Witam. Mam na imię Norbert. Przedstawię wam dzisiaj może dość nietypowy temat gdyż autko które zaprezentuje jest w trakcie pracy. Wiem, że głównie wstawia się tutaj już gotowe samochody ale ja troszeczkę nagnę tą zasadę (mam nadzieje, że nikt się nie pogniewa). Prezentuje wam dzisiaj BMW E30 316i z 1990 roku które nabyłem 2 tygodnie temu za 300 Euro. Pojechałem do pracy do Niemiec i gdzieś na jakimś zadupiu na samym końcu placu znalazłem tą piękność. Stała tam od ponad roku a właściciel się nie kwapił żeby cokolwiek z nią zrobić. Okazało się, że ma uszkodzone popychacze hydrauliczne (hydro-stosse). Na miejscu kosztują 28 Euro za sztukę, a jest potrzebnych 8. U nas w sklepie pan powiedział, że mi zamówi za 24 zł za sztukę. Karoseria autka jest w stanie idealnym, zero rdzy. Elektryczne lusterka, szyby, centralny zamek na pilota, jakieś OBC wyświetlające temperatury oraz spalanie. 15 calowe felgi z oponami 205/50. Pytanie. Wymieniać same popychacze, czy lepiej cały silnik? Pozdrawiam!
[center]
[/center]
[E30] Reborn BMW 316i
swap bez gadania na cos nowszego .....a co do stanu auta to widze ze tylkiem moczyla sie w krzakach takze zerknij dokladnie na tylnia czesc podwozia delikatnie gumowym mlotkiem sprawdz czy gdzies to jednak ostro nie zgnilo bo widzialem juz E36 ktore stalo polowa na trawniku i potem sie okazalo ze podloga pod kierowca zgnila juz az do tunelu z walem i trzeba bylo wymienic polowe podlogi po sam bak a w czasie deszczu jechalo sie w gumiakach w samochodzie
...tak znowu sie czepiam...
Dziękuje za odpowiedzi i zainteresowanie. Właśnie taki jest plan, R6. Tylko, że w Niemczech taki silnik kosztuje 600 Euro. A ja najpierw muszę ją przywieść do kraju, na kołach, bo transport 1300zł... Teraz jedziemy z ojcem w przyszłą sobotę tam na miejsce, wymienimy popychacze i mam nadzieje, że zajedziemy do kraju. Jak wrócimy to silnik będzie na sprzedaż a na jego miejscu widziałbym M50B25. Dużo jest pyprania przy zmianie z R4 na R6? Bo tam koleś powiedział że on by takie coś zrobił w 2 godziny. A z modyfikacji to na początek na tył chciałbym założyć hantle od jakiegoś R6, tarcze. Może ktoś mi polecić jakiś komplet właśnie? Gleba 30mm. Powiem szczerze, że nie zarobiłem dużo kasy i wszystkie modyfikacje będą wykonywane albo u mnie na podwórku albo z pomocą wuja w jego warsztacie. Słyszałem o wycinaniu (hmm jak to nazwać), po prostu wycięciu kawałka sprężyny, skróceniu. Jeśli są w dobrym stanie to tak byśmy zrobili (nie wiem jak... ma ktoś jakąś instrukcje? opłaca się? poczekać i kupić nowe?). Wymienię za to amortyzatory. Mogą być takie? http://moto.allegro.pl/item1173842300_a ... g_mts.html
Z tyłu jest okej, trudno było nią wyjechać bo stała na kupie piachu. Wyciągnęliśmy wykładzinę z bagażnika i blacha jest zdrowa. Polecajcie co można by jeszcze zrobić.
PS Lewa przednia lampa jest do wymiany, ma od dołu ślady rdzy.
PS2 Ja zawsze chciałem znaleźć 316 bo jest dużo niższe ubezpieczenie, a mówię że ja muszę wszystko najtaniej. Mogłem kupić Forda Escorta, albo Golfa 3, ale ja wole się popaprać i wydać nawet całą kasę co zarobiłem ale mieć BMW. To są prawdziwe samochody, a nie jakieś namiastki.
[ Dodano: 24 Sierpień 2010, 07:09 ]
Dzisiaj przyszły części. 8x popychacze hydrauliczne, 1x uszczelka pod dekiel, olej Valvoline VR1 5W50, wszystkie płyny (hamulcowy, chłodniczy), wężyk paliwowy (jak odpaliłem aktualnie to zaczęła sikać benzyna spod maski, wężyk sparuszowiał i zrobiła się w nim mikro dziureczka). Na chwile obecną to byłoby tyle. Widzę, że nikt nie pisze... Pewnie małe zainteresowanie bo 316, a takimi gównami nikt się nie zajmuje. No trudno. Ale jeśli jednak ktoś by mógł to proszę o pomoc. Pozdrawiam.
PS Powiedzcie mi tak na oko, to jest M40B16?
Z tyłu jest okej, trudno było nią wyjechać bo stała na kupie piachu. Wyciągnęliśmy wykładzinę z bagażnika i blacha jest zdrowa. Polecajcie co można by jeszcze zrobić.
PS Lewa przednia lampa jest do wymiany, ma od dołu ślady rdzy.
PS2 Ja zawsze chciałem znaleźć 316 bo jest dużo niższe ubezpieczenie, a mówię że ja muszę wszystko najtaniej. Mogłem kupić Forda Escorta, albo Golfa 3, ale ja wole się popaprać i wydać nawet całą kasę co zarobiłem ale mieć BMW. To są prawdziwe samochody, a nie jakieś namiastki.
[ Dodano: 24 Sierpień 2010, 07:09 ]
Dzisiaj przyszły części. 8x popychacze hydrauliczne, 1x uszczelka pod dekiel, olej Valvoline VR1 5W50, wszystkie płyny (hamulcowy, chłodniczy), wężyk paliwowy (jak odpaliłem aktualnie to zaczęła sikać benzyna spod maski, wężyk sparuszowiał i zrobiła się w nim mikro dziureczka). Na chwile obecną to byłoby tyle. Widzę, że nikt nie pisze... Pewnie małe zainteresowanie bo 316, a takimi gównami nikt się nie zajmuje. No trudno. Ale jeśli jednak ktoś by mógł to proszę o pomoc. Pozdrawiam.
PS Powiedzcie mi tak na oko, to jest M40B16?