[E36] Cosmosschwarz Coupe by Wujek Lollipop
: 2015-03-25, 11:18
[center]VIN:
Wyposażenie
Składanie Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBABF71090EP486XX
Kod typu BF71
Typ 323I (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.50
Moc 125
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka STOFF AMARETTA BOA/BOA/AVUSBLAU (E7AV)
Data prod. 1998-05-13
Wyposażenie
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S269A LT/ALY WHEELS RADIAL STYLING Obr. BMW, st. le. spr. rad. 32
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S669A RADIO BMW BUSINESS RDS Radio BMW Business RDS
S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S715A M AERODYNAMICS PACKAGE Pakiet areodynamiczny M
S719A SPORTS EDITION Wydanie Sport
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni
S440A NON-SMOKER PACKAGE Pakiet dla niepalących
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
Information
S686A DIVERSITY-FUNCTION AERIAL Anteny Diversity
Zdjęcia:
27.12.2011
Kupienie samochodu
28.12.2011
Nowy oryginalny magazynek do zmieniarki w bagazniku:
29.12.2011
Montaż soczewek:
30.12.2011
Zakup zimówek, oryginalnej listwy na przedni zderzak z napisem BMW, oryginalnych kabli pod instalację DRL, kołpaki od E39
Dzisiaj doszły do mnie oryginalne kołpaki z E39 ale używane (bo nowe sztuka po 150 złotych), jak widać wymagają dużej pracy przy odnowie, ale to nie problem:
Kołpaki przyszły razem z oponkami, nówki zimówki, a reszta opon czyli 2 następne siedzą sobie na tylnej kanapie:
Potem był telefon od ASO BMW, że przyszły oryginalne części, a szczególnie listwa przedniego zderzaka z napisem BMW i potrzebne kabelki do oryginalnej instalacji DRL:
31.12.2011
Zimówki Barum Polaris 3 i kołpaki od 5er E39:
Choinka zapachowa wunderbaum darkness w środku i w bagażniku obowiązkowo :super:
Czego tu jeszcze brakuje? Pora uzupełnić schowek na narzędzia:
Nareszcie całościowo podświetlony licznik i usunięte martwe pixele, oraz nowa żaróweczka we włączniku świateł, bo była spalona:
17.01.2012
Oryginalna dioda alarmu
Nareszcie doszła dioda alarmu do pełnego sukcesu, ale w szoku jestem, ze kabelki dłuuugieeee
18.01.2012
Oryginalne części do montażu dokładki 3M, schowka z zaślepkami i folia czarny mat do oklejania nerek
22.01.2012
Oklejanie nerek
Zdjęcie pracowni i narzędzi ;D
23.02.2012
Doposażenie
Multifunkcja od E39 w kierwonicy E36
Jednak przyciski od E39 były wyrobione, głównie schodził ten czarny materiał czym zostały pokryte obudowy więc ja go zdarłem i pokryłem delikatną strukturą, żeby było ładniej i oryginalniej, a nawet pasuje do struktury poduszki powietrznej
Tutaj części tempomatu już dawno założone gdy kompletowałem, wiązkę mam oryginalną od E39 ale niestety nie załapała się na zdjęciach, bo zależało mi na czasie
Na allegro udało mi się wyrwać za 50 złotych kompletne oświetlenie komory silnika
I przycisk ASC będzie rozłączać układ DRL
Wleciało też oryginalne radio BMW i na miejscu już jest oryginalna dioda alarmu
13.03.2012
Wiosenne i dokładne sprzątanie, po zimie aż po każdy zakamarek
Jak ja kocham takie sprzątanie, zajęło mi 6 godzin.
18.03.2012
Obecnie tak wygląda
23.03.2012
Parę nocnych zdjęć
Drogowe jako dzienne, w nocy mocniej świecą, bo ciemno i miałem ustawiony długi czas otwarcie przesłony:D
Oświetlenie komory silnika, którego mi brakowało
I jedno na postojowych amerykańcach, znowu widać, że mocniej świecą, ach te nocne klimaty i przesłona, a naprawdę świeci włókno 5W żarówki dwuwłókowej
OBC 18 zastąpił OBC 11
Tak wygląda środek w nocy
Nareszcie doszła oryginalna działająca latareczka do schowka
06.04.2012
Regeneracja i kosmetyka
Udało mi się wyrwać na allegro przyciski do multifunkcji w bogatszej wersji za stówkę, ale były w stanie opłakanym więc obudowy przeszły renowację
Teraz to wszystko trzeba ładnie poskręcać
A jak już złożyłem to wyczyściłem je środkiem Meguairs do kokpitu
Oczywiście nie zapomniałem o reflektorach, te szkiełka umyłem silnie skoncentrowanym szamponem i wypolerowałem Menzerną 3000
Środek reflektora po polerce Menzerną 3000
A tutaj zdjęcie kosmetyków do polerki i korekty lakieru oraz zabezpieczenia, które odebrałem w środę, ale nie było okazji na zdjęcie
14.04.2012
Efekty polerki i nocna sesja
No i proszę nawet Grzesiek został uwieczniony
Ale przejdźmy do innych zdjęć
Coś zdjęcia nam nie bardzo wychodziły to znaleźliśmy inne miejsce
I zdjęcie środeczka
18.04.2012
Sesja na małym słońcu
No proszę oto moje odbicie na świeżo wypolerowanym i nawoskowanym lakierze
A tu reszta zdjęć na małym słońcu
27.05.2012
HDR
Nauka w programie HDR, ale już dawno robiłem i nie miałem czasu wkleić
05.07.2012
Czyszczenie skrzynki na narzędzia i narzędzi oraz kompletowanie i renowacja złodziejek
10.07.2012
Nowe częsci z ASO
- dokładka zderzaka przedniego,
- wajcha otwierania maski,
- listwa z napisem BMW (ponowny zakup),
- tunel nad nogami pasażera bo stary miał ułamany uchwyt,
- nowe spinki/kołki trzymające tunel
17.07.2012
Następne części do auta przyszły
- Półka z roletą z modelu M3 (stan idealny ale tylko wyblakła, a to nic pomaluję VHT VINYL DIY do tapicerki i będzie jak nowa)
- Haczyki na roletę
- Brakująca część schowka na narzędzia a mianowicie nasadka 10mm (w końcu można uznać poszukiwanie i dopełnianie schowka zakończone sukcesem)
- Białe kierunki boczne (nareszcie oryginał bo te poprzednie białe które miałem to były jakieś kiepskie zamienniki)
- Trzecie światło STOP było razem z półką, ale po co mi one jak ja mam w swoim aucie.
