[E46] 330i Silver Arrow by samniewiemkto

Tu zamieszczamy fotki i szczegółowy opis naszych beemek
samniewiemkto
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2016-09-29, 16:26
Lokalizacja: Rybnik

[E46] 330i Silver Arrow by samniewiemkto

Post autor: samniewiemkto »

Witam mam na imię Marcin, używam dziwnego nicka i znajomi mówią do mnie "Glass" jak szkło po angielsku. Jak ktoś chce znać szczegóły to chętnie odpiszę xd
Teraz do sedna:
Moja sztuka to e46 330i z 2001 roku, dałem za to 17 400 zł, ale ma wadę - silnik przegrzewa się - rozbierałem dziada niestety nie robiłem zdjęć - głowica, ok, nowa UPG + planowanie, nowa pompa wody, termostat, odmy i wiele innych gratów. Ale grzało nadal, pewnie pęknięty blok, bo znika woda (po decyzji o wymianie silnika, przestałem inwestować w płyn), a z wydechu leci para, tj. na zimnym wszystko ok, ale dymić zaczyna po rozgrzaniu. NIe bawię się dłużej idzie inna sztuka M54B30. Poza tym, auto nie wymaga jakiegokolwiek wkładu w mechanikę.
Plany - wymiana kompletnego słupka silnika - w poniedziałek wyjeżdża i we wtorek będzie w warsztacie. Tymczasem jutro wieczorem odstawiam auto, do bardzo zaufanego kumpla (będzie zajmował się wymianą słupka silnika), to nie klocki czy olej żeby samemu się bez doświadczenia bawić.
Auto puki co testuje zmieniarkę BT z Yatour'a - jakoś wytrzyma do końca GW a potem wyrzucę najwyżej na śmietnik i kupię Xcarlinka. Puki co brak jakichkolwiek problemów z użytkowaniem.

Zamieszczam dziś żeby uwiecznić to auto przed przeszczepem serca w przyszłym tygodniu. Stare serducho bez miski olejowej będzie na sprzedaż - trzyma moc, ale się grzeje - nada sie do driftu (do dobicia), o ile ktoś wozi auto lawetą lub na części.


Tak to wyglądało na początku. Obecnie nic jej już nie dolega i śmiga po śląsku (głównie Rybnik i okolice). Silnik wymieniłem, przy okazji dużo osprzętu, choć nie chcę tutaj wszystkiego wymieniać.

Wyprzedzam komentarze: Auto ma seryjnie halogeny i spryskiwacze reflektorów. Nigdy nie miało ksenonu. Tak ktoś zażyczył sobie... czym ułatwił modyfikację oświetlenia, bo jeden element potrzebny do ksenonu już jest.

Szczegółowy opis tego auta znajduje się na innym forum. Kto chce ten znajdzie.

Zdjęcia ( z photobucket, bo imageshack i fotosik to są jakieś płatne nieporozumienia):



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Szczegółowe info:

Vehicle information

VIN long WBAEV51000KN50125
Type code EV51
Type 330I (EUR)
Dev. series E46 (4FL)
Line 3
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M54
Cubical capacity 3.00
Power 170
Transmision HECK
Gearbox AUT
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery STOFF FLACHGEWEBE LEINEN/ANTHRAZIT (E4AT)
Prod. date 2001-09-20

Order options
No. Description
205 AUTOMATIC TRANSMISSION
210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)
290 LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 44
302 ALARM SYSTEM
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
403 GLAS ROOF, ELECTRIC
415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
441 SMOKERS PACKAGE
465 THROUGH-LOAD SYSTEM
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
663 RADIO BMW PROFESSIONAL
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
801 GERMANY VERSION
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
915 NO OUTER SKIN PROTECTION
972 COMFORT PACKAGE

Series options
No. Description
240 LEATHER STEERING WHEEL
411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC
473 ARMREST, FRONT
520 FOGLIGHTS
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
550 ON-BOARD COMPUTER
832 BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT
851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Plany: zakup i montaż jakiegokolwiek emulatora zmieniarki BTA - zrobione.
Gruntowną renowacja karoserii - w planie usuniecie wszelkiej rdzy, gruntowna renowacja powloki lakuerniczej lub malowanie na nowo całego auta, ale to się jeszcze zobaczy.
Felgi 18 na lato i porządne laczki - chętnie wyslucham wszelkich sugestii.
Doprowadzenie auta do bdb stanu mechanicznego - w tym celu został wymieniony silnik i została już wymieniona większość podstawowego osprzetu.
W planach jeszcze odnowienie układu zapłonowego.
Instalacja LPG - jeśli kiedykolwiek wpadnie to tylko BRC, na wtryskach Hana. Ale na razie odroczone.
Wyjazd na tripa do Chorwacji czyli chrzest bojowy mojego e46 - wypad na 1 nocleg i powrót. Tzw. Trip.
Nie planuje w tej budzie m-paka. Jak już to sprzedam i kupię polifta 330i z 6 biegowy mandatem i pełnym M.

