[E36] Compact 328 2.8 m50b28 stroker by Kamy_Yk
: 2014-01-16, 18:57
To jedziemy z tym koksem!
Moja przygoda z Compactem zaczęła się całkiem przypadkowo. Kiedyś ten model był mi zupełnie obojętny i nigdy się nimi nie interesowałem ani nie budził we mnie żadnych nadzwyczajnych emocji. Aż do pewnego momentu! A ten moment to przejażdżka Compactem m3. Był to w listopadzie 2013 w Bytomiu gdzie podczas Szombierka Rally Cup miałem okazje zasiąść na miejscu pasażera i zaliczyć dość ekstremalną przejażdżkę na trasie przejazdowej! Odczucia z jazdy niesamowite: wow! Jak to przyspiesza (czułem jak mózg opiera mi się o ścianki czaszki), a jak się prowadzi ku*wa jego mać! Wysiadłem z autka i cały się trząsłem, zakochałem się w e36 compact!
Od razu na ustach miałem, że muszę go mieć! I oto sprzedałem swoją E39 530d i nie cały miesiąc od spotkania z Compactem m3, sam stałem się posiadaczem owego autka (co prawda nie m3 – niestety) To tyle z tej niezwykle romantycznej opowieści, najwyższa pora napisać coś o autku.
A więc:
Początkowo był to zupełnie fabryczne BMW e36 Compact 1.8ti 140km – m42
Dodatkowo z tyłu fabrycznie tarcze hamulcowe plus dyfer z szperą 25%
Niestety nie posiadało fabrycznego m-pakietu, ale za to posiada elektryczne szybki i szyberdach, 2 podusie powietrzne, komputer obc i klime oraz czujniki parkowania z tyłu – wypas sprawa. Za to brak ASC bo i tak jest zbędny
A obecnie jest dość nie typowy 2.8 bo M50B28 tzw. stroker na pojedynczym vanosie (żeliwny blok i kolektor ssący od M50, a reszta dołu i głowica od M52) dobrze znane większości modyfikacja.
Reszta została ori od 1.8ti: skrzynia + dyfer 25%
Jedynie wydech zostaje zrobić/poprawić bo póki co jest to delikatna rzeźba, a nie zanm nikogo kto by za rozsądną kase zrobił poprawnie rozsądny wydech.
A także udało się zamontować ori zderzak z przodu z m-pakietu, tył jeszcze niestety nie.
Za to dodatkowo posiada dokładkę na tylną szybe ori ac schnizter i lusterka także ac schnizter.
Jeśli zaś chodzi o odczucia z jazdy to powiem, że jest to 100% satysfakcji i radość z jazdy!
Jak trzeba to startuje jak rakieta spod świateł, a jak trzeba to leci bokiem (nigdy więcej BMW bez szpery!)
Plany i fantazja na autko są ogromne, a jedynym ograniczeniem jest tylko forsa.
Po nocach mi się śni compact V8 albo z serii M ale to koszta grubo ponad 10 tysów, no ale marzenia są chyba po to żeby je spełniać
Zobaczymy jak projekt będzie się rozwijać, póki co szczegółowa specyfikacja poszczególnych podzespołów:
BMW e36 Compact rocznik: 1995r. Przebieg: ok 250 tyś kilometrów.
Silnik:
- M50B28 1xvanos 2.8
- blok żeliwny od m50 2.5
- dół: korby i tłoki od m52 2.8
- głowica od m52 2.8
- kolektor ssący od m50
- dolot ori puszka
Napęd:
- skrzynia od 1.8ti
- dyfer z szperą 25% od 1.8ti
- brak koła dwumasowego – zamach
Zawieszenie:
- gwint komplet: amortyzatory + sprężyny firmy TA-technix
- reszta ori BMW 1.8ti
Hamulce:
- przód + tył to komplet: tarcze+klocki+jarzma z zaciskami od BMW e46 330i
- Brak ABS
Koła:
- 17stki, 9 calowe ori ac schnizter pomalowane w czarnym macie
- opony toyo: przód: 205/50 tył: 215/45
Wnętrze:
- przednie siedzenia sportsize podgrzewane od e46
- kierownica trójramienna obszyta nową skorą (nitki w kolorze m power)
- reszta póki co ori ale mam nadzieje że niebawem przyjdzie czarna podsufitka i elementy wnętrza.