25.07.2012
Pucowanie białych kierunków, odnowa tłumika i biało czarne śmigło BMW w kołach
Pucha tłumika została gruntownie wyczyszczona i pomalowana na czarno farbą odporną na wysokie temperatury
Końcówka wydechu po polerce papierami 400,600,800 i 1200
Na zdjęciach wyżej wyszło słabo więc jedziemy dalej papiery wodne 1500, 2000, pasta polerska menzerna 500 a na koniec pasta polerska menzerna 3000
Dodatkowo umyłem kierunkowskazy od środka
I pomalowałem wszystkie znaczki w kołach na biało czarne śmigło
08.08.2012
Półka z roletą pomalowana na czarno i na miejscu już, białe kierunki wleciały z powrotem, wyczyszczone koło zapasowe, odkurzanie i sprzątanie wnętrza oraz czyszczenie lakieru + skromna sesja
Jak widać lakier po polerce nadal jest jak nowy i nieźle odbija niczym lustro
Wysprzątałem wnętrze i też bagażnik. Chyba będę musiał oddać do prania tapicerki a fotele do uszycia bo jest dziurka w fotelu kierowcy chodzi o dolne boczki z alcantry
Półka została pomalowana na czarno VHT Vinyl Dye i roleta już na miejscu
Maksymalne pucowanie koła zapasowego zajęło mi to z godziny
No i historia schowka / skrzynki na narzędzie jak auto kupiłem wyglądał tak:
Póżniej uzbierałem trochę części oczywiście oryginalnych narzędzi wyczyściłem i wyglądał tak, ale czegoś mi brakowało to po lewej stronie na samej górze
A obecnie już jest w 100% kompletny odpicowany i nigdy nie będę jego dotykać ani narzędzi wyciągać, a jeśli bede chciał wymienic swiece albo beda mi potrzebne to mam drugie oryginalne, brudne i nie oryginalne w skrzyneczce
21.08.2012
Nowy olej Castrol EDGE 0W40, filtry oleju, powietrza i paliwa firmy bosch, dodatkowo z nudów wyciąłem trójkąciki z folii i przykleiłem na śmigło
Przyznam, że przez 30 minut mi się podobało, ale potem zerwałem tą srebrną folie bo jakoś szybko się rozmyśliłem po co psuć markę BMW
Olej i filtry
22.08.2012
Po przeczytaniu w internecie opinii na temat oleju Castrol szybko zrezygnowałem na szczęście jeszcze nie wlałem i wymieniłem na VALVOLINE VR1 5W50
29.08.2012
Pęknięta szyba dzięki parkingowemu, pora na odszkodowanie i nową szybę
Ehhh... Niestety muszę wymienić przednią szybę, a chciałem oddać do polerki, bo jest wypiaskowana (wiadomo od jazdy takie kamyki), wycieraczki zrobiły ślady jak słońce świeci to nic nie widać w nocy średnio, dowiedziałem się ile kosztuje polerka i się umówiłem, mało tego jak wyjechałem na miasto to parkingowy wkładając bilecik za parking podniósł wycieraczką, aż stanęła tak jakby chciał wymienić pióro wycieraczki i mocno pchnął za pióro, które wypadło z ramienia, a koniec ramienia uszkodził mi szybę teraz mam pęknięcie pod wycieraczką, jutro do urzędu miejskiego załatwić sprawę i żądać odszkodowania powiem im ma to być oryginalna szyba z oryginalna uszczelką i mnie to nie obchodzi jeśli na nich to nie stać. A jeśli będą się wypierać to sam na własną rękę kupię oryginalna uszczelkę i szybę zamiennik pilkingtona albo nord glass.
03.12.2012
Doszła paczka a w niej reflektory BOSCH, więc od razu zacząłem rozbierać je na pierwsze części i porządnie czyścić, czekam jeszcze na nowe uszczelki między kloszem a obudową
Rozebrane na części, wymyte i suszą się na kaloryferze
Nałożyłem nowy klej do szyb
W czasie gdy klej schnął a obudowy i zaślepki dalej się suszyły rozebrałem odbłyśnik, gruntowne wyczyściłem, ale roboty nie było dużo, bo nie były te odbłyśniki i soczewki aż tak zabrudzone widocznie kupiłem je od auta które mało jeździło albo wcale na światłach nie jeździło, na zdjęciu jeden gotowy a drugi czeka na przeczyszczenie.
04.12.2012
Dzisiaj z ASO BMW odebrałem uszczelki i od razu po powrocie zamontowałem, a na montaż kloszy przyjdzie czas, bo trzeba je przepolerować
12.12.2012
Doszły przesłony na soczewkę BOSCH, teraz je tylko oddać do metalizowania, bo to ma być oryginał i nie żaden BH
Zostawiać czarne czy metalizować? Nie ukrywam, że za dużo tego BH stąd pytanie co z osłonami?
19.12.2012
Soczewki BOSCH'a w stylu half BH już na aucie
O 10 godzinie zaczęła się jazda do garażu podziwiać jak wyglądała na zwykłych, 30 minut później czyli o 10:30 wziąłem się za podmianę lamp.
Do 10:30 wyglądała jeszcze tak w stylu a'la compact jakoś ubogo to był widok którego nie mogłem znieść.
Po montażu i 4 godzinnej walce z regulowaniem szczelin między lampą atrapą i złożeniem wszystkiego w całość zastałem oto taki widok i od razu wygląda piękniej.
Wygląda nieźle teraz ciekawe jest to jak to świeci. Po włączeniu żeby sprawdzić czy wszystko działa banan na ryju, ale szybko zszedł jak przypomniałem sobie, ze mam włożone zwykłe żarówki NARVA i żeby wymienić je na PHILIPS X - treme power to muszę ściągać prawą lampę, bo strasznie ciasno i nie da się zdjąć z lampy dekielka światła mijania, ale to już jutro, chyba, że do głowy przyjdą mi spryskiwacze i ksenony to znowu będzie walka ze szczelinami.
11.01.2013
Pechowy dzień 07.01.2013 roku, a nowy rok miał być piękny i niestety coś takiego poniżej mówi, że nie będzie i że trzeba będzie trzymać auto w garażu zamiast wyjazdu na ulicę
7-ego stycznia o godzinie 13 wyjeżdżałem z Mama z salonu Renault Zięba przy ulicy Kościuszki (kiedyś był tam salon BMW), jedziemy w stronę mikołowa drogą ekspresową i dużo wcześniej przed klubem go go nagle jakaś kobieta w srebrnym Toyota Yaris na rejestracjach WW z prawego pasa nagle zjechała na lewy przed moją maskę i ostro hamować i zawracać (na Kościuszki przed klubem GO GO jedynie można skręcić w lewo na Kostuchnę albo do lasu, a zawracać nie można nawet jest znak drogowy zakaz zawracania), a ja miałem 100 lm/h na blacie i na szczęście ABS uratował nam życie (mi i mamie), strąbiłem ją omijałem patrząc lusterko wsteczne, że z dużą prędkością zbliża się Śkoda Fabia sedan Niebieska na SRC więc szybko wbijam jedynkę i ruszam z piskiem opon, żeby nie doszło do kolizji, ale facet w Śkodzie za późno się zorientował i nie wyhamował wjeżdżając w tył mojego auta z prędkością 80 km/h (ja wtedy jak się przyśpieszyłem miałem 40 km/h), a ta kobieta gdzie zawracała popatrzyła sobie i uciekła, niestety nie mogłem jej dogonić, bo Mamę zaczęła boleć głowa, mnie kark i musiałem sprawdzić czy kierowcy i pasażerom Śkody nic się nie stało. Sprawa zgłoszona do ubezpieczalnie odszkodowanie dostałem i prawdopodobnie dnia 14.01.2013 albo 21.01.2013 oddaję auto do lakiernika blacharza gdzie Bawaria z Katowic mimo własnej lakierni oddaje do niego swoje auta. Naprawa będzie mnie kosztował do 2.000.
Teraz zdjęcia i na szczęście, że klapa bagażnika nie naruszona, lekko wgnieciony tylny pas co powoduje wybrzuszenie na prawym tylnym błotniku, wnęka koła zapasowego do prostowania, jest tak zgnieciona, że aż kola zapasowego nie da się wyjąć i obudowy akumulatora, zderzak do wymiany, bo ma urwane mocowanie dyfuzora, belka do wymiany, odboje do wymiany. Dodatkowo dałem zdjęcie lewej lampy widać tam szczeliny miedzy lampą a klapą takie jak na fabrykę przystało do porównania do prawego zdjęcia, na zdjęciach tego bardzo nie widać, ale realnie między prawą lampę a końcem klapy idzie wsadzić cały palec wskazujący, a między lewą lampą i końcem klapy jest w porządku i palec tam nie wchodzi. Zdjęcia zderzaka z boku są zbędne, bo jak wiadomo zderzak został cofnięty to nie zgrywa się z nadkolem.
Tył:
Tył lewy i prawy na samej grze widać szczeliny między klapą a błotnikiem lewe szczeliny ok, prawe do bani:
Wnęka koła zapasowego:
Tył szczeliny między lampą prawą a prawym końcem klapy i między lampą lewą a lewym końcem klapy:
Wybrzuszenie na prawym tylnym błotniku zaraz pod lampą co oznacza, że pas został wgnieciony/cofnięty i nierówne szczeliny:
25.01.2013
Wadliwe czujniki wałka rozrządu i wału korbowego
Auto zaczęło czasem ciężko palić, silnik zaczął kulawo chodzić. Od dnia kupna coś tam w silniku przeskakiwało i nie przeszkadzało mi to, bo pracował idealnie równo, ale objawy z czasem się nasilały, więc szybka diagnoza i mamy dwóch winowajców, szybka wizyta w Inter Cars potem do garażu, a po wymianie o wiele lepiej chodzi, jak nowy i lepiej zbiera się niż w dniu kupna. Czujniki wymieniłem wraz z nowymi oryginalnymi uszczelkami czujnika wałka rozrządu i nastawnika vanosa, nabyłem je w BMW ASO i dałem za nie grosze.
