[e36] Cabrio reanimacja by salas89
: 2015-02-06, 19:35
witam jestem tu nowy ale naklejka tego forum skusiła mnie by sie tu zaplątać
A wiec od początku w pażdzierniku kupiłem sobie w prezencie urodzinowym e36 cabrio w małych pieniażkach około 4k i po godzinach siedze sobie i próbuje z niego cosik użeźbić
autko było juz kiedyś na tym forum a to link do tematu jego poprzedniego właściciela :
...KliK...
Numer podwozia WBABJ31020ER04633
Kod typu BJ31
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (C)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SCHWARZ 2 (668)
Tapicerka LEDER STANDARD/SAFRANGELB (P7SG)
Data prod. 1995-07-14
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S380A HARDTOP PREPARATION Przygotowanie pod Hardtop
S388A SOFTTOP BLACK Dach składany czarny
S395A ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM System zabezp. na wypadek dachowania
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKIBAG Worek na narty
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S554A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S806A 3RD STOP LIGHT Trzecie światło stop
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
S982A HARDTOP IN BODY COLOR Hardtop
w autku obecnie siedzi jakis gwint ale nie sprawdzałem jakiej firmy , felgi rh 8,5" i 10" .
Przepraszam za jakość zdjęć ale posiadanie 4 aut nie pozwala mi na zainwestowanie w jakis porzadny aparat .
Tak to wyglądało po zakupie i przywiezieniu do domu
a tak wygląda obecnie
plany :
-narazie powoli ja piaskuje i doprowadzam do ładu blacharke
- nastepnym krokiem bedzie odnowienie wnetrza
to sa priorytety a nastepnie chciałbym air ride zrobic do niej i napewno jakis wiekszy silnik wsadzic bo te 150 koni to za mało by tym jezdzic , zwłaszcze ze w e46 mam 201km i 430Nm i ciezko jezdzic czyms słabszym
Od jezdzenia na glebie uszkodzone zostały te korki w podłodze przez co nasiąkła wodą wykładzina a co za tym idzie pojawiła sie ruda . Po rozmowach ze znajomymi blacharzami dowiedziałem sie ze te korki w sumie sa zbedne wiec postanowiłem je zaspawac aby w przyszłości problem nie powrócił
robota idzie wolno , ale miałem parę wazniejszych tematów najpierw zepsół mi sie dostawczak a zaraz ponim padł migomat . Po uporaniu sie z awariami wziołem sie za czrnulke
Oto przykład jak konczy sie jazda bez plastikowego nadkola
dzis 5 godzin zajeło mi doprowadzenie tego do porządku
jak widac rdza wkradła sie równiez do wewnątrz
po wstepnym piaskowaniu wyglądało to juz tak
ten róg był najgorszy reszta karoserii naszczęście jest w dużo lepszym stanie.
Po piaskowaniu wszedzie maluje podkładem reaktywnym , na niego kłade epoksyd , masa na spawy , i znów epoksyd . Po skonczeniu zabawy z blacha wszystko zostanie zalane Fertanem a nastepnie zabezpieczone woskami
Z zawodu nie mam nic wspólnego z blacharstwem samochodowym więc nie wymagajcie aby niektóre elementy wyglądały jak z fabryki
A wiec tak podłoga ogólnie skończona jeszcze pozostało tylko odpływy 2 w niej zrobić i zakonserwowac od wewnątrz . Wygląda to teraz tak :
tu jak widac niestety musiałem otwierać puszke aby wypiaskowac ją od wewnątrz
Odrazu wyprzedzam pytania typu "dlaczego nie szlifuje spawów " , a to dla tego że po zalaniu konserwacją , wygłuszeniu i przy kryciu wykładziną i tak ich nie bedzie widać a wole miec spaw niz blache grubości puszki po piwie .
tu skończony narożnik wygląda to jak wygłada ale uwierzcie mi dorobić to tak jak w oryginale to masakra , do tego niebyło się nawet na czym wzorować bo ruda zjadła .
niestety po przeglądzie drugiego narożnika też nie ma za idealnie ale tu wystarczy piaskowanie i jest sie naczym wzorowac gdyz ruda nie jest na wylot a tylko powierzchowna
a tak wygladaja progi wewnatrz po wyczyszczeniu pomalowaniu reaktywnym i epoxydem
Na zakonczenie operacji podłoga za to że bunia tak grzecznie ją zniosła dostała nagrode
uzywane nakładki na progi które udało sie wychaczyc za 100zł + przesyłka , bez jakich kolwiek rys i przetarć w dodatku posiadają wszystkie spinki
a tak moje maleństwo obecnie spedza zimowy czas
kolejne owocne popołudnie udało mi sie w końcu skończyć te nieszczęsne narożniki wiec przeszedłem do kolejnego etapu i zrobiłem pierwsz przymiarki do tylnich nadkoli .
Napoczątek pozbycie sie kitu z nadkoli , i ku mojemu zdziwieniu nikt do nich nic nie spawał wiec jestem mega ucieszony bo wygladały tak brzydko jak by ktos je żeźbił uzywajac blachy i miga . Po pozbyciu sie szpachli w ruch poszedł psełdo cyrkiel i flexa . Po pierwszym cięciu wygląda to już tak
tak myslałem nad reperaturkami ale w necie znalazłem takie zdjęcie co rozwiało moje rozkminy , wiec definitywnie chciałbym uzyskać taki efekt
Narazie tyle powoli jak beda kolejne postepy w pracach bede je wam tu ładnie przedstawiał
A wiec od początku w pażdzierniku kupiłem sobie w prezencie urodzinowym e36 cabrio w małych pieniażkach około 4k i po godzinach siedze sobie i próbuje z niego cosik użeźbić
autko było juz kiedyś na tym forum a to link do tematu jego poprzedniego właściciela :
...KliK...
