[E46] 320d Sedan od Michał89
: 2014-01-25, 21:44
Witam zacnych forumowiczów, nadszedł czas bym i ja zaprezentował w końcu swoje skromne bmw. Jest to mój pierwszy nabytek spod znaku biało-niebieskiej flagi, kupiony końcem 2011 roku. Przygód z nim od tego czau było też nie mało, napiszę o tym później.
Ogólnie to sprawa przedstawia się następująco:
-M47
-Titansilber metallic
-Klimatronik
-Elektrycznie regulowane i grzane lusterka
-6 poduszek
-Wszystkie szyby elektr.
-Webasto Thermo Top C (dogrzewacz).
-Aktualna felga styling 156, w planie styling 68
To by chyba było na tyle, reszta to wszystko seryjne standardowe wyposażenie.
We własnym zakresie dołożyłem:
-Fotele sportzitze
-Podłokietnik
-Fabryczne radio CD Alpine
-Sportowa kierownica multifunkcyjna (Naturalnie z uruchomionym tempomtem)
-Lakierowane wewnętrzne listwy ozdobne black-piano
-Oświetlenie nóg kierowcy i pasażera.
-Czarna podsufitka
-Zderzak przedni m-pakiet
Nie wiele tego, ale i zaplecze finansowe też było zawsze skromne.
W naprawach i wymianach różnych części przewijały się m.in.
-Klosze przednich reflektorów
-Tylne lmpy w klapie (stare już pożółkły)
-Amortyaztory tył (Bilstein)
-Lewa półoś (początkowo przypuszczenie padło na dyfer)
-Odma
-Dołożyłem też osłonę silnika (akurat tą najdroższą z logiem, bo nie było)
-Zdjąłem EGR - ten temat może przerodzić w dłuższą dyskusję dla niektórych.
Nie pamiętam już wszystkiego, wiadomo że robiło się już też i tuleje w zawieszeniu, filtry, etc. Mechanizmy opuszczania szyb też. Sporo czasu zajęło doprowadzenie auta do stanu fabrycznego tak aby wszystkie mechanizmy i elektryka były sprawne. Poza tym też wiele drobiów, o których chyba nie warto się rozpisywać.
W lutym planuję włożyć nowe amortyzatory na przód też to będzie bilstein, myślę że to będzie dobry wybór, adekwatny do koncepcji samochodu, którą postaram się wam z grubsza przybliżyć. Na wiosnę założę s68, miałem już takie, niestety tragedia która spotkała mnie i moją beemke zmusiła mnie do ich sprzedaży. Tak... był to dzwon. Prosto w pysk, ale okazało się że sytuacja jest całkowicie do odratowania. Stąd też wziął się m-pak na przedzie, teraz kolej na tył;) Mam nadzieje, że tym razem to będzie miła i przyjemna robótka w zaciszu mojego garażu.
Co do pomysłu na samochód... hm, wszyscy wiemy że łatwo jest "zwieśniaczyć" bmw. To też granica pomiędzy utrzymaniem auta w dobrym guście a choinką na kółkach bywa czasem bardzo wąska.
Potrzebuję wozu do jazdy na co dzień do pracy i nie pozwolę sobie za bardzo na -60 z przodu (póki co w grę wchodzi fabryczny m-pak) Zamierzam też pozostać przy przyzwoitych siedemnastkach, droga którą jeżdżę do pracy momentami potrafi wywołać wyskok dysku z kręgosłupa. Że robię ok 50 km dziennie to mój M47 też okazuje się dość oszczędny, zadowala się 6,7 litra przy normalnej dynamicznej jeździe. Wiem, wiem, wielu podsunęło by teraz alternatywę M52 w gazie. Wcale nie mniej korzystną, ale niestety wybór już padł.
Z zewnątrz do samochodu trafi jeszcze tylko zderzak na tył m-pak, nakładki na progi m chyba sobie odpuszczę bo to drogi interes a efekt prawie nie zauważalny, może kiedyś.
Co chwilę czerpię nowe inspiracje jak oglądam fury które już widnieją na forum, kilka z nich spotkałem też na spotach (z tego miejsca pozdro dla ekipy ze Śląska Cieszyńskiego;).
Na razie to by było na tyle, o wszelkich modach obiecuje słusznie donosić i opisywać.
