[E92] 320d by ppatryk
[E92] 320d by ppatryk
Witam wszystkich Forumowiczów
Przedstawiam swój samochód, który posiadam już niemal dwa i pół roku. Nie jest to moje pierwsze BMW, miałem już e46 320d (dosyć krótko) oraz e46 330Ci (dwa lata i wiele kilometrów razem, do tej pory bardzo miło wspominam).
Samochód kupiony dosyć przypadkowo, szukałem e92 330d, jednak trafił się ten, nie było nad czym się zastanawiać. Wybór silnika trafiony - miałem wcześniej styczność z tym motorem. Jest ekonomiczny, a ja w mojej pracy akurat dosyć dużo jeżdżę samochodem.
Sprowadzony z Włoch.
Opiszę troszkę historii tego co się działo przez okres od kiedy posiadam samochód. A działo się dużo...
Rozkodowany VIN:
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia
Kod typu WD11
Typ 320D OL (EUR)
Typoszereg E E92 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik N47
Pojemność skokowa 2.00
Moc 130
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Tapicerka STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT)
Data prod. 2007-10-15
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA
S1CBA CO2 CONTENT Zakres CO2
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy
S2PAA LOCKING WHEEL BOLTS Zabezpieczenie śrub kół
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S563A LIGHTS PACKAGE Pakiet oświetlenia
S845A ACOUSTIC BELT WARNING Akustyczne ostrzeżenie o pasach
S855A LANGUAGE VERSION ITALIAN Wersja językowa, włoski
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S884A ITALIAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. włoski
S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2C4A L.-A. WHEELSSTAR SPOKE 157 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 157
S4BZA INT. TRIM FIN. TITANIUM LIGHT LISTWY WEWN. TYTANOWE JASNE
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
Dodatkowo ma dokładaną Navi Professional CCC, we Włoszech, ja zmieniłem język na PL.
Teraz kilka zdjęć, tak wyglądał samochód zaraz po zakupie:
Silnik:
Wnętrze:
Każdy przegląd wykonywany był na podobnym zestawie części, a było tych przeglądów już sporo:
Filtr powietrza Alco
Filtr paliwa Mann
Filtr oleju Mann
Filtr kabinowy z węglem Hart
Olej Shell Helix Ultra Extra 5W30 lub Motul X-Clean+ 5W30
Do tego oczywiście sprawdzenie samochodu + komputer.
A od pewnego czasu sam próbuję swoich sił z diagnostyką
Szybko wpadły po zakupie sprężyny VOGTLAND 40/25
Sprężyny rewelacja na nasze drogi
No i w przypadku E9X lepsza gleba niż Eibach
Wpadła następnie czarna matowa nerka
Wymiana miski z filtrem skrzyni automatycznej oraz olej
miska ori ZF (z filtrem), różni się od fabrycznej tylko brakiem logo BMW
ZF 6HP26
olej Ravenol do skrzyni ZF 6HP26, dobry olej (produkcja niemiecka) i dużo tańszy od tego w opakowaniu BMW
weszło na wymianę 6,5L, niestety całego oleju, czyli 9,5L raczej nie da się bezpiecznie wymienić
Pierwszej zimy była taka felga zimowa, 7,5x17" ET35, Opony ContiWinterContac TS830P
Wpadł tłumik RM Motors
Felgi styling 230 popękały, więc na jakiś czas wpadły Styling 162 z nowymi oponami Nexen N8000 (oponki rewelacja)
Zająłem się także Car Audio w samochodzie
A mianowicie wskoczył zestaw głośników na przód Gladen Audio ONE 200BMW
Zestaw składa się z:
2x płaski subwoofer pod fotel 20cm
2x midbas/midrange klasy HiFi 11cm w drzwi z neodymowym napędem
2x gł. wysokotonowy 30mm klasy Hi-END
2x zwrotnica dedykowana
Jest to zestaw plug & play do BMW serii 1, 3, 5
Wszystko pasuje w otwory fabryczne, nie trzeba rzeźbić, co dla mnie jest ogromnym plusem.
