[E36] BMW 328is Mańka
: 2011-07-15, 21:55
Witam serdecznie
Auto sprowadzone w 2007 do polski, jestem jego 3cim właścicielem i posiadam je od 16 Stycznia 2011. Przez ten okres miałem wiele wątpliwości czy wybrałem dobrą markę, czy warto inwestować,
ale z czasem się przyzwyczaiłem i nabrałem sentymentu...
Jaka jest moja koncepcja na auto?
W klasycznej obudowie zamknąć wyścigowe modyfikacje.
Z zewnątrz jak w serii ale dla smaku gustowne obniżenie i konkretne klasyczne 3 częściowe skręcane obręcze kół.
Chciałbym ją doprowadzić do jak najlepszego stanu, doposażyć o gadżety, które występowały seryjnie u innych spośród rodziny E36 oraz wydobyć pazur pochodzący z modyfikacji potrzebnych do startów na górskich szlagach rajdowych.
Rozkodowany Vin z którego mało co pozostało:
Dane pojazdu
Numer podwozia WBABE51010JG03586
Kod typu BE51
Typ 318IS (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M42
Pojemność skokowa 1.80
Moc 103
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF 2 TUERER (0383)
Data prod. 1992-12-18
Wyposażenie
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S292A LT/ALY WHEELSL/CROSS-SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS
S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S848A ENLARGED WIRING HARNESS Rozszerzona wiązka kabli
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Pełna specyfikacja zaktualizowana ostanio dn. 16.12.2014
Silnik:
SWAP na 2.8l M52B28
Renowacja silnika
Gruby kolektor dolotowy z M50B25
Remap Bavaria Racing Power
Odcinka przesunięta 7200rpm
Konwersja wspomagania z M50B20
Oryginalny wydech 328i
Odma w atmosfere
Napęd:
Grube, lżejsze półosie z E36 323i z 95’
Dyfer ze szperą 25% o krótszym przełożeniu 3,15 po kompleksowej regeneracji
Wał przednia część z 320i
Skrzynia Getrag
Zawieszenie:
Gwint AP na ulicę
Poduszki amortyzatora z M3 acentryczne – uzyskany Camber i większy KWSZ
Tuleje acentryczne wahaczy przednich M3 – pełne – większy KWSZ
Wzmocnienia kieluchów pod poduszki M3
Wypiaskowane proszkowo malowane elementy zawieszenia
Poliuretanowe gumy tył oraz sanek STRONGFLEX
Galwanizacja śrub zawieszenia
Wspawane wzmocnienia mocowania sanek z M3
Nowe sworznie, drążki, łączniki Lemforder
Rozpórki przód oraz tył wzór WEICHERS stalowe
Rozpórka dolna sanek X-Barce z M3
Układ hamulcowy:
Przód SWAP na 325mm z E46 330i
Tył SWAP na wentylowane 296mm z E46 325i
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
Miedziane przewody sztywne
Nowy ręczny
Wnętrze:
Czarny sufit M3
Szyte boczki, kierownica, mieszki , podłokiernik czarną skórą z czerwoną nicią
Fotele skóra SPORTSITZE
Kierownica bez poduszki Mpakiet – lżejsza
Mały komputer
Czerwony dywan indywidual
Koła:
Felgi BMW M5 1991 8X17 ET20 Kute, 2-częściowe
Opony 215/40 R17 Dunlop i Goodyear
Stan na 11 Lipca 2011
Rok później - Lipiec 2012
Dwa lata później - Listopad 2013
Pozdrawiam[/i]
Auto sprowadzone w 2007 do polski, jestem jego 3cim właścicielem i posiadam je od 16 Stycznia 2011. Przez ten okres miałem wiele wątpliwości czy wybrałem dobrą markę, czy warto inwestować,
ale z czasem się przyzwyczaiłem i nabrałem sentymentu...
Jaka jest moja koncepcja na auto?
W klasycznej obudowie zamknąć wyścigowe modyfikacje.
Z zewnątrz jak w serii ale dla smaku gustowne obniżenie i konkretne klasyczne 3 częściowe skręcane obręcze kół.
Chciałbym ją doprowadzić do jak najlepszego stanu, doposażyć o gadżety, które występowały seryjnie u innych spośród rodziny E36 oraz wydobyć pazur pochodzący z modyfikacji potrzebnych do startów na górskich szlagach rajdowych.
Rozkodowany Vin z którego mało co pozostało:
Dane pojazdu
Numer podwozia WBABE51010JG03586
Kod typu BE51
Typ 318IS (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M42
Pojemność skokowa 1.80
Moc 103
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF 2 TUERER (0383)
Data prod. 1992-12-18
Wyposażenie
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S292A LT/ALY WHEELSL/CROSS-SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS
S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S848A ENLARGED WIRING HARNESS Rozszerzona wiązka kabli
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Pełna specyfikacja zaktualizowana ostanio dn. 16.12.2014
Silnik:
SWAP na 2.8l M52B28
Renowacja silnika
Gruby kolektor dolotowy z M50B25
Remap Bavaria Racing Power
Odcinka przesunięta 7200rpm
Konwersja wspomagania z M50B20
Oryginalny wydech 328i
Odma w atmosfere
Napęd:
Grube, lżejsze półosie z E36 323i z 95’
Dyfer ze szperą 25% o krótszym przełożeniu 3,15 po kompleksowej regeneracji
Wał przednia część z 320i
Skrzynia Getrag
Zawieszenie:
Gwint AP na ulicę
Poduszki amortyzatora z M3 acentryczne – uzyskany Camber i większy KWSZ
Tuleje acentryczne wahaczy przednich M3 – pełne – większy KWSZ
Wzmocnienia kieluchów pod poduszki M3
Wypiaskowane proszkowo malowane elementy zawieszenia
Poliuretanowe gumy tył oraz sanek STRONGFLEX
Galwanizacja śrub zawieszenia
Wspawane wzmocnienia mocowania sanek z M3
Nowe sworznie, drążki, łączniki Lemforder
Rozpórki przód oraz tył wzór WEICHERS stalowe
Rozpórka dolna sanek X-Barce z M3
Układ hamulcowy:
Przód SWAP na 325mm z E46 330i
Tył SWAP na wentylowane 296mm z E46 325i
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
Miedziane przewody sztywne
Nowy ręczny
Wnętrze:
Czarny sufit M3
Szyte boczki, kierownica, mieszki , podłokiernik czarną skórą z czerwoną nicią
Fotele skóra SPORTSITZE
Kierownica bez poduszki Mpakiet – lżejsza
Mały komputer
Czerwony dywan indywidual
Koła:
Felgi BMW M5 1991 8X17 ET20 Kute, 2-częściowe
Opony 215/40 R17 Dunlop i Goodyear
Stan na 11 Lipca 2011
Rok później - Lipiec 2012
Dwa lata później - Listopad 2013
Pozdrawiam[/i]