Nowy czujnik wałka rozrządu VDO:
Nowy czujnik położenia wału VDO:
Czujnik wałka rozrządu miał twardą, kruchą izolację i pękniętą żółtą oraz czerwoną, a najgorsza była instalacja czujnika wału, strach myśleć co by było gdyby w trasie odmówiło posłuszeństwa. Tak wyglądała instalacja czujnika położenia wału:
22.02.2013
Auto odebrane od lakiernika, a zdjęcia wstawiłem dnia 24.02.2013 z powodu braku czasu.
Dzień 22 luty, godzina 10 cisza, godzina 11 i cisza, godzina 12 i znowu cisza, godzina 13:30 wkurzony biorę telefon i słyszę, że auto czeka naprawione, umyte i nawoskowane to pytam czego nie zadzwonił jak auto już gotowe i okazuje się, że jest zabiegany. No to wsiadam w taksówkę kierunek Upadowa 12a w Katowicach, a na miejscu już za 25 minut. Moim oczom ukazał się widok pięknej zadbanej czarnej E36, nawet nie poznałem, że to moje BMW. Wchodzę do środka patrzę tam stoją 4 sztuki BMW składane i malowane, a właściciel lakierni jak głupi biega od pokoju do pokoju, od gabinetu na lakiernie nie zwracając uwagi na mnie. Po 30 minutach latania po całym budynku zajął się wreszcie swoim klientem czyli mną. Pytam się i mówię chcę zobaczyć swoje BMW jak zrobili a on na to, że to ta którą właśnie minąłem wchodząc do biura, ja zdziwiony się pytam "Naprawdę? Moja? Nie wierzę.". Zaczęły się oględziny, lakier pięknie położony na całej klapie, zderzaku, pasie tylnym i wypolerowany aż sprawia wrażenie lustra, korozja z tylnego pasa i tylnej klapy zlikwidowana całkowicie, zderzak pięknie zgrywa się z liniami budy, a z prawego błotnika zniknęły 3 wgniotki, które miałem od kupna auta, a wybrzuszenie prawego błotnika które powstało na wskutek spotkania analnego nie ma go już, wnęka koła zapasowego jak nowa, porządnie zabezpieczona i pomalowana jak na fabrykę przystało, linie tylnej klapy między błotnikami a pasem idealne, równiutkie. Z ich pracy i efektu jestem zadowolony.
Chciałbym przeprosić za kiepskie zdjęcia, miałem za duże iso w aparacie, co spowodowało dłuższy czas naświetlenia więc zdjęcia wyszły za jasne, musiałem w programie graficznym poprawiać.
Tył po naprawie centralne zdjęcie, widać już dyfuzor na dwururkę, która powinna pojawić się do tygodnia.
Bok lewy i prawy dla porównania:
Koniec zderzaka ślicznie spasowany z nadkolem, który z prawej strony wystawał i był wepchnięty w stronę koła po kolizji:
Zdjęcie z bliska pokazujące o jakości położenia lakieru na tylnej klapie i na tylnym zderzaku, jak widzimy lakier idealnie dobrany co do 0.01%:
A gdy spojrzymy teraz na wnękę koła zapasowego i ona nie mówi nic o kolizji która była, po prostu po naprawie wygląda na nienaruszoną:
08.03.2013
Doszła wreszcie długo oczekiwana paczka, a w niej tłumik z kwasówki na moje zamówienie z końcówkami 2x76, jedna krótsza, druga dłuższa jak w M3, ścięte skosem i dźwiękowo ma to być replika Eisenmann SS, najważniejsze dobrany pod silnik 323i (2.5 170km)
Montaż w poniedziałek 11.03 albo w sobotę 09.03 jeśli wyrobię się z czasem.
09.03.2013
Wstępne przymiarki, poprawki i spawania
Przepraszam za jakość zdjęć, ale robiłem je pożyczonym od tłumikarza palnikiem
Mocowanie tłumika do konstrukcji auta pięknie dorobił, oczywiście zostały potem pomalowane na srebrno
10.03.2013
Nagranie filmu wewnątrz auta, Wydech jeszcze nie jest wypalony, bo co dopiero przejechałem 150 kilometrów, a to mało, żeby porządnie wypalić, więc będzie mocny bas.
Miłego oglądania, nie miałem weny jak nagrać, ale pomyślałem sobie, że wstawię aparat na statywie do środka i przejadę się.
http://www.youtube.com/watch?v=qPMOu_zVrSI
22.03.2013
Zakup nowych świec zapłonowych DENSO K20TT
25.03.2013
Zakup termostatu WAHLER 92 stopnie dedykowany do M52, bo auto już nie dogrzewa się.
10.05.2013
Doszła paczka na przednią oś czyli zregenerowane oryginalne zaciski i pomalowane proszkowo na srebrny kolor, tarcze ZIMMERMANN, klocki ZIMMERMANN, czujnik ATE, układem hamulcowym na tyle zajmę się później, bo jest jeszcze w porządku. Wyczyściłem nawet miejsce pod tylną rejestracją, nawoskowałem i wkręciłem nowe śrubki. Wleciały pomarańczowe kierunkowskazy. Przesłony BH mijania wyleciały
Tylne miejsce tablicy rejestracyjnej.
Pomarańczki i brak przesłon BH w mijania.
Jedno takie sobie zdjęcie z boku.
12.05.2013
Delikatne oklejanie/przyciemnianie tylnych lamp i czarna nerka
Zaczynamy:
Wyszło coś takiego przyciemniony tylko kierunek potem jedziemy dalej na cała lampę:
W końcu cała lampa oklejona i porównanie z nieoklejoną:
Na aucie i nie wcale nie świeci słabo (wiem słabo widać bo robiłem zdjęcia kluczem do garażu, będą lepsze i przepraszam za brudasa):
Nerka w trakcie oklejania:
Nerki już odkamienione i oklejone:
Auto umyte i oklejone lampy zostały wypolerowane znaczy folię lekko wypolerowałem, żeby się błyszczała (światło padało na tył auta i aparat ten w telefonie nie mógł uchwycić delikatnej folii na lampach, jak będzie cieplej to zrobię lepsze):
Boczne kierunki. Najbardziej trudne, folia pękła już 3 razy, bo próbowałem okleić jedną całą folią i ładnie naciągnąć, ale się udało.
W trakcie:
Jeden już po:
Oba gotowe:
14.05.2013
Mała taka sobie sesyjka i obiecane lepsze zdjęcia tylnych lamp i kierunkowskazów bocznych po przyciemnieniu folią ORACAL 8300 oraz czarne nerki
27.08.2013
Parę fotek z owocnego spotkania z DaaN'em
11.09.2013
Millers i zakupy w ASO
- Olej 5W40 Millers XF LongLife LL-04 C3,
- Płukanka Millers Engine Flush,
- Oryginalny filtr oleju z uszczelkami oryginał BMW,
- Linka pedału gazu oryginał BMW,
- Plastikowe Nity osłony nad chłodnica oryginał BMW,
- Uszczelka obudowy termostatu oryginał BMW,
- Uszczelka o-ring termostatu oryginał BMW,
- Obudowa termostatu oryginał BMW.
- Kabelki halogena z wtyczką oryginał BMW.
Linka gazu zostanie zmieniona na nową, bo moja już wyrobiona, pedał gazu jakiś twardy i ciężko się naciska z dużym oporem, dodatkowo stara linka jest jakaś dziwna, długa jakby nie była z tego modelu.
Stara obudowa termostatu ma widoczne pęknięcia i wycieki płynu chłodniczego, na szczęście, że szybko to zdiagnozowałem podczas mycia silnika, auto nie zostało przegrzane był smród długo się zastanawiałem skąd on pochodzi. Kabelki halogena razem z wtyczka wymieniam, ponieważ przy demontażu halogena kabelek urwał mi się przy samej wtyczce, przyczyną jest pewnie przez wielokrotne wyciąganie halogena w celu zmiany żarówki, zmiany halogenów na BH czy normalne, te kabelki były już twarde i stare.
