Kolejny małe postęp prac przy zawieszeniu. Jak dobrze wiemy amortyzatory a raczej ich obudowa cierpi najbardziej podczas jazdy. MTS Technik Gold który w dniu zakupu był złoty a jeździł intensywnie przez dwa lata, trochę się utlenił i zmienił kolory. Trochę szlifowania, maszynami, ręcznie, małe malowanko i taki oto efekt. A jeśli chodzi o sprężyny, zostały wypiaskowane i malowane proszkowo.
Tak wiem trochę bajzel na warsztacie ale czego się nie robi by pochwalić się postępem prac
Kolor na obudowie to SP452 Anodyzowany Fiolet a sprężyny to RAL ( nie pamiętam numeru )
Ale ale ale, amory zrobione a reszta zawiasu ?
Oczywiście też działam
Wahacze uzupełnione w nowe łożyska Fag'a oraz przednie piasty nowe Fag'a.
Tuleje poliuretanowe długo się u mnie nie najeździły więc zostały, nie było na nich śladu zużycia.
Powoli zamykam temat z podłogą aktualnie mamy kilka warstw podkładu APP, na to poszła konserwacja APP ( coś jak Cobra ) i na koniec trochę Hamerita dla pewności
Chociaż i tak liczę się z tym że ma już 28 lat i tak zgnije czy tego chce czy nie, ale trochę jej to utrudnię
Wszystkie profile zamknięte, otwory nad wózkiem, progi zalewam Valvoline Tecty oraz uprzednio Wurth Corroplex by zareagował z ewentualną rdzą w profilach / częściach zamkniętych.
Wszystkie zakamarki jeśli noszą ślady korozji są czyszczone Dremelem ( mini szlifierką ), APP Rstop, epoxyd, hamerite lub inna konserwa i tak do ideału. Lepiej jak z fabryki
A tutaj mały wysyp ocynków, dosyć spory o tej porze roku
Nakrętki z gwintu które były seryjnie czarne jak na zdjęciu wyżej ( na początku ), poddałem wytrawianiu i ostały się eleganckie srebrne nakrętki ( zobaczymy jak długo ).
Szacunek za włożenie tyle pracy czasu i kasiory. Wytrwałości do dalszego pieszczenia bmk'ki .
Bardzo miło się tu zagląda. Z miłą chęcią będę tu wracał.
Z powodu zbliżającego się mojego wesela posty dodaje trochę z opóźnieniem, wiadomo jak to z przygotowaniami i prace przy E36 często są wstrzymane. Po 25 września prace ruszą na bogato, złożę cały zawias i powoli przygotuję przewody hamulcowe. Wszystko już niedługo by zdążyć na przyszły sezon
Poniżej zdjęcie przyłożone na szybko dokładki Hamann ( Nie rieger look ), ciężki kawał tworzywa
Mam dla was dużo więcej smaczków ale to z czasem dodam, byście czytając pościki nie spali, trochę rozrywki i dobrej pracy
Jak to zawsze bywa i wychodzi w trakcie, będą potrzebne małe poprawki ale jest coraz lepiej
Stan obecny :
Złożone tylne i przednie zawieszenie wszystko nowe,
Nowe tuleje dyfra strong flex ( były oryginalne ),
Nowe tuleje stabilizatora strong flex,
Powoli wszystko czyszczone i smarowane gdzie trzeba, aktualnie e36 wyjechało na poprawki lakiernicze, jest szansa zrobić porządek w garażu i składać dalej