[e36] Cabrio reanimacja by salas89
[e36] Cabrio reanimacja by salas89
witam jestem tu nowy ale naklejka tego forum skusiła mnie by sie tu zaplątać
A wiec od początku w pażdzierniku kupiłem sobie w prezencie urodzinowym e36 cabrio w małych pieniażkach około 4k i po godzinach siedze sobie i próbuje z niego cosik użeźbić
autko było juz kiedyś na tym forum a to link do tematu jego poprzedniego właściciela :
...KliK...
Numer podwozia WBABJ31020ER04633
Kod typu BJ31
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (C)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SCHWARZ 2 (668)
Tapicerka LEDER STANDARD/SAFRANGELB (P7SG)
Data prod. 1995-07-14
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S380A HARDTOP PREPARATION Przygotowanie pod Hardtop
S388A SOFTTOP BLACK Dach składany czarny
S395A ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM System zabezp. na wypadek dachowania
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKIBAG Worek na narty
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S554A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S806A 3RD STOP LIGHT Trzecie światło stop
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
S982A HARDTOP IN BODY COLOR Hardtop
w autku obecnie siedzi jakis gwint ale nie sprawdzałem jakiej firmy , felgi rh 8,5" i 10" .
Przepraszam za jakość zdjęć ale posiadanie 4 aut nie pozwala mi na zainwestowanie w jakis porzadny aparat .
Tak to wyglądało po zakupie i przywiezieniu do domu
a tak wygląda obecnie
plany :
-narazie powoli ja piaskuje i doprowadzam do ładu blacharke
- nastepnym krokiem bedzie odnowienie wnetrza
to sa priorytety a nastepnie chciałbym air ride zrobic do niej i napewno jakis wiekszy silnik wsadzic bo te 150 koni to za mało by tym jezdzic , zwłaszcze ze w e46 mam 201km i 430Nm i ciezko jezdzic czyms słabszym
Od jezdzenia na glebie uszkodzone zostały te korki w podłodze przez co nasiąkła wodą wykładzina a co za tym idzie pojawiła sie ruda . Po rozmowach ze znajomymi blacharzami dowiedziałem sie ze te korki w sumie sa zbedne wiec postanowiłem je zaspawac aby w przyszłości problem nie powrócił
robota idzie wolno , ale miałem parę wazniejszych tematów najpierw zepsół mi sie dostawczak a zaraz ponim padł migomat . Po uporaniu sie z awariami wziołem sie za czrnulke
Oto przykład jak konczy sie jazda bez plastikowego nadkola
dzis 5 godzin zajeło mi doprowadzenie tego do porządku
jak widac rdza wkradła sie równiez do wewnątrz
po wstepnym piaskowaniu wyglądało to juz tak
ten róg był najgorszy reszta karoserii naszczęście jest w dużo lepszym stanie.
Po piaskowaniu wszedzie maluje podkładem reaktywnym , na niego kłade epoksyd , masa na spawy , i znów epoksyd . Po skonczeniu zabawy z blacha wszystko zostanie zalane Fertanem a nastepnie zabezpieczone woskami
Z zawodu nie mam nic wspólnego z blacharstwem samochodowym więc nie wymagajcie aby niektóre elementy wyglądały jak z fabryki
A wiec tak podłoga ogólnie skończona jeszcze pozostało tylko odpływy 2 w niej zrobić i zakonserwowac od wewnątrz . Wygląda to teraz tak :
tu jak widac niestety musiałem otwierać puszke aby wypiaskowac ją od wewnątrz
Odrazu wyprzedzam pytania typu "dlaczego nie szlifuje spawów " , a to dla tego że po zalaniu konserwacją , wygłuszeniu i przy kryciu wykładziną i tak ich nie bedzie widać a wole miec spaw niz blache grubości puszki po piwie .
tu skończony narożnik wygląda to jak wygłada ale uwierzcie mi dorobić to tak jak w oryginale to masakra , do tego niebyło się nawet na czym wzorować bo ruda zjadła .
niestety po przeglądzie drugiego narożnika też nie ma za idealnie ale tu wystarczy piaskowanie i jest sie naczym wzorowac gdyz ruda nie jest na wylot a tylko powierzchowna
a tak wygladaja progi wewnatrz po wyczyszczeniu pomalowaniu reaktywnym i epoxydem
Na zakonczenie operacji podłoga za to że bunia tak grzecznie ją zniosła dostała nagrode
uzywane nakładki na progi które udało sie wychaczyc za 100zł + przesyłka , bez jakich kolwiek rys i przetarć w dodatku posiadają wszystkie spinki
a tak moje maleństwo obecnie spedza zimowy czas
kolejne owocne popołudnie udało mi sie w końcu skończyć te nieszczęsne narożniki wiec przeszedłem do kolejnego etapu i zrobiłem pierwsz przymiarki do tylnich nadkoli .