Dodatkowo zostały wygłuszone drzwi oraz miejsca pod fotelami, gdzie montuje się głośniki basowe
GRA TO REWELACYJNIE!!!
Następnej zimy wpadły felgi 18" ASA TEC z oponkami Nexen WinguardSport 225/40R18 - oponki rewelacja
Niestety sprzedałem, ponieważ 18" zimą to była porażka - za duże dziury podczas roztopów.
Był i zły moment, samochód stanął na drodze, okazało się, że zerwał się łańcuch rozrządu.
Silnik w stanie rewelacyjnym więc zdecydowałem się na naprawę, kosztowało to tyle, że mógłbym kupić fajne E36...
Usunąłem także filtr DPF, po prostu był na tyle zapchany, że nie było warto czyścić
W poprzednim sezonie samochód toczył się na felgach Dare LM
8,5x19" oraz 9,5x19" z oponkami Achilles ATR Sport 235/35R19
do tego dystanse 15mm na każde koło
Okleiłem folią 3M Di-Noc listwy wewnętrzne:
Tej zimy samochód toczy się na oponkach Nexen WinGuardSport jednak w rozmiarze 225/45R17
a felgi to styling 158
Z najnowszych temacików to wpadły tarcze Rotinger Sport na przód, klocki Meyle
emulator maty pasażera
Wahacze przód
Kolumna kierownicza, wywalało błąd kłódki, a programowanie nie pomagało (dwa razy)
Plany na wiosnę to zakup felg styling 230, może coś jeszcze się wymyśli.
A tak to jeździć, dbać, pielęgnować.
Zachęcam do komentarzy
Pozdrawiam
Przedstawiam swój samochód, który posiadam już niemal dwa i pół roku. Nie jest to moje pierwsze BMW, miałem już e46 320d (dosyć krótko) oraz e46 330Ci (dwa lata i wiele kilometrów razem, do tej pory bardzo miło wspominam).
Samochód kupiony dosyć przypadkowo, szukałem e92 330d, jednak trafił się ten, nie było nad czym się zastanawiać. Wybór silnika trafiony - miałem wcześniej styczność z tym motorem. Jest ekonomiczny, a ja w mojej pracy akurat dosyć dużo jeżdżę samochodem.
Sprowadzony z Włoch.
Opiszę troszkę historii tego co się działo przez okres od kiedy posiadam samochód. A działo się dużo...
Rozkodowany VIN:
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia
Kod typu WD11
Typ 320D OL (EUR)
Typoszereg E E92 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik N47
Pojemność skokowa 2.00
Moc 130
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Tapicerka STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT)
Data prod. 2007-10-15
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA
S1CBA CO2 CONTENT Zakres CO2
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy
S2PAA LOCKING WHEEL BOLTS Zabezpieczenie śrub kół
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S563A LIGHTS PACKAGE Pakiet oświetlenia
S845A ACOUSTIC BELT WARNING Akustyczne ostrzeżenie o pasach
S855A LANGUAGE VERSION ITALIAN Wersja językowa, włoski
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S884A ITALIAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. włoski
S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2C4A L.-A. WHEELSSTAR SPOKE 157 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 157
S4BZA INT. TRIM FIN. TITANIUM LIGHT LISTWY WEWN. TYTANOWE JASNE
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
Dodatkowo ma dokładaną Navi Professional CCC, we Włoszech, ja zmieniłem język na PL.
Teraz kilka zdjęć, tak wyglądał samochód zaraz po zakupie:
Silnik:
Wnętrze:
Każdy przegląd wykonywany był na podobnym zestawie części, a było tych przeglądów już sporo:
Filtr powietrza Alco
Filtr paliwa Mann
Filtr oleju Mann
Filtr kabinowy z węglem Hart
Olej Shell Helix Ultra Extra 5W30 lub Motul X-Clean+ 5W30
Do tego oczywiście sprawdzenie samochodu + komputer.
