Oj nie... I nie idź tą drogą...MARIUSZO86 pisze:A tu takie zdj z zabawy aparatem, myślę że uzyskałem fajny efekt.
[url=http://images70.fotosik.pl/413/906cbba2554ea65bmed.jpg]Obrazek[/URL]
[e39] 530i FL SEDAN BY MARIUSZO86
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
Nic się w sumie ostatnio nie działo, ale co nie co robiłem przy autku.
Ostatnio zakupiłem środek do pielęgnacji lakieru, do Glinkowania oraz do woskowania.
Oto i ten środek.
Efekty sami oceńcie. Gąbka była cała brudna, choć auto było wcześniej dokładnie umyte.
Tutaj przed Glinkowaniem oraz woskowaniem
Tutaj już po kuracji
Wymiana Uszczelek, Odmy, Filtrów paliwa i oleju wraz z wymianą oleju. Koszt części i robocizny to 1 350 zł stan licznik 195 031 km
Ostatnio w końcu wziąłem się za wyciek z pokrywy zaworów, ( jednak to nie była pokrywa Vanosa ) . Wymieniono jeszcze uszczelkę kolektora ssącego i uszczelkę pod cewkami.
Tak wyglądają stare uszczelki, odma oraz olej który został zalany. Uszczelka od pokrywy zaworów kiedyś była gumowa, po zdjęciu z silnika była jak plastyk. Tarcze nie moje :
Cała rurka była zawalona syfem, konsystencja jak smoła poprzedni właściciel jej nie wymieniał chyba od nowości. Odma i rurki wymienione.
Olej tak jak pisałem wyżej to Valvoline VR1 5W50, filtr leju Mann oraz zrobiona płukanka silnika. Olej nie był zbyt czysty. Zmieniony również został filtr paliwa również na Mann. Stary filtr to oryginał jeszcze. Muszę go przeciąć i zobaczyć jaki syf po 14 latach tam siedzi.
Efekty :
Silnik równiutko, cicho i płynnie pracuje. Praktycznie go nie słychać obroty stoją na 650 RPM wcześniej były na 750 i budą trzęsło ale to przez Odmę.
Ostatnio zakupiłem środek do pielęgnacji lakieru, do Glinkowania oraz do woskowania.
Oto i ten środek.
Efekty sami oceńcie. Gąbka była cała brudna, choć auto było wcześniej dokładnie umyte.
Tutaj przed Glinkowaniem oraz woskowaniem
Tutaj już po kuracji
Wymiana Uszczelek, Odmy, Filtrów paliwa i oleju wraz z wymianą oleju. Koszt części i robocizny to 1 350 zł stan licznik 195 031 km
Ostatnio w końcu wziąłem się za wyciek z pokrywy zaworów, ( jednak to nie była pokrywa Vanosa ) . Wymieniono jeszcze uszczelkę kolektora ssącego i uszczelkę pod cewkami.
Tak wyglądają stare uszczelki, odma oraz olej który został zalany. Uszczelka od pokrywy zaworów kiedyś była gumowa, po zdjęciu z silnika była jak plastyk. Tarcze nie moje :
Cała rurka była zawalona syfem, konsystencja jak smoła poprzedni właściciel jej nie wymieniał chyba od nowości. Odma i rurki wymienione.
Olej tak jak pisałem wyżej to Valvoline VR1 5W50, filtr leju Mann oraz zrobiona płukanka silnika. Olej nie był zbyt czysty. Zmieniony również został filtr paliwa również na Mann. Stary filtr to oryginał jeszcze. Muszę go przeciąć i zobaczyć jaki syf po 14 latach tam siedzi.
Efekty :
Silnik równiutko, cicho i płynnie pracuje. Praktycznie go nie słychać obroty stoją na 650 RPM wcześniej były na 750 i budą trzęsło ale to przez Odmę.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
A więc panowie i panie filtr paliwa w aucie od nowości był zamontowany, po przecięciu i wyjęciu wkładu wygląda tak że aż ręce pobrudziłem :
Następnie przyszła pora na zmianę spryskiwaczy szyby przedniej. Czyli poprawa fabryki.
Stare spryskiwacze mi lały od spodu nie wiem czemu, a używki do e39 są w cenie tzw. siurki , więc zapożyczyłem spryskiwacze od innego modelu BMW tzw. mgiełkę.
Efekt ? Dużo więcej niż super. Poprawa skuteczności spryskiwania szyby o 100%
Tu stary efekt :
A tu nowe spryskiwacze i oto efekt :
Oba spryskują szybę jak ten z lewej strony. Nie wiem czemu na początku ten z prawej tak spryskiwał :mlotek:
Następnie przyszła pora na zmianę spryskiwaczy szyby przedniej. Czyli poprawa fabryki.
Stare spryskiwacze mi lały od spodu nie wiem czemu, a używki do e39 są w cenie tzw. siurki , więc zapożyczyłem spryskiwacze od innego modelu BMW tzw. mgiełkę.
Efekt ? Dużo więcej niż super. Poprawa skuteczności spryskiwania szyby o 100%
Tu stary efekt :
A tu nowe spryskiwacze i oto efekt :
Oba spryskują szybę jak ten z lewej strony. Nie wiem czemu na początku ten z prawej tak spryskiwał :mlotek:
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
A więc tak, dziś w końcu wymieniłem opornicę dmuchawy tzw. " jeża " w aucie. Słabo dmuchało, a czasami nawet przestawało dmuchać od 80 km/h w wzwyż. Jak ktoś ma słabe nerwy radzę się nie brać za to tym bardziej jeśli nie ruszane od nowości. Wymiana z odkręceniem dwóch osłon prawie 1,5h. Miejsca tyle że ciężko dłoń wsadzić by konkretnie chwycić, kombinerkami i długim grubym śrubokrętem się namęczyłem, ale dałem radę.
