Strona 1 z 1

[E46] coupe TURBO m50b25 / 3,0 zakuty 1 bar 450KM (poki co)

: 2014-09-17, 21:48
autor: k64
e46 coupe + M50 zakuty + Turbo

E46 coupe seryjnie z m54 3.0 ktore mialo uwalone wszystko co sie dało (niestety) i mimo tego ze plan byl reanimacji i nawet do konca zostal ten motor zrobiony z ciekawostkami (o tym nizej)
na samym koncu decyzja zapadla na to co pewne i mocne m50b25 z walem od 2,8 , kucizna i tlokami 86,50 . a wiec chciałbym przedstawic nietypowy mysle projekt, nie dosc ze ladny bo w budzie coupe , skora ,
podgrzewane fotele itd itd , to z silnikiem akutalnie wlasciwie moim starym ! (ten który wygenerowal 740KM 1000nM z matowej suszari - acz kolwiek po zmianach solidnych zeby mozna bylo to zaadoptowac) .

w skrócie:

M50 bez vanosa, Głowica poki co seria, choc obrobione, lecz teraz na mniejszej turbinie i po wielu zmianach zeby to wszystko sie pomiescilo i było totalnym sliperem a robiło pogrom na ulicach.

Ojj było roboty ale udało sie. osobiscie uwazam ze jak ktos chce wzmocnic cos w e46 (np. turbo) to lepiej wywalic kiblowaty m54 i wlozyc m50 chociazby seryjny i to zaturbic. Wychodzi swoje (tak samo prawie ze m54) ale jest pewniej
(no ale to tylko moje zdanie).

póki co 1 bar = 450KM 590nM , brakło paliwa na wiecej ale niebawem wleca szybkie latwe zmiany i walniemy normalny boost, i zmierzymy ile wyjdzie na 1,5 barca i pb98.
Kierownik Filip musi sie wczuc w juz dosyc mocne przeciazenia a juz zdazylismy naprawic mocowanie wózkai 2 podpory wału ... wiec dajcie nam czas.
p.s. Chyba sobie kupie e46 coupe i cos takiego zrobie ! naprawde pieknie sie jezdzi mocnym wypasem !

wykres nr 1:
Obrazek



Motorownia
blok m50b25 (żeliwny) 92 rok
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-rozwiert cylindra aż do 86,50
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Kute tłoki odprężające WOOSNER
-pasowanie tłoków: 10setek , pokryte teflonem,
-Pojemność komory spalania po zmianach: 65,82cm3
-Kute korbowody + arp na nich.
-uszczelka pod glowica na zamówienie, zakute kanały wodne i olejowe miedzią
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
-Powiększone kanały wydechowe ,wypolerowane i jeszcze pare bajerów.
-Zawory dotarte na nowo .
-Za uszczelnienie bloku /cylindrów : PIRAMIDKI własnego pomyslu nie wtłoczone w tuleje cylindra.
-śruby do glowicy ARP, całośc przed skręceniem siknięta niektórzy mysleli ze smarem z miedzi ale niestety tak nie jest :P
-panewki główne: M57 (mahle) od diesla
-panewki korbowodów: ACrace.
-śruby korbowodów: ARP
-wymieniony rozrzad kpl nowy, ślizgi, pozbycie się napinacza pompy oleju,
-wszystkie nowe uszczelki,śruby wiadomo kpl remont.
-spływ oleju w misce .
-Łapy silnika z m54 przerobione,

Turbina:
Gt35 antisurge (typowe wirniki garretowskie) do 600KM teoretycznie ;) replika z naszej oferty zapraszam
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR 63.
http://performance.k64.pl/gt35-63ar-antisu...-6268-p-29.html

Układ dolotowy:
- cały dolot nierdzewka 3"
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana
- intercooler z rdzeniem 61cm x 30cm APEXI z wyjściami 3"
- przeplwyka wywalona oczywiscie.
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- Blow Off hks 4 replika .
- kolektor ssącym50b25.
- Przepustnica elekt. z m54 !

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy zeliwny, turbo na dole.
- zawór WG 60mm z naszej oferty + scrimmer pipe przed chlodnica
- przelot : 3cale
- tłumik końcowy to MAGNAFLOW 90cm 3" , zrobił robote !
- tłumik srodkowy: BRAK
- 1 x lacznik elastyczny 3"
- egt nagwintowane w kolektor

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 630cc deka siemens
- regulator cisnienia paliwa seryjny z m54 w filtrze paliwa.
- listwa paliwa z m50 , zaspawany krociec , wywalony regulator, bez powrotu do baku (bo jest w filtrze w m54)
- usuniety przewod odprezający bak paliwa z komory i pare innych rzeczy o ktorych nie pamietam!
- wew 040 replika . polecamy. niebawem dojdzie jeszce jedna i dmuchamy wiecej.

Elektronika
- EMU + orginalna wiązka z e46 siemens.
- brak sond, brak przeplywki, brak czujnika polozenia walka, dolozone stukowe,
- serjny DME siemens został aby ogarniac systemy standardowe z e46 a troche tego jest np abs czy licznik .
- auto gauge: cisnienie oleju, boost , egt.
- przepustnica elektryczna sterowana z emu (przystawka dodatkowa).
- strojenie, hamownia i marudzenie LAMIk Łukasz :)
- mac zaworek.


Układ chłodzenia:
- calokowicie zmieniony, bo nic nie pasowalo :)
- chlodnica z e46 oczywicie
- natomiast visco z m50.
- termostat m50 nieco przerobiony.