Zdjęcia:
27.10.2013
Kilka zdjęć, ksenon 5K i chrom przesłony
3.12.2013
W dniu dzisiejszym odebrałem felgi stalowe. Zostały wypiaskowane, zabezpieczone i została nałożona gruba warstwa czarnego połysku były malowane proszkowo
Oceniajcie i piszcie jak wyszło, a na auto założę może jutro albo pojutrze, bo trzeba wulkanizatora odwiedzić:
28.01.2014
Paczka z kloszami YH
Dzisiaj doszła do mnie paczka, bałem się, że mogą być oklejona, pomalowane - to było najważniejsze, żeby były całe i wyszło, że to oryginał BOSCH nawet oryginalny klej pozostał, ale że klosz w odpryskach, zaczepy połamane to miałem gdzieś, a dałem za nie gorsze dosłownie grosze, nie to co inni sprzedają za kilkoro baniek. Oto moja niespodzianka
19.02.2014
Purchelek niewinny zamówił sobie szybką wizytę u lakiernika
Więc napisze, że wszystko zaczęło się jak u Bobby'ego Vintage, a mianowicie od małego purchelka na lewym tylnym błotniku, wiadomo to nie jest nowe auto i każdego czeka, bo każdy ma tam gdzieś coś ukryte w swoim. Plus taki z tego, że podłoga bardzo zdrowa, progi są spoko korozji na nich trochę jest ale taka powierzchniowa i niegroźna w miejscu gdzie są fabryczne spinki nakładek progowych. Więc tak do malowania:
- lewe i prawe drzwi (doły drzwi - delikatna korozja na dole na rancie),
- czyszczenie, malowanie progów i na dole progów tak do średniej wysokości będzie mastyka gumowa a wyżej lakier bo częściowo je widać nawet gdy jest listwa progowa,
- Podłoga czyszczenie (zdjęcie starej ochrony i oczyszczenie paru miejsc z mojej winy gdzieś tam przytarłem), lakierowanie i zabezpieczenie gruba warstwą baranek czy mastyka gumowa nie wiem jak to się zwie,
- Progi będą wymyte od środka i zostanie wpuszczona chemia/rozpylona która chroni przed korozją taka bardzo tłusta więc wypłucze tez brud i błoto z środka chyba chodzi o wosk do profili zamkniętych,
- Lewy tylny błotnik usunięcie purchelka i malowanie (kosmetyka) od niego wszystko się zaczeło,
- Prawy tylny błotnik usunięcie małej wgniotki, która mam dzięki silnemu wiatrowi i nie zabezpieczeniu drzwi do garażu potem malowanie (kosmetyka),
- Dodatkowo prawy błotnik do poprawki po poprzedniej robocie dopiero zauważyłem, że w jednym miejscu za dużo lakieru starli ale aparat tego nie uchwyci trzeba być sprytnym, żeby to zobaczyć,
- Prawy tylny błotnik znowu go opisuje ale przy drzwiach jest b, malutki purchelek więc usunięcie go, oczyszczenie, lakierowanie (kosmetyka),
- Błotnik przedni lewy na samym dole przy kole korozja oczyszczenie, zabezpieczenie i mastyka gumowa,
Jeszcze raz dodaję wszystko to tylko powierzchniowa korozja, lakiernik ucieszył mnie telefonem, że po oczyszczeniu zostało jeszcze dużo grubej blachy, więc nie ma co na zapas się martwić. Poniżej wklejam parę zdjęć i będę aktualizować o ile wyśle mi kolejne zdjęcia
Auto bez kół i nakładek progowych na podnośniku
Lewy próg i błotnik przedni:
Prawy próg:
Lewe drzwi:
Purchel na lewym błotniku od którego wszystko się zaczęło czyli wizyta na lakierni:
Prawy błotnik i prawe drzwi:
06.03.2014
Zdjęcia prosto z komory od lakiernika czyli stan na dzisiejszy dzień
Jak tylko dostałem mail od lakiernika to normalnie zaniemówiłem jak ładnie położył lakier, a auto jest już składane i polerowane więc mam nadzieję, że w sobotę odbiorę
12.03.2014
Takie 2x spy photo, żeby nie było, że nic się nie dzieje
Czekam na moje styling 24 jak wrócą z renowacji, które dzisiaj zawiozłem, będę je malować w bardzo przyjemny srebrny mocno zbliżony do oryginału ale z brokatem.
Lampy jak z fabryki z którymi wyjechało czyli ZKW bez soczewkowe z nowym szkłem spod znaku ZKW są? są!
Lakier na sezon 2014 przygotowany? Przygotowany!
21.03.2014
Felgi wróciły z renowacji
Chciałem ekskluzywny i przyjemny lakier z brokatem pokryty bezbarwnym i jak widać udało się.
29.03.2014
Poprawienie fabryki, wymiana elementu trzymającego radio i climatronik oraz porządki pod deską
Już bardzo powoli zaczynało mnie wkurzać skaczące radio na dziurach, trzeszczenie klimatronika gdy naciskałem dowolny przycisk więc udałem się do ASO po tą część poniżej na zdjęciu, zapłaciłem 19 zł z rabatem i widać brak mocowania radia na taki palec z tyłu, a pod spodem brak uchwytu na język klimatronika i porysowane boki gdzie radio się wkłada, ale żeby wymienić to musiałem całą deskę rozebrać, bo ten element jest przykręcany bardzo ciasno od tyłu i przy okazji poprawiłem fabrykę to znaczy dokręciłem każde śrubki trzymające deskę, możliwie wszystkie szczeliny, odkurzyłem wszystkie miejsca pod deską, wyczyściłem z kurzu, śmieci zbierałem i położyłem instalację pod jeden przycisk, który był tylko w E36 na rynek amerykański, a to naprawdę bardzo przydatna rzecz, opiszę go później i może zrobię DIY, a teraz 2 fotki.
18.04.2014
Stan na dzień dzisiejszy, auto powoli wraca do fabrycznego wyglądu z folii, soczewek i jakiś tam innych rzeczy. Dodatkowo zamieszczam zdjęcia wcześniej opisanego przycisku, który był tylko w E36 na rynek amerykański i niestety on nie pasuje z E39 więc musiałem ściągać z Teksasu przez Ebay, a cena w ASO jakaś kosmiczna i jedno zdjęcie lakieru z bliska
Zanim zamieszczę zdjęcia pozwolę sobie najpierw przeprosić, ze robiłem zdjęcia telefonem, ale coś tam widać
Parę fot z zewnątrz:
Lakier z bliska:
Opisywany przycisk:
31.05.2014
Martwy temat, pora go rozruszać i wstawić parę zdjęć
Nic się nie dzieje dlatego, że nie za bardzo mam czas opisywać co zmieniłem i co zrobiłem, ale ostatnio tylko leję do baku, jeżdżę i myję, w aucie nic się nie psuje, nie łyka oleju, nie kopci, wszystko jest sprawne, zawieszenie ma bardzo malutkie luzy ale nie stuka nic i oby tak dalej było, bo niestety cała zawiecha razem z gumami jest jeszcze z roku produkcji auta czyli z 1998
A teraz zdjęcia jak obecnie wygląda po umyciu i nawoskowaniu
Morda i dunca:
Odbicie czystego lakieru i magiczna literka M:
A tutaj moje wygłupy, żeby sprawdzić czy odbija faktyczny stan mojego zdrowia i umięśnienia
25.07.2014
Żeby nie było, że nic się nie dzieje, a tak naprawdę ostatnio jakoś nie mam czasu z powodu nowej pracy, ale o auto dbam jak zawsze i jak potrafię. Regularnie co tydzień myję, odkurzam, woskuję, a raz na miesiąc tankuję do pełna
Teraz fotki, że nadal wygląda tak samo jak zawsze. Spotkała mnie przykra sytuacja, a mianowicie chodzi o tą sytuację jak ktoś próbował ukraść zaślepkę ucha holowniczego przedniego zderzaka i białe kierunki musiałem zmienić na pomarańczowe, bo próbując je ukraść podrapał mi atrapę i ułamał zaczep kierunkowskazu ale na szczęście alarm się aktywował więc nie ukradł nic więcej.
Fotki:
Jak wosk wodę odpycha:
https://www.youtube.com/watch?v=I7RN8ENjDN8
Zdrowia!
