[E46] Codzienne wozidło
[E46] Codzienne wozidło
Siema,
Wczoraj się witałem, dzisiaj pochwale Samochód znalazł się w moich rękach właściwie przypadkiem i tak został. Był w fajnym stanie, nieco poobijany i do dopieszczenia, ale nie katowany. Wyposażony też całkiem fajnie. Trochę konkretów:
Rozkodowane po VINie:
========================================
Vehicle information
========================================
Type code: AS71
Model: 320D (EUR)
E-F-R series: E46 4FL
Series: 3
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M47DO1
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI
Upholstery code: N6TT - STANDARDLEDER/GR
Prod.date: 2002-10-17
S255 Sports leather steering wheel
S302 Alarm system
S320 Deleted, model lettering
S321 Exterior parts in vehicle colour
S438 Fine wood trim
S441 Smoker package
S473 Armrest front
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S606 Navigation system Business
S672 CD changer for 6 CDs
S785 White direction indicator lights
S788 BMW LA wheel, Individual
S832 Battery in luggage compartment
S854 Language version, French
S863 Dealer List Europe
S877 Omission of non-combined operation
S886 Operating instructions, Dutch
Gdy samochód trafił już w moje ręce zacząłem nieco dłubać. Najpierw mechanicznie, ale było tego sporo, że do jutra bym pisał. Wizualnie też się ruszyło. Modyfikacje już wykonane:
- kompletna renowacja felg (STYLING 68 R17) - prostowanie + malowanie na czarny połysk + nowe opony
- koła wysadzone delikatnie na dystansach
- zaciski pomalowane w czerwony
- przekładka zderzaka przód z Mpakietu, razem z halogenami, ślizgami i nowymi wlotami powietrza, bez druciarstwa
- oklejenie całego samochodu folią ORACAL® 970-197 MATT azure metallic - przed oklejaniem profesjonalna poprawa blacharki, łącznie z wymianą prawego przedniego błotnika, który był już naruszony rudą
- wymiana nerek z przodu na czarne
- ledowe lampki do tablicy
- wymiana lamp z przodu na akcesoryjne z ringami od EAGLE EYES
- do soczewek wsadzony HiD
- wymiana kierunkowskazów bocznych na pomarańczowe (na zdjęciu jeszcze stare)
- wymiana kierunkowskazów z przodu na pomarańczowe (na zdjęciu jeszcze stare)
- wymiana lamp tylnych na ORI BMW, ale takie z pomarańczowymi kierunkowskazami (na zdjęciach jeszcze poprzednie lampy, które też sam wsadziłem- EAGLE EYES LEDowe- jakby ktoś chciał, to mam do popchnięcia w dobrej monecie, jeżdżone ledwo 2 miechy. Mi przestały pasować)
Kilka zdjęć:
Plany na przyszłość też jakieś tam są, ale niestety realizacja będzie wymagać nieco czasu:
- zabawa z kodowaniem, chciałbym odblokować kilka funkcji
- montaż multifunkcji
- dłubnięcie wydechu i przekładka zderzaka z tyłu na Mpak
- delikatny chip
- oklejenie szyby tylnej i bocznych (celuję w folię 80%)
- chciałoby się delikatnej gleby, najchętniej na sprężynach, z różnych powodów bez gwintu (a szkoda )
- poprawka AUDIO
- ogarnięcie wnętrza, co niestety będzie bardzo ciężkie z uwagi na pasażera widocznego na zdjęciach
Chyba tyle, chociaż pewnie o czymś zapomniałem. Zdjęcia z nowymi kierunkami będą jak tylko znajdę wolne 5 godzin czasu na umycie dziada.
Piona!