Napoczątek pozbycie sie kitu z nadkoli , i ku mojemu zdziwieniu nikt do nich nic nie spawał wiec jestem mega ucieszony bo wygladały tak brzydko jak by ktos je żeźbił uzywajac blachy i miga . Po pozbyciu sie szpachli w ruch poszedł psełdo cyrkiel i flexa . Po pierwszym cięciu wygląda to już tak
tak myslałem nad reperaturkami ale w necie znalazłem takie zdjęcie co rozwiało moje rozkminy , wiec definitywnie chciałbym uzyskać taki efekt
Narazie tyle powoli jak beda kolejne postepy w pracach bede je wam tu ładnie przedstawiał
A wiec od początku w pażdzierniku kupiłem sobie w prezencie urodzinowym e36 cabrio w małych pieniażkach około 4k i po godzinach siedze sobie i próbuje z niego cosik użeźbić
autko było juz kiedyś na tym forum a to link do tematu jego poprzedniego właściciela :
...KliK...
Numer podwozia WBABJ31020ER04633
Kod typu BJ31
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (C)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SCHWARZ 2 (668)
Tapicerka LEDER STANDARD/SAFRANGELB (P7SG)
Data prod. 1995-07-14
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S380A HARDTOP PREPARATION Przygotowanie pod Hardtop
S388A SOFTTOP BLACK Dach składany czarny
S395A ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM System zabezp. na wypadek dachowania
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKIBAG Worek na narty
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S554A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S806A 3RD STOP LIGHT Trzecie światło stop
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
S982A HARDTOP IN BODY COLOR Hardtop
w autku obecnie siedzi jakis gwint ale nie sprawdzałem jakiej firmy , felgi rh 8,5" i 10" .
Przepraszam za jakość zdjęć ale posiadanie 4 aut nie pozwala mi na zainwestowanie w jakis porzadny aparat .
Tak to wyglądało po zakupie i przywiezieniu do domu
a tak wygląda obecnie
plany :
-narazie powoli ja piaskuje i doprowadzam do ładu blacharke
- nastepnym krokiem bedzie odnowienie wnetrza
to sa priorytety a nastepnie chciałbym air ride zrobic do niej i napewno jakis wiekszy silnik wsadzic bo te 150 koni to za mało by tym jezdzic , zwłaszcze ze w e46 mam 201km i 430Nm i ciezko jezdzic czyms słabszym
Od jezdzenia na glebie uszkodzone zostały te korki w podłodze przez co nasiąkła wodą wykładzina a co za tym idzie pojawiła sie ruda . Po rozmowach ze znajomymi blacharzami dowiedziałem sie ze te korki w sumie sa zbedne wiec postanowiłem je zaspawac aby w przyszłości problem nie powrócił
robota idzie wolno , ale miałem parę wazniejszych tematów najpierw zepsół mi sie dostawczak a zaraz ponim padł migomat . Po uporaniu sie z awariami wziołem sie za czrnulke
Oto przykład jak konczy sie jazda bez plastikowego nadkola
dzis 5 godzin zajeło mi doprowadzenie tego do porządku
jak widac rdza wkradła sie równiez do wewnątrz
po wstepnym piaskowaniu wyglądało to juz tak
ten róg był najgorszy reszta karoserii naszczęście jest w dużo lepszym stanie.