Starty jakie poniosłem to kilka zadrapań po tym jak mi się kombinerki ześlizgły i poleciałem ręką po wystającej śrubce
Nowy jeż firmy Valeo za 200 zł
Tutaj z prawej nowy z lewej stary również Valeo coś tam BMW haha
Oraz założone już na swoim miejscu 3 min wsadzenie i założenie osłon
Starty jakie poniosłem to kilka zadrapań po tym jak mi się kombinerki ześlizgły i poleciałem ręką po wystającej śrubce
Nowy jeż firmy Valeo za 200 zł
Tutaj z prawej nowy z lewej stary również Valeo coś tam BMW haha
Oraz założone już na swoim miejscu 3 min wsadzenie i założenie osłon
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
No dokładnie, najważniejsze że działa bez zakłóceń.
Już miałem ochotę rzucić tym wszystkim i nową na tretyki złapać i w weekend się tym zająć jak pojadę do Częstochowy hahaha.
Jeszcze mi tarcze zostały do wymiany przód-tył wymiana płynu oraz regeneracja zacisków wszystkich. Jak już robić to raz a porządnie.
Już miałem ochotę rzucić tym wszystkim i nową na tretyki złapać i w weekend się tym zająć jak pojadę do Częstochowy hahaha.
Jeszcze mi tarcze zostały do wymiany przód-tył wymiana płynu oraz regeneracja zacisków wszystkich. Jak już robić to raz a porządnie.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
Dawno nic nie pisałem bo brak czasu ale dużo dobrych rzeczy zrobione w aucie a później wyjazd na urlop. Wszystko było robione pod koniec Lipca, coś koło 23 Lipca.
Hamulce w końcu zrobione. Zakupiłem oryginalne tarcze ATE sztuka 280 zł kosztował na sam przód, plus klocki BOSCH za 220 zł oraz tył taki sam zestaw. Tarcze sztuka 186 zł klocki 116zł.
Wymieniłem jeszcze stabilizator tył lewy , przedni tylni wahacz z lewej strony tył, dwa mieszki wymienione na nowe na przegubach. Do tego doszło sprzędło firmy SACHS za 750 zł.(docisk, tarcza, łożysko), poduszka skrzyni, przegub wew. prawy.
Nie mogło również zabraknąć nabicia klimy i odgrzybienia.
Przebieg 199854 km
Tutaj mieszek ochronny
Stare sprzęgło oraz tarcza
Nabicie klimy.
Hamulce w końcu zrobione. Zakupiłem oryginalne tarcze ATE sztuka 280 zł kosztował na sam przód, plus klocki BOSCH za 220 zł oraz tył taki sam zestaw. Tarcze sztuka 186 zł klocki 116zł.
Wymieniłem jeszcze stabilizator tył lewy , przedni tylni wahacz z lewej strony tył, dwa mieszki wymienione na nowe na przegubach. Do tego doszło sprzędło firmy SACHS za 750 zł.(docisk, tarcza, łożysko), poduszka skrzyni, przegub wew. prawy.
Nie mogło również zabraknąć nabicia klimy i odgrzybienia.
Przebieg 199854 km
Tutaj mieszek ochronny
Stare sprzęgło oraz tarcza
Nabicie klimy.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
A więc tak. Miesiąc temu zostało zrobione co od dłuższego czasu wiedziałem ale z braku czasu było ignorowane prze zemnie.
Wymiana uszczelki miski olejowej wraz z jej wyczyszczeniem i sprawdzeniem stanu mechanicznego dołu, oraz wymiana uszczelki spod podstawy filtra. Każdy posiadacz e39 wie o czym mówię. Uszczelki z podstawy w całości się nie udało wyjąć łamała się przy demontarzu. Natomiast uszczelka miski olejowej wyglądała na całą, a okazało się że uszczelka jest spłaszczona gdzie nie gdzie. Guma która była kiedyś na niej też zaczęła się łamać i była jak kruchy plastyk.
Co do zawieszenia to wymieniłem jeszcze oba łączniki stabilizatorów bo były luzy i pukały teraz jest już cisza spokój oraz suchutko.
Wymiana uszczelek i łączników była przy przebiegu ponad 205 tys km
Mechanicznie auto igła, teraz czas na jakieś modyfikacje wizualne i na wiosnę może sprawdzę stan wytrysków. Jedno co na wiosnę będzie na 100% to nowe felgi jakieś 18"
Ma ktoś dojścia do alu felg w rozsądnych cenach? mogą być do renowacji
Wymiana uszczelki miski olejowej wraz z jej wyczyszczeniem i sprawdzeniem stanu mechanicznego dołu, oraz wymiana uszczelki spod podstawy filtra. Każdy posiadacz e39 wie o czym mówię. Uszczelki z podstawy w całości się nie udało wyjąć łamała się przy demontarzu. Natomiast uszczelka miski olejowej wyglądała na całą, a okazało się że uszczelka jest spłaszczona gdzie nie gdzie. Guma która była kiedyś na niej też zaczęła się łamać i była jak kruchy plastyk.
Co do zawieszenia to wymieniłem jeszcze oba łączniki stabilizatorów bo były luzy i pukały teraz jest już cisza spokój oraz suchutko.
Wymiana uszczelek i łączników była przy przebiegu ponad 205 tys km
Mechanicznie auto igła, teraz czas na jakieś modyfikacje wizualne i na wiosnę może sprawdzę stan wytrysków. Jedno co na wiosnę będzie na 100% to nowe felgi jakieś 18"
Ma ktoś dojścia do alu felg w rozsądnych cenach? mogą być do renowacji
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt: