.
Do wymiany żarówek, oraz montażu ringów będzie nam potrzebne:
1) klucz 13 do odkręcenia klem aku;
2) śrubokręt z nasadką torx
3) ringi, no i żarówki oczywiście:) ¯arówki do kontrolek to normalne z oprawką 1,2W, do podświetlenia wyświetlacza dwie po 1,5W i są jeszcze 3 żaróweczki po 3 W
4) piwko po skończonej pracy
ZACZYNAMY:
1) Najpierw odłączamy ujemny biegun akumulatora
2) teraz należy maksymalnie opuścić kierownicę i odkręcić dwie śrubki torx trzymające liczniki. Śrubki te zaznaczyłem na czerwono na fotce
3) następnie musimy wepchnąć zegary, trzeba je popchnąć w stronę silnika, za ich dolną część
4) podciągamy zegary za ich górne blaszki do siebie
5) opieramy liczniki na kierownicy, podciągamy do siebie i od prawej strony powoli wyciągamy. Mogą one iść dość ciężko, ale materiał jest elastyczny, trzeba powoli i ostrożnie, uważając, by nie przerysować szybki, zegary do siebie podciągnąć
6) Teraz już można odpiąć kable od liczników. Mi sprawiło to najwięcej problemów. Trzeba nacisnąć na zatrzask i powoli pociągnąć za wtyczkę. Wszystkie maja
ten sam tym zatrzasków.
7) teraz już można wyjąć zegary. Ja przekręciłem nieco kierownicą w prawo i wyszły bez problemów. Teraz można je zabrać do dalszej zabawy:D
Do montażu ringów trzeba rozkręcić zegary. Cała tylna część jest przykręcona na kilku śrubkach torx zaznaczonych na zdjęciu
9) Po odkręceniu śrub i zdjęciu tylnej części mammy taki oto widok.
10) Trzeba teraz zdjęć wskaźniki. W tym celu należy przekręcić uchwyty je trzymające i kierunku zaznaczonym na nich
11) Tak wygląda całość po rozmontowaniu.
Zakupione ringi
Ringi wkładamy przez duże otwory w liczniku. Są one na wcisk. NIE STOSUJEMY ¯ADNEGO KLEJU!
W trakcie prac....
Licznik składamy w kolejności odwrotnej, uważając, aby niczego nie uszkodzić i przypadkowo nie dostał się nam jakiś pyłem pod szybkę....
Tak wyglądają zebary po złożeniu z nowymi ringami
Przy okazji przeczyściłem środkiem do styków i spirytusem styki wyświetlacza...
Montaż zegarów w aucie przeprowadzamy w odwrotnej kolejnosci, ponownie uważając, aby nieczego nie uszkodzić.
A oto efekt mojej pracy:
przed:
po:
Mam nadzieję, że mój opis się komuś przyda
pozdrawiam !
Zapewne część z Was już to kiedyś przerabiała u siebie, a cześć jeszcze nie, więc postanowiłem opisać jak zamontować ringi na zegary. Z ringami auto wygląda o wiele bardziej atrakcyjnie, na dużo młodsze. Przy okazji można wymienić wszystkie żarówki w zegarach.
Mi udało się wyjąć zegary bez najmniejszego problemu bez odkręcania kierownicy, ale w przypadku modeli bez regulacji kolumny kierownicy może z tym problem.
Do wymiany żarówek, oraz montażu ringów będzie nam potrzebne:
1) klucz 13 do odkręcenia klem aku;
2) śrubokręt z nasadką torx
3) ringi, no i żarówki oczywiście:) ¯arówki do kontrolek to normalne z oprawką 1,2W, do podświetlenia wyświetlacza dwie po 1,5W i są jeszcze 3 żaróweczki po 3 W
4) piwko po skończonej pracy
ZACZYNAMY:
1) Najpierw odłączamy ujemny biegun akumulatora
2) teraz należy maksymalnie opuścić kierownicę i odkręcić dwie śrubki torx trzymające liczniki. Śrubki te zaznaczyłem na czerwono na fotce
3) następnie musimy wepchnąć zegary, trzeba je popchnąć w stronę silnika, za ich dolną część
4) podciągamy zegary za ich górne blaszki do siebie
5) opieramy liczniki na kierownicy, podciągamy do siebie i od prawej strony powoli wyciągamy. Mogą one iść dość ciężko, ale materiał jest elastyczny, trzeba powoli i ostrożnie, uważając, by nie przerysować szybki, zegary do siebie podciągnąć
6) Teraz już można odpiąć kable od liczników. Mi sprawiło to najwięcej problemów. Trzeba nacisnąć na zatrzask i powoli pociągnąć za wtyczkę. Wszystkie maja
ten sam tym zatrzasków.
7) teraz już można wyjąć zegary. Ja przekręciłem nieco kierownicą w prawo i wyszły bez problemów. Teraz można je zabrać do dalszej zabawy:D
Do montażu ringów trzeba rozkręcić zegary. Cała tylna część jest przykręcona na kilku śrubkach torx zaznaczonych na zdjęciu
9) Po odkręceniu śrub i zdjęciu tylnej części mammy taki oto widok.
10) Trzeba teraz zdjęć wskaźniki. W tym celu należy przekręcić uchwyty je trzymające i kierunku zaznaczonym na nich
11) Tak wygląda całość po rozmontowaniu.
Zakupione ringi
Ringi wkładamy przez duże otwory w liczniku. Są one na wcisk. NIE STOSUJEMY ¯ADNEGO KLEJU!
W trakcie prac....
Licznik składamy w kolejności odwrotnej, uważając, aby niczego nie uszkodzić i przypadkowo nie dostał się nam jakiś pyłem pod szybkę....
Tak wyglądają zebary po złożeniu z nowymi ringami
Przy okazji przeczyściłem środkiem do styków i spirytusem styki wyświetlacza...
Montaż zegarów w aucie przeprowadzamy w odwrotnej kolejnosci, ponownie uważając, aby nieczego nie uszkodzić.
A oto efekt mojej pracy:
przed:
po:
Mam nadzieję, że mój opis się komuś przyda
pozdrawiam !