Układ napędowy:
- sprzęgło : podwojny docisk audi, tarcza organik, zamach m30. rozrusznik m30.
- skrzynia zf 2,8 z e36.
- wał , poloski , dyfer poki co seria z m54 3.0



BODY KIT zawiecha itd.
- totalny sleeper mial byc, ic nawet zakryty pomalowany na czarno
- gwint przod i tyl (przyjemny)
- felgi jakies tam Mpower czy cos.
- heble seria poki co
- org body , w srodku dosyc bogato skora , komora podsufitka czarna czy cos - malo wazne tutaj na forum chyba



podziekowania dla nr 1. Leszka nr 2 taty nr 3 Lamika za ogarniecie pozadne strojenia nr 4 dla Filipa za cierplowosc .


na gotowo póki co tak:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek


a teraz troche fotek z roboty

Obrazek
przyjechalo

Obrazek Obrazek
zaczynamy ;/ (chyba pic z rozpaczy) :P

Obrazek

Obrazek
i hop
Obrazek

Obrazek

cos ten alu blok nie bardzo...
Obrazek


Obrazek
wiec wpada nowy dawca :lol: decyzja byla spontaniczna, dzien po hamowniu matowej suszarki :P

Obrazek

Obrazek Obrazek
juz uzbrojony w nowy kolektor, przespawany krociec splywu w misce oraz po przegladzie dołu. stan igła.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek
90cm przelotowy magnaflow 3" = wyciszyl mega, a koncowka zdradza ze to chyba mocny diesel? :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
juz wczesniej urwane mocowanie wózka

i wyjazd na strojenie.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



jak mi sie cos jeszcze przypomni to opisze, poki co to chyba wszystko.

Calosc trwala dlugo 3- 4 miesiace? gdyz poprzednik mial byc zaturbiany ale wyzional ducha (m54) wiec wkleje tez
pare fotek na poczatku gownianego m54b30, ktory chodzil, lekko bylo slychac vanosy ale ogolnie nawet ok to jechalo B)
a pozatym to tylko smog pelny rozrzadu, 6 panewek na korbach w stanie zyletki, i nagar jak z 90Letniego ursusa:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

na samym koncu ten silnik juz mial byc wkladany bo zostal zrobiony jak juz wczesniej wspomnialem
i wyglada tak:


ale m50 to m50 wiec wkleje dla przypomnienia co tam siedzi:
Obrazek


jakies tam filmy na szybko z telefonu wczoraj przed oddaniem samochodu
[yt]0lQj-OoLa6g[/yt]

[yt]_F9HPVFYcKs[/yt]


pozdrawiam k64
filmy i nowy wykres niebawem.

: 2014-09-17, 22:30
autor: SebaE36
Mega projekt :D A co z E36? :D Poszła na żyletki ? :D

: 2014-09-18, 00:43
autor: Mystic888
Czyje to auto? Bo w tym dziale chyba opisujemy Nasze BMW.

: 2014-09-18, 11:44
autor: ppatryk
projekt gruby :)


chyba widziałem dzisiaj, po 12 na Toszeckiej w Gliwicach

: 2014-09-18, 14:24
autor: PRIMO
Naprawde cicho ciemny :D ogromna ilość ludzie sie nadzieje na tego killera :twisted:

: 2014-09-18, 16:59
autor: krzysiu134
Kawał dobrej roboty wykonane .
Ps spływ oleju masz zrobiony poniżej lustra oleju , tak to czy nie ma problemu z odprowadzeniem ?

: 2014-09-18, 18:17
autor: k64
dziekuje. ma byc cichociemny zadnych mpaietow raczej i bajerow choc to bagata ver skora czarna podsfitka itd. jak bedzie czas to walniemy foty lepsze przy okazji. tak na gliwicach mozliwe ze widziany ;)

splyw jest ponizej lustra delikatnie i w konfiguracji z turbina na dole (pod maska nawet nie widac jej zabardzo) to wychodzi to tak ze jest roznica 1cm ? bo kolektor zeliwny na ktorym montujemy tak duze turbo powoduje ze zaraz kolo srubi z miskiolejowej nalezy wspawac splyw - ale jesli jest odpowiedniej srednicy to nic sie nie dzieje, poprostu zapewne olej stoi w przewodzie na wysokosc lustra oleju.

co do mojej e36 cwiartkowej. bedzie cos mocniejszego :razz:

: 2014-09-18, 18:59
autor: DAREX
Ostatnio był u mnie w sklepie właściciel tego samochodu i właśnie opowiadał mi że poskładałeś mu coś takiego :)

: 2014-09-20, 18:20
autor: marcov
Juz wiem jakiego auta unikac na miescie:) Jestem ciekaw jak to sie zbiera. Jakis film?

: 2014-09-21, 16:16
autor: k64
spokojnie, niebAWEM dzojdziemy do sedna sprawy. zbiera sie dla mnie bez rewelacji :P ale generalnie przylepic sie idzie do fotela :wink:

: 2014-09-21, 17:29
autor: PINIU
mialem przyjemnosc latac tym 2 dni temu tak gniecie w fotel ze zapomina sie o oddychaniu :P kamil mega projekt tak jak i wlasciciel mega zadowolony a wiem ze jest to mocno zblokowane na mocy i jak wlasciciel sie podszkoli to troche to odblokujecie :)