[E36] *e36 TDS-ik by Kristoofer
[E36] *e36 TDS-ik by Kristoofer
O to moja srebrna Becia tzw. oczko w głowie !
Moja historia związana z tą Marką zaczęła się ok. 8 lat temu zaraził mnie Tata który kupił swoją pierwszą e39 523i chyba VANOS (170KM) 1996r. i zmieniło się coś we mnie marzyłem żeby też mieć samochód marki BMW (Bóg Mnie Wybrał ) wszystko w tym samochodzie było idealnie dopracowane w środku było cicho i ogólnie długo by opowiadać , następne było e46 kombi m-pakiecie z 2 litrowym motorem (150KM) 2005r. Stwierdził jednak że dla niego ten samochód jest za mały, więc doradziłem mu że skoro e39 była ok to żeby sobie taką kupił na pełnym wypasie , i zaczęły się poszukiwania w końcu znaleźliśmy w Rudzie śląskiej ideał z 2002r. w kombi, czarny metalik w shadow line i m-paku z 3 litrowym dieslem niby fabrycznie mającym (216KM)czasem daje się przejechać niesamowita frajda mieć tyle mocy pod butem PS.Namówiłem go ostatnio na kupno 17" BBS RS740 , W końcu i ja czerwcu 2 lata temu zakupiłem moją Bunie była strasznie zaniedbana ale powolutku ją dopieszczam a ona odwdzięcza się swym urokiem który cieszy (bo jeżeli starszy samochód budzi podobny albo nawet większy podziw niż nowy to znaczy że ma dusze! a każde BMW ma dusze co potwierdzi każdy pasjonat taki jak ja , choć ja jestem trochę psychofanem , ale są więksi fanatycy niż ja ;P ) za każdym razem jak do niej wsiadam czuje jak bym ją co dopiero kupił ciesze się jak małe dziecko i choć nie ma dużej mocy to da się nią pocipieć , możecie się śmiać ale jak na 90 kucy daje rade np . na światłach ostatnio wyprzedziłem 130 konnego paska B5 Fl i byłem w szoku :O może nie ma dużo mocy, ale to bardzo wdzięczne autko , od razu chciał bym obalić mit dotyczący silników TDS! prosta sprawa jak dbasz tak masz i nie mowie o głaskaniu bo kilka razy zdarzyło się tzw. pospiech i na zimnym dostawał konkretnie w palnik mój wybór padł na 1.8 TDS bo były do wyboru tylko 2 pojemności diesla chciałem się nauczyć i poczuć smak tył napędu nie zależało mi na mocy bo wiem że gdybym 2 lata temu jako jeszcze nie doświadczony kierowca miał za dużo kucy pod butem to długo bym nią nie pojeździł a nie o to w tym chodzi przechodząc z bardzo wdzięcznego Golfa 2 - 1.6TD który miał zabójcze (60KM) i był to mój pierwszy samochód który miałem rok i zrobiłem nim 22 000km i tak naprawdę tylko raz przy pierwszych moich parkowaniach tyłem bez wspomagania na 15" BBS'ach przytarłem lekko zderzak w moim samochodzie , później zdecydowałem się na coś (wtedy trudniejszego, chociaż jeżdżę nią niecałe 2 lata i z nie jednego poślizgu ja wyprowadziłem to nadal mam szacunek do tył napędu) Przy pierwszym dalszym wypadzie na mokrej drodze wcześnie rano na łysych bieżnikowanych oponach i felgach wtedy, styling 44 17" , gdy wpadłem w poślizg zaczęła się panika i w głowie próbowałem przypomnieć sobie zasadę o której, mówił mi tata mianowicie co zrobić w takiej sytuacji .. Ale nie chciałem się rozbić przypomniałem sobie za to o zimnej krwi od razu się obudziłem gdy zobaczyłem jak lecę centralnie przodem w bariery energo chłonne które oddzielają pasy na dwupasmówce , nie mam pojęcia jak z tego wyszedłem zrobiłem to zupełnie nie świadomie polegając na instynkcie.. Ale jak już wyprowadziłem samochód z poślizgu zmieniłem zdanie co do tył napędu, z czasem poczułem że, to ja mam kontrole nad samochodem ze każdy ruch kierownicy