Wszelkie słowa krytyki biorę dzielnie na klatę;) Pozdrawiam:)
Numer podwozia WBAAL71010KE07736
Kod typu AL71
Typ 320D (EUR)
Typoszereg E46 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M47
Pojemność skokowa 2.00
Moc 100
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT)
Data prod. 1998-10-28
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S279A LM RAEDER/STERNSPEICHE 45 Obr. BMW, st. le. nie zd. do j. po uszk.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku
Jeszcze kilka fotek z wnętrza
Pod wakacyjnym słońcem;)
Ogólnie to sprawa przedstawia się następująco:
-M47
-Titansilber metallic
-Klimatronik
-Elektrycznie regulowane i grzane lusterka
-6 poduszek
-Wszystkie szyby elektr.
-Webasto Thermo Top C (dogrzewacz).
-Aktualna felga styling 156, w planie styling 68
To by chyba było na tyle, reszta to wszystko seryjne standardowe wyposażenie.
We własnym zakresie dołożyłem:
-Fotele sportzitze
-Podłokietnik
-Fabryczne radio CD Alpine
-Sportowa kierownica multifunkcyjna (Naturalnie z uruchomionym tempomtem)
-Lakierowane wewnętrzne listwy ozdobne black-piano
-Oświetlenie nóg kierowcy i pasażera.
-Czarna podsufitka
-Zderzak przedni m-pakiet
Nie wiele tego, ale i zaplecze finansowe też było zawsze skromne.
W naprawach i wymianach różnych części przewijały się m.in.
-Klosze przednich reflektorów
-Tylne lmpy w klapie (stare już pożółkły)
-Amortyaztory tył (Bilstein)
-Lewa półoś (początkowo przypuszczenie padło na dyfer)
-Odma
-Dołożyłem też osłonę silnika (akurat tą najdroższą z logiem, bo nie było)
-Zdjąłem EGR - ten temat może przerodzić w dłuższą dyskusję dla niektórych.
Nie pamiętam już wszystkiego, wiadomo że robiło się już też i tuleje w zawieszeniu, filtry, etc. Mechanizmy opuszczania szyb też. Sporo czasu zajęło doprowadzenie auta do stanu fabrycznego tak aby wszystkie mechanizmy i elektryka były sprawne. Poza tym też wiele drobiów, o których chyba nie warto się rozpisywać.
W lutym planuję włożyć nowe amortyzatory na przód też to będzie bilstein, myślę że to będzie dobry wybór, adekwatny do koncepcji samochodu, którą postaram się wam z grubsza przybliżyć. Na wiosnę założę s68, miałem już takie, niestety tragedia która spotkała mnie i moją beemke zmusiła mnie do ich sprzedaży. Tak... był to dzwon. Prosto w pysk, ale okazało się że sytuacja jest całkowicie do odratowania. Stąd też wziął się m-pak na przedzie, teraz kolej na tył;) Mam nadzieje, że tym razem to będzie miła i przyjemna robótka w zaciszu mojego garażu.
Co do pomysłu na samochód... hm, wszyscy wiemy że łatwo jest "zwieśniaczyć" bmw. To też granica pomiędzy utrzymaniem auta w dobrym guście a choinką na kółkach bywa czasem bardzo wąska.
Potrzebuję wozu do jazdy na co dzień do pracy i nie pozwolę sobie za bardzo na -60 z przodu (póki co w grę wchodzi fabryczny m-pak) Zamierzam też pozostać przy przyzwoitych siedemnastkach, droga którą jeżdżę do pracy momentami potrafi wywołać wyskok dysku z kręgosłupa. Że robię ok 50 km dziennie to mój M47 też okazuje się dość oszczędny, zadowala się 6,7 litra przy normalnej dynamicznej jeździe. Wiem, wiem, wielu podsunęło by teraz alternatywę M52 w gazie. Wcale nie mniej korzystną, ale niestety wybór już padł.
Z zewnątrz do samochodu trafi jeszcze tylko zderzak na tył m-pak, nakładki na progi m chyba sobie odpuszczę bo to drogi interes a efekt prawie nie zauważalny, może kiedyś.
Co chwilę czerpię nowe inspiracje jak oglądam fury które już widnieją na forum, kilka z nich spotkałem też na spotach (z tego miejsca pozdro dla ekipy ze Śląska Cieszyńskiego;).
Na razie to by było na tyle, o wszelkich modach obiecuje słusznie donosić i opisywać.
Wszelkie słowa krytyki biorę dzielnie na klatę;) Pozdrawiam:)
Numer podwozia WBAAL71010KE07736
Kod typu AL71
Typ 320D (EUR)
Typoszereg E46 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M47
Pojemność skokowa 2.00
Moc 100
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT)
Data prod. 1998-10-28
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S279A LM RAEDER/STERNSPEICHE 45 Obr. BMW, st. le. nie zd. do j. po uszk.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku
Jeszcze kilka fotek z wnętrza
Pod wakacyjnym słońcem;)