[E46] odpinam orginalne radio a tam tylko jedna dziwna wtycz
: 2012-07-08, 11:43
Witam,
Od jakiegos czasu nosilem sie z zamiarem wymiany oryginalnego radia na mojego poczciwego ALPINE gdyż orginalne granie... pozostawia do zyczenia a poza tym nie mozna podłączyc wzmacniacza wiec...
rodzebrałem listwe ozdobna nad radiem, odkrecilem 2 srubki (krzyrzakowe) trzymajace oryginalne radio na swoim miejscu po czym wyciagnalem moje radio (niby 1 din) ale z nawigacja, zmieniarka w bagazniku i oczom mym ukazala sie tylkko jedna wtyczka (niebieska) nie było nawet wtyczki do anteny... byłem bardzo zdziwiony
gdyz nie było gdzie podpiac adaptera który pozwala przejść z kostki BMW na ISO
Troszke poczytałem na internecie i okazało się że wzmacniacz oraz radio są w bagazniku pod zmieniarką... od razu poszedlem do auta otworzyłem bagaznik i zdemontowałem cały boczek z lewej strony
Oczom mym ukazał sie owy wzmaczniacz który rzeczywiscie miał wszystko to co potrzebuje tj. kostkę BMW oraz wtyczke antenowa
Te wszystkie kable powinny byc z przodu w kokpicie (mysle sobie) ale skoro sa tu to tymczasowo tu zamontuje mojego Alpine
wymontowałem wiec odtwazacz płyty do nawigacji i na to miejsce zainstalowałem radio
Wszystko zaczęło działać... niestety pojawił sie problem ze zmiana muzyki, oraz z przyciszaniem hmm
wiec sprawiłem sobie transmiter który komunikuje sie przy pomocy fal radiowych oraz za pomoca wtyczki jack
problem zmieniania muzyki przyciszania został rozwiązany... ale na dłuższa mete wkuzajace... wiec zacząłem interesować się zamontowaniem radia tam gdzie byc powinno...
odwiedzilem 2 firmy car audio.... w jednej powiedziano mi 400 zł ze specjalna wiązką (240zł)+ 150 robocizna, druga zas powiedziala ok 300zl i wydluzaja wiazke sami.
Obie opcje dla mnie troszke za drogie wiec... stwierdziłem moze sam to zrobie?!
miałem już wczesniej zakupiona standardowy reduktor z kostki BMW na ISO (którą to chcialem przedluzyć , oraz ramkę do radia (koszt calosci ok 20zł).
Policzyłem wiec ile w tym reduktorze jest kabelkow (które musialem wydluzyc o 5m) było ich 13 wiec kupilem
- 65m kabla LGY 0,75mm (linka miedziana) (ok 40zł) do tego musiałem kupić
- przedluzacz antenowy (25zł) 5m no i kupilem sobie
- lutownice, koszulki termokurczliwe i cyne (ok 30zł)
- tasma do owiniecia tych wiazek (materialowa) 3zł
zabrałem sie za robote... przedluzanie wiazki zajelo mi ok 2,5h
rozbieranie auta ok 40min (opis ponizej)
montaz wiazki ok 30min
skladanie auta na gotowo 1h
załączyłem radyjko i... gra przepieknie oczywiscie podczas tej roboty ciagnalem tez kabelki do wzmaczniacza wiec i to mi zagrało
ROZBIURKA AUTA - BMW e46 COUPE (opis) - niestey bez zdjec gdyż akurat nie mialem aparatu
zacząłem od bagaznika
-wypinanie 2 spinek
jedna w okolicy lampki tylnej
druga nad nadkolem
trzecia jest pod boczkiem (oparcia) - to potem
-wypinamy 2 klipsy platkikowej półki która jest pod lampą (trzeba wyciągną te grzybki - które rozpychaja spinki)
-wypinamy jeszcze tylna obudowe lamy (tak jak bysmy chcieli wymienic zaroweczki.
teraz mozemy rozpoczac demontaz tapicerki w bagazniku rozpoczynając od podniesienia czarnej polki (z ktorej wczesniej wypinalismy 2 klipsy) podnosimy ja lekko do góry i ciagniemy az wyjdzie z tapicerki
jak juz uda nam sie ja wyciagnac to odginamy gorna czesc tapicerki (kolo lamy) aby wyskoczyła zza blachy i równiez ciagniemy do siebie (mozemy uzyc troche sily bez obawy ze sie uszkodzi) tapicerkę bedzie trzymać ostatni 3 klips który jest pod oparciem
przechodzimy teraz do wnetrza auta i zabieramy sie za wyciagniecie kanapy
w pierwszej kolejnosci trzeba wyciagnac ja z 2-ch zaczepow które znajduja sie (jak siedzisz na kanapie to miedzy nogami przy krawedzi kanapy
wiec musimy energicznie szarpnac w tych dwóch miescach do góry
jak kanapa wyskoczy to pozostaje ja juz tylko wyciagnac
potem kładziemy oparcia i zabieramy sie za rozbórkę boczka (mój miał wyłamane troszke zaczepow)
delikatnie odciagamy go od boczka z łokietnikiem a potem ciągniemy do siebie az wyskoczy z wszystkich klipsów
oczom Waszym ukaze sie kilka wiazek i przelotka przez która przeciagac bedziemy nasza wiazke
jak bedzie zdemontowany ten boczek to mozemy wyciagnąć ostatni (3-ci) klips który trzyma tapicerke bagaznika
teraz zabieramy sie za boczek pod szyba
w pierwszej kolejnosci odkrecamy dwie sruby które znajduja sie pod lokietnikiem torx 20
niestety nie uda nam sie jeszcze go wyciagnac gdyz u dolu trzymac nas bedzie jeszcze prog
wiec zabieramy sie za próg
rozpoczynamy od tylu
pierwszy klips jest z boku w okolicy boczka, tam trzeba pociagnąc w kierunku przeciwnym do boczka (wkładamy paluszki pod plastik i energicznym ruchem szarpiemy za plastik)
w kolejnym kroku "wyrywamy" klipsy które sa na progu (chyba 6 szt.) sa oddalone od siebie co ok 10cm tu szarpiemy osłona progu w góre
teraz mozemy wrocic spowrotem do boczku pod szybą który mozemy zaczac wypinać od progu w góre a potem pod szybą
w kolejnym etapie rozbieramy obudowe pod kierownica
sa tam 4 srubki (wszystkie w okolicy kieszonki) na krzyrzak
dwie spinki pod kierownica,
2 klipsy jeden rozpierany koleczkiem (nad pedalem gazu)
drugi (ale zamek) znajduje sie za pedalem hamulca - przekrecamy o 90st i wyciagamy,
jak juz nam opadnie cala obudowa to bedzie sietrzymala na kilku kabelkach (wszystkie trzeba wypiac
1- od lampki
2- od kostki OBD
3- od glosniczka
mozemy juz swobodnie wyciagnac obudowe
teraz musimy odkrecic podstopnice (oparcie na lewa nogę)
w tym celu odkrecamy 2 sruby (krzyrzakowe)
1- sruba przykrecona jest w rączkę którą otwieramy maske (nie ma sie czego bac ze linka spadnie czy cos gdyz linka jest odseparowana na kolowrotku)
2- ukryta jest pod ta rączką
teraz mozemy podstopnice pociagnac w strone pedalow jednoczesnie ciagnac do siebie i powinna wyjsc
teraz zabieramyu sie za kokpit, tam wyciagamy listwy ozdobne nad radiem zaczynając od polaczenia które jest na zgieciu deski kolo poduszki
podwazamy i wyciagamy jeden zaczep, potem drugi który jest przy samej kierownicy (pod listwą)
oczom ukazuja sie 2 srubki - wykrecamy je i wyciagamy orginalne radio odpinamy niebieska wtyczke
teraz musimy wyciagnac panel klimatyzacji... nie jest to trudne
wkladamy reke za panel klimy od tylu i wyciskamy do przodu - powinna wyskoczyc
odpinamy wszystkie kabelki
teraz musimy wyciagnac kosszyczek na radio i klime - odkrecamy 2 sruby na dole i wyciagamy...
to niestety nie jest takie proste gdyz u góry trzymaja nawiewy (nie wiem jak je wyciagnac)
dlatego musiałem tak wygiac ramke i tak podniesc kratki nawiewow aby wyszła ona spod nawiewu (robilem to w goracy dzien wiec sie nie polamało )
jak to juz wyciagniemy to mozemy zaczac ukladac sobie wiazkę
i skrecamy tak jak rozbieraliśmy
mi to wszystki zajelo ok 5h
robilem to sam i robilem to pierwszy raz!!!
nie znam sie tez na elektryce
wiec jak ja potrafilem to wielu z Was tez sie to uda
powodzenia!!