ma znaczenie i działa, później kwestia manipulacji gazem którego też trzeba używać z umiarem, a czasami zależnie od sytuacji w ogóle go nie używać i wtedy jest git . Można powiedzieć ze przekląłem przód napęd gdyż moim zdaniem jest on nie do końca bezpieczny bo jak by się nie dostosowało prędkości np. na łuku to nas wyrzuci i lipa , słyszałem nawet że jak się ma tylni napęd to można z dużo większą prędkością wejść w zakręt, łuk . Wg. mnie nie ma żadnej frajdy z prowadzenia samochodu, wyposażonego w przedni układ napędowy , bo co to za przyjemność gdy dodając lekko gazu unosi się przód i dociąża się tył i koła automatycznie buksują (i przeważnie są wąskie jak tzw. rowerówki ) w tył napędzie jest zupełnie na odwrót przód, wyrywa do góry a tył dociąża, dzięki czemu koła mają większą przyczepność mają ją też temu że można sobie wsadzić dowolne laczki poczynając od chyba 185 a kończąc na 245 (Mowa o tyle) dane z mojego słupka bo na pewno komuś się udało wsadzić szersze albo np. palenie gumy ręczny i pizda.. -,- a w tył napedzie? rozkminiłem że trzeba trzymać prawą nogą hamulec i gaz i lewa noga strzelić sprzęgłem niestety nie sprawdziłem tego być może dla tego ze mam dobre hamulce z tyłu a być może dla tego ze jest za mało mocy . A teraz trochę o felgach z tego co się dowiedziałem w e36 ET jest od 30-47 i średnicą piasty mniejsza niż w e39 , stylingi 32 z pierścieniami centrującymi dają rade ale był większy problem mianowicie mają one ET20 i szer. 8J i się nie mieściły pomimo że opony są naciągnięte (do stożka) nie chowały się w nadkolu ale , mądry wujek Google podsunął pomysł rolowania nadkoli nie miałem nic do stracenia a bardzo chciałem jeźdźić na tych aluskach, po to je kupiłem , pewnej niedzieli zdeterminowani bo, obaj chcieliśmy w końcu zobaczyć jak wygląda na nowej alu (tata powiedział "nie martw się ja się nie uda i Ci nie wejdą to zawsze do mojej spasują.. Wtedy powiedziałem że wejdą choćbym miał nadkola ciąć " tak więc po śniadaniu poszliśmy z naszą profesjonalną "maszynką" do rolowania nadkoli (wałek do ciasta ) i tym sposobem weszły dziękuje haha ale się rozpisałem nawet w szkole tyle nie pisałem ale na temat BMW mogę długo rozmawiać mam nadzieje że uda mi się dotrzeć jak jakiś mały spocik ew. Duży zlot i powymieniamy się wiadomościami i doświadczeniami .
Opis:
Numer podwozia WBACC51010EX40348
Kod typu CC51
Typ 318TDS (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M41
Pojemność skokowa 1.70
Moc 66
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ARKTISSILBER METALLIC (309)
Tapicerka STOFF/ANTHRAZIT (C3AT)
Data prod. 1997-08-05
Wyposażenie słabe ale chciałbym sobie jakieś bajerki poupychac np. OBC 18 przycisków i jest jeszcze kilka pomysłów w których mam nadzieje pomożecie jak będzie trzeba :
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Składanie Wyposażenie seryjne
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
Zawias MTS'a niby 40/20 a tył jest niżej niż przód jest tzw. koza ale kupiłem juz na tym zawiasie.. (wolał bym zawias z jakiejs pożadniejszej firmy ew. Gwincik ale narazie ciesze sie z tego co mam , ze wogóle jest niższa i twardsza niz na ori. ) spręzyny dokładnie sprawdzone amory tez wygląda na to ze jest ok . Tylko pytanie dlaczego tył siedzi bardziej niż przód może ktoś miał ten sam problem i moze pomoć, doradzić, ew. oblukać? bo nie moge juz na to patrzeć ..