Wujek Lollipop [/center]
Wyposażenie
Składanie Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBABF71090EP486XX
Kod typu BF71
Typ 323I (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.50
Moc 125
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka STOFF AMARETTA BOA/BOA/AVUSBLAU (E7AV)
Data prod. 1998-05-13
Wyposażenie
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S269A LT/ALY WHEELS RADIAL STYLING Obr. BMW, st. le. spr. rad. 32
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S669A RADIO BMW BUSINESS RDS Radio BMW Business RDS
S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S715A M AERODYNAMICS PACKAGE Pakiet areodynamiczny M
S719A SPORTS EDITION Wydanie Sport
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni
S440A NON-SMOKER PACKAGE Pakiet dla niepalących
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
Information
S686A DIVERSITY-FUNCTION AERIAL Anteny Diversity
Zdjęcia:
27.12.2011
Kupienie samochodu
28.12.2011
Nowy oryginalny magazynek do zmieniarki w bagazniku:
29.12.2011
Montaż soczewek:
30.12.2011
Zakup zimówek, oryginalnej listwy na przedni zderzak z napisem BMW, oryginalnych kabli pod instalację DRL, kołpaki od E39
Dzisiaj doszły do mnie oryginalne kołpaki z E39 ale używane (bo nowe sztuka po 150 złotych), jak widać wymagają dużej pracy przy odnowie, ale to nie problem:
Kołpaki przyszły razem z oponkami, nówki zimówki, a reszta opon czyli 2 następne siedzą sobie na tylnej kanapie:
Potem był telefon od ASO BMW, że przyszły oryginalne części, a szczególnie listwa przedniego zderzaka z napisem BMW i potrzebne kabelki do oryginalnej instalacji DRL:
31.12.2011
Zimówki Barum Polaris 3 i kołpaki od 5er E39:
Choinka zapachowa wunderbaum darkness w środku i w bagażniku obowiązkowo :super:
Czego tu jeszcze brakuje? Pora uzupełnić schowek na narzędzia:
Nareszcie całościowo podświetlony licznik i usunięte martwe pixele, oraz nowa żaróweczka we włączniku świateł, bo była spalona:
17.01.2012
Oryginalna dioda alarmu
Nareszcie doszła dioda alarmu do pełnego sukcesu, ale w szoku jestem, ze kabelki dłuuugieeee
18.01.2012
Oryginalne części do montażu dokładki 3M, schowka z zaślepkami i folia czarny mat do oklejania nerek
22.01.2012
Oklejanie nerek
Zdjęcie pracowni i narzędzi ;D
23.02.2012
Doposażenie
Multifunkcja od E39 w kierwonicy E36
Jednak przyciski od E39 były wyrobione, głównie schodził ten czarny materiał czym zostały pokryte obudowy więc ja go zdarłem i pokryłem delikatną strukturą, żeby było ładniej i oryginalniej, a nawet pasuje do struktury poduszki powietrznej
Tutaj części tempomatu już dawno założone gdy kompletowałem, wiązkę mam oryginalną od E39 ale niestety nie załapała się na zdjęciach, bo zależało mi na czasie
Na allegro udało mi się wyrwać za 50 złotych kompletne oświetlenie komory silnika
I przycisk ASC będzie rozłączać układ DRL
Wleciało też oryginalne radio BMW i na miejscu już jest oryginalna dioda alarmu
13.03.2012
Wiosenne i dokładne sprzątanie, po zimie aż po każdy zakamarek
Jak ja kocham takie sprzątanie, zajęło mi 6 godzin.
18.03.2012
Obecnie tak wygląda
23.03.2012
Parę nocnych zdjęć
Drogowe jako dzienne, w nocy mocniej świecą, bo ciemno i miałem ustawiony długi czas otwarcie przesłony:D
Oświetlenie komory silnika, którego mi brakowało
I jedno na postojowych amerykańcach, znowu widać, że mocniej świecą, ach te nocne klimaty i przesłona, a naprawdę świeci włókno 5W żarówki dwuwłókowej
OBC 18 zastąpił OBC 11
Tak wygląda środek w nocy
Nareszcie doszła oryginalna działająca latareczka do schowka
06.04.2012
Regeneracja i kosmetyka
Udało mi się wyrwać na allegro przyciski do multifunkcji w bogatszej wersji za stówkę, ale były w stanie opłakanym więc obudowy przeszły renowację
Teraz to wszystko trzeba ładnie poskręcać
A jak już złożyłem to wyczyściłem je środkiem Meguairs do kokpitu
Oczywiście nie zapomniałem o reflektorach, te szkiełka umyłem silnie skoncentrowanym szamponem i wypolerowałem Menzerną 3000
Środek reflektora po polerce Menzerną 3000
A tutaj zdjęcie kosmetyków do polerki i korekty lakieru oraz zabezpieczenia, które odebrałem w środę, ale nie było okazji na zdjęcie
14.04.2012
Efekty polerki i nocna sesja
No i proszę nawet Grzesiek został uwieczniony
Ale przejdźmy do innych zdjęć
Coś zdjęcia nam nie bardzo wychodziły to znaleźliśmy inne miejsce
I zdjęcie środeczka
18.04.2012
Sesja na małym słońcu
No proszę oto moje odbicie na świeżo wypolerowanym i nawoskowanym lakierze
A tu reszta zdjęć na małym słońcu
27.05.2012
HDR
Nauka w programie HDR, ale już dawno robiłem i nie miałem czasu wkleić
05.07.2012
Czyszczenie skrzynki na narzędzia i narzędzi oraz kompletowanie i renowacja złodziejek
10.07.2012
Nowe częsci z ASO
- dokładka zderzaka przedniego,
- wajcha otwierania maski,
- listwa z napisem BMW (ponowny zakup),
- tunel nad nogami pasażera bo stary miał ułamany uchwyt,
- nowe spinki/kołki trzymające tunel
17.07.2012
Następne części do auta przyszły
- Półka z roletą z modelu M3 (stan idealny ale tylko wyblakła, a to nic pomaluję VHT VINYL DIY do tapicerki i będzie jak nowa)
- Haczyki na roletę
- Brakująca część schowka na narzędzia a mianowicie nasadka 10mm (w końcu można uznać poszukiwanie i dopełnianie schowka zakończone sukcesem)
- Białe kierunki boczne (nareszcie oryginał bo te poprzednie białe które miałem to były jakieś kiepskie zamienniki)
- Trzecie światło STOP było razem z półką, ale po co mi one jak ja mam w swoim aucie.