Numer podwozia WBABJ31020ER04633
Kod typu BJ31
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (C)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SCHWARZ 2 (668)
Tapicerka LEDER STANDARD/SAFRANGELB (P7SG)
Data prod. 1995-07-14
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S380A HARDTOP PREPARATION Przygotowanie pod Hardtop
S388A SOFTTOP BLACK Dach składany czarny
S395A ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM System zabezp. na wypadek dachowania
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKIBAG Worek na narty
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S554A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S806A 3RD STOP LIGHT Trzecie światło stop
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
S982A HARDTOP IN BODY COLOR Hardtop
w autku obecnie siedzi jakis gwint ale nie sprawdzałem jakiej firmy , felgi rh 8,5" i 10" .
Przepraszam za jakość zdjęć ale posiadanie 4 aut nie pozwala mi na zainwestowanie w jakis porzadny aparat .
Tak to wyglądało po zakupie i przywiezieniu do domu
a tak wygląda obecnie
plany :
-narazie powoli ja piaskuje i doprowadzam do ładu blacharke
- nastepnym krokiem bedzie odnowienie wnetrza
to sa priorytety a nastepnie chciałbym air ride zrobic do niej i napewno jakis wiekszy silnik wsadzic bo te 150 koni to za mało by tym jezdzic , zwłaszcze ze w e46 mam 201km i 430Nm i ciezko jezdzic czyms słabszym
Od jezdzenia na glebie uszkodzone zostały te korki w podłodze przez co nasiąkła wodą wykładzina a co za tym idzie pojawiła sie ruda . Po rozmowach ze znajomymi blacharzami dowiedziałem sie ze te korki w sumie sa zbedne wiec postanowiłem je zaspawac aby w przyszłości problem nie powrócił
robota idzie wolno , ale miałem parę wazniejszych tematów najpierw zepsół mi sie dostawczak a zaraz ponim padł migomat . Po uporaniu sie z awariami wziołem sie za czrnulke
Oto przykład jak konczy sie jazda bez plastikowego nadkola
dzis 5 godzin zajeło mi doprowadzenie tego do porządku
jak widac rdza wkradła sie równiez do wewnątrz
po wstepnym piaskowaniu wyglądało to juz tak
ten róg był najgorszy reszta karoserii naszczęście jest w dużo lepszym stanie.
Po piaskowaniu wszedzie maluje podkładem reaktywnym , na niego kłade epoksyd , masa na spawy , i znów epoksyd . Po skonczeniu zabawy z blacha wszystko zostanie zalane Fertanem a nastepnie zabezpieczone woskami
Z zawodu nie mam nic wspólnego z blacharstwem samochodowym więc nie wymagajcie aby niektóre elementy wyglądały jak z fabryki
A wiec tak podłoga ogólnie skończona jeszcze pozostało tylko odpływy 2 w niej zrobić i zakonserwowac od wewnątrz . Wygląda to teraz tak :
tu jak widac niestety musiałem otwierać puszke aby wypiaskowac ją od wewnątrz
Odrazu wyprzedzam pytania typu "dlaczego nie szlifuje spawów " , a to dla tego że po zalaniu konserwacją , wygłuszeniu i przy kryciu wykładziną i tak ich nie bedzie widać a wole miec spaw niz blache grubości puszki po piwie .
tu skończony narożnik wygląda to jak wygłada ale uwierzcie mi dorobić to tak jak w oryginale to masakra , do tego niebyło się nawet na czym wzorować bo ruda zjadła .
niestety po przeglądzie drugiego narożnika też nie ma za idealnie ale tu wystarczy piaskowanie i jest sie naczym wzorowac gdyz ruda nie jest na wylot a tylko powierzchowna
a tak wygladaja progi wewnatrz po wyczyszczeniu pomalowaniu reaktywnym i epoxydem
Na zakonczenie operacji podłoga za to że bunia tak grzecznie ją zniosła dostała nagrode
uzywane nakładki na progi które udało sie wychaczyc za 100zł + przesyłka , bez jakich kolwiek rys i przetarć w dodatku posiadają wszystkie spinki
a tak moje maleństwo obecnie spedza zimowy czas
kolejne owocne popołudnie udało mi sie w końcu skończyć te nieszczęsne narożniki wiec przeszedłem do kolejnego etapu i zrobiłem pierwsz przymiarki do tylnich nadkoli .
Napoczątek pozbycie sie kitu z nadkoli , i ku mojemu zdziwieniu nikt do nich nic nie spawał wiec jestem mega ucieszony bo wygladały tak brzydko jak by ktos je żeźbił uzywajac blachy i miga . Po pozbyciu sie szpachli w ruch poszedł psełdo cyrkiel i flexa . Po pierwszym cięciu wygląda to już tak
tak myslałem nad reperaturkami ale w necie znalazłem takie zdjęcie co rozwiało moje rozkminy , wiec definitywnie chciałbym uzyskać taki efekt
Narazie tyle powoli jak beda kolejne postepy w pracach bede je wam tu ładnie przedstawiał