[E46] Compact by Vlido

Tu zamieszczamy fotki i szczegółowy opis naszych beemek
Vlido
Moderator
Posty: 0
Rejestracja: 2015-08-28, 14:57
Lokalizacja: Gliwice

[E46] Compact by Vlido

Post autor: Vlido »

Dane techniczne:
- BMW E46 316ti hatchback
- silnik N42B18
- zawieszenie sportowe
- rozmiar opon 225/45/17 lato i 195/65/15 zima

Był pomysł na coś z tylnym napędem w benzynie na dupowóz + Polonez 1.4. Raz będąc w pracy za granicą przyjechał gościu z ochrony BMW E46 sedan, z ciekawości się przejechałem i bardzo mi się spodobało to auto. Zacząłem przeglądać serwisy, ceny, wyposażenie, był pomysł pojechać do DE nawet, ale tam też bez szału. Tego znalazłem pod Krakowem, nie chciałem silnika serii N ale cieżko znaleźć w trzydrzwiówce.
Rozkodowany VIN:
210 Dynamic Stability Control (dsc)
240 Leather Steering Wheel - skórzana kierownica
249 Multi-function For Steering Wheel - multifunkcyjna kierownica
262 Head Airbag - poducha
274 Lt/aly Wheels Double Spoke 53 - felgi
315 Rear Windscreen Wiper - tylna wycieraczka
321 Exterior Parts In Body Color - dodatkowe lakierowane części
428 Warning Triangle - trójkąt ostrzegawczy
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d - lusterko fotochromowe
473 Armrest, Front
481 Sport Seats F Driver/front Passenger - fotele sportowe
493 Storage Compartment Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger - podgrzewane fotele
508 Park Distance Control (pdc) - czujniki parkowania
520 Foglights - światła przeciwmgielne
534 Automatic Air Conditioning - klimatronik
550 On-board Computer - komputer pokładowy
660 Radio Bmw Reverse
801 Germany Version
863 Europe/dealer Directory
879 German / On-board Documentation
930 Consideration Of Price Dependency


Co mi się w nim podoba, to wreszcie tył napęd, pewność prowadzenia, reakcja na skręt i wyważenie auta, które się czuje. Auto w momencie zakupu przedstawiło się dobrze, silnik nie pluł, trzymał obroty, olej był lekko brązowy, łatwo wkręcał się na obroty. Fotele trochę brudne, z tyłu na szybach odciski rąk po dzieciach, na wszystko świstki, dokumenty itp, bezwypadkowy, lakier w jednym kolorze na całym aucie. Z mankamentów wtedy to były totalnie zużyte amortyzatory z tyłu, 2 opony miały tylko 2.5mm, pękniety kierunkowskaz z przodu i brak ręcznego. Reszta okey, przeszedł stację diagnostyczną, nie ma rdzy więc się zdecydowałem.

Po kupnie wymieniłem pakiet startowy czyli olej silnikowy na syntetyk 5w30, wszystkie filtry i zrobiłem generalne czyszczenie i mycie auta, do tego udało mi się znaleźć 2 kierunkowskazy :) Z czasem po wymianie oleju zaczeły falować obroty, wyczyściłem przeustnicę. Pod korkiem oleju czysto, ale zaczął pluć olejem do tego na bagnecie było masło. Typowy objaw na zatkaną odmę. Przyjechałem do kumpla, (któremu zawsze dziękuję za czas, garaż i wiedzę :P ) zacząłem rozkręcać co trzeba, po czym po dostaniu się do odmy okazało się, że to nie to. Ktoś wcześniej już ją robił ale wszelkie zatrzaski były połamane i spięte na partyzanta :( Auto wróciło do Gliwic na lawecie, była uszkodzona uszczelka pod głowicą, do tego wymienione pierścienie, uszczelniacze, zawory, uszczelka, cała odma, wszystkie prowadnice, panewki, głowica zeszła w dół. Oczywiście nie robiłem tego sam, nie mam takiej wiedzy, narzędzi czy miejsca (tu polecam Walke Serwis - Vag i BMW).

Z rzeczy, które zrobiłem (tym razem sam :mrgreen:)
- wymiana sprężyn tył
- wymiana amortyzatorów tył
- naprawa ręcznego, tymczasowa jak na razie
- wymiana kierunkowskazów
- wymiana żarówek, olejów, filtrów, płynów,

Do zrobienia:
- przednie amortyzatory przednie
- opony + alu 15' na lato (są 17' ale źle się jeździ)
- silniczek wycieraczki tylnej, bo w święta zdechł - zatarł się, w sumie typowe w niemieckim aucie

Fotki zrobione z rana, jeszcze jest rosa :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