co osoba to inne zdanie, jeżeli chodzi o e30 to silniki 1,6 i 1,8 to wszystko m40, rożnica w dolocie, tłokach, kompie i może jeszcze jakiegoś drobiazgu, co do spalania to m40 mimo malych pojemności słyną z duzego spalania, ale z drugiej strony ktore auto z lat 80/90 z silnika o 2ch zaworach na cylinder wyciągnelo 100 i odpowiednio 114 koni, jest jeszcze is i to moim zdaniem jest spoko silnik ale ciezko znaleźć. Jeżeli chodzi o 2.0 to juz lepiej kupić 2.5. 2.0 spali więcej, opłaty są większe koszt części itp itd, ale za to lepsza kultura pracy itp itd
podsumowując, ja mam 1.8 ale dzisiaj jak bym kupowal to 2.5 z prostej przyczyny WIęKSZY WYPAS, do m40 klime znalezc jeszcze sie da ale tempomat, auto dolewke oleju, obc2, szpere, to już cięzka sprawa
bo na silnik nie narzekam
po mieście spoko bo mam krótką skrzynię, co widać bylo na czasowkach ze zlotu