Aluski od kolegi z forum : Ow3NowSk1 , Styling 32 z e39 ET20 / 8J / 17'' Ral: 9007
Opony rownież od kolegi powyzej : Michelin Primacy HP 215/45/R17
zamieszczam kilka zdjęć
kilka dni po kupnie i rejestracji .
mam nadzieje że bedzie się Wam sie podobać tak jak mi włożyłem w nią sporo pracy !
miłego oglądania ! :
tak jak pisałem wczesniej KOZA! na zimówkach 16"
Piękne ! S32! w drodze z Krzyżanowic od kolegi Ow3NowSk1, juz sie gęba śmiała na sam widok
A tutaj juz w końcu na Bawarce !
tutaj jeszcze amor nie siadł do końca.
mam nadzieje ze sie Wam podobała ! czekam na opinie ! Piąteczka !
Moja historia związana z tą Marką zaczęła się ok. 8 lat temu zaraził mnie Tata który kupił swoją pierwszą e39 523i chyba VANOS (170KM) 1996r. i zmieniło się coś we mnie marzyłem żeby też mieć samochód marki BMW (Bóg Mnie Wybrał ) wszystko w tym samochodzie było idealnie dopracowane w środku było cicho i ogólnie długo by opowiadać , następne było e46 kombi m-pakiecie z 2 litrowym motorem (150KM) 2005r. Stwierdził jednak że dla niego ten samochód jest za mały, więc doradziłem mu że skoro e39 była ok to żeby sobie taką kupił na pełnym wypasie , i zaczęły się poszukiwania w końcu znaleźliśmy w Rudzie śląskiej ideał z 2002r. w kombi, czarny metalik w shadow line i m-paku z 3 litrowym dieslem niby fabrycznie mającym (216KM)czasem daje się przejechać niesamowita frajda mieć tyle mocy pod butem PS.Namówiłem go ostatnio na kupno 17" BBS RS740 , W końcu i ja czerwcu 2 lata temu zakupiłem moją Bunie była strasznie zaniedbana ale powolutku ją dopieszczam a ona odwdzięcza się swym urokiem który cieszy (bo jeżeli starszy samochód budzi podobny albo nawet większy podziw niż nowy to znaczy że ma dusze! a każde BMW ma dusze co potwierdzi każdy pasjonat taki jak ja , choć ja jestem trochę psychofanem , ale są więksi fanatycy niż ja ;P ) za każdym razem jak do niej wsiadam czuje jak bym ją co dopiero kupił ciesze się jak małe dziecko i choć nie ma dużej mocy to da się nią pocipieć , możecie się śmiać ale jak na 90 kucy daje rade np . na światłach ostatnio wyprzedziłem 130 konnego paska B5 Fl i byłem w szoku :O może nie ma dużo mocy, ale to bardzo wdzięczne autko , od razu chciał bym obalić mit dotyczący silników TDS! prosta sprawa jak dbasz tak masz i nie mowie o głaskaniu bo kilka razy zdarzyło się tzw. pospiech i na zimnym dostawał konkretnie w palnik mój wybór padł na 1.8 TDS bo były do wyboru tylko 2 pojemności diesla chciałem się nauczyć i poczuć smak tył napędu nie zależało mi na mocy bo wiem że gdybym 2 lata temu jako jeszcze nie doświadczony kierowca miał za dużo kucy pod butem to długo bym nią nie pojeździł a nie o to w tym chodzi przechodząc z bardzo wdzięcznego Golfa 2 - 1.6TD który miał zabójcze (60KM) i był to mój pierwszy samochód który miałem rok i zrobiłem nim 22 000km i tak naprawdę tylko raz przy pierwszych moich parkowaniach tyłem bez wspomagania na 15" BBS'ach przytarłem lekko zderzak w moim samochodzie , później zdecydowałem się na coś (wtedy trudniejszego, chociaż jeżdżę nią niecałe 2 lata i z nie jednego poślizgu ja wyprowadziłem to nadal