Od jakiegos czasu nosilem sie z zamiarem wymiany oryginalnego radia na mojego poczciwego ALPINE gdyż orginalne granie... pozostawia do zyczenia a poza tym nie mozna podłączyc wzmacniacza wiec...
rodzebrałem listwe ozdobna nad radiem, odkrecilem 2 srubki (krzyrzakowe) trzymajace oryginalne radio na swoim miejscu po czym wyciagnalem moje radio (niby 1 din) ale z nawigacja, zmieniarka w bagazniku i oczom mym ukazala sie tylkko jedna wtyczka (niebieska) nie było nawet wtyczki do anteny... byłem bardzo zdziwiony
gdyz nie było gdzie podpiac adaptera który pozwala przejść z kostki BMW na ISO
Troszke poczytałem na internecie i okazało się że wzmacniacz oraz radio są w bagazniku pod zmieniarką... od razu poszedlem do auta otworzyłem bagaznik i zdemontowałem cały boczek z lewej strony
Oczom mym ukazał sie owy wzmaczniacz który rzeczywiscie miał wszystko to co potrzebuje tj. kostkę BMW oraz wtyczke antenowa
Te wszystkie kable powinny byc z przodu w kokpicie (mysle sobie) ale skoro sa tu to tymczasowo tu zamontuje mojego Alpine
wymontowałem wiec odtwazacz płyty do nawigacji i na to miejsce zainstalowałem radio
Wszystko zaczęło działać... niestety pojawił sie problem ze zmiana muzyki, oraz z przyciszaniem hmm
wiec sprawiłem sobie transmiter który komunikuje sie przy pomocy fal radiowych oraz za pomoca wtyczki jack
problem zmieniania muzyki przyciszania został rozwiązany... ale na dłuższa mete wkuzajace... wiec zacząłem interesować się zamontowaniem radia tam gdzie byc powinno...
odwiedzilem 2 firmy car audio.... w jednej powiedziano mi 400 zł ze specjalna wiązką (240zł)+ 150 robocizna, druga zas powiedziala ok 300zl i wydluzaja wiazke sami.
Obie opcje dla mnie troszke za drogie wiec... stwierdziłem moze sam to zrobie?!
miałem już wczesniej zakupiona standardowy reduktor z kostki BMW na ISO (którą to chcialem przedluzyć , oraz ramkę do radia (koszt calosci ok 20zł).
Policzyłem wiec ile w tym reduktorze jest kabelkow (które musialem wydluzyc o 5m) było ich 13 wiec kupilem
- 65m kabla LGY 0,75mm (linka miedziana) (ok 40zł) do tego musiałem kupić
- przedluzacz antenowy (25zł) 5m no i kupilem sobie
- lutownice, koszulki termokurczliwe i cyne (ok 30zł)
- tasma do owiniecia tych wiazek (materialowa) 3zł
zabrałem sie za robote... przedluzanie wiazki zajelo mi ok 2,5h
rozbieranie auta ok 40min (opis ponizej)
montaz wiazki ok 30min
skladanie auta na gotowo 1h
załączyłem radyjko i... gra przepieknie oczywiscie podczas tej roboty ciagnalem tez kabelki do wzmaczniacza wiec i to mi zagrało
ROZBIURKA AUTA - BMW e46 COUPE (opis) - niestey bez zdjec gdyż akurat nie mialem aparatu
zacząłem od bagaznika
-wypinanie 2 spinek
jedna w okolicy lampki tylnej
druga nad nadkolem
trzecia jest pod boczkiem (oparcia) - to potem
-wypinamy 2 klipsy platkikowej półki która jest pod lampą (trzeba wyciągną te grzybki - które rozpychaja spinki)
-wypinamy jeszcze tylna obudowe lamy (tak jak bysmy chcieli wymienic zaroweczki.
teraz mozemy rozpoczac demontaz tapicerki w bagazniku rozpoczynając od podniesienia czarnej polki (z ktorej wczesniej wypinalismy 2 klipsy) podnosimy ja lekko do góry i ciagniemy az wyjdzie z tapicerki
jak juz uda nam sie ja wyciagnac to odginamy gorna czesc tapicerki (kolo lamy) aby wyskoczyła zza blachy i równiez ciagniemy do siebie (mozemy uzyc troche sily bez obawy ze sie uszkodzi) tapicerkę bedzie trzymać ostatni 3 klips który jest pod oparciem
przechodzimy teraz do wnetrza auta i zabieramy sie za wyciagniecie kanapy
w pierwszej kolejnosci trzeba wyciagnac ja z 2-ch zaczepow które znajduja sie (jak siedzisz na kanapie to miedzy nogami przy krawedzi kanapy
wiec musimy energicznie szarpnac w tych dwóch miescach do góry
jak kanapa wyskoczy to pozostaje ja juz tylko wyciagnac
potem kładziemy oparcia i zabieramy sie za rozbórkę boczka (mój miał wyłamane troszke zaczepow)
delikatnie odciagamy go od boczka z łokietnikiem a potem ciągniemy do siebie az wyskoczy z wszystkich klipsów
oczom Waszym ukaze sie kilka wiazek i przelotka przez która przeciagac bedziemy nasza wiazke
jak bedzie zdemontowany ten boczek to mozemy wyciagnąć ostatni (3-ci) klips który trzyma tapicerke bagaznika
teraz zabieramy sie za boczek pod szyba
w pierwszej kolejnosci odkrecamy dwie sruby które znajduja sie pod lokietnikiem torx 20
niestety nie uda nam sie jeszcze go wyciagnac gdyz u dolu trzymac nas bedzie jeszcze prog
wiec zabieramy sie za próg
rozpoczynamy od tylu
pierwszy klips jest z boku w okolicy boczka, tam trzeba pociagnąc w kierunku przeciwnym do boczka (wkładamy paluszki pod plastik i energicznym ruchem szarpiemy za plastik)
w kolejnym kroku "wyrywamy" klipsy które sa na progu (chyba 6 szt.) sa oddalone od siebie co ok 10cm tu szarpiemy osłona progu w góre
teraz mozemy wrocic spowrotem do boczku pod szybą który mozemy zaczac wypinać od progu w góre a potem pod szybą
w kolejnym etapie rozbieramy obudowe pod kierownica
sa tam 4 srubki (wszystkie w okolicy kieszonki) na krzyrzak
dwie spinki pod kierownica,
2 klipsy jeden rozpierany koleczkiem (nad pedalem gazu)
drugi (ale zamek) znajduje sie za pedalem hamulca - przekrecamy o 90st i wyciagamy,
jak juz nam opadnie cala obudowa to bedzie sietrzymala na kilku kabelkach (wszystkie trzeba wypiac
1- od lampki
2- od kostki OBD
3- od glosniczka
mozemy juz swobodnie wyciagnac obudowe
teraz musimy odkrecic podstopnice (oparcie na lewa nogę)
w tym celu odkrecamy 2 sruby (krzyrzakowe)
1- sruba przykrecona jest w rączkę którą otwieramy maske (nie ma sie czego bac ze linka spadnie czy cos gdyz linka jest odseparowana na kolowrotku)
2- ukryta jest pod ta rączką
teraz mozemy podstopnice pociagnac w strone pedalow jednoczesnie ciagnac do siebie i powinna wyjsc
teraz zabieramyu sie za kokpit, tam wyciagamy listwy ozdobne nad radiem zaczynając od polaczenia które jest na zgieciu deski kolo poduszki
podwazamy i wyciagamy jeden zaczep, potem drugi który jest przy samej kierownicy (pod listwą)
oczom ukazuja sie 2 srubki - wykrecamy je i wyciagamy orginalne radio odpinamy niebieska wtyczke
teraz musimy wyciagnac panel klimatyzacji... nie jest to trudne
wkladamy reke za panel klimy od tylu i wyciskamy do przodu - powinna wyskoczyc
odpinamy wszystkie kabelki
teraz musimy wyciagnac kosszyczek na radio i klime - odkrecamy 2 sruby na dole i wyciagamy...
to niestety nie jest takie proste gdyz u góry trzymaja nawiewy (nie wiem jak je wyciagnac)
dlatego musiałem tak wygiac ramke i tak podniesc kratki nawiewow aby wyszła ona spod nawiewu (robilem to w goracy dzien wiec sie nie polamało )
jak to juz wyciagniemy to mozemy zaczac ukladac sobie wiazkę
i skrecamy tak jak rozbieraliśmy
mi to wszystki zajelo ok 5h
robilem to sam i robilem to pierwszy raz!!!
nie znam sie tez na elektryce
wiec jak ja potrafilem to wielu z Was tez sie to uda
powodzenia!!