wejscia high input/konwertery maja ta wade ze wzmacniaja tez znieksztalcenia...
ciezko jest tez dostac dobry wzmacniacz z wejsciem high input
jak juz koniecznie chcesz zostawic wszystko ori to zdecyduj sie na to co Pablo dal...do suba powinno wystarczyc plus masz duzo wiekszy wybor wzmacniaczy ( minimum 300W RMS najlepiej monoblock [ polecam klase D do suba bo az tak sie nie grzeje jak A/B ] do suba i osobny wzmacniacz na przednie glosniki - tutaj klasa A/B dopasowany mocowo do glosnikow czyli jakies 90-100W / kanal przy 4 ohmach - jak juz musi to moze byc mostkowany chociaz ja tego nie polecam i nie lubie bo traci sie nieraz czesc opcji na wzmacniaczu gdy jest mostek )
Gucio pisze:Ale czasem mam ochotę poszumieć basem i posłuchać coś co dudni ...
Kolega z BTS mowił mi że lepiej podpiąć nowy wzmacniacz i tubę...
Tube sobie daruj bo ona rzeczywiscie dudni a nie gra basu....tutaj trzeba skrzynki z glosnikiem 30 cm minimum 300W RMS...tylko nie zaden boshman czy inne cudo z targu tylko naprawde dobry glosnik ktory charakterystyke zaczyna juz od tych 40Hz
ja ostatnio walcze ostro u siebie z naglosnieniem...aktualnie w bagazniku mam cos takiego:
glosnik infinity plus monoblock jbl klasa D
o ile wzmacniacz jest troszke "na wyrost" to uwazam ze glosnik jest bardzo ok - kupiony tutaj na forum za naprawde fajna kase
E39 ma w cholere wytlumienia ( miedzy siedzeniami a bagaznikiem sa 3 warstwy roznego wytlumienia - polka w sedanie tez jest wytlumiona okropnie ), jak wsadzilem glosnik 20 bez ciecia sciany grodziowej ( musialem zrobic dziure na narty bo nie mialem ) to w ogole go slychac nie bylo w aucie...trzaskala sie tylko klapa od bagaznika...jak nie bylo dziury to nawet 30 cm sobie nie radzil bo wszystko dusilo sie w bagazniku...trzeba miec dziure i opuszczony podlokietnik...ale to moje zdanie bo ja jestem cisnieniowcem i lubie duze SPL
teraz mam glosnik skierowany do srodka samochodu plus odseparowanie go od bagaznika ( fala akustyczna kierowana w srodek auta a nie w klape bagaznika jak wiekszosc subow ) i dopiero to jakos gra bez trzaskania rejestracja z tylu samochodu / na zewnatrz jest cisza a w srodku urywa glowe jak dasz mocno po garach
u mnie w biurowcu sa ludzie ktorzy naglasniaja samochody za gruba kase i jak bralem u nich glosniki itd to mi juz wtedy powiedzieli ze E39 to jest ciezkie auto...bardzo duzo wytlumienia pochlaniajacego wszystko jak leci, jak masz skore w aucie to juz w ogole dramat bo to tez zjada dzwiek
bez zrobienia komory pod 16tki przod ( nie wyklejanie drzwi matami w srodku tylko komory specjlnie pod glosniki 16tki ktore zabiora przy okazji przedni schowek z drzwi ) to ciezko cos wydusic z tego samochodu zeby zagralo...musi byc mega szczelna komora minimum 8-10 litrow ( wtedy fajnie podbija charakterystyke dla tych 80Hz ale to i tak trzeba przeliczyc dla kazdego glosnika - ja akurat tutaj mowie o glosnikach firmy morel )
ja to chcialem zrobic tanio....a juz widze ze zabudowa w bagazniku sie nie sprawdzi bo zabiera 2/3 jego powierzchni i bede musial zmienic skrzyynie...nawet nie mowie ile juz mnie to kosztowalo a efekty sa marne wg mnie
chce zrobic cos takiego:
http://www.chuckbrazeau.com/540i/audio.html
kapa tylko taka ze nigdzie tutaj w okolicy nie ma MDFu 16-18 mm a plyta OSB sie nie nadaje...
jak cos to pytaj ....ja ostatnio rozbieralem auto juz tyle razy ze wyciaganie wnetrza i tapicerki to moge robic na czas i po ciemku