Po piaskowaniu wszedzie maluje podkładem reaktywnym , na niego kłade epoksyd , masa na spawy , i znów epoksyd . Po skonczeniu zabawy z blacha wszystko zostanie zalane Fertanem a nastepnie zabezpieczone woskami
Z zawodu nie mam nic wspólnego z blacharstwem samochodowym więc nie wymagajcie aby niektóre elementy wyglądały jak z fabryki
A wiec tak podłoga ogólnie skończona jeszcze pozostało tylko odpływy 2 w niej zrobić i zakonserwowac od wewnątrz . Wygląda to teraz tak :
tu jak widac niestety musiałem otwierać puszke aby wypiaskowac ją od wewnątrz
Odrazu wyprzedzam pytania typu "dlaczego nie szlifuje spawów " , a to dla tego że po zalaniu konserwacją , wygłuszeniu i przy kryciu wykładziną i tak ich nie bedzie widać a wole miec spaw niz blache grubości puszki po piwie .
tu skończony narożnik wygląda to jak wygłada ale uwierzcie mi dorobić to tak jak w oryginale to masakra , do tego niebyło się nawet na czym wzorować bo ruda zjadła .
niestety po przeglądzie drugiego narożnika też nie ma za idealnie ale tu wystarczy piaskowanie i jest sie naczym wzorowac gdyz ruda nie jest na wylot a tylko powierzchowna
a tak wygladaja progi wewnatrz po wyczyszczeniu pomalowaniu reaktywnym i epoxydem
Na zakonczenie operacji podłoga za to że bunia tak grzecznie ją zniosła dostała nagrode
uzywane nakładki na progi które udało sie wychaczyc za 100zł + przesyłka , bez jakich kolwiek rys i przetarć w dodatku posiadają wszystkie spinki
a tak moje maleństwo obecnie spedza zimowy czas
kolejne owocne popołudnie udało mi sie w końcu skończyć te nieszczęsne narożniki wiec przeszedłem do kolejnego etapu i zrobiłem pierwsz przymiarki do tylnich nadkoli .
Napoczątek pozbycie sie kitu z nadkoli , i ku mojemu zdziwieniu nikt do nich nic nie spawał wiec jestem mega ucieszony bo wygladały tak brzydko jak by ktos je żeźbił uzywajac blachy i miga . Po pozbyciu sie szpachli w ruch poszedł psełdo cyrkiel i flexa . Po pierwszym cięciu wygląda to już tak
tak myslałem nad reperaturkami ale w necie znalazłem takie zdjęcie co rozwiało moje rozkminy , wiec definitywnie chciałbym uzyskać taki efekt
Narazie tyle powoli jak beda kolejne postepy w pracach bede je wam tu ładnie przedstawiał
Co jak co - zapału nie brakuje i podziwiam za pracę w blaszaku Dobre podejście do tematu i plus, że wszystko robisz sam. Szkoda, że błotniki na ostro ale to już osobisty gust
Pozdro!
Pozdro!
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 2009-04-30, 16:38
- Lokalizacja: Pszów
- Kontakt:
mam jedno male zastrzezenie... jak juz robisz tylne blotniki na gladko ze tak powiem to przod tez zrob tak zeby to ze soba gralo albo zostaw tyl w orginale tak jak ja mialem w cabrio tylko poszerzony wlasnie reperaturkami. Slabo widac ale tyl byl o ok 3-4cm poszerzony, wiecej zdjec na juz nie znalazlem
kurcze dajecie do myslenia , i zrobie tak jedno nadkole urzeźbię po swojemu i sie oceni efekt koncowy , jak bedzie do kitu to sie powróci do ori . Poprzedni właściciel tak załatwił bunie ze poprzycinał przednie i tylnie nadkola . Ale w sumie jak by ładnie tylnie zrobic to bardzo fajnie to bedzie wyglądać na glebie.
żeby nie było że temat umarł to trzeba troszke tu odświerzyć . Ogólnie dalej walcze z blacharką ale wieczorami zajmuj sie pierdołami takimi jak lampy .