mam szacunek do tył napędu) Przy pierwszym dalszym wypadzie na mokrej drodze wcześnie rano na łysych bieżnikowanych oponach i felgach wtedy, styling 44 17" , gdy wpadłem w poślizg zaczęła się panika i w głowie próbowałem przypomnieć sobie zasadę o której, mówił mi tata mianowicie co zrobić w takiej sytuacji .. Ale nie chciałem się rozbić przypomniałem sobie za to o zimnej krwi od razu się obudziłem gdy zobaczyłem jak lecę centralnie przodem w bariery energo chłonne które oddzielają pasy na dwupasmówce , nie mam pojęcia jak z tego wyszedłem zrobiłem to zupełnie nie świadomie polegając na instynkcie.. Ale jak już wyprowadziłem samochód z poślizgu zmieniłem zdanie co do tył napędu, z czasem poczułem że, to ja mam kontrole nad samochodem ze każdy ruch kierownicy ma znaczenie i działa, później kwestia manipulacji gazem którego też trzeba używać z umiarem, a czasami zależnie od sytuacji w ogóle go nie używać i wtedy jest git . Można powiedzieć ze przekląłem przód napęd gdyż moim zdaniem jest on nie do końca bezpieczny bo jak by się nie dostosowało prędkości np. na łuku to nas wyrzuci i lipa , słyszałem nawet że jak się ma tylni napęd to można z dużo większą prędkością wejść w zakręt, łuk . Wg. mnie nie ma żadnej frajdy z prowadzenia samochodu, wyposażonego w przedni układ napędowy , bo co to za przyjemność gdy dodając lekko gazu unosi się przód i dociąża się tył i koła automatycznie buksują (i przeważnie są wąskie jak tzw. rowerówki ) w tył napędzie jest zupełnie na odwrót przód, wyrywa do góry a tył dociąża, dzięki czemu koła mają większą przyczepność mają ją też temu że można sobie wsadzić dowolne laczki poczynając od chyba 185 a kończąc na 245 (Mowa o tyle) dane z mojego słupka bo na pewno komuś się udało wsadzić szersze albo np. palenie gumy ręczny i pizda.. -,- a w tył napedzie? rozkminiłem że trzeba trzymać prawą nogą hamulec i gaz i lewa noga strzelić sprzęgłem niestety nie sprawdziłem tego być może dla tego ze mam dobre hamulce z tyłu a być może dla tego ze jest za mało mocy . A teraz trochę o felgach z tego co się dowiedziałem w e36 ET jest od 30-47 i średnicą piasty mniejsza niż w e39 , stylingi 32 z pierścieniami centrującymi dają rade ale był większy problem mianowicie mają one ET20 i szer. 8J i się nie mieściły pomimo że opony są naciągnięte (do stożka) nie chowały się w nadkolu ale , mądry wujek Google podsunął pomysł rolowania nadkoli nie miałem nic do stracenia a bardzo chciałem jeźdźić na tych aluskach, po to je kupiłem , pewnej niedzieli zdeterminowani bo, obaj chcieliśmy w końcu zobaczyć jak wygląda na nowej alu (tata powiedział "nie martw się ja się nie uda i Ci nie wejdą to zawsze do mojej spasują.. Wtedy powiedziałem że wejdą choćbym miał nadkola ciąć " tak więc po śniadaniu poszliśmy z naszą profesjonalną "maszynką" do rolowania nadkoli (wałek do ciasta ) i tym sposobem weszły dziękuje haha ale się rozpisałem nawet w szkole tyle nie pisałem ale na temat BMW mogę długo rozmawiać mam nadzieje że uda mi się dotrzeć jak jakiś mały spocik ew. Duży zlot i powymieniamy się wiadomościami i doświadczeniami .