Car audio:
- Radyjo jakiś tam Kenwood
- Głośniki to pierdzące ori BMW
Styling:
- kolor schwarz II
- lampy przód ori BMW black z soczewką + xenon 5000k i dodatkowo szkło drogowe pomalowane na żółto.
- tył lampy ori BMW z kierunkowskazami białymi.
- halogeny pomalowane na zółto
- przedni zderzak ori BMW M-pakiet
- lusterka ac schnizter
- blenda tylnej szyby ac schnizter
Najbliższe plany to:
- zrobić porządne strojenie komputera, może det3
- zrobić pełny m-pakiet zewnątrz i wewnątrz (tylni zderzak i czarne wnętrze)
- założyć poliuretan w całym zawieszeniu
- przewody hamulcowe w oplocie stalowym
- poprawić car audio
- porządny wydech, na tyle głośny żeby dało się wytrzymać w dalszej podróży
A reszta na bieżąco...
Moja wersja nie jest tak aż tak ostra i surowa nawet w połowie jak ten compact m3 i póki co nic nie zapowiada żeby tak miało się stać bo autko służy mi do jazdy na co dzień
Na zień dzisiejszy nie mam pojęcia jaką mocą się legitymuje, ponieważ nie miało być okazji jeszcze na hamowni. Jak tylko będę miał wykres to wrzucę.
Dodam jeszcze że owe 36 compact m3 należy do Artura C. z Wisły - może ktoś zna
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje tym którzy doczytali to do samego końca
P.S Póki co dodaje cztery zdjęcia bo tylko takie posiadam, ale jak tylko będzie ładna pogoda i autko będzie czyściutkie to obiecuje porobić więcej fotek i wrzucić.
Moja przygoda z Compactem zaczęła się całkiem przypadkowo. Kiedyś ten model był mi zupełnie obojętny i nigdy się nimi nie interesowałem ani nie budził we mnie żadnych nadzwyczajnych emocji. Aż do pewnego momentu! A ten moment to przejażdżka Compactem m3. Był to w listopadzie 2013 w Bytomiu gdzie podczas Szombierka Rally Cup miałem okazje zasiąść na miejscu pasażera i zaliczyć dość ekstremalną przejażdżkę na trasie przejazdowej! Odczucia z jazdy niesamowite: wow! Jak to przyspiesza (czułem jak mózg opiera mi się o ścianki czaszki), a jak się prowadzi ku*wa jego mać! Wysiadłem z autka i cały się trząsłem, zakochałem się w e36 compact!
Od razu na ustach miałem, że muszę go mieć! I oto sprzedałem swoją E39 530d i nie cały miesiąc od spotkania z Compactem m3, sam stałem się posiadaczem owego autka (co prawda nie m3 – niestety) To tyle z tej niezwykle romantycznej opowieści, najwyższa pora napisać coś o autku.
A więc:
Początkowo był to zupełnie fabryczne BMW e36 Compact 1.8ti 140km – m42
Dodatkowo z tyłu fabrycznie tarcze hamulcowe plus dyfer z szperą 25%
Niestety nie posiadało fabrycznego m-pakietu, ale za to posiada elektryczne szybki i szyberdach, 2 podusie powietrzne, komputer obc i klime oraz czujniki parkowania z tyłu – wypas sprawa. Za to brak ASC bo i tak jest zbędny
A obecnie jest dość nie typowy 2.8 bo M50B28 tzw. stroker na pojedynczym vanosie (żeliwny blok i kolektor ssący od M50, a reszta dołu i głowica od M52) dobrze znane większości modyfikacja.