25.07.2012
Pucowanie białych kierunków, odnowa tłumika i biało czarne śmigło BMW w kołach
Pucha tłumika została gruntownie wyczyszczona i pomalowana na czarno farbą odporną na wysokie temperatury
Końcówka wydechu po polerce papierami 400,600,800 i 1200
Na zdjęciach wyżej wyszło słabo więc jedziemy dalej papiery wodne 1500, 2000, pasta polerska menzerna 500 a na koniec pasta polerska menzerna 3000
Dodatkowo umyłem kierunkowskazy od środka
I pomalowałem wszystkie znaczki w kołach na biało czarne śmigło
08.08.2012
Półka z roletą pomalowana na czarno i na miejscu już, białe kierunki wleciały z powrotem, wyczyszczone koło zapasowe, odkurzanie i sprzątanie wnętrza oraz czyszczenie lakieru + skromna sesja
Jak widać lakier po polerce nadal jest jak nowy i nieźle odbija niczym lustro
Wysprzątałem wnętrze i też bagażnik. Chyba będę musiał oddać do prania tapicerki a fotele do uszycia bo jest dziurka w fotelu kierowcy chodzi o dolne boczki z alcantry
Półka została pomalowana na czarno VHT Vinyl Dye i roleta już na miejscu
Maksymalne pucowanie koła zapasowego zajęło mi to z godziny
No i historia schowka / skrzynki na narzędzie jak auto kupiłem wyglądał tak:
Póżniej uzbierałem trochę części oczywiście oryginalnych narzędzi wyczyściłem i wyglądał tak, ale czegoś mi brakowało to po lewej stronie na samej górze
A obecnie już jest w 100% kompletny odpicowany i nigdy nie będę jego dotykać ani narzędzi wyciągać, a jeśli bede chciał wymienic swiece albo beda mi potrzebne to mam drugie oryginalne, brudne i nie oryginalne w skrzyneczce
21.08.2012
Nowy olej Castrol EDGE 0W40, filtry oleju, powietrza i paliwa firmy bosch, dodatkowo z nudów wyciąłem trójkąciki z folii i przykleiłem na śmigło
Przyznam, że przez 30 minut mi się podobało, ale potem zerwałem tą srebrną folie bo jakoś szybko się rozmyśliłem po co psuć markę BMW
Olej i filtry
22.08.2012
Po przeczytaniu w internecie opinii na temat oleju Castrol szybko zrezygnowałem na szczęście jeszcze nie wlałem i wymieniłem na VALVOLINE VR1 5W50
29.08.2012
Pęknięta szyba dzięki parkingowemu, pora na odszkodowanie i nową szybę
Ehhh... Niestety muszę wymienić przednią szybę, a chciałem oddać do polerki, bo jest wypiaskowana (wiadomo od jazdy takie kamyki), wycieraczki zrobiły ślady jak słońce świeci to nic nie widać w nocy średnio, dowiedziałem się ile kosztuje polerka i się umówiłem, mało tego jak wyjechałem na miasto to parkingowy wkładając bilecik za parking podniósł wycieraczką, aż stanęła tak jakby chciał wymienić pióro wycieraczki i mocno pchnął za pióro, które wypadło z ramienia, a koniec ramienia uszkodził mi szybę teraz mam pęknięcie pod wycieraczką, jutro do urzędu miejskiego załatwić sprawę i żądać odszkodowania powiem im ma to być oryginalna szyba z oryginalna uszczelką i mnie to nie obchodzi jeśli na nich to nie stać. A jeśli będą się wypierać to sam na własną rękę kupię oryginalna uszczelkę i szybę zamiennik pilkingtona albo nord glass.
03.12.2012
Doszła paczka a w niej reflektory BOSCH, więc od razu zacząłem rozbierać je na pierwsze części i porządnie czyścić, czekam jeszcze na nowe uszczelki między kloszem a obudową
Rozebrane na części, wymyte i suszą się na kaloryferze
Nałożyłem nowy klej do szyb
W czasie gdy klej schnął a obudowy i zaślepki dalej się suszyły rozebrałem odbłyśnik, gruntowne wyczyściłem, ale roboty nie było dużo, bo nie były te odbłyśniki i soczewki aż tak zabrudzone widocznie kupiłem je od auta które mało jeździło albo wcale na światłach nie jeździło, na zdjęciu jeden gotowy a drugi czeka na przeczyszczenie.
04.12.2012
Dzisiaj z ASO BMW odebrałem uszczelki i od razu po powrocie zamontowałem, a na montaż kloszy przyjdzie czas, bo trzeba je przepolerować
12.12.2012
Doszły przesłony na soczewkę BOSCH, teraz je tylko oddać do metalizowania, bo to ma być oryginał i nie żaden BH
Zostawiać czarne czy metalizować? Nie ukrywam, że za dużo tego BH stąd pytanie co z osłonami?
19.12.2012
Soczewki BOSCH'a w stylu half BH już na aucie
O 10 godzinie zaczęła się jazda do garażu podziwiać jak wyglądała na zwykłych, 30 minut później czyli o 10:30 wziąłem się za podmianę lamp.
Do 10:30 wyglądała jeszcze tak w stylu a'la compact jakoś ubogo to był widok którego nie mogłem znieść.
Po montażu i 4 godzinnej walce z regulowaniem szczelin między lampą atrapą i złożeniem wszystkiego w całość zastałem oto taki widok i od razu wygląda piękniej.
Wygląda nieźle teraz ciekawe jest to jak to świeci. Po włączeniu żeby sprawdzić czy wszystko działa banan na ryju, ale szybko zszedł jak przypomniałem sobie, ze mam włożone zwykłe żarówki NARVA i żeby wymienić je na PHILIPS X - treme power to muszę ściągać prawą lampę, bo strasznie ciasno i nie da się zdjąć z lampy dekielka światła mijania, ale to już jutro, chyba, że do głowy przyjdą mi spryskiwacze i ksenony to znowu będzie walka ze szczelinami.
11.01.2013
Pechowy dzień 07.01.2013 roku, a nowy rok miał być piękny i niestety coś takiego poniżej mówi, że nie będzie i że trzeba będzie trzymać auto w garażu zamiast wyjazdu na ulicę
7-ego stycznia o godzinie 13 wyjeżdżałem z Mama z salonu Renault Zięba przy ulicy Kościuszki (kiedyś był tam salon BMW), jedziemy w stronę mikołowa drogą ekspresową i dużo wcześniej przed klubem go go nagle jakaś kobieta w srebrnym Toyota Yaris na rejestracjach WW z prawego pasa nagle zjechała na lewy przed moją maskę i ostro hamować i zawracać (na Kościuszki przed klubem GO GO jedynie można skręcić w lewo na Kostuchnę albo do lasu, a zawracać nie można nawet jest znak drogowy zakaz zawracania), a ja miałem 100 lm/h na blacie i na szczęście ABS uratował nam życie (mi i mamie), strąbiłem ją omijałem patrząc lusterko wsteczne, że z dużą prędkością zbliża się Śkoda Fabia sedan Niebieska na SRC więc szybko wbijam jedynkę i ruszam z piskiem opon, żeby nie doszło do kolizji, ale facet w Śkodzie za późno się zorientował i nie wyhamował wjeżdżając w tył mojego auta z prędkością 80 km/h (ja wtedy jak się przyśpieszyłem miałem 40 km/h), a ta kobieta gdzie zawracała popatrzyła sobie i uciekła, niestety nie mogłem jej dogonić, bo Mamę zaczęła boleć głowa, mnie kark i musiałem sprawdzić czy kierowcy i pasażerom Śkody nic się nie stało. Sprawa zgłoszona do ubezpieczalnie odszkodowanie dostałem i prawdopodobnie dnia 14.01.2013 albo 21.01.2013 oddaję auto do lakiernika blacharza gdzie Bawaria z Katowic mimo własnej lakierni oddaje do niego swoje auta. Naprawa będzie mnie kosztował do 2.000.
Teraz zdjęcia i na szczęście, że klapa bagażnika nie naruszona, lekko wgnieciony tylny pas co powoduje wybrzuszenie na prawym tylnym błotniku, wnęka koła zapasowego do prostowania, jest tak zgnieciona, że aż kola zapasowego nie da się wyjąć i obudowy akumulatora, zderzak do wymiany, bo ma urwane mocowanie dyfuzora, belka do wymiany, odboje do wymiany. Dodatkowo dałem zdjęcie lewej lampy widać tam szczeliny miedzy lampą a klapą takie jak na fabrykę przystało do porównania do prawego zdjęcia, na zdjęciach tego bardzo nie widać, ale realnie między prawą lampę a końcem klapy idzie wsadzić cały palec wskazujący, a między lewą lampą i końcem klapy jest w porządku i palec tam nie wchodzi. Zdjęcia zderzaka z boku są zbędne, bo jak wiadomo zderzak został cofnięty to nie zgrywa się z nadkolem.
Tył:
Tył lewy i prawy na samej grze widać szczeliny między klapą a błotnikiem lewe szczeliny ok, prawe do bani:
Wnęka koła zapasowego:
Tył szczeliny między lampą prawą a prawym końcem klapy i między lampą lewą a lewym końcem klapy:
Wybrzuszenie na prawym tylnym błotniku zaraz pod lampą co oznacza, że pas został wgnieciony/cofnięty i nierówne szczeliny:
25.01.2013
Wadliwe czujniki wałka rozrządu i wału korbowego
Auto zaczęło czasem ciężko palić, silnik zaczął kulawo chodzić. Od dnia kupna coś tam w silniku przeskakiwało i nie przeszkadzało mi to, bo pracował idealnie równo, ale objawy z czasem się nasilały, więc szybka diagnoza i mamy dwóch winowajców, szybka wizyta w Inter Cars potem do garażu, a po wymianie o wiele lepiej chodzi, jak nowy i lepiej zbiera się niż w dniu kupna. Czujniki wymieniłem wraz z nowymi oryginalnymi uszczelkami czujnika wałka rozrządu i nastawnika vanosa, nabyłem je w BMW ASO i dałem za nie grosze.