Niestety moje lampy to jedna bosch a druga zkw narazie zostanie tak póki nie dopadne jednej sztuki za grosze Chciałem zrobić aby świeciła sama soczewka ale niechciałem kupować gotowca ani robić tego z puszki po piwie
szabloniki zrobione z kartonu pasują idealnie , niestety karton nie nadaje sie do montazu w lampie wieć w rece wpadły mi kawałki płyt z maty żywicznej odpornej na ogień . Jak skończe to pokażę a tym czasem spy foto
a tu początek gromadzenia niezbednych akcesoriów do aira
tak wiec poduchy na tył gotowe zbiornik tez juz jest 20l zalegał mi w ursusie c330 kompresor mam z c360 tylko musze go przerobic aby działał na pasku podobnie jak sprezarka z klimy na elktrosprzęgle czy jak to tam sie zwie
Niestety moje lampy to jedna bosch a druga zkw narazie zostanie tak póki nie dopadne jednej sztuki za grosze Chciałem zrobić aby świeciła sama soczewka ale niechciałem kupować gotowca ani robić tego z puszki po piwie
szabloniki zrobione z kartonu pasują idealnie , niestety karton nie nadaje sie do montazu w lampie wieć w rece wpadły mi kawałki płyt z maty żywicznej odpornej na ogień . Jak skończe to pokażę a tym czasem spy foto
a tu początek gromadzenia niezbednych akcesoriów do aira
tak wiec poduchy na tył gotowe zbiornik tez juz jest 20l zalegał mi w ursusie c330 kompresor mam z c360 tylko musze go przerobic aby działał na pasku podobnie jak sprezarka z klimy na elktrosprzęgle czy jak to tam sie zwie
temacik niestety troszke umarł ale cały czas do przodu idzie buda jeszcze nieskończona ale juz zaostało tylko zapodkładowac i zamówic termin na kabine lakiernicza .
Ogólnie zakonserwowane grubo czeka az zamontuje zawieszenie .
air czeka na poskrecanie i wsadzenie na auto narazie jego koszt to 940zł i dojdzie do tego jeszcze z 300zł aby był na gotowo wiec cena całkiem przyjazna
do całości doszedł również grill po liftowy wytargany za 70 zł z nerkami wiec tu również cena cieszy
ostatnio z sasiadami przy piwku próbowałem sie pozbyc tej paskudnej farby z felg ale domowe sposoby nie zdały egzaminu wiec chyba wrzuce je do kwasu
jak narazie koszty jakie poniosłem wraz z zakupem i ubezpieczeniem wynosza równo 6000 zł wiec jak na cabrio jest bardzo dobrze
korzystając z ładnej pogody i załozonego aira wyciągnołem autko na swiatło dzienne którego nie widziało prawie pół roku
Jak narazie wyglada nieciekawie ale to juz taka drobnostka lakier i mozna bedzie zacząć składać air piekna żecz 13,5 cm skoku z przodu pozwoli na pokonanie kazdego spiacego policjanta hehe
wiem że padną słowa krytyki co do nadkoli ale od tego jest forum aby kazdy mógł wyrazić swoją opinie. Mi sie podoba tak jak jest bo taka miałem koncepcje i zamierzoony efekt uzyskałem.
a tak wyglada maksymalna wysokość
śmiało można i po lesie jeździć
Ogólnie zakonserwowane grubo czeka az zamontuje zawieszenie .
air czeka na poskrecanie i wsadzenie na auto narazie jego koszt to 940zł i dojdzie do tego jeszcze z 300zł aby był na gotowo wiec cena całkiem przyjazna
do całości doszedł również grill po liftowy wytargany za 70 zł z nerkami wiec tu również cena cieszy
ostatnio z sasiadami przy piwku próbowałem sie pozbyc tej paskudnej farby z felg ale domowe sposoby nie zdały egzaminu wiec chyba wrzuce je do kwasu
jak narazie koszty jakie poniosłem wraz z zakupem i ubezpieczeniem wynosza równo 6000 zł wiec jak na cabrio jest bardzo dobrze
korzystając z ładnej pogody i załozonego aira wyciągnołem autko na swiatło dzienne którego nie widziało prawie pół roku
Jak narazie wyglada nieciekawie ale to juz taka drobnostka lakier i mozna bedzie zacząć składać air piekna żecz 13,5 cm skoku z przodu pozwoli na pokonanie kazdego spiacego policjanta hehe
wiem że padną słowa krytyki co do nadkoli ale od tego jest forum aby kazdy mógł wyrazić swoją opinie. Mi sie podoba tak jak jest bo taka miałem koncepcje i zamierzoony efekt uzyskałem.
a tak wyglada maksymalna wysokość
śmiało można i po lesie jeździć