Reszta została ori od 1.8ti: skrzynia + dyfer 25%
Jedynie wydech zostaje zrobić/poprawić bo póki co jest to delikatna rzeźba, a nie zanm nikogo kto by za rozsądną kase zrobił poprawnie rozsądny wydech.
A także udało się zamontować ori zderzak z przodu z m-pakietu, tył jeszcze niestety nie.
Za to dodatkowo posiada dokładkę na tylną szybe ori ac schnizter i lusterka także ac schnizter.
Jeśli zaś chodzi o odczucia z jazdy to powiem, że jest to 100% satysfakcji i radość z jazdy!
Jak trzeba to startuje jak rakieta spod świateł, a jak trzeba to leci bokiem (nigdy więcej BMW bez szpery!)
Plany i fantazja na autko są ogromne, a jedynym ograniczeniem jest tylko forsa.
Po nocach mi się śni compact V8 albo z serii M ale to koszta grubo ponad 10 tysów, no ale marzenia są chyba po to żeby je spełniać
Zobaczymy jak projekt będzie się rozwijać, póki co szczegółowa specyfikacja poszczególnych podzespołów:
BMW e36 Compact rocznik: 1995r. Przebieg: ok 250 tyś kilometrów.
Silnik:
- M50B28 1xvanos 2.8
- blok żeliwny od m50 2.5
- dół: korby i tłoki od m52 2.8
- głowica od m52 2.8
- kolektor ssący od m50
- dolot ori puszka
Napęd:
- skrzynia od 1.8ti
- dyfer z szperą 25% od 1.8ti
- brak koła dwumasowego – zamach
Zawieszenie:
- gwint komplet: amortyzatory + sprężyny firmy TA-technix
- reszta ori BMW 1.8ti
Hamulce:
- przód + tył to komplet: tarcze+klocki+jarzma z zaciskami od BMW e46 330i
- Brak ABS
Koła:
- 17stki, 9 calowe ori ac schnizter pomalowane w czarnym macie
- opony toyo: przód: 205/50 tył: 215/45
Wnętrze:
- przednie siedzenia sportsize podgrzewane od e46
- kierownica trójramienna obszyta nową skorą (nitki w kolorze m power)
- reszta póki co ori ale mam nadzieje że niebawem przyjdzie czarna podsufitka i elementy wnętrza.
Car audio:
- Radyjo jakiś tam Kenwood
- Głośniki to pierdzące ori BMW
Styling:
- kolor schwarz II
- lampy przód ori BMW black z soczewką + xenon 5000k i dodatkowo szkło drogowe pomalowane na żółto.
- tył lampy ori BMW z kierunkowskazami białymi.
- halogeny pomalowane na zółto
- przedni zderzak ori BMW M-pakiet
- lusterka ac schnizter
- blenda tylnej szyby ac schnizter
Najbliższe plany to:
- zrobić porządne strojenie komputera, może det3
- zrobić pełny m-pakiet zewnątrz i wewnątrz (tylni zderzak i czarne wnętrze)
- założyć poliuretan w całym zawieszeniu
- przewody hamulcowe w oplocie stalowym
- poprawić car audio
- porządny wydech, na tyle głośny żeby dało się wytrzymać w dalszej podróży
A reszta na bieżąco...
Moja wersja nie jest tak aż tak ostra i surowa nawet w połowie jak ten compact m3 i póki co nic nie zapowiada żeby tak miało się stać bo autko służy mi do jazdy na co dzień
Na zień dzisiejszy nie mam pojęcia jaką mocą się legitymuje, ponieważ nie miało być okazji jeszcze na hamowni. Jak tylko będę miał wykres to wrzucę.
Dodam jeszcze że owe 36 compact m3 należy do Artura C. z Wisły - może ktoś zna
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje tym którzy doczytali to do samego końca
P.S Póki co dodaje cztery zdjęcia bo tylko takie posiadam, ale jak tylko będzie ładna pogoda i autko będzie czyściutkie to obiecuje porobić więcej fotek i wrzucić.