Opis:
Numer podwozia WBACC51010EX40348
Kod typu CC51
Typ 318TDS (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M41
Pojemność skokowa 1.70
Moc 66
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ARKTISSILBER METALLIC (309)
Tapicerka STOFF/ANTHRAZIT (C3AT)
Data prod. 1997-08-05
Wyposażenie słabe ale chciałbym sobie jakieś bajerki poupychac np. OBC 18 przycisków i jest jeszcze kilka pomysłów w których mam nadzieje pomożecie jak będzie trzeba :
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Składanie Wyposażenie seryjne
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
Zawias MTS'a niby 40/20 a tył jest niżej niż przód jest tzw. koza ale kupiłem juz na tym zawiasie.. (wolał bym zawias z jakiejs pożadniejszej firmy ew. Gwincik ale narazie ciesze sie z tego co mam , ze wogóle jest niższa i twardsza niz na ori. ) spręzyny dokładnie sprawdzone amory tez wygląda na to ze jest ok . Tylko pytanie dlaczego tył siedzi bardziej niż przód może ktoś miał ten sam problem i moze pomoć, doradzić, ew. oblukać? bo nie moge juz na to patrzeć ..
Aluski od kolegi z forum : Ow3NowSk1 , Styling 32 z e39 ET20 / 8J / 17'' Ral: 9007
Opony rownież od kolegi powyzej : Michelin Primacy HP 215/45/R17
zamieszczam kilka zdjęć
kilka dni po kupnie i rejestracji .
mam nadzieje że bedzie się Wam sie podobać tak jak mi włożyłem w nią sporo pracy !
miłego oglądania ! :
tak jak pisałem wczesniej KOZA! na zimówkach 16"
Piękne ! S32! w drodze z Krzyżanowic od kolegi Ow3NowSk1, juz sie gęba śmiała na sam widok
A tutaj juz w końcu na Bawarce !
tutaj jeszcze amor nie siadł do końca.
mam nadzieje ze sie Wam podobała ! czekam na opinie ! Piąteczka !
Ostatnio zmieniony 2014-04-05, 10:31 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam cię Krzyśku i od razu poznałem twoje autko . Wygląda na zadbaną, fajnie ,że ma szyber , koła też ekstra. Trochę jeszcze gleby na przód brakuje ale myslę ,że to ogarniesz. Do zobaczyska
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Ringi mi sie podobają dodają jej uroku maske planuje juz tej wiosny spasować (obiecuje!) przedni zawias też jest w planach tyko kasy brak (inne wydatki) a co do felg , to według mnie kolor Ral:9007 idealnie pasuje do srebrnego autka , bardziej niz popularny np. srebrny R:9006 lub czarny R:9005Kaper pisze:wywal ringi, spasuj maskę i gleba... i jeszcze raz powtórzę, że nie podoba mi się tutaj ten kolor felg... - za ciemne
PS. Na zywo jest kozak efekt! zdjęcia nie oddają tego uroku
Widziałem wczoraj na żywo i wygląda na zadbaną Szkoda ,że nie jechałeś na s32.. kolor s32 może być fajny jeśli zaciski pomalujesz na jasny kolor, pasowało by wg mnie hamulce pomalować w kolor nadwozia.. Takie moje zdanie. Ogólnie mi się podoba i wybacz ,że się nie zatrzymałem ale leciałem z żoną na spóznione zakupy Następnym razem musimy pogadać Pozdro
P.S. a autko rób po swojemu byle by było wszystko na odpowiednim poziomie
P.S. a autko rób po swojemu byle by było wszystko na odpowiednim poziomie
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Spoko, spoko ziomeczku whucrew, następnym razem, już musimy pogadać! ! ;-) Ta Twoja też piękna! Gangsterka! ;-) moja teraz nie wygląda bo mała stłuczka była i atrapa wgnieciona.. Aż szkoda by było zakładać s32. Bo Becia trochę straciła na "design'ie" ale czekam na pieniążki i porobie może z Twoją pomocą? Byłbym. Ci wdzięczny ;-) SZEROKOŚCI