Wczoraj się witałem, dzisiaj pochwale Samochód znalazł się w moich rękach właściwie przypadkiem i tak został. Był w fajnym stanie, nieco poobijany i do dopieszczenia, ale nie katowany. Wyposażony też całkiem fajnie. Trochę konkretów:
Rozkodowane po VINie:
========================================
Vehicle information
========================================
Type code: AS71
Model: 320D (EUR)
E-F-R series: E46 4FL
Series: 3
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M47DO1
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI
Upholstery code: N6TT - STANDARDLEDER/GR
Prod.date: 2002-10-17
S255 Sports leather steering wheel
S302 Alarm system
S320 Deleted, model lettering
S321 Exterior parts in vehicle colour
S438 Fine wood trim
S441 Smoker package
S473 Armrest front
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S606 Navigation system Business
S672 CD changer for 6 CDs
S785 White direction indicator lights
S788 BMW LA wheel, Individual
S832 Battery in luggage compartment
S854 Language version, French
S863 Dealer List Europe
S877 Omission of non-combined operation
S886 Operating instructions, Dutch
Gdy samochód trafił już w moje ręce zacząłem nieco dłubać. Najpierw mechanicznie, ale było tego sporo, że do jutra bym pisał. Wizualnie też się ruszyło. Modyfikacje już wykonane:
- kompletna renowacja felg (STYLING 68 R17) - prostowanie + malowanie na czarny połysk + nowe opony
- koła wysadzone delikatnie na dystansach
- zaciski pomalowane w czerwony
- przekładka zderzaka przód z Mpakietu, razem z halogenami, ślizgami i nowymi wlotami powietrza, bez druciarstwa
- oklejenie całego samochodu folią ORACAL® 970-197 MATT azure metallic - przed oklejaniem profesjonalna poprawa blacharki, łącznie z wymianą prawego przedniego błotnika, który był już naruszony rudą
- wymiana nerek z przodu na czarne
- ledowe lampki do tablicy
- wymiana lamp z przodu na akcesoryjne z ringami od EAGLE EYES
- do soczewek wsadzony HiD
- wymiana kierunkowskazów bocznych na pomarańczowe (na zdjęciu jeszcze stare)
- wymiana kierunkowskazów z przodu na pomarańczowe (na zdjęciu jeszcze stare)
- wymiana lamp tylnych na ORI BMW, ale takie z pomarańczowymi kierunkowskazami (na zdjęciach jeszcze poprzednie lampy, które też sam wsadziłem- EAGLE EYES LEDowe- jakby ktoś chciał, to mam do popchnięcia w dobrej monecie, jeżdżone ledwo 2 miechy. Mi przestały pasować)
Kilka zdjęć:
Plany na przyszłość też jakieś tam są, ale niestety realizacja będzie wymagać nieco czasu:
- zabawa z kodowaniem, chciałbym odblokować kilka funkcji
- montaż multifunkcji
- dłubnięcie wydechu i przekładka zderzaka z tyłu na Mpak
- delikatny chip
- oklejenie szyby tylnej i bocznych (celuję w folię 80%)
- chciałoby się delikatnej gleby, najchętniej na sprężynach, z różnych powodów bez gwintu (a szkoda )
- poprawka AUDIO
- ogarnięcie wnętrza, co niestety będzie bardzo ciężkie z uwagi na pasażera widocznego na zdjęciach
Chyba tyle, chociaż pewnie o czymś zapomniałem. Zdjęcia z nowymi kierunkami będą jak tylko znajdę wolne 5 godzin czasu na umycie dziada.
Piona!
Ostatnio zmieniony 2018-08-09, 20:14 przez wafel, łącznie zmieniany 2 razy.
Spóźnione dzięki za zaproszenie, niestety w tym terminie byłem na wakacjach. Może następnym razem się uda
Dobrych zdjęć z nowymi gratami się nie dorobiłem. Mam tylko małe mycie z testów kamerki. Zasłużył, bo 10 dni w lesie dało mu mocno popalić, chyba tonę piasku na nim zwiozłem...
Dodatkowo zmieniłem oświetlenie wnętrza. Kompleksowo, razem ze schowkiem i bagażnikiem. Jest dużo jaśniej no i barwa mi bardziej odpowiada.
Auto jest po wymianie turbiny. Zdecydowałem się na nową, a nie regenerowaną. Do tego wymienione olej i filtr odmy. Jestem więc gotowy na nowy program, który wpadnie 26 października.