Jednakże plany ulegają dynamicznym zmianom - felgi rozważam styling 32 i styling 68 z szerokim rantem.
Pozdrawiam wszystkich fanów BMW.
CHUDY
Przyjaciel klubu
Posty: 279
Rejestracja: 2015-06-11, 21:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: CHUDY »

Ładne E46 :bmw:
Awatar użytkownika
ppatryk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 302
Rejestracja: 2014-01-01, 17:05
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: ppatryk »

przyjemne :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Johny
Zaawansowany forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 2011-06-19, 21:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Johny »

kolo i bedzie sztos :br:
Jedna miłość, jedna marka.BMW
samniewiemkto
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2016-09-29, 16:26
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: samniewiemkto »

rzadko wpadam, ale od razu z grubej rury.
Felgi na lato już wpadły, trzeba je tylko odświeżyć - padło na BBS RS II.
Parametry: 4 x 18", w tym 2 x 8,5J ET47 + 2 x 9J ET47. ET trochę za wysokie na tą szerokość - proszą się o dystans 12 mm na przód. Na pierwszej przymiarce, jeszcze bez opon, ale wyszło, że wejdą.
Udało mi się je wyrwać za 1400 zł, więc uważam, że tanio.
Felgi są w bardzo dobrym stanie.
Same felgi zakupiłem szybko i bez dłuższego zastanawiania.
Większy problem dotyczył opon - mnie interesują wyłącznie najlepsze produkty, nie wkładam do auta opon budżetowych czy klasy średniej ( za wyjątkiem Nexenów, na których kupiłem auto, które są do dojeżdżenia).
Z racji różnicy w szerokości felg rozpatrywałem jedynie zestaw 225/40R18 na przód i 235/40R18 na tył. Niestety te drugie bywają absurdalnie drogie.
Ostatecznie wybór padł na Vredenstein Ultrac Satin - najnowszą oponę letnią holendrów.
Mimo niewielu opinii (wszystkie pozytywne), korzystając z dobrej ceny i lekko sugerując się opisem parametrów na etykiecie, zdecydowałem, że będę testerem tego modelu.
Dla mnie akurat wygląd jest sprawą drugorzędną, a liczą się parametry jezdne.

Na koniec kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia starałem się maksymalnie pomniejszyć, żeby nie rozciągać forum - jakby komuś przeszkadzało to pisać. Poprawię.\

Edit: zmniejszyłem zdjęcia. Cierpi na tym jakość, ale mam nadzieję, ze "kwadratowe" monitory jakoś to strawią :)
Ostatnio zmieniony 2017-02-17, 16:14 przez samniewiemkto, łącznie zmieniany 1 raz.
Bercik
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2016-01-13, 18:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Bercik »

no to teraz pojechałeś z tym rozciąganiem miałem monitor 19 cali kwadratowy szukałem takiego 3 miesiące a teraz przez twoje foty mam 22 cale i to panoramiczny
autko bardzo fajne duży + za silnik
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

Gdzie wyrwałeś te fele :br:
Obrazek
samniewiemkto
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2016-09-29, 16:26
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: samniewiemkto »

Głodek pisze:Gdzie wyrwałeś te fele :br:
Koleś wystawił na OLX. Pojechałem do Opola i kupiłem na miejscu. Koleś był przy kasie to mu na nich nie zależało.
Po zakupie wizyta u wulkanizatora - wszystkie praktycznie proste, zero spawów. Jedyny problem - wentyle przeniesione do środka, przez co wadzą o zaciski. Ale już to obszedłem - po przymiarce zdecydowaliśmy na wymianę tych wentyli na wentyle ukryte, które są dużo krótsze. Wada jest taka, że przez taki wentyl pompowanie od 0 to jakieś 15 minut...
Jeśli chodzi o cenę i stan - uważam skromnie, że kupiłem je bardzo tanio.
Nie są wklęsłe, więc nie są warte 5000 zł, ale poza rantem do odświeżenia nie trzeba robić z nimi nic, poza montażem.
samniewiemkto
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2016-09-29, 16:26
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: samniewiemkto »

zdjęcia z przymiarki, po montażu opon ( trwało to 2,5 godziny, bo trzeba było trochę szlifować, żeby uszczelki wentyli trzymały - uroki wentyli ukrytych)
Teraz zostało umyć.
Z montażem czekam na lepszą pogodę.
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