A od pewnego czasu sam próbuję swoich sił z diagnostyką
Szybko wpadły po zakupie sprężyny VOGTLAND 40/25
Sprężyny rewelacja na nasze drogi
No i w przypadku E9X lepsza gleba niż Eibach
Wpadła następnie czarna matowa nerka
Wymiana miski z filtrem skrzyni automatycznej oraz olej
miska ori ZF (z filtrem), różni się od fabrycznej tylko brakiem logo BMW
ZF 6HP26
olej Ravenol do skrzyni ZF 6HP26, dobry olej (produkcja niemiecka) i dużo tańszy od tego w opakowaniu BMW
weszło na wymianę 6,5L, niestety całego oleju, czyli 9,5L raczej nie da się bezpiecznie wymienić
Pierwszej zimy była taka felga zimowa, 7,5x17" ET35, Opony ContiWinterContac TS830P
Wpadł tłumik RM Motors
Felgi styling 230 popękały, więc na jakiś czas wpadły Styling 162 z nowymi oponami Nexen N8000 (oponki rewelacja)
Zająłem się także Car Audio w samochodzie
A mianowicie wskoczył zestaw głośników na przód Gladen Audio ONE 200BMW
Zestaw składa się z:
2x płaski subwoofer pod fotel 20cm
2x midbas/midrange klasy HiFi 11cm w drzwi z neodymowym napędem
2x gł. wysokotonowy 30mm klasy Hi-END
2x zwrotnica dedykowana
Jest to zestaw plug & play do BMW serii 1, 3, 5
Wszystko pasuje w otwory fabryczne, nie trzeba rzeźbić, co dla mnie jest ogromnym plusem.
Dodatkowo zostały wygłuszone drzwi oraz miejsca pod fotelami, gdzie montuje się głośniki basowe
GRA TO REWELACYJNIE!!!
Następnej zimy wpadły felgi 18" ASA TEC z oponkami Nexen WinguardSport 225/40R18 - oponki rewelacja
Niestety sprzedałem, ponieważ 18" zimą to była porażka - za duże dziury podczas roztopów.
Był i zły moment, samochód stanął na drodze, okazało się, że zerwał się łańcuch rozrządu.
Silnik w stanie rewelacyjnym więc zdecydowałem się na naprawę, kosztowało to tyle, że mógłbym kupić fajne E36...
Usunąłem także filtr DPF, po prostu był na tyle zapchany, że nie było warto czyścić
W poprzednim sezonie samochód toczył się na felgach Dare LM
8,5x19" oraz 9,5x19" z oponkami Achilles ATR Sport 235/35R19
do tego dystanse 15mm na każde koło
Okleiłem folią 3M Di-Noc listwy wewnętrzne:
Tej zimy samochód toczy się na oponkach Nexen WinGuardSport jednak w rozmiarze 225/45R17
a felgi to styling 158
Z najnowszych temacików to wpadły tarcze Rotinger Sport na przód, klocki Meyle
emulator maty pasażera
Wahacze przód
Kolumna kierownicza, wywalało błąd kłódki, a programowanie nie pomagało (dwa razy)
Plany na wiosnę to zakup felg styling 230, może coś jeszcze się wymyśli.
A tak to jeździć, dbać, pielęgnować.
Zachęcam do komentarzy
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-09-13, 12:20 przez ppatryk, łącznie zmieniany 8 razy.
Galeria PRO
Naprawde fajne mody w aucie, dobra eksploatacja
Dla mnie jednak szkoda ze to nie R6
Podoba mi się z zew. i wew. Dużo już z Toba ta furka przeszłą zycze nastepnych 250tys :] Co do wiosny i stylingu 230 , wiem ze ladne , ale wlasnie przez pekanie odpusc moze sobie , opcji do e90 jest duzo w 19 calach
Naprawde fajne mody w aucie, dobra eksploatacja
Dla mnie jednak szkoda ze to nie R6
Podoba mi się z zew. i wew. Dużo już z Toba ta furka przeszłą zycze nastepnych 250tys :] Co do wiosny i stylingu 230 , wiem ze ladne , ale wlasnie przez pekanie odpusc moze sobie , opcji do e90 jest duzo w 19 calach
NO SPEED NO FUN
witam fajne autko podoba mi się urwał Ci sie łancuch to już długo jezdziłeś tak ze było go słychać. Bo wada jest taka że napinacz puszcza i łancuch lużny i grzechocze. Z ciekawości ile bo e36 można i za 3 tys kupić.