Z listy życzeń udało się też załatwić kodowanie. Samochód był oporny, ale kolega Marcov dobrze ogarnął temat (jeszcze raz dzięki!). Wszystko na co pozwalał moduł jest dłubnięte.
Dobrych zdjęć z nowymi gratami się nie dorobiłem. Mam tylko małe mycie z testów kamerki. Zasłużył, bo 10 dni w lesie dało mu mocno popalić, chyba tonę piasku na nim zwiozłem...
Dodatkowo zmieniłem oświetlenie wnętrza. Kompleksowo, razem ze schowkiem i bagażnikiem. Jest dużo jaśniej no i barwa mi bardziej odpowiada.
Auto jest po wymianie turbiny. Zdecydowałem się na nową, a nie regenerowaną. Do tego wymienione olej i filtr odmy. Jestem więc gotowy na nowy program, który wpadnie 26 października.
Z listy życzeń udało się też załatwić kodowanie. Samochód był oporny, ale kolega Marcov dobrze ogarnął temat (jeszcze raz dzięki!). Wszystko na co pozwalał moduł jest dłubnięte.
Ostatnio zmieniony 2018-08-09, 20:15 przez wafel, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolor na zywo robi robote.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Siema,
Temat felgi zostawiam na zimę. Strasznie kuszą mnie alpiny 19'stki, ewentualnie stylingi 128. Trochę mi tylko szkoda opon, bo obecne kupiłem nówki na początku tego roku. No i zakładanie takich felg bez spasowania na gwint to zbrodnia... negocjacje trwają
Póki co mam jeszcze trochę innego dłubania. Jestem właśnie po pierwszym etapie chipa. Tak jak wspomniałem, przed programem wymienione zostało turbo (nowe) i wtryski (regenerowane fabrycznie). Efekt jak dla mnie zadowalający:
Drugi etap to już tylko ewentualna korekta programu. Jestem w trakcie operacji "wydech". Zmieniony zostanie cały układ. A jak już układ, to i wyglądać ma lepiej, tak więc na tył wpadnie mpak. No i "przy okazji" okleję szyby. Mam nadzieję, że za miesiąc będę się mógł pochwalić efektem końcowym
Piona!
Temat felgi zostawiam na zimę. Strasznie kuszą mnie alpiny 19'stki, ewentualnie stylingi 128. Trochę mi tylko szkoda opon, bo obecne kupiłem nówki na początku tego roku. No i zakładanie takich felg bez spasowania na gwint to zbrodnia... negocjacje trwają
Póki co mam jeszcze trochę innego dłubania. Jestem właśnie po pierwszym etapie chipa. Tak jak wspomniałem, przed programem wymienione zostało turbo (nowe) i wtryski (regenerowane fabrycznie). Efekt jak dla mnie zadowalający:
Drugi etap to już tylko ewentualna korekta programu. Jestem w trakcie operacji "wydech". Zmieniony zostanie cały układ. A jak już układ, to i wyglądać ma lepiej, tak więc na tył wpadnie mpak. No i "przy okazji" okleję szyby. Mam nadzieję, że za miesiąc będę się mógł pochwalić efektem końcowym
Piona!
Ostatnio zmieniony 2018-08-09, 20:15 przez wafel, łącznie zmieniany 1 raz.
Siema!
Mały update.
"Rodzina" powiększyła się o E83, co zdjęło z mojej zabawki konieczność dostępności o każdej godzinie dnia i nocy-> więcej czasu na dłubanie. Co więcej zakaz wstępu dostał futrzak, co pozwoli poprawić nieco stan wnętrza. I od tego też zacząłem. Samochód powędrował na pranie i dokładne czyszczenie wnętrza do braci Pietrzaków. jak go odbierałem zastałem taki oto widok:
Niestety zdjęcie robione bieda-telefonem, a na dodatek jak widać założone zimowe koła (stalowe 16 z alukołpakami z lat90).
Cała operacja trwała 3 dni, ale efekt- WOW. Zastanawiałem się, czy przed odbiorem nie jechać jeszcze do domu po jakieś odświętne ciuchy Wszystko wyczyszczone, łącznie z każdym zakamarkiem kieszeni i schowków. Deska czysta jak nigdy, wszystkie wskaźniki, przełączniki... do tego wyozonowane wnętrze- no mega robota! Przy okazji oklejone zostały szyby folią 80%.
Jak widać na ostatnim zdjęciu zwierz zostawił po sobie pamiątkę na podłokietniku. Czeka mnie więc regeneracja tapicerki, ale kiedy, to jeszcze nie wiem. Tym bardziej, że kusi mnie jeszcze bardziej szatański pomysł, ale nie wiem, czy będę mógł sobie na to pozwolić
Następnym etapem było zrobienie układu wydechowego. Całość od kolektorów robione w MG Motorsport. Naczekałem się na termin, ale było warto. Wszystko profesjonalnie do granic, czym mnie bardzo pozytywnie zaskoczyli. Miałem pewne obawy, czy firma zajmująca się dużo lepszymi samochodami potraktuje tak "małe" zamówienie poważnie, ale były całkowicie bezpodstawne. Przy odbiorze właściciel wjechał samochodem na podnośnik, żeby wszystko pokazać i poopowiadać o całej realizacji.
Przy okazji wpadł zderzak, żeby się to wszystko ładnie spasowało.
Po wymianie wydechu przyjemnie gwizdać zaczęła turbina, więc być może delikatnie ją przeładowuje. Jeśli tak, to będzie okazji dodać jeszcze kilka kucy- w przyszłym tygodniu jadę na kontrolę programu.
Plany na wiosnę? Oprócz dalszego usuwania niedoskonałości mechanicznych- gwint i dobre koło. Do fascynujących mnie wcześniej alpinek doszły jeszcze 5 ramienne schnitzery starego typu. Nie jestem jednak pewien, czy złapie je w interesujących mnie szerokościach (8,5 przód, 9,5 tył). Może znacie jakieś fajne felgi w takich parametrach?
Obowiązkowo wpadnie multifunkcja, tylko zabieram się do tego jak pies do jeża.
Chciałbym też zrobić jakieś lepsze audio, ale bez szaleństw. Radio ma zostać fabryczne, ilość głośników również. Chciałbym je po prostu wymienić na nowe, lepsze + wyciszenie wnętrza. Tutaj podobnie jak przy felgach- jeśli ktoś zna jakieś sprawdzone firmy na śląsku, które się tym zajmują, będę wdzięczny za podpowiedź.
Na koniec jeszcze dwa zdjęcia z myjni:
Mały update.
"Rodzina" powiększyła się o E83, co zdjęło z mojej zabawki konieczność dostępności o każdej godzinie dnia i nocy-> więcej czasu na dłubanie. Co więcej zakaz wstępu dostał futrzak, co pozwoli poprawić nieco stan wnętrza. I od tego też zacząłem. Samochód powędrował na pranie i dokładne czyszczenie wnętrza do braci Pietrzaków. jak go odbierałem zastałem taki oto widok:
Niestety zdjęcie robione bieda-telefonem, a na dodatek jak widać założone zimowe koła (stalowe 16 z alukołpakami z lat90).
Cała operacja trwała 3 dni, ale efekt- WOW. Zastanawiałem się, czy przed odbiorem nie jechać jeszcze do domu po jakieś odświętne ciuchy Wszystko wyczyszczone, łącznie z każdym zakamarkiem kieszeni i schowków. Deska czysta jak nigdy, wszystkie wskaźniki, przełączniki... do tego wyozonowane wnętrze- no mega robota! Przy okazji oklejone zostały szyby folią 80%.
Jak widać na ostatnim zdjęciu zwierz zostawił po sobie pamiątkę na podłokietniku. Czeka mnie więc regeneracja tapicerki, ale kiedy, to jeszcze nie wiem. Tym bardziej, że kusi mnie jeszcze bardziej szatański pomysł, ale nie wiem, czy będę mógł sobie na to pozwolić
Następnym etapem było zrobienie układu wydechowego. Całość od kolektorów robione w MG Motorsport. Naczekałem się na termin, ale było warto. Wszystko profesjonalnie do granic, czym mnie bardzo pozytywnie zaskoczyli. Miałem pewne obawy, czy firma zajmująca się dużo lepszymi samochodami potraktuje tak "małe" zamówienie poważnie, ale były całkowicie bezpodstawne. Przy odbiorze właściciel wjechał samochodem na podnośnik, żeby wszystko pokazać i poopowiadać o całej realizacji.
Przy okazji wpadł zderzak, żeby się to wszystko ładnie spasowało.
Po wymianie wydechu przyjemnie gwizdać zaczęła turbina, więc być może delikatnie ją przeładowuje. Jeśli tak, to będzie okazji dodać jeszcze kilka kucy- w przyszłym tygodniu jadę na kontrolę programu.
Plany na wiosnę? Oprócz dalszego usuwania niedoskonałości mechanicznych- gwint i dobre koło. Do fascynujących mnie wcześniej alpinek doszły jeszcze 5 ramienne schnitzery starego typu. Nie jestem jednak pewien, czy złapie je w interesujących mnie szerokościach (8,5 przód, 9,5 tył). Może znacie jakieś fajne felgi w takich parametrach?
Obowiązkowo wpadnie multifunkcja, tylko zabieram się do tego jak pies do jeża.
Chciałbym też zrobić jakieś lepsze audio, ale bez szaleństw. Radio ma zostać fabryczne, ilość głośników również. Chciałbym je po prostu wymienić na nowe, lepsze + wyciszenie wnętrza. Tutaj podobnie jak przy felgach- jeśli ktoś zna jakieś sprawdzone firmy na śląsku, które się tym zajmują, będę wdzięczny za podpowiedź.
Na koniec jeszcze dwa zdjęcia z myjni:
Ostatnio zmieniony 2018-08-10, 05:59 przez wafel, łącznie zmieniany 3 razy.
Mój to ma honorowe miejsce na podłokietnikuwafel pisze:Co więcej zakaz wstępu dostał futrzak,
Wydech pierwsza klasa ,jestem ciekaw jak to gada
Dobre słowo słyszy sie o firmie Armar Z Dąbrowy Górniczejwafel pisze:jeśli ktoś zna jakieś sprawdzone firmy na śląsku, które się tym zajmują, będę wdzięczny za podpowiedź.
Ale można też samemu po modzić ,maty kupić i sam ładnie wykleisz drzwi ,
co do głośników wszystko zależy ile chcesz wydać
Nagranie będzie, ale wydech podobno potrzebuje czasu, żeby się dobrze przepalić i ułożyć. Przy odbiorze usłyszałem, że zajmie mu to około 600km. Mam też nadzieję, że w końcu uda mi się zjawić na jakimś spocie (ale to już w marcu, bo cały luty siedzę na projekcie), to będzie możliwość pokazania dźwięku na żywo
Póki co mogę powiedzieć, że jak na pełen przelot 2,5" nie jest zbyt agresywny i spodziewałem się większego larma. Ze środka dźwięk na dużym obciążeniu bajka.
Póki co mogę powiedzieć, że jak na pełen przelot 2,5" nie jest zbyt agresywny i spodziewałem się większego larma. Ze środka dźwięk na dużym obciążeniu bajka.
Koszt wydechu? Kolektor tez ruszany?
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Układ miał być robiony od kolektorów, więc one raczej nie były ruszane. Na szybko przeglądnąłem jednak korespondencję z nimi i słowa tam o tym nie ma, więc po tak dokładnym pytaniu sam nie wiem... Dopytam dokładnie jak to wyglądało jak będę im przesyłał filmiki i ewentualnie wykresy z hamowni.
Koszt to 3K za układ + 4 stówki za fanaberie w postaci końcówek z czarnej ceramiki.
Koszt to 3K za układ + 4 stówki za fanaberie w postaci końcówek z czarnej ceramiki.