Strona 1 z 2

BMW E36 sylvestr

: 2013-02-23, 13:27
autor: sylvestr
Witam, chciałem zaprezentować swoją coupejke. Autem jezdzie od 3lat, od tego czasu nie miałem poważniejszych napraw, jak już to głownie z zawieszeniem: łączniki stabilizatora, amory, tuleje wahacza tylnego wzdłużnego a ostatnio sworznie wahacza. Silnik igiełka oprócz mocy:D
Z wizerunku: zmienione tylne lampy na te z białym kierunkiem i inny felunek, co będzie widać na fotkach. Gałka zmiany biegów pochodzi z e46 qp i jest nieco krótsza, została równiez obszyta kierownica. Staram się w aucie duzo nie zmieniac zeby zachowac jego oryginalnośc, choć do końca tak nie jest bo np. zderzaki mam całe w kolorze nadwozia.
Betka od początku jezdzi na niemieckim castrolu 15w40 filtry zawsze z mann'a.
Wyposażenie to okrutny standard: elektryczne szyby, lusterka, szyberdach, radio cd, centralny zamek, regulowana pozycja świateł przednich, 1poducha powietrzna.
Reszta z vinu:
Numer podwozia WBABE11060JG48483
Kod typu BE11
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.60
Moc 75
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MAURITIUSBLAU METALLIC (287)
Tapicerka ANTHRAZIT (0506)
Data prod. 1994-02-28

Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S529A MICRO FILTER Mikrofiltr
S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S900A APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV Elektroniczny immobilizer

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nieco bardziej aktualne foty:
Obrazek

Obrazek

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem ;)

: 2013-02-23, 13:37
autor: Kaper
No silniczek lichutki ale ogólnie autko zadbane, bez żadnych "chińskich gagetów" i niepotrzebnego tjuningu. Planujesz coś jeszcze zrobić z autkiem np. inne koło, dziedziska albo cokolwiek ? Ja bym lekko obniżył i zmienił kółko :bmw:

: 2013-02-23, 13:48
autor: sylvestr
Tu żadnych tjuningów nie będzie.
Hmm.. niby coupe aż się prosi żeby je obniżyć. Kółka mają z pół roku więc jeszcze posiedzą, wiem że troche baloniki bo profil 60
Wg. mnie Styling 30 jest idealny do coupe i wtedy ewentualnie pomyśle o obniżeniu, ale w tym temacie jestem zielony więc zapewne bede pytał na forum.

: 2013-02-23, 13:55
autor: PINIU
dluga droga przed toba ale w pierwszej kolejnosci kolo i gleba by sie przydala

: 2013-02-23, 14:03
autor: Waldek100581
Podoba mi sie twoje podejsćie,,widze że go nie zeszmacisz ,plus dla ciebie bo wstydu sobie zaoszczędzisz :wink:

Autko zadbane,ciekawy kolorek..na początek 1.6 do normalnej jazdy jest ok,,,z czasem proponuje ci go wymienić i wstawić minimum 2.0 ..i w góre :wink:

Wal na początek do niego 17 cali i profil 45,,wygląda i jest komfortowy dość :bmw:

: 2013-02-23, 14:27
autor: sylvestr
Właśnie, nie wiem jak z tym komfortem, bo jeżdząc taką drogą jak dw 417 do Głogówka, jazda nie będzie chyba fajna.
Nigdy nie było planu o obniżeniu, wiec skończy się na wyżej wspomnianych felach, bo tak po prostu mi się podoba, ale rożnie to bywa i zawsze można zgrzeszyć :wink:

: 2013-02-23, 15:32
autor: Gabrielo
no silnik słabiutki, miałem 318tds i to była lipa, ale ważne, że śmigiełko na masce... :mrgreen: Troszeczke niżej mógłby leżeć, a na samych springach komfort jakiś zostanie... :razz: No i jakaś 17" by siadła... Ogólnie szerokości i bezawaryjności... :bmw:

: 2013-02-23, 15:51
autor: gamek2
bunia ladna ale tak jak wyzej pisali koledzy lekka gleba nie zaszkodzi i do tego jakies ladne kolo w 17 calach :wink:

: 2013-05-13, 19:30
autor: sylvestr
Temat troche "się zakurzył" więc pora coś skrobnąc a działo się troche szczególnie w zawieszeniu.
Po tym jak mechanik zle zamontował lewą piaste (aż ją ukręciło, całe szczęscie że nie przy duzej prędkości, a jak cofałem, przejechałem na niej ponad 5tyś km) zmienić trzeba było lewą półośke, lewa piastę, łożyska dwie strony (ruvile)
dyfer standardowy do 1.6 dostałem go przy zakupie auta, stan igła. A nazwy "warsztatu" nie będe wspominał i tak jest w opolskim.
Następnie przyszła pora na sworznie wahacza zewnętrzne (meyle hd)

Jescz w zimowej aurze:
Obrazek

Przed myciem
Obrazek

Zostało zrobione podświetlenie licznika km, wchodzą tam 2 żarówki z oprawkami, i znowu jest gitara :wink:
Obrazek

po pluskaniu, muszę ją koniecznie nawoskować niestety nie było już na to czasu.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W środku bez zmian, chyba, że zaliczyć do tego dołożenie żaróweczki od podświetlenia popielniczki, niestety z tylnej popielniczki u mnie nawet kable nie wychodzą.
Nasyfiło się a sprzątanie w sobote. :sad: Eh te słońce...
Obrazek

Obrazek

Skrócona gałka z e46qp, jest różnica na duży plus, polecam taki modzik ;)
Obrazek

W między czasie doszedł akumulator varta 53ah, guma od przepływki, droga robota do 1.6m43 160zł
Musze uporać się z trzęsieniem się auta (foteli) nawet się smieje, że mam masaż, najbardziej odczuwalne w przedziale 100-120
Jak widać swieci mi się abs to najprawdopodobniej będzie czujnik mam przy okazji pytanie opłaca się oszczędzać i kupić taki za 60zł czy dołożyc i kupic droższy? byłem na stacji diag. czy coś mi dojdzie do tego ale jest wszystko ok, czeka mnie jeszcze wymiana klamki zewnętrznej, dzięki koledze Pablo nabyłem nową ;)
Dzis kupiłem filtr paliwa tradycyjnie z manna bo zbliża się wymiana, a cena niespodziewanie niska tylko 65zł na ul. Rudzkiej w Racku. Wszędzie gdzie się orientowałem był o prawie połowę droższy.

Powoli będe rozglądał się za aluskami chodzi mi o styling 30 do tego jakieś oponki skompletować.
Musze ogarnąć lakiernika jest pare drobnych tematów...
dzieki za uwagę.

: 2013-05-13, 20:56
autor: Kanar
Przerabiałem czujniki ABSu u siebie i ani jeden zamiennik nie pochodził dłużej jak 2-3 miesiące. Może e36 lepiej trawi chińszczyzne ale wątpie.

: 2013-05-13, 21:58
autor: Soki
Słyszałem dużo złego z ABS w modelach E36 i jak widzę sporo moich znajomych ma ten problem jak na razie odpukać i mnie wszystko jest ok. Kup czujnik średniej jakości i dobrze go zabezpiecz przed montażem nie powinno nic się dziać.

: 2013-05-13, 23:50
autor: 8szymon8
No z zewnątrz ładnie wygląda, w środeczku równiez zadbana :) A czemu masz zderzak polift? Jakieś przygody czy kwestie wizualne? :)

: 2013-05-14, 14:31
autor: sylvestr
Kanar, Soki, dzięki za odpowiedzi.
8szymon8, polift? a od którego roku był poliftowy? Przygody żadnej nie było, jedynie został prysnięty cały w kolor.

: 2013-05-14, 14:53
autor: SebaE36
Chyba w 96r. były montowane zderzaki poliftowe juz :) Ale atrapy nadal przedliftowe :)

: 2013-05-14, 16:39
autor: sylvestr
Przeglądałem alledrogo, i widziałem dużo takich zderzaków w rocznikach 94' właśnie.
To nie wiem jak to w końcu było ;)