Allegro...
To mechaniczna skrzynia zautomatyzowana SMG zdaje sie ze ze sprzeglem hydraulicznym przerzuca biegi sprawnie jakby to robil za ciebie jakis doswiadczony kierowca ale jak sie zepsuje wtedy jest walek bo czesci do tego tylko w BMW ,a czytalem ze skrzynie SMG byly dopracowane dopiero w e 46 ale ja wole byc nawet o sekunde pozniej a cieszyc sie przelaczaniem biegow w manualnej przekladni
Ostatnio zmieniony 2007-11-04, 11:49 przez dave, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak to dziala (cytat z netu )
W manualu zmieniasz biegi wciskajac sprzeglo i wrzucajac wielka wajcha wybrany bieg. Tutaj jest lepiej- komputer operuje za ciebie sprzeglem, a ty wrzucasz bieg malutka lopatka na kierownicy. Sprzeglo dziala na tej samej zasadzie co w manualu, nawet jest bardzo podobnej konstrukcji, tylko bawi sie nim komputer zamiast ciebie.
Nie komputer steruje, ktorym biegiem jedziesz, tylko IDENTYCZNIE jak w manualu- kierowca. Mozna wystartowac z obrotow, mozna ruszyc z dwojki, zredukowac z 5 na 2, mozna wybrac szybkosc przelozen- wszystko robiac krotkim ruchem palca.
Dla zainteresowanych- nic prostrzego, jak obejrzec wyscigi F1, ktore leca w ogolnodostepnej telewizji. Czesto robia zblizenia na lopatki, jak kierowcy redukuja w zakretach, przyspieszaja na prostych, itd.
SMG to nie tiptronic, to nie automat, to manual ze zautomatyzowanym sprzeglem.
W manualu zmieniasz biegi wciskajac sprzeglo i wrzucajac wielka wajcha wybrany bieg. Tutaj jest lepiej- komputer operuje za ciebie sprzeglem, a ty wrzucasz bieg malutka lopatka na kierownicy. Sprzeglo dziala na tej samej zasadzie co w manualu, nawet jest bardzo podobnej konstrukcji, tylko bawi sie nim komputer zamiast ciebie.
Nie komputer steruje, ktorym biegiem jedziesz, tylko IDENTYCZNIE jak w manualu- kierowca. Mozna wystartowac z obrotow, mozna ruszyc z dwojki, zredukowac z 5 na 2, mozna wybrac szybkosc przelozen- wszystko robiac krotkim ruchem palca.
Dla zainteresowanych- nic prostrzego, jak obejrzec wyscigi F1, ktore leca w ogolnodostepnej telewizji. Czesto robia zblizenia na lopatki, jak kierowcy redukuja w zakretach, przyspieszaja na prostych, itd.
SMG to nie tiptronic, to nie automat, to manual ze zautomatyzowanym sprzeglem.
dave pisze:Tak to dziala (cytat z netu )
W manualu zmieniasz biegi wciskajac sprzeglo i wrzucajac wielka wajcha wybrany bieg. Tutaj jest lepiej- komputer operuje za ciebie sprzeglem, a ty wrzucasz bieg malutka lopatka na kierownicy. Sprzeglo dziala na tej samej zasadzie co w manualu, nawet jest bardzo podobnej konstrukcji, tylko bawi sie nim komputer zamiast ciebie.
Nie komputer steruje, ktorym biegiem jedziesz, tylko IDENTYCZNIE jak w manualu- kierowca. Mozna wystartowac z obrotow, mozna ruszyc z dwojki, zredukowac z 5 na 2, mozna wybrac szybkosc przelozen- wszystko robiac krotkim ruchem palca.
Dla zainteresowanych- nic prostrzego, jak obejrzec wyscigi F1, ktore leca w ogolnodostepnej telewizji. Czesto robia zblizenia na lopatki, jak kierowcy redukuja w zakretach, przyspieszaja na prostych, itd.
SMG to nie tiptronic, to nie automat, to manual ze zautomatyzowanym sprzeglem.
dzieki Dave za wyjasnienie chyba odpuscilbym bym sobie taka forme sprzegla , wole normalne niz potem bawic sie w zakupy jeszcze do Emki za pewnie koszty rzedu 4-5tys