Nowy czujnik wałka rozrządu VDO:
Nowy czujnik położenia wału VDO:
Czujnik wałka rozrządu miał twardą, kruchą izolację i pękniętą żółtą oraz czerwoną, a najgorsza była instalacja czujnika wału, strach myśleć co by było gdyby w trasie odmówiło posłuszeństwa. Tak wyglądała instalacja czujnika położenia wału:
22.02.2013
Auto odebrane od lakiernika, a zdjęcia wstawiłem dnia 24.02.2013 z powodu braku czasu.
Dzień 22 luty, godzina 10 cisza, godzina 11 i cisza, godzina 12 i znowu cisza, godzina 13:30 wkurzony biorę telefon i słyszę, że auto czeka naprawione, umyte i nawoskowane to pytam czego nie zadzwonił jak auto już gotowe i okazuje się, że jest zabiegany. No to wsiadam w taksówkę kierunek Upadowa 12a w Katowicach, a na miejscu już za 25 minut. Moim oczom ukazał się widok pięknej zadbanej czarnej E36, nawet nie poznałem, że to moje BMW. Wchodzę do środka patrzę tam stoją 4 sztuki BMW składane i malowane, a właściciel lakierni jak głupi biega od pokoju do pokoju, od gabinetu na lakiernie nie zwracając uwagi na mnie. Po 30 minutach latania po całym budynku zajął się wreszcie swoim klientem czyli mną. Pytam się i mówię chcę zobaczyć swoje BMW jak zrobili a on na to, że to ta którą właśnie minąłem wchodząc do biura, ja zdziwiony się pytam "Naprawdę? Moja? Nie wierzę.". Zaczęły się oględziny, lakier pięknie położony na całej klapie, zderzaku, pasie tylnym i wypolerowany aż sprawia wrażenie lustra, korozja z tylnego pasa i tylnej klapy zlikwidowana całkowicie, zderzak pięknie zgrywa się z liniami budy, a z prawego błotnika zniknęły 3 wgniotki, które miałem od kupna auta, a wybrzuszenie prawego błotnika które powstało na wskutek spotkania analnego nie ma go już, wnęka koła zapasowego jak nowa, porządnie zabezpieczona i pomalowana jak na fabrykę przystało, linie tylnej klapy między błotnikami a pasem idealne, równiutkie. Z ich pracy i efektu jestem zadowolony.
Chciałbym przeprosić za kiepskie zdjęcia, miałem za duże iso w aparacie, co spowodowało dłuższy czas naświetlenia więc zdjęcia wyszły za jasne, musiałem w programie graficznym poprawiać.
Tył po naprawie centralne zdjęcie, widać już dyfuzor na dwururkę, która powinna pojawić się do tygodnia.
Bok lewy i prawy dla porównania:
Koniec zderzaka ślicznie spasowany z nadkolem, który z prawej strony wystawał i był wepchnięty w stronę koła po kolizji:
Zdjęcie z bliska pokazujące o jakości położenia lakieru na tylnej klapie i na tylnym zderzaku, jak widzimy lakier idealnie dobrany co do 0.01%:
A gdy spojrzymy teraz na wnękę koła zapasowego i ona nie mówi nic o kolizji która była, po prostu po naprawie wygląda na nienaruszoną:
08.03.2013
Doszła wreszcie długo oczekiwana paczka, a w niej tłumik z kwasówki na moje zamówienie z końcówkami 2x76, jedna krótsza, druga dłuższa jak w M3, ścięte skosem i dźwiękowo ma to być replika Eisenmann SS, najważniejsze dobrany pod silnik 323i (2.5 170km)
Montaż w poniedziałek 11.03 albo w sobotę 09.03 jeśli wyrobię się z czasem.
09.03.2013
Wstępne przymiarki, poprawki i spawania
Przepraszam za jakość zdjęć, ale robiłem je pożyczonym od tłumikarza palnikiem
Mocowanie tłumika do konstrukcji auta pięknie dorobił, oczywiście zostały potem pomalowane na srebrno
10.03.2013
Nagranie filmu wewnątrz auta, Wydech jeszcze nie jest wypalony, bo co dopiero przejechałem 150 kilometrów, a to mało, żeby porządnie wypalić, więc będzie mocny bas.
Miłego oglądania, nie miałem weny jak nagrać, ale pomyślałem sobie, że wstawię aparat na statywie do środka i przejadę się.
http://www.youtube.com/watch?v=qPMOu_zVrSI
22.03.2013
Zakup nowych świec zapłonowych DENSO K20TT
25.03.2013
Zakup termostatu WAHLER 92 stopnie dedykowany do M52, bo auto już nie dogrzewa się.
10.05.2013
Doszła paczka na przednią oś czyli zregenerowane oryginalne zaciski i pomalowane proszkowo na srebrny kolor, tarcze ZIMMERMANN, klocki ZIMMERMANN, czujnik ATE, układem hamulcowym na tyle zajmę się później, bo jest jeszcze w porządku. Wyczyściłem nawet miejsce pod tylną rejestracją, nawoskowałem i wkręciłem nowe śrubki. Wleciały pomarańczowe kierunkowskazy. Przesłony BH mijania wyleciały
Tylne miejsce tablicy rejestracyjnej.
Pomarańczki i brak przesłon BH w mijania.
Jedno takie sobie zdjęcie z boku.
12.05.2013
Delikatne oklejanie/przyciemnianie tylnych lamp i czarna nerka
Zaczynamy:
Wyszło coś takiego przyciemniony tylko kierunek potem jedziemy dalej na cała lampę:
W końcu cała lampa oklejona i porównanie z nieoklejoną:
Na aucie i nie wcale nie świeci słabo (wiem słabo widać bo robiłem zdjęcia kluczem do garażu, będą lepsze i przepraszam za brudasa):
Nerka w trakcie oklejania:
Nerki już odkamienione i oklejone:
Auto umyte i oklejone lampy zostały wypolerowane znaczy folię lekko wypolerowałem, żeby się błyszczała (światło padało na tył auta i aparat ten w telefonie nie mógł uchwycić delikatnej folii na lampach, jak będzie cieplej to zrobię lepsze):
Boczne kierunki. Najbardziej trudne, folia pękła już 3 razy, bo próbowałem okleić jedną całą folią i ładnie naciągnąć, ale się udało.
W trakcie:
Jeden już po:
Oba gotowe:
14.05.2013
Mała taka sobie sesyjka i obiecane lepsze zdjęcia tylnych lamp i kierunkowskazów bocznych po przyciemnieniu folią ORACAL 8300 oraz czarne nerki
27.08.2013
Parę fotek z owocnego spotkania z DaaN'em
11.09.2013
Millers i zakupy w ASO
- Olej 5W40 Millers XF LongLife LL-04 C3,
- Płukanka Millers Engine Flush,
- Oryginalny filtr oleju z uszczelkami oryginał BMW,
- Linka pedału gazu oryginał BMW,
- Plastikowe Nity osłony nad chłodnica oryginał BMW,
- Uszczelka obudowy termostatu oryginał BMW,
- Uszczelka o-ring termostatu oryginał BMW,
- Obudowa termostatu oryginał BMW.
- Kabelki halogena z wtyczką oryginał BMW.
Linka gazu zostanie zmieniona na nową, bo moja już wyrobiona, pedał gazu jakiś twardy i ciężko się naciska z dużym oporem, dodatkowo stara linka jest jakaś dziwna, długa jakby nie była z tego modelu.
Stara obudowa termostatu ma widoczne pęknięcia i wycieki płynu chłodniczego, na szczęście, że szybko to zdiagnozowałem podczas mycia silnika, auto nie zostało przegrzane był smród długo się zastanawiałem skąd on pochodzi. Kabelki halogena razem z wtyczka wymieniam, ponieważ przy demontażu halogena kabelek urwał mi się przy samej wtyczce, przyczyną jest pewnie przez wielokrotne wyciąganie halogena w celu zmiany żarówki, zmiany halogenów na BH czy normalne, te kabelki były już twarde i stare.
Zdjęcia:
27.10.2013
Kilka zdjęć, ksenon 5K i chrom przesłony
3.12.2013
W dniu dzisiejszym odebrałem felgi stalowe. Zostały wypiaskowane, zabezpieczone i została nałożona gruba warstwa czarnego połysku były malowane proszkowo
Oceniajcie i piszcie jak wyszło, a na auto założę może jutro albo pojutrze, bo trzeba wulkanizatora odwiedzić:
28.01.2014
Paczka z kloszami YH
Dzisiaj doszła do mnie paczka, bałem się, że mogą być oklejona, pomalowane - to było najważniejsze, żeby były całe i wyszło, że to oryginał BOSCH nawet oryginalny klej pozostał, ale że klosz w odpryskach, zaczepy połamane to miałem gdzieś, a dałem za nie gorsze dosłownie grosze, nie to co inni sprzedają za kilkoro baniek. Oto moja niespodzianka
19.02.2014
Purchelek niewinny zamówił sobie szybką wizytę u lakiernika
Więc napisze, że wszystko zaczęło się jak u Bobby'ego Vintage, a mianowicie od małego purchelka na lewym tylnym błotniku, wiadomo to nie jest nowe auto i każdego czeka, bo każdy ma tam gdzieś coś ukryte w swoim. Plus taki z tego, że podłoga bardzo zdrowa, progi są spoko korozji na nich trochę jest ale taka powierzchniowa i niegroźna w miejscu gdzie są fabryczne spinki nakładek progowych. Więc tak do malowania:
- lewe i prawe drzwi (doły drzwi - delikatna korozja na dole na rancie),
- czyszczenie, malowanie progów i na dole progów tak do średniej wysokości będzie mastyka gumowa a wyżej lakier bo częściowo je widać nawet gdy jest listwa progowa,
- Podłoga czyszczenie (zdjęcie starej ochrony i oczyszczenie paru miejsc z mojej winy gdzieś tam przytarłem), lakierowanie i zabezpieczenie gruba warstwą baranek czy mastyka gumowa nie wiem jak to się zwie,
- Progi będą wymyte od środka i zostanie wpuszczona chemia/rozpylona która chroni przed korozją taka bardzo tłusta więc wypłucze tez brud i błoto z środka chyba chodzi o wosk do profili zamkniętych,
- Lewy tylny błotnik usunięcie purchelka i malowanie (kosmetyka) od niego wszystko się zaczeło,
- Prawy tylny błotnik usunięcie małej wgniotki, która mam dzięki silnemu wiatrowi i nie zabezpieczeniu drzwi do garażu potem malowanie (kosmetyka),
- Dodatkowo prawy błotnik do poprawki po poprzedniej robocie dopiero zauważyłem, że w jednym miejscu za dużo lakieru starli ale aparat tego nie uchwyci trzeba być sprytnym, żeby to zobaczyć,
- Prawy tylny błotnik znowu go opisuje ale przy drzwiach jest b, malutki purchelek więc usunięcie go, oczyszczenie, lakierowanie (kosmetyka),
- Błotnik przedni lewy na samym dole przy kole korozja oczyszczenie, zabezpieczenie i mastyka gumowa,
Jeszcze raz dodaję wszystko to tylko powierzchniowa korozja, lakiernik ucieszył mnie telefonem, że po oczyszczeniu zostało jeszcze dużo grubej blachy, więc nie ma co na zapas się martwić. Poniżej wklejam parę zdjęć i będę aktualizować o ile wyśle mi kolejne zdjęcia
Auto bez kół i nakładek progowych na podnośniku
Lewy próg i błotnik przedni:
Prawy próg:
Lewe drzwi:
Purchel na lewym błotniku od którego wszystko się zaczęło czyli wizyta na lakierni:
Prawy błotnik i prawe drzwi:
06.03.2014
Zdjęcia prosto z komory od lakiernika czyli stan na dzisiejszy dzień
Jak tylko dostałem mail od lakiernika to normalnie zaniemówiłem jak ładnie położył lakier, a auto jest już składane i polerowane więc mam nadzieję, że w sobotę odbiorę
12.03.2014
Takie 2x spy photo, żeby nie było, że nic się nie dzieje
Czekam na moje styling 24 jak wrócą z renowacji, które dzisiaj zawiozłem, będę je malować w bardzo przyjemny srebrny mocno zbliżony do oryginału ale z brokatem.
Lampy jak z fabryki z którymi wyjechało czyli ZKW bez soczewkowe z nowym szkłem spod znaku ZKW są? są!
Lakier na sezon 2014 przygotowany? Przygotowany!
21.03.2014
Felgi wróciły z renowacji
Chciałem ekskluzywny i przyjemny lakier z brokatem pokryty bezbarwnym i jak widać udało się.
29.03.2014
Poprawienie fabryki, wymiana elementu trzymającego radio i climatronik oraz porządki pod deską
Już bardzo powoli zaczynało mnie wkurzać skaczące radio na dziurach, trzeszczenie klimatronika gdy naciskałem dowolny przycisk więc udałem się do ASO po tą część poniżej na zdjęciu, zapłaciłem 19 zł z rabatem i widać brak mocowania radia na taki palec z tyłu, a pod spodem brak uchwytu na język klimatronika i porysowane boki gdzie radio się wkłada, ale żeby wymienić to musiałem całą deskę rozebrać, bo ten element jest przykręcany bardzo ciasno od tyłu i przy okazji poprawiłem fabrykę to znaczy dokręciłem każde śrubki trzymające deskę, możliwie wszystkie szczeliny, odkurzyłem wszystkie miejsca pod deską, wyczyściłem z kurzu, śmieci zbierałem i położyłem instalację pod jeden przycisk, który był tylko w E36 na rynek amerykański, a to naprawdę bardzo przydatna rzecz, opiszę go później i może zrobię DIY, a teraz 2 fotki.
18.04.2014
Stan na dzień dzisiejszy, auto powoli wraca do fabrycznego wyglądu z folii, soczewek i jakiś tam innych rzeczy. Dodatkowo zamieszczam zdjęcia wcześniej opisanego przycisku, który był tylko w E36 na rynek amerykański i niestety on nie pasuje z E39 więc musiałem ściągać z Teksasu przez Ebay, a cena w ASO jakaś kosmiczna i jedno zdjęcie lakieru z bliska
Zanim zamieszczę zdjęcia pozwolę sobie najpierw przeprosić, ze robiłem zdjęcia telefonem, ale coś tam widać
Parę fot z zewnątrz:
Lakier z bliska:
Opisywany przycisk:
31.05.2014
Martwy temat, pora go rozruszać i wstawić parę zdjęć
Nic się nie dzieje dlatego, że nie za bardzo mam czas opisywać co zmieniłem i co zrobiłem, ale ostatnio tylko leję do baku, jeżdżę i myję, w aucie nic się nie psuje, nie łyka oleju, nie kopci, wszystko jest sprawne, zawieszenie ma bardzo malutkie luzy ale nie stuka nic i oby tak dalej było, bo niestety cała zawiecha razem z gumami jest jeszcze z roku produkcji auta czyli z 1998
A teraz zdjęcia jak obecnie wygląda po umyciu i nawoskowaniu
Morda i dunca:
Odbicie czystego lakieru i magiczna literka M:
A tutaj moje wygłupy, żeby sprawdzić czy odbija faktyczny stan mojego zdrowia i umięśnienia
25.07.2014
Żeby nie było, że nic się nie dzieje, a tak naprawdę ostatnio jakoś nie mam czasu z powodu nowej pracy, ale o auto dbam jak zawsze i jak potrafię. Regularnie co tydzień myję, odkurzam, woskuję, a raz na miesiąc tankuję do pełna
Teraz fotki, że nadal wygląda tak samo jak zawsze. Spotkała mnie przykra sytuacja, a mianowicie chodzi o tą sytuację jak ktoś próbował ukraść zaślepkę ucha holowniczego przedniego zderzaka i białe kierunki musiałem zmienić na pomarańczowe, bo próbując je ukraść podrapał mi atrapę i ułamał zaczep kierunkowskazu ale na szczęście alarm się aktywował więc nie ukradł nic więcej.
Fotki:
Jak wosk wodę odpycha:
https://www.youtube.com/watch?v=I7RN8ENjDN8
Zdrowia!
Wujek Lollipop [/center]