A tak zrobiłeś 180 kkm nim i nic poważniejszego nie było do naprawy ? bo zawieszenie norma a tak to bardzo nic nie widzę ? jak turbo ?
dpf przy jakim przebiegu ci padł i przy jakim stylu jazdy ?
sory za ilość pytań ale interesuje mnie takie autko:)
A tak zrobiłeś 180 kkm nim i nic poważniejszego nie było do naprawy ? bo zawieszenie norma a tak to bardzo nic nie widzę ? jak turbo ?
dpf przy jakim przebiegu ci padł i przy jakim stylu jazdy ?
sory za ilość pytań ale interesuje mnie takie autko:)
Łańcucha nie było absolutnie słychać, żadnych objawów, po prostu się zerwał - winowajcą była jakaś zębatkaAurel pisze:witam fajne autko podoba mi się urwał Ci sie łancuch to już długo jezdziłeś tak ze było go słychać. Bo wada jest taka że napinacz puszcza i łancuch lużny i grzechocze. Z ciekawości ile bo e36 można i za 3 tys kupić.
A tak zrobiłeś 180 kkm nim i nic poważniejszego nie było do naprawy ? bo zawieszenie norma a tak to bardzo nic nie widzę ? jak turbo ?
dpf przy jakim przebiegu ci padł i przy jakim stylu jazdy ?
sory za ilość pytań ale interesuje mnie takie autko:)
naprawa ok 6 tys ze wszystkim, wszystko zrobione na oryginałach BMW
z naprawą to co opisałem oraz eksploatacja jak wszędzie
turbo sprawdzane niedawno - trzyma wartości fabryczne
do wymiany jest EGR - wkrótce wleci nowy, czyszczenie mu nie pomaga
DPF padł przy jakiś 220.000, ale winowajcą był właśnie EGR
jednak dla DPFa nie było już ratunku, teraz żałuję, że wcześniej nie usunąłem
mój styl jazdy to głownie trasa (85%) i raczej samochód jeździ szybko..
jak szukasz takie autko to zapraszam pooglądać moje przed zakupem innego
zobaczysz w jakim stanie może być samochód z przebiegiem ponad 250kkm a w jakim są igły z netu z przebiegiem do 150kkm
tak byś miał jakieś tam porównanie
to ładnie i to plus taki ze robisz trasy cały czas i nic nie nawala zbytnio, to jak po miejscu dziennie to turbo szybciej dpf i pewnie coś innego. Widziałem już takie co miały ponad 200 i nie widać w środku po nich przebiegu(skóry) Ja Będe kupował e91 2.0d ale przed liftowy w de i celował w przebieg do 160kkm. Trzeba trochę dużo więcej dać ale napewno będzie warto.
Powiem Ci cały czas w dobrym kierunku idziesz z autem wszystkie mody przemyślane itp oby tak dalej
Sprawdź moje e46 http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11433
http://www.youtube.com/watch?v=MQ4qMWnYwHM
jak ktoś chce filmik swojej beemki pisać
e30 < e46
http://www.youtube.com/watch?v=MQ4qMWnYwHM
jak ktoś chce filmik swojej beemki pisać
e30 < e46
mała aktualizacja
Wczoraj wymieniłem czujnik ciśnienia egr
Nówka Pierburg
Szybko poszło, stary wywalał błąd, do tego w serwisie mi go troszkę uszkodzili...
Jak będę miał więcej czasu to przeczyszczę jeszcze egr (chociaż czyściłem dwa miesiące temu)
Stary
Nowy
Może to efekt placebo, ale wydaje mi się jakby lepiej ciągnął
Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tym czujnikiem?
Wczoraj wymieniłem czujnik ciśnienia egr
Nówka Pierburg
Szybko poszło, stary wywalał błąd, do tego w serwisie mi go troszkę uszkodzili...
Jak będę miał więcej czasu to przeczyszczę jeszcze egr (chociaż czyściłem dwa miesiące temu)
Stary
Nowy
Może to efekt placebo, ale wydaje mi się jakby lepiej ciągnął
Